مهاجرت

آب و هوای لوکزامبورگ

آب و هوای لوکزامبورگ

آب و هوای لوکزامبورگ تاثیرات زیادی بر شرایط اقتصادی و محبوبیت لوکزامبورگ بین توریست ها داشته است. لوکزامبورگ کشوری محصور در خشکی (landlocked) است که به هیچ کدام از آب های بین المللی راه ندارد. در واقع این کشور در غرب اروپا واقع گردیده است و با کشورهای بلژیک در غرب و شمال، با آلمان در شرق و با فرانسه در جنوب همسایه است. اسم پایتخت لوکزامبورگ نیز همانند خود کشور است و در کنار شهرهای بروکسل، فرانکفورت و استراسبورگ، یکی از 4 پایتخت رسمی اتحادیه اروپا (EU) می باشد. در نتیجه تاثیراتی که از همسایه های خود گرفته است، زبان های رسمی در لوکزامبورگ عبارت است از: لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص لوکزامبورگ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • آب و هوای لوکزامبورگ چگونه است؟
  • تاثیرات آب و هوای لوکزامبورگ بر شرایط اقتصادی لوکزامبورگ چگونه بوده است؟
  • بهترین زمان برای مسافرت به لوکزامبورگ چه زمانی است؟
  • شرایط آب و هوایی در زمستان های این کشور چگونه است؟
  • هزینه زندگی در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به لوکزامبورگ چیست؟

چگونگی آب و هوای لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورها در دنیا است که تنها کم تر از 3000 کیلومتر مربع مساحت دارد. مرز لوکزامبورگ با آلمان توسط 3 رودخانه تشکیل شده است و همین رودها تاثیرات مثبتی بر کشاورزی دو کشور، یعنی آلمان و لوکزامبورگ داشته اند. البته علاوه بر موقعیت جغرافیایی عالی لوکزامبورگ، شرایط آب و هوایی این کشور نیز بسیار ایده آل است. در واقع آب و هوای لوکزامبورگ را می توان آب و هوای اقیانوسی دانست به طوری که در این کشور آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد وجود ندارد. لوکزامبورگ همچنین بر اساس شاخص محافظت از محیط زیست از بین 132 کشور ارزیابی شده، رتبه 4 را به خود اختصاص داده است. همچنین لازم به یادآوری است پایتخت لوکزامبورگ نیز رتبه 6 را در بین شهرهای دنیا به لحاظ کیفیت زندگی دارد.

تاثیرات آب و هوای لوکزامبورگ بر اقتصاد این کشور

اقتصاد لوکزامبورگ به طور عمده بستگی شدیدی به بانکداری، فلز و بخش های صنعتی دارد و لازم به ذکر است با وجود همین بخش های اقتصادی در سال های گذشته بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت (per capita gross domestic product) در دنیا را داشته است. البته بخش دیگری از اقتصاد لوکزامبورگ که برای این کشور درآمدزایی عمده ای داشته است، صنعت توریسم است که هر ساله درآمد زیادی را برای دولت لوکزامبورگ به همراه دارد. ورود توریست ها علاوه بر این که درآمد زیادی برای کشور به همراه دارد، منجر می شود فرصت های شغلی زیادی به وجود آید و سطح زندگی مردم این کشور نیز مدام در حال ارتقا باشد. باید توجه داشت لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است که به دلیل مدیریت خوب اقتصادی در حال حاضر حتی یک فقیر هم ندارد.

توریست ها لوکزابورگ را قلب سبز اروپا می دانند و به دلیل آب و هوای ملایم آن و همچنین امنیت فوق العاده بالای لوکزامبورگ به آن علاقه مند می باشند. باید توجه داشت علاوه بر آب و هوا و امکانات تفریحی که در لوکزامبورگ در عالی ترین صورت آن وجود دارد، مسئله مهم دیگری که برای گردشگران داخلی و خارجی اهمیت دارد، امنیت آن محیط است. از این نظر نیز می توان لوکزامبورگ را یکی از بهترین نقاط دنیا دانست؛ در واقع امنیت بالای شهرهای لوکزامبورگ نه تنها منجر به جذب توریست شده است بلکه ورود دانشجویان و سرمایه گذاران را نیز به این کشور بیشتر کرده است.

تاثیرات آب و هوای لوکزامبورگ بر اقتصاد این کشور

تاثیر آب و هوای لوکزامبورگ بر تحصیل دانشجویان

لوکزامبورگ به دلیل مساحت و جمعیت کمی که دارد تعداد معدودی دانشگاه دارد. با این حال بسیاری از دانشجویان تحصیل در لوکزامبورگ را به کشورهای سردسیری مثل فنلاند و ایسلند ترجیح می دهند. چرا که آب و هوای لوکزامبورگ معتدل است و این برای دانشجویان سرتاسر دنیا از جمله هندی ها، چینی ها و غیره امری مطلوب است چرا که راحت تر می توانند با آن سازگار شوند. هزینه تحصیل در لوکزامبورگ بستگی به نوع رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد دارد اما به طور میانگین سالیانه بین 400€ تا 800€ (یورو) می باشد. البته تحصیل در رشته های تجارت محور در لوکزامبورگ قدری پرهزینه تر است و سالیانه حدودا بین 4000€ تا 5000€ (یورو) می باشد. در حال حاضر بهترین راه برای مهاجرت به لوکزامبورگ نیز از طریق روش تحصیلی است چراکه برای اخذ ویزای کاری مستقیم لوکزامبورگ، متقاضی باید حتما از یک کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشد.

البته تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ در دانشگاه های خصوصی بسیار گران قیمت است و شهریه آن ها سالیانه حدود 30000$ (دلار آمریکا) است. از جمله ارزان قیمت ترین دانشگاه ها در لوکزامبورگ طی سال 2022 می توان University of Luxembourg اشاره نمود که دانشگاهی دولتی است و از آن جایی که بودجه خود را از دولت می گیرد، شهریه زیادی بر دانشجویان تحمیل نمی کند. البته باید توجه داشت علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان در لوکزامبورگ باید هزینه های ماهیانه زندگی را نیز تامین کنند که رقم بالایی است.

هزینه ماهیانه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کشور لوکزامبورگ ماهیانه بدون احتساب اجاره 3855€ (یورو) است. مجموع هزینه زندگی تک نفره در لوکزامبورگ نیز ماهیانه 1200€ (یورو) می باشد منتهی بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن از 523 شهر در دنیا، پایتخت لوکزامبورگ، به لحاظ گران بودن رتبه 26 را دارد. علاقه مندان به مهاجرت به لوکزامبورگ به رقم ذکر شده در بالا باید اجاره مسکن را نیز بیفزایند. اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در لوکزامبورگ ماهیانه به طور متوسط 1520€ (یورو) و اجاره بهای آپارتمان 3 خوابه حدود 2852€ (یورو) در ماه است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص آب و هوای لوکزامبورگ و تاثیر مثبتی که بر اقتصاد این کشور گذاشته شده اطلاعاتی ارائه گردید و بهترین راه مهاجرت به لوکزابورگ در سال 2022 معرفی شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *