مهاجرت

گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد

گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد

گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد ترجمه ای از گواهی نامه ملی شماست و به شما اجازه راندن خودرو شخصیتان در کشورهای خارجی را می دهد. فقط باید بدانید که در طی مسافرتهای خارجی، همواره در کنار گواهی نامه بین المللی داشتن گواهی نامه ملی نیز الزامی است. برای اخذ گواهی نامه بین المللی در کشور سوئد نهادها و ادارات مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله به شرایط و مقررات اخذ گواهی نامه بین المللی از طریق Riksförbundet M Sverige (M) می پردازیم. علاوه بر این، شرایط و الزامات درخواست این گواهی نامه در کشور سوئد موضوعی است که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد بررسی کامل آن را دارند.

همراهان عزیز توجه نمایید بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی میسر نمی باشد.

شرایط و مقررات گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد

گواهی نامه رانندگی بین المللی غالبا شامل یک کارت و دفترچه چند برگی است که به دارنده آن اجازه رانندگی در کشورهای خارجی را می دهد. معمولا این گواهینامه ها در دو نوع 1 و 3 ساله صادر می شود. گواهی نامه رانندگی بین المللی مطابق کنوانسیون ترافیک جاده ای 1949 به مدت یکسال و گواهی نامه بین المللی مطابق کنوانسیون ترافیک جاده ای 1968 به مدت 3 سال معتبر است.

لازم است بدانید که دارندگان گواهی نامه رانندگی بین المللی معاف از قوانین و مقررات رانندگی کشوری که قصد سفر به آنجا را دارند، نیستند و همچنین ملزم به رعایت مقررات اقامتی همان کشور هستند. باید توجه کنید که حداقل سن متقاضیان اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی 18 سال تمام است. همچنین لازم به یادآوری است که در سفرها به همراه داشتن گواهی نامه رانندگی ملی نیز الزامی است. نکته آخر اینکه گواهی نامه رانندگی بین المللی در خود کشور محل اقامت شخص معتبر نمی باشد چراکه هدف از صدور آن اخذ مجوز رانندگی در 196 کشوری است که به عضویت سازمان جهانی اتومبیلرانی در آمده اند.

شرایط و مقررات گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد

نحوه اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد

کلا مجوز رانندگی بین المللی در سوئد ترجمه ای از همان گواهی نامه رانندگی ملی شماست. این گواهی نامه زمینه رانندگی و تردد بین کشوری را تسهیل می کند. در کشور سوئد مراجع مختلفی مسئول رسیدگی به درخواست متقاضیان و صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی هستند که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراجع صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی

اما برای اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد چهار گزینه در اختیار متقاضیان قرار دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

  • سفارش دیجیتالی، این امر مستلزم ارائه اطلاعات هویتی، عکس تمام رخ دیجیتال (jpg) و پرداخت الکترونیک می باشد. روش مذکور با کامپیوتر و تبلت سازگار است.
  • سفارش با فرم کاغذی، تکمیل شده با گرفتن پرینت آنلاین، امضاء و ارسال ازطریق پاکت نامه. ضمنا در این روش پرداخت توسط فیش بانکی انجام می گیرد.
  • مراجعه حضوری به دفتر M Sweden به نشانی استکهلم، Fridhemsgatan 30 و 1 Staircase
  • تماس با دفتر محلی M Sweden

مدارک برای اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی در سوئد

در حال حاضر امکان درخواست حضوری، پستی و آنلاین برای متقاضیان گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد فراهم است. یکی از مدارک لازم برای درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد ارائه فوتوکپی پشت و رو از گواهی نامه رانندگی سوئدی می باشد. لازم است که دو نفر نیز کپی برابر اصل بودن این مدرک را تایید کرده و آدرس و شماره موبایلشان را قید کنند. مدرک لازم دیگر، عکس تمام رخ 3 x 4 سانتی متری به همراه نام نویسی در پشت آن می باشد. عکس بایستی بر روی فرم درخواست فیکس شود. مدرک دیگر که بایستی تهیه شود، فرم درخواست تکمیلی است. بنابراین مدارک ضروری جهت درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد عبارتند از:

مدارک ضروری جهت درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد

پس از تهیه مدارک فوق، شما می توانید این مدارک را از طریق پست به آدرس M Sweden یا Motormännen سابق ارسال کرده و یا مدارک را به صورت اسکن شده و در فرمت jpg به آدرس ایمیل korkort@msverige.se ارسال نمائید. روش سوم نیز مراجعه حضوری به Riksförbundet M Sverige (M) و تکمیل فرم و ارائه آن همراه با سایر مدارک ضروری می باشد.

زمان تحویل و هزینه اخذ گواهینامه بین المللی در سوئد

همان طوری که در مطالب قبلی هم ذکر شد، روش های مختلفی برای اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد وجود دارد که افراد بسته به شرایط خود می توانند از طریق یکی از این روش ها اقدام کنند. اما در این میان، شما همچنین بایستی تعیین کنید که اولا نوع گواهینامه مورد نظرتان چه نوعی باشد و اینکه مدت اعتبار آن چند ساله باشد. چراکه اغلب گواهی نامه های رانندگی بین المللی صادره در سوئد 1 ساله و یا 3 ساله هستند. ضمنا نکته مهمتر اینکه این گواهی نامه ها فقط یکبار صادر شده و امکان تمدید ندارند. بنابراین به محض اتمام اعتبار، دارندگان آنها بایستی درخواست صدور مجدد گواهی نامه بدهند. لازم به ذکر است که مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان 5 تا 10 روز طول می کشد. در نمودار زیر می توان با هزینه درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد آشنا شد:

هزینه درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد

قوانین رانندگی در سوئد 2021

سوئد از جمله مقاصد توریستی جذاب در شمال اروپا می باشد که تلفیقی از چشم انداز معماری مدرن و چشم انداز معماری تاریخی را دارد. بنابراین شما می توانید با داشتن گواهی نامه رانندگی بین المللی در سوئد به راحتی و بدون هیچ محدودیتی رانندگی کرده و شگفتی های این کشور را کشف کنید. اما قبل از هر چیزی اطلاع از قوانین و مقررات راهنمائی و اا کشور سوئد امری الزامی است. برخی از مهمترین مقررات رانندگی در این کشور اروپایی عبارتند از:

  • از سمت راست رانندگی کنید.
  • حداقل سن برای رانندگی در کشور سوئد 18 سال و حداقل سن برای اجاره خودرو در این کشور 21 سال است.
  • بستن کمربند ایمنی در سوئد اجباری است.
  • مکالمه حین رانندگی در سوئد تخلف محسوب می شود.
  • محدوده سرعت در نواحی شهری 50 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه ها حدود 110 کیلومتر در ساعت است.
  • داشتن بیمه شخص ثالث در سوئد الزامی است.

هموطنان گرامی ضمن اخذ مشاوره های حرفه ای از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباب انواع روش های مهاجرت به سوئد یا هزینه زندگی در سوئد 2021 همچنین می توانند از طریق ارزیابی های وکلای این موسسه از صلاحیت خود برای اخذ ویزای سوئد نیز اطمینان حاصل کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *