مهاجرت

آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش با توجه به قرار گرفتن این کشور در قلب اروپا نسبتا معتدل است، به طور کلی آب و هوا این کشور در مناطق مختلف آن تفاوت های جزیی دارد. زمین های این کشور شامل کوهستان ها با ارتفاع کوتاه و بلند، دشت ها و تپه ها می شود، نواحی پست و شمال شرقی کشور اتریش تاثیر بیشتری از آب و هوای قاره دارد به طوری که در این نواحی آب و هوا در تابستان گرمتر از سایر نقاط است همچنین در فصل زمستان آب و هوای این منطقه سردتر از سایر مناطق در اتریش است. اگر علاقه مند به شناخت آب و هوای اتریش هستید می توانید تا پایان این مقاله که توسط نویسندگان سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است ما را همراهی کنید تا پاسخ سوالات خود را در رابطه با آب و هوای این کشور به دست آورید.

  • بهترین فصل برای سفر به اتریش چه زمانی است؟
  • بهترین شهرهای اتریش از نظر آب و هوا کدامند؟
  • آب و هوای اتریش در زمستان چگونه است؟
  • عوامل تاثیرگذار در آب و هوای اتریش چیست؟

کشور اتریش کجاست؟

اتریش با نام رسمی جمهوری اتریش در قسمت جنوبی اروپای مرکزی قرار گرفته است و از 9 کشور فدرال تشکیل شده است که یکی از آن ها شهر وین بزرگترین شهر کشور اتریش است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. همسایگان کشور اتریش از شمال کشور آلمان و جمهوری چک، از شمال شرق کشور اسلواکی، از جنوب کشور ایتالیا و کشور اسلوونی، از شرق کشور مجارستان و از غرب کشور لیختن اشتاین هستند. کشور اتریش مساحتی بالغ بر 83879 کیلومتر مربع را اشغال کرده است و تقریبا دارای 9 میلیون نفر جمعیت است. در حالی که زبان رسمی در کشور اتریش آلمانی است بسیاری از اتریشی ها به طور غیر رسمی با انواع گویش ها مثل: باواریایی به مکالمه می پردازند.


در رابطه با جغرافیای اتریش می توان گفت این کشور به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه های آلپ کشوری کاملا کوهستانی است، کوه های آلپ مرکز شرقی، آلپ های سنگ آهکی شمالی و آلپ های سنگ آهکی جنوبی همه تا حدودی در کشور اتریش قرار دارند. اتریش بین عرض های جغرافیایی 46 درجه و 49 درجه و طول جغرافیایی 9 درجه و 18 درجه قرار گرفته است.

نقش منابع انرژی در اتریش

در سال 1972 ساخت نیروگاه هسته ای به منظور تولید برق بر روی رودخانه دانوب آغاز شد منتهی در سال 1978 همه پرسی (Referendum) برگزار گشت و طی آن حدود 50.5% مخالف انرژی هسته ای بودند. در واقع تنها 49.5% با انرژی هسته ای موافق بودند اما از آن جایی که اکثریت بر علیه استفاده از این نوع انرژی رای داده بودند هر چند در آن زمان نیروگاه هسته ای کاملا ساخته شده بود، مجلس اتریش قانونی وضع نمود و در آن استفاده از انرژی هسته ای برای تولید برق را ممنوع کرد.

اتریش با هیچ دریا یا اقیانوسی هم مرز نیست منتهی بیش از نیمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی برق آبی یا اصطلاحا هیدروالکتریسیته (Hydropower) تامین می نماید. به عبارت دیگر انرژی هیدرواکتریسیته در کنار سایر انرژی های تجدیدپذیر یعنی انرژی بادی (Wind)، آفتابی (Solar) و زیست توده (Biomass) روی هم 62.89% از انرژی برق مورد نیاز اتریش را تامین می کنند و مابقی انرژی مورد نیاز توسط نفت و گاز به دست می آید. نمی توان انکار نمود که یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت اقتصادی و توسعه پایدار کشور اتریش استفاده گسترده آن از منابع تجدیدپذیر و اهمیتی است که دولت این کشور و مردم آن برای محیط زیست قائل هستند.

درباره اتریش و جاذبه های توریستی آن

اتریش یکی از زیباترین کشورهای دنیا است و هزینه های نسبتا معقول سفر به آن در کنار این زیبایی های طبیعی و تاریخی منجر شده سالیانه گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. برخی از جاذبه های گردشگری اتریش عبارتند از:

ردیفجاذبه های توریستی اتریشتوضیحات
1Schonbrunn Palaceیکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی اتریش قصر مذکور است که در وین، پایتخت اتریش، واقع شده است. این قصر 1441 اتاق دارد و در سالهای بین 1696 و 1712 به درخواست امپراطور لئوپولد ساخته شده است. پارک این قصر نیز خود جذابیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به قدیمی ترین باغ وحش دنیا، هزارتو و غیره اشاره نمود.
2Hallstattدهکده ای کوچک که بدلیل داشتن محصولات نمک خود معروف است. در واقع در گذشته که نمک علاوه بر مزه دهی، به دلیل اختراع نشدن یخچال فریزرها، نقش مهم جلوگیری از فاسد شدن غذا را نیز به عهده داشته است، این دهکده دارای اهمیت سیاسی نیز بوده است.
3Grossglockner Alpine Roadاین جاده زیبا که از اوایل ماه می هر سال تا اواخر ماه اکتبر به روی مسافران باز است، نمای زیبایی از بلندترین قله اتریش را نیز دارد.
4Innsbruck Altstadtشهری کوچک در اتریش است که در قرون وسطی بنا شده و به دلیل داشتن معماری ممتاز و خاص خود بین گردشگران معروف می باشد. به جز خیابان ها و مغازه های زیبای شهر اینسبروک، یکی دیگر از جاذبه های توریستی آن خانه ای معروف به سقف طلایی (the Golden Roof) می باشد که زمانی برای امپراطور ماکسیمیلیان اول ساخته شده بود.
5Hofburg Imperial Palaceاین قصر که تا اوایل جنگ جهانی اول محل اقامت خاندان سلطنتی امپراطوری اتریش- مجارستان بوده است، یکی از زیبایی های اتریش به حساب می آید.

بررسی آب و هوای اتریش

قسمت اعظم کشور اتریش در منطقه آب و هوایی خنک و معتدل قرار دارد که در آن وزش باد شدید مرطوب غالب است. با توجه به اینکه سه چهارم کشور در منطقه آلپ است آب و هوای آلپ در آنجا غالب است. در شرق این کشور، در دشت Pannonian و امتداد دره دانوب آب و هوا ویژگی های قاره ای با باران های کم از مناطق آلپ را نشان می دهد.

در فصل زمستان آب و هوای اتریش بسیار سرد است و میانگین هوا بین 0 تا 10 درجه سانتی گراد می باشد، در فصل تابستان آب و هوا گرم بوده و میانگین هوا 20 درجه است و در گرمترین روزها درجه هوا به 40.5 درجه سانتی گراد می رسد. با توجه به این وضعیت آب و هوایی بهترین زمان سفر به این کشور در ماه آپریل (اواخر اردیبهشت ماه) و ماه سپتامبر (اوایل ماه شهریور) است، لازم به ذکر است که آب و هوای این کشور در ماه آپریل و ماه می بی نظیر است.

بررسی آب و هوای اتریش

اقلیم شهرها و آب و هوای اتریش

در بخش های قبلی با آب و هوای اتریش به صورت کلی آشنا شدید، در این بخش سعی داریم به صورت جزیی آب و هوای برخی از شهرهای این کشور را بررسی کنیم.

  • آب و هوای شهر وین: شهر وین بزرگترین شهر کشور اتریش است که در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد، آب و هوای این شهر معتدل است. در ماه جولای و ماه آگوست آب و هوای این شهر گرم می شود و در ماه ژانویه آب و هوا در این شهر بسیار سرد است.
  • شهر سالزبورگ: چهارمین شهر بزرگ کشور اتریش است که در دامنه کوه های آلپ جای گرفته است که با توجه به قرار گرفتن این شهر در لبه شمالی کوه های آلپ می توان گفت سالزبورگ دارای زمستان های سردی است. این شهر به دلیل بارش باران های رشته ای شناخته می شود.
  • شهر اینسبورک: این شهر در غرب کشور اتریش قرار گرفته است و در دره ای با کوه های سر به فلک کشیده شده محصور شده است. این شهر دارای زمستان های سرد و آفتابی و تابستان های گرم است، شهر اینسبورک برای پیست های اسکی که در آن وجود دارد مشهور است بهترین وضعیت پیست های اسکی این شهر بین کریسمس و سال نو میلادی است. در این شهر نیز باران های رشته ای سنگینی می بارد که معمولا به سرعت قطع می شود.

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد سفر به کشور اتریش را دارند باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند، برای اطلاع از روند اخذ ویزای توریستی این کشور می توانید به مقاله ویزای توریستی اتریش رجوع کنید.

تغییرات فصلی آب و هوای اتریش

با توجه به اینکه وضعیت آب و هوای اتریش در فصل بهار و پاییز تقریبا یکسان است این 2 فصل با هم بررسی می شوند.

فصلوضعیت آب و هوا
فصل بهار و پاییزدر این فصل آب و هوای اتریش در مناطق کم ارتفاع و دشت ها خنک و دلپذیر است. در ماه می و ماه سپتامبر هوا عموما مطبوع است و در گرم ترین حالت درجه هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد. در ماه آوریل و ماه اکتبر هوا بسیار خنک و رو به سردی می رود و وزش بادهای شمالی باعث وقوع بهمن می شود.
فصل تابستانبه طور کلی آب و هوای اتریش در فصل تابستان در روزها گرم و در شب ها خنک است. در این فصل در مناطق کوهستانی شاهد رعد و برق به همراه بارش پراکنده و کوتاه هستیم. معمولا در این فصل به مدت کوتاهی موج گرما با منشاء آفریقایی وجود دارد که دمای هوا را در برخی از مناطق تا 36/ 38 درجه افزایش می دهد.
فصل زمستاندر فصل زمستان آب و هوای تمامی مناطق حتی دانوب سرد است. در دره ها و مناطق کوهستانی سرما بیشتر احساس می شود و درجه هوا به زیر صفر می رسد. در فصل زمستان عموما در تمامی مناطق به جزء شهر وین شاهد بارش برف هستیم. توده هوای سرد از کشور روسیه نشات می گیرد و در برخی از مناطق دما به منفی 20 درجه هم می رسد.

افرادی که قصد سفر به کشور اتریش را دارند می توانند برای اطلاع از جاذبه های گردشگری این کشور مقاله جاذبه های گردشگری اتریش را مطالعه کنند. برای کسب اطلاعات در رابطه با روش های مهاجرت به کشور اتریش می توانید همه روزه با وکلای مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *