ویزای کاری

کار پزشک عمومی در دانمارک

کار پزشک عمومی در دانمارک

کار پزشک عمومی در دانمارک یکی از مشاغل آینده دار هم به لحاظ بازار کار مطمئن و هم میانگین سطح درآمدی بالاتر از میانگین درآمد ملی محسوب می شود. کار پزشک عمومی در کشور دانمارک جز نیازهای بازار کار این کشور می باشد و پزشکان در دانمارک از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین مردم برخوردار هستند. یکی از شرایط مهم انجام کار پزشکی عمومی در کشور دانمارک نیز انجام معادل سازی مدرک پزشکی عمومی در کشور دانمارک می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه مهاجرت کاری به دانمارک و نیز اخذ ویزای کار این کشور لطفا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

  • شرایط کار پزشکان عمومی در کشور دانمارک چیست؟ علاوه بر معادل سازی مدرک، شما برای تامین شرایط صلاحیت خود برای کار پزشکی عمومی در کشور دانمارک باید فرآیند اخذ مجوز را طب نمائید. این فرآیند با تکمیل فرم درخواست و ارسال آن به همراه سایر مدارک لازم و نیز ارائه مدرک آزمون زبان دانمارکی همراه است.
  • مسئول رسیدگی به پروسه ثبت نام پزشکان و اخذ مجوز کار برای پزشکان عمومی کدام نهاد است؟ این کار بر عهده اداره سلامت بیمار دانمارک (DPSA) می باشد.

درباره کشور دانمارک

کشور پادشاهی دانمارک به عنوان کشوری در حوزه اسکاندیناوی و واقع در شمال قاره اروپا، جز کشورهای جزیره ای و محصور در آب های اقیانوس می باشد. این کشور شامل یک شبه جزیره، Jutland و یک مجموعه ای از 443 جزایر نامگذاری شده می باشد که بزرگ ترین آنها Zealand, Funen و North Justlandic Island می باشد. این جزایر با اراضی مسطح و قابل کشاورزی و سواحل ماسه ای، کم ارتفاع و با اقلیم معتدل مشخص می شود.

لازم به یادآوری است که کشور دانمارک به عنوان جنوبی ترین کشور اسکاندیناویایی محسوب می شود و در جنوب غربی با سوئد و جنوب با نروژ و آلمان دارای مرز مشترک است. بر اساس آمارهای موجود در سال 2023، جمعیت این کشور در حدود 5814461 نفر می باشد. ارز رایج دانمارک، کرون دانمارکی (DKK) می باشد و میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در همین سال چیزی معادل 299 بیلیون دلار است.

شرایط کشور دانمارک
هزینه زندگی بالا€14400 (یورو) در سال
استاندارد زندگیرتبه 1 جهان
تعادل کار و زندگیوضعیت برتر
رتبه امنیت ملی در جهانپنجمین کشور ایمن جهان

شرایط بازار کار دانمارک در 2023

دانمارک کشوری مختلط توسعه یافته است که توسط بانک جهانی به عنوان اقتصادی با درآمد بالا دسته بندی می شود. اگر بخواهیم درباره شرایط بازار کار دانمارک در سال 2023 بگوئیم باید خاطر نشان کنیم که بازار کار دانمارک به خاطر سطح بالای انعطاف پذیری به هنگام استخدام نیروی کار، وجود سیستم رفاه اجتماعی و سیاست های اشتغال فعال معروف است. این 3 فاکتور در کنار هم همان مدل انعطاف پذیری بازار کار دانمارک را نشان می دهد.

کمبود نیروی کار دانمارک

در کشور دانمارک، شرایط بازار کار به طور اولیه توسط توافقات دسته جمعی بین شرکای اجتماعی مقرر می شود. این بدان معناست که هیچ قانونی در خصوص حداقل دستمزدها وجود ندارد. اما سوال اینجاست که بازار کار دانمارک نیازمند چه نیروهای کاری است؟ متخصصان مهارت بالا همواره جزو نیازهای فوری این کشور هستند. بر این اساس، بخش های زیر جزو بخش هایی با کمبود نیروی با مهارت در کشور دانمارک هستند:

  • فناوری اطلاعات
  • علوم زیستی
  • خدمات درمان و سلامت پزشکی
  • مهندسی

شرایط کار به عنوان پزشک عمومی در دانمارک

شرایط کار به عنوان پزشک عمومی در دانمارک

همانطور که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، کار پزشک عمومی در دانمارک جزو فهرست مشاغل مورد نیاز دانمارک بوده و فرصت های کاری فراوانی در دانمارک دارد. اگر شما مدرک پزشکی خود را خارج از دانمارک اخذ کرده اید و مایل به کار به عنوان دکتر پزشکی در دانمارک هستید، پس شما باید در وهله اول گواهی دانمارکی و مجوز کار خود را مستقلا به عنوان دکتر پزشکی دریافت نمائید. مدت زمان فرآیند اخذ مجوز کار پزشکی عمومی در دانمارک نیز به سطح زبان دانمارکی و گذراندن آزمون های پزشکی بستگی دارد. مراحل اخذ مجوز کار پزشکان عمومی در کشور دانمارک به شرح ذیل است:

  • تکمیل فرم درخواست و تایید مدارک
  • آزمون زبان دانمارکی
  • آزمون های پزشکی
  • دوره قوانین و مقررات حوزه سلامت در دانمارک
  • کارورزی جهت انطباق با شرایط و نیز اهداف آموزشی
  • اخذ مستقل مجوز کار
  • آموزش تخصص (در قالب 5 سال)

فرآیند اخذ مجوز کار پزشک عمومی در دانمارک

قبل از ارسال فرم درخواست جهت تایید اداره سلامت بیمار دانمارک، شما باید نخست یک حساب EPIC را در کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ایجاد کنید. بدین ترتیب مدرک آموزش پزشکی شما توسط ایالات متحده آمریکا مورد تایید قرار میگیرد. پس از آپلود مدارک پزشکی خود در ECFMG، شما باید فرم درخواست را تکمیل و به همراه دیگر مدارک به اداره سلامت بیمار دانمارک ارسال نمایید. قبل از شرکت در آزمون پزشکی و نیز شرکت در دوره قوانین بهداشت دانمارک، گذراندن آزمون زبان Prove I dansk 3 و اخذ نمره خداقل 10,7,7 برای متقاضیان الزامی است.

در ادامه، قبولی از آزمون پزشکی برای متقاضیان کار پزشک عمومی در دانمارک امری ضروری است. این آزمون به 2 صورت کتبی و شفاهی برگزار شده و هر 2 سال یک بار نیز برگزار می شود. دوره قوانین بهداشتی دانمارک یک دوره 3 روزه مشتمل بر آموزش گروهی و کار گروهی است و شرط لازم برای شرکت در این دوره قبولی در آزمون زبان دانمارکی است. پس از اتمام این دوره، متقاضیان باید برای کارورزی جهت انطباق با شرایط آماده شوند. پس از طی این مراحل، شما می توانید مستقلا برای درخواست تاییدیه و مجوز کار در دانمارک در طی ماه آخر از استخدام خود اقدام نمائید. لازم به ذکر است که پس از اخذ تاییدیه و مجوز کار، شما حالا می توانید حتی آموزش تخصص خود را در دانمارک بگذرانید.

مقایسه درآمد کار پزشک عمومی در دانمارک

پزشکان عمومی فارغ التحصیل دانشگاه های کشورهای خارجی می توانند با معادل سازی مدرک پزشکی خود نسبت به اخذ مجوز کار در دانمارک اقدام نمایند. پزشکان عمومی می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و یا مطب های خصوصی در دانمارک کار پیدا کرده و مشغول شوند. البته صرف نظر از میانگین درآمدی گفته شده، هر پزشکی با توجه به معیارهای مختلف از جمله سابقه کار، شهرت، سطح تحصیلات، حوزه تخصصی و غیره درآمد متفاوتی خواهد داشت. در جدول ذیل درآمد کار پزشک عمومی در دانمارک با برخی دیگر از گرایش های مرتبط مقایسه شده است:

گرایش های مرتبط با پزشکیمیانگین درآمد ماهانه طی سال 2023 به کرون دانمارک
پزشک عمومیDKK97800
دندانپزشکDKK99000
تکنسین دندانپزشکیDKK25500
متخصص بیهوشیDKK124000
تکنسین بیهوشیDKK42200
سوپروایزر آناتومیDKK70100
رییس جراحیDKK167000

اگر شما نیز جزو دسته پزشکان مایل به کار در اروپا هستید باید بدانید که شرایط مهاجرت پزشکان عمومی به دانمارک کاملا فراهم است و مسیر مهاجرتی شما با راهنمایی های جامع و دلسوزانه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کاملا باز است.

سوالات پرتکرار در خصوص کار پزشک عمومی در دانمارک

پزشکان عمومی برای کار در دانمارک سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط بازار کار در دانمارک به چه صورت است؟ دانمارک کشوری توسعه یافته با اقتصاد قوی و درآمدی بالا می باشد که سطح انعطاف پذیری بالایی در خصوص استخدام دارد.
  2. شرایط کار پزشک عمومی در دانمارک چیست؟ متقاضیان باید در مرحله اول گواهی دانمارکی و مجوز کار به عنوان یک پزشک در دانمارک را داشته باشند.
  3. مراحل اخذ مجوز کار پزشکی در دانمارک به چه صورت است؟ قبولی در آزمون های زبان دانمارکی و پزشکی و سپری کردن دوره حوزه سلامت و کارورزی.
  4. آزمون پزشکی در دانمارک به چه صورت است؟ این آزمون 2 سال یک بار برگزار می گردد و به صورت کتبی و شفاهی و به زبان دانمارکی است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *