مهاجرت

آب و هوای آتلانتیک

آب و هوای آتلانتیک

آب و هوای آتلانتیک در غالب نواحی معتدل و مساعد برای زندگی است و بسیاری از افراد برای زندگی و کار این حوزه را انتخاب می کنند. آتلانتیک اصطلاحی است که توسط جویی اسمال وود پس از پیوستن نیوفاندلند به کانادا در سال 1949 برای اولین بار استفاده شد. آتلانتیک کانادا که به استان های آتلانتیک معروف است از 4 استان مختلف در سواحل آتلانتیک تشکیل شده است که عبارت هستند از نیوفنلاند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد. البته برخی منابع فارسی به اشتباه استان های آتلانتیک را به نام استان آتلانتیک می شناسند در حالی که در واقع همان طور که گفته شد چند استان است. کانادا کشوری وسیع با انواع و اقسام شرایط جوی و آب و هوایی مختلف است هرچند با توجه به این که بخش عظیمی از آن در مجاورت قطب واقع گردیده غالبا آب و هوای سردسیر دارد.

از مهم ترین مسائلی که علاقه مندان به مهاجرت به آن توجه دارند شرایط آب و هوایی است؛ چرا که اگرچه اقتصاد توسعه یافته و فرصت های شغلی زیاد نشانه کشوری مناسب برای زندگی است، موارد دیگری از جمله سطح امنیت، هزینه های زندگی و چگونگی شرایط آب و هوایی نیز برای انتخاب مقصد اهمیت پیدا می کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص آب و هوای آتلانتیک در سال 2022 و تاثیراتی که بر مهاجرپذیری و شرایط اقتصادی آن گذاشته است توضیحاتی ارائه گردیده که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • بهترین شهرهای این منطقه از نظر آب و هوایی کدامند؟
  • شرایط سرما در زمستان های این منطقه چگونه است؟
  • آیا شرایط آب و هوایی طاقت فرسا در این منطقه وجود دارد؟
  • مزایای آب و هوایی این منطقه چیست؟

چگونگی آب و هوای آتلانتیک

بیشتر اقیانوس اطلس و سواحل آن آب و هوای معتدل و ملایمی دارند چرا که آب تاثیر متعادل کننده ای بر سطح دما می گذارد. به عنوان مثال در اقیانوس اطلس و حوزه ساحلی استان های آتلانتیک وقتی سرما با آب گرم ترکیب می شود موجب ایجاد مه می گردد که البته بعضا مشکل بزرگی برای کشتی ها به حساب می آید. در اقیانوس اطلس شمالی نیز آیسبرگ ها جدا می شوند و به سمت جنوب حرکت می کنند که می تواند هم برای کشتی ها مشکل ساز باشد هم نشانه ای از گرم تر شدن زمین بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها باشد.


گرم تر شدن کره زمین که ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید و مونواکسید کربن است، بر تمامی نقاط کره زمین از جمله آتلانتیک تاثیرات منفی داشته است. آتلانتیک که مرز ساحلی با اقیانوس اطلس دارد این خطر را پیش رو خواهد داشت که بخش عظیمی از سواحلش را در آینده در نتیجه بالا رفتن سطح آب دریا از دست بدهد. همچنین گرم شدن کره زمین سبب گردیده یکسری از حیوانات و جانداران آبی یا خشکی مجبور شوند از محل زندگی خود خارج شوند و به نقاط خنک تر بروند. مثلا خفاش ها که از غارها خارج شده اند و غالبا به سراغ مزارع رفته اند؛ این مسئله از جهات مختلفی خطرآفرین است از جمله این که حیواناتی از جمله خوک ها فضولات این خفاش ها را می خورند و ویروس هایی که در بدن آن ها است را نهایتا به انسان ها منتقل می کنند.

چگونگی آب و هوای آتلانتیک

تاثیرات آب و هوای آتلانتیک بر مهاجرپذیری

آب و هوای نسبتا معتدل حوزه آتلانتیک سبب شده که خارجی های زیادی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند این نواحی را انتخاب نمایند. البته از دیگر دلایل جذب مهاجر به این حوزه می توان شرایط سهل گیرانه تر آن در مقایسه با پروسه ورود سریع کانادا یا همان Express Entry را نام برد. منتهی نباید فراموش کرد پروژه های مهاجرتی مختلفی در استان منی توبای کانادا نیز برقرار است اما از آن جایی که بسیار سردسیر است و دمای هوای آن بعضا به 50- درجه سانتیگراد هم می رسد، معمولا کسی علاقه مند به انتخاب آن نمی باشد. ورود مهاجران و توریست ها به استان های آتلانتیک از جمله جزیره پرنس ادوارد موجب شده است هم فرصت های شغلی زیادی برای مردم به وجود آید هم درآمد زیادی نصیب دولت بشود. در نمودار ذیل نرخ بیکاری کشور کانادا با استان های آتلانتیک کانادا مقایسه شده است:

نرخ بیکاری در استان های آتلانتیک کانادا

در حال حاضر مهاجرفرست ترین کشور دنیا چین است؛ چینی ها نیز در کنار عوامل مختلفی مثل نرخ بیکاری، امکانات آموزشی، بهداشتی و رفاهی، متوسط درآمد ماهانه، هزینه های زندگی و غیره به عامل آب و هوا نیز اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل غالب افرادی که مهاجرت به کانادا را انتخاب می کنند بیشتر به سراغ مونترآل و تورنتو یا 4 استان حوزه آتلانتیک می روند و کم تر کسی منی توبا را انتخاب می کند. البته در مجموع کانادا کشور فوق العاده توسعه یافته و امنی است که برای مهاجران نیز شرایط ایده آلی را فراهم می آورد و حتی از آن جایی که بخش عمده ای از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند تبعیض نژادی نیز در این کشور بسیار کم است.

مهاجرت به نیوفاندلند از استان های آتلانتیک

بی تردید بهترین استان از بین استان های آتلانتیک جهت مهاجرت، کار و زندگی استان نیو فاندلند و لابرادور (به مرکزیت شهر سنت جان) است. اما چرا نیو فاندلند؟ دلیل انتخاب نیو فاندلند شاید بدلیل متوسط درآمد بالای کارگران در این استان آتلانتیک باشد که بالاتر از 3 استان دیگر این منطقه است. شما در نمودار زیر میتوانید با انجام یک مقایسه آماری به این مهم دست یابید:

میانگین درآمد سالیانه استان های آتلانتیک

اما برای مهاجرت به نیو فاندلند کارجویان عزیز برنامه مهاجرتی جذابی به نام برنامه داوطلب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NLPNP) را پیش رو دارند. این برنامه افرادی که خواستار اخذ اقامت دائم کانادا هستند را به دولت فدرال کانادا معرفی میکند. باید بدانید که برنامه NLPNP یک برنامه مهاجرتی کلی است و دسته های مهاجرتی آن از این قرار میباشد:

  • دسته کارگر ماهر اکسپرس اینتری
  • کارگر ماهر
  • فارغ التحصیل بین المللی
  • کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی
  • کارآفرین بین المللی
  • برنامه پایلوت مهاجرت به آتلانتیک (AIPP)

لازم به یادآوری است که برنامه پایلوت مهاجرت به آتلانتیک AIPP ویژه استان نیو فاندلند و لابرادور یک برنامه مهاجرتی جدید است. این برنامه در واقع برنامه مشترک فدرال-استانی است که دو گروه از مهاجران یعنی دانشجویان بین المللی و کارگران ماهر خارجی را در 3 دسته زیر هدفگیری میکند:

3 دسته برنامه پایلوت مهاجرت به آتلانتیک

اما بد نیست که در اینجا با 4 شرط اصلی این برنامه مهاجرتی جذاب آشنا شوید:

شرط لازمتوضیحات
پیشنهاد شغلی یا جاب آفرپیشنهاد شغل تمام وقت از کارفرمای معین در آتلانتیک کانادا
مهارت زبانCLB 4 در هر 4 توانایی زبان (انگلیسی یا فرانسه)
اثبات تمکن مالیحداقل 12.5% از LICO یا حداقل سطح درآمدی
برنامه اسکاناز یک سازمان تهیه کننده خدمات اسکان
گواهی تاییداخذ شده از استان نیو فاندلند و ضروری برای درخواست PR

مهاجرت به نوآ اسکوشیا از استان های آتلانتیک

یکی از استان های معروف در منطقه آتلانتیک کانادا استان نوآ اسکوشیا به مرکزیت شهر هالیفاکس می باشد. مطابق آمار دولت فدرال کانادا، نرخ بیکاری این استان در ابتدای 2022 حدود 10.9% و میانگین درآمد سالیانه حاصل از کار در این استان حدود 62900$ (دلار) می باشد. برای مهاجرت به این استان آتلانتیک 2 روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

2 روش کلی مهاجرت به نوآ اسکوشیا

برنامه داوطلب نوآ اسکوشیا یا به اختصار NSNP مهاجرانی را شامل می شود که از مهارت و سابقه کاری خوبی برای ارتقای اقتصاد این استان و حل مشکلات جمعیتی آن برخوردارند. متقاضیان مهاجرت به استان نوآ اسکوشیا بایستی توجه کنند که آنها ملزم به تامین معیارهای یکی از 9 برنامه مختلف زیر هستند تا از این طریق بتوانند جهت مهاجرت به این استان داوطلب شوند:

  • نیازمندی نوآ اسکوشیا: اکسپرس اینترای
  • سابقه کاری نوآ اسکوشیا: اکسپرس اینترای
  • اولویت های بازار کار نوآ اسکوشیا: اکسپرس اینترای
  • اولویت های بازار کار نوآ اسکوشیا برای پزشکان: اکسپرس اینترای
  • کارگر ماهر
  • پزشک
  • مشاغل مورد نیاز
  • کارآفرین
  • کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی
  • تحصیل و اقامت یا برنامه Study and Stay

اما روش دوم یعنی برنامه پایلوت مهاجرت به آتلانتیک (AIPP) روشی ساده است که هم کارفرما و هم کارگر خارجی از آن منتفع می شوند. در این روش کارفرمایان برای جذب نیروی کار لازم ابتداء بایستی صلاحیتشان تعیین شود و در لیست کارفرمایان معین یا designated employer قرار گیرند. سپس پست شغلیشان توسط استان اعلام می شود. پس از اعلام، داوطلبین شناسایی شده توسط کارفرما می توانند اقامت دائم خود را مستقیما از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) درخواست کنند. شماتیک کلی این فرآیند بدین صورت است:

فرآیند اخذ پیشنهاد کاری از آتلانتیک

مزایای مهاجرت به آتلانتیک کانادا

از جمله مزایای تحصیل یا کار در کانادا یا به طور خاص استان های حوزه آتلانتیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در مقایسه با اکثر کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا و آمریکا
  • امکان اخذ ویزای همراه حتی از برای دانشجویان
  • امکان اخذ ویزای مولتی 5 ساله برای والدین کودکان و نوجوانان زیر 18 سال
  • نرخ بیکاری پایین
  • شانس بسیار بالا برای پیدا کردن کار در صورت تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی
  • متوسط درآمد در کانادا که حدود 52000$ (دلار کانادا) در سال است و نشان دهنده قدرت خرید بالای کانادایی ها می باشد.

همچنین نکته دیگری که برای مهاجران اهمیت دارد امنیت است که در کانادا سطح بالایی دارد چرا که تعداد جرایم، علی الخصوص جرایم خشنی مثل قتل و تجاوز به عنف، در این کشور بسیار کم است. در این مقاله در خصوص آب و هوای آتلانتیک و تاثیراتی که بر اقتصاد و مهاجرپذیری این حوزه می گذارد توضیحاتی ارائه شد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به آتلانتیک کانادا در سال 2022 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *