مهاجرت

جمعیت هلند

جمعیت هلند

کشور هلند علاوه بر زیبایی های طبیعی، اقتصاد فوق العاده قدرتمند و نظام تحصیلی برتری نیز دارد و به همین دلایل است که افراد زیادی از سرتاسر دنیا به دنبال اخذ اقامت آن می باشند. جمعیت هلند و سطح رفاه اجتماعی، شرایط اقتصادی، آمار بیکاری 2024 و غیره از موارد با اهمیتی هستند که افراد خواهان مهاجرت به این کشور باید از آن مطلع باشند. به همین دلیل در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به شرایط کشور هلند در سال 2024 در جنبه های مختلف اقتصادی و اجتماعی توضیحات مختصری ارائه شده است.

  • شرایط زندگی در هلند چیست؟
  • نژاد مردم هلند چگونه است؟
  • هلندی ها به چه زبان صحبت می کنند؟
  • بهترین راه های مهاجرت به هلند چیست؟
  • آیا هلند کشوری گران قیمت برای زندگی است؟
  • شرایط زندگی در هلند چگونه است؟

وجه تسمیه هلند (Holland)

هلند یا به انگلیسی (Netherlands)، کشوری واقع در شمال غربی قاره اروپا، همچنین با عنوان Holland معروف است. “Netherlands” یا هلند به معنای کشور کم ارتفاع است؛ اصولا نام Holland (از ریشه Houtland ، یا سرزمین چوبی) به یکی از هسته های قرون وسطایی آنچه که بعدا دولت مدرن نامیده شده و هنوز هم در مورد 2 تا از 12 استان (Noord-Holland و Zuid-Holland) مورد استفاده قرار میگیرد، اطلاق می شود.


کشور هلند با نام Netherlands به عنوان سرزمین های پست شناخته می شود و یکی از سرزمین های بسیار حاصلخیز در قاره اروپا است.

جمعیت هلند 2024

جمعیت هلند در 3 ماهه اول سال 2024 به لطف مهاجرت افزایش یافت. در طول ماه های ژانویه، فوریه و مارس امسال، تعداد افرادی که هلند را خانه خود می خوانند، 27400 نفر افزایش یافته است. CBS خاطرنشان می کند که این رشد صرفاً ناشی از مهاجرت بوده است، زیرا نرخ مرگ و میر این کشور در سه ماهه اول سال 2024 بالاتر از نرخ تولد ملی بوده است، به این معنی که کشور افزایش طبیعی منفی را ثبت کرده است. تا پایان نوامبر 2024، هلند 17،947،406 نفر جمعیت داشته است.

بررسی مردم و جمعیت هلند

از لاله ها گرفته تا آسیاب های بادی و ون گوگ تا ورمیر، هلند کشوری نسبتاً کوچک با تاریخ طولانی و جذاب و میراث فرهنگی است که همچنان در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود. پایتخت آن آمستردام یک مقصد توریستی بسیار محبوب است و جمعیتی در حدود 850000 نفر در شهر، 1.35 میلیون نفر در منطقه شهری و 2.4 میلیون نفر در منطقه شهری دارد. آمستردام به خاطر چیزهای زیادی از جمله سیستم کانال پیچیده و مسیرهای دوچرخه سواری متعدد، خانه‌ های سنتی بلند و باریکش که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی ‌گردد، و موزه‌ های متعددش که شامل موزه ون گوگ، موزه ریکس و خانه آن فرانک می ‌شود، شهرت دارد.

روتردام دومین شهر بزرگ هلند با 638751 نفر جمعیت است. این شهر بزرگترین بندر اروپا را در خود جای داده است که آن را به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل کرده است. این دانشگاه همچنین به دلیل دانشگاه اراسموس، یکی از برترین دانشگاه ‌های اروپا، که به افتخار انسان‌ شناس و الهی‌دان قرن پانزدهم، دزیدریوس اراسموس روتروداموس، نام ‌گذاری شده است، شناخته شده است. لاهه سومین شهر بزرگ هلند است و در نزدیکی روتردام واقع شده است. منطقه شهری روتردام-لاهه حدود 2.7 میلیون نفر ساکن است که آن را به یکی از بزرگترین مناطق شهری در اروپا تبدیل می کند.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی و جمعیت هلند

هلند که به طور رسمی پادشاهی هلند خوانده می شود کشوری قدرتمند در شمال غربی قاره اروپا است که از 12 استان تشکیل شده و با کشورهای آلمان در شرق و بلژیک در جنوب همسایه و هم مرز است. این کشور همچنین با حدود 18 میلیون نفر جمعیت و مساحت 41865 کیلومتر مربع، به دریای شمال راه دارد و به همین وسیله مرزهای دریایی با بریتانیا دارد. هلند اقتصاد فوق العاده توسعه یافته و قدرتمندی دارد و قرن ها در اقتصاد اروپا نیز نقش مهمی ایفا کرده است. هلند همچنین در سال 2017 از سوی موسسه بین المللی توسعه مدیریت سوئیس به عنوان پنجمین اقتصاد رقابتی و سالم در دنیا شناخته شد و به همین دلیل تعجبی ندارد که هلندی ها دومین ملت دنیا به لحاظ نوآوری در زمینه های مختلف اقتصادی باشند.

از سال 2016 به بعد اصلی ترین شرکای تجاری هلند کشورهای آلمان، بلژیک، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ایتالیا، چین و روسیه می باشند و هلند به واسطه ارتباط تجاری با این کشورها یکی از 10 کشور پیشرو در زمینه صادرات است. گسترش روز افزون صادرات در کنار پیشرفت های هلند در زمینه های مختلف از جمله ارتقای سطح علمی و بالا رفتن تعداد دانشجویان بین المللی در نتیجه آن و همچنین پیشرفت صنعت توریسم سبب شده علاوه بر درآمدزایی بیشتر، مشاغل زیادی در هلند به وجود آیند. در نتیجه عوامل مذکور هلند در حالی که طی سال 2013 2.8% تورم داشت و آمار بیکاری آن در آوریل همان سال 8.2% گزارش شده بود، در سال 2024 آمار بیکاری آن تنها 3.2% است. در نمودار ذیل آمار بیکاری سه کشور بلژیک، نروژ و هلند طی چند سال متوالی با هم مقایسه شده اند:

مقایسه درصد بیکاری در سه کشور هلند، نروژ و بلژیک طی چند سال متوالی

درباره اقتصاد کشور هلند

درباره هلند و اقتصاد آن می توان گفت که یکی از بیست اقتصاد بزرگ دنیا است. هلند مرکز حمل و نقل و ترانزیت اروپایی است و رتبه پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا را داراست که عمدتا از طریق صادرات مواد شیمیایی، نفت تصفیه شده و ماشین آلات الکتریکی و تجهیزات مکانیزه و مدرن کشاورزی به این رتبه درست پیدا کرده است و پیشرو در دانش اقتصاد جهانی بشمار می رود. هلند سابقه طولانی در اکتشاف، سفر به کل دنیا از طریق اقیانوس ها و تجارت با دیگر کشورها را دارد. در بحبوحه چالش های اجتماعی و اقتصادی، هلند به خوبی مسیرهای تداوم رشد اقتصادی را از طریق اختراع و نوآوری و نیز کارآفرینی یافت.

بر طبق آمارهای منتشره از سوی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، هلند هیجدمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2012 محسوب می شد این درحالی است که این کشور تنها در حدود 17 میلیون سکنه دارد. سرانه تولید ناخالص ملی این کشور در حدود 1009$ (دلار) بوده است. نمودار زیر آینده روشن اقتصاد هلند را نشان می دهد.

توزیع تولید ناخالص ملی در کشور هلند به میلیارد دلار

درباره هلند؛ دومین کشور برتر جهان برای زندگی چه می دانید!

هلند Netherlands کشوری با اقتصاد درآمد بالا و کاملا صنعتی و مدرن که از نظر جغرافیایی نیز در بخش شمال غربی اروپا قرار دارد. این کشور به پایتختی شهر معروف آمستردام دارای 12 استان بوده و با کشورهای آلمان و بلژیک  در شرق و جنوب همسایه بوده و از شمال و غرب نیز با دریای شمال مجاور است. زبان اصلی و رسمی این کشور نیز زبان هلندی است ولی اغلب مردم هلند به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. کشور هلند، کشور معروف به کشور آسیاب ها و سرزمین لاله های نارنجی که از نظر کیفیت زندگی در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

به همین دلیل نیز مهاجرت به هلند در کانون توجه مهاجران خارجی قرار دارد:

شاخصامتیاز کمیامتیاز کیفی
قدرت خرید108.73خیلی خوب
امنیت73.92خیلی خوب
مراقبت های بهداشتی78.61خیلی خوب
هزینه زندگی67.79متوسط
نسبت درآمد به هزینه مسکن6.76خیلی خوب
ترافیک23.63کم
آلودگی21.88کم
آب و هوا86.59خیلی خوب
شاخص کل200.82خیلی خوب

آب و هوای هلند

اقلیم کشور هلند با زمستانهای ملایم، تابستان های خنک معتدل است. بادهای جنوبی و غربی در این کشور جزو بادهای مسلط بشمار می رود، و دریا که از همه طرف این کشور را احاطه کرده آب و هوا را از طریق بادهای ساحلی و تاثیر گلف استریم تعدیل می کند. چشم اندازی که اکثر نقاشان هلندی از کشور هلند در تابلوهای نقاشی شان می کشند سرزمینی با ابرهای سنگین و متراکم می باشد که متوسط سه پنجم روز از آسمان در این کشور ابری می باشد.

هلند یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان است و دمای هوا در این کشور همواره معتدل است. روزهای گرم به ندرت در این کشور تجربه می شود و یخبندان های زمستانی نیز در این کشور بسیار نادر هستند. در نمودار زیر می توانید شرایط دمای هوا در طول یک سال را به طور متوسط ملاحظه کنید.

بالاترین و پایین ترین دمای هوا در کشور هلند در طول ماه های مختلف

با این وجود بارش در هلند بسیار رایج است. تقریبا می توان گفت که بیش از یک سوم از سال در هلند بارش باران امری طبیعی است.

مقایسه روزهای بارانی و حجم بارش ها در کشور هلند

متوسط درآمد مردم هلند در سال 2024

افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت هلند چه از طریق کار و چه از راه تحصیل هستند، مشتاق اند بدانند در سال 2024 چه میزان درآمد در هلند خواهند داشت. باید توجه نمود که میزان درآمد ماهیانه هر فردی در تمامی کشورهای دنیا به عوامل مختلفی بستگی دارد هر چند طبیعتا مردم در کشورهای توسعه یافته و ثروتمند حقوق بیشتری کسب می نمایند. از جمله عوامل موثر در میزان حقوق در هلند می توان به رشته تحصیلی فرد اشاره کرد به طور دقیق تر درآمد ماهیانه یک جراح قلب 35 ساله با 3 سال سابقه کار متفاوت است نسبت به درآمد یک مهندس IT با همان سن و همان میزان سابقه کاری. اما مطابق آمارهای اعلامی میزان درآمد متوسط در هلند سالیانه 58600€ (یورو) است یعنی متوسط درآمد ماهیانه افراد در این کشور طی سال 2024 به میزان 4880€ (یورو) می باشد.

تحصیلات جمعیت هلند

تحصیلات در هلند در سنین 5 تا 16 سال اجباری می باشد؛ به این صورت که تمامی کودکان در هلند از 4 سالگی تا 12 سالگی دوره تحصیلات ابتدایی که متشکل از 8 سال است را طی می نمایند. پس از طی این دوره مطابق با تمایل دانش آموز و پیشنهاد معلمین و مشاورین، فرد یکی از سه حوزه موجود در دوره متوسطه را برای ادامه تحصیلات انتخاب می نماید. در هلند نظام آموزشی دانشگاه ها که تماما از بودجه دولتی استفاده می نمایند، در دوره کارشناسی 3 ساله، در دوره کارشناسی ارشد 1 ساله یا 2 ساله و در دوره دکتری 4 ساله یا 5 ساله می باشند.

میزان شهریه مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های هلندی در سال 2024 به عوامل مختلفی مرتبط است: تابعیت، دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی. اما به طور متوسط شهریه دانشگاه های این کشور برای دانشجویان هلندی و همچنین برای تابعین سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا سالیانه حدود 2000€ (یورو) می باشد در حالی که شهریه پرداختی از سوی دانشجویان بین المللی متناسب با رشته سالیانه بین 10000€ تا 16000€ (یورو) است. در ادامه برترین دانشگاه های هلند به علاوه رتبه آن ها از نظر U.S. News & World Report Ranking در سال 2024 بیان شده است:

  • Wageningen University and Research با رتبه جهانی 79
  • University of Amsterdam با رتبه جهانی 40
  • Delft University of Technology با رتبه جهانی 173
  • Leiden University با رتبه جهانی 89
  • Erasmus University Rotterdam با رتبه جهانی 74
  • University of Groningen با رتبه جهانی 96
  • Utrecht University با رتبه جهانی 55
  • Maastricht University با رتبه جهانی 196
  • Radboud University با رتبه جهانی 104
  • Vrije Universiteit Amsterdam با رتبه جهانی 82

تحصیلات جمعیت هلند

هزینه زندگی جمعیت هلند

زندگی دانشجویان در هلند نه همانند کسانی که تحصیل در مجارستان، اسلواکی، لهستان و اوکراین را انتخاب می کنند ارزان است نه همانند افرادی که در سوئیس، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا تحصیل می کنند گران قیمت است. این که هر فردی چه میزان هزینه زندگی بپردازد در هلند نیز همانند سایر نقاط دنیا به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد بستگی دارد اما به طور متوسط ماهیانه 1600€ (یورو) تا 1800€ (یورو) است. هر چند دانشجویان در هلند می توانند با صرفه جویی در هزینه ها از طریق اقامت در خوابگاه دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل با دانشجویان دیگر هزینه زندگی خود را در آمستردام به ماهی 1350€ (یورو) و در سایر شهرها به ماهی 1200€ (یورو) نیز برسانند. به منظور محاسبه دقیق تر در جدول ذیل قیمت اقلام مختلف در هلند طی سال جاری بیان شده اند:

اقلام و خدماتقیمت (یورو)
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت15.00
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد9.00
یک بطری آب معدنی2.18
یک بطری یک لیتری شیر3.42
قالب 500 گرمی نان سفید1.8
یک شانه 12 تایی تخم مرغ2.85
یک کیلوگرم پنیر محلی10.3
یک کیلوگرم فیله مرغ8.7
یک کیلوگرم سیب2.2
یک کیلوگرم موز1.6
یک کیلوگرم پرتقال1.3
یک کیلوگرم سیب زمینی1.15
بلیت یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی3.20
بلیت ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی81.5
خدمات ماهیانه آب، برق و غیره برای یک آپارتمان 85 متری210
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ1191
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچک966
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در شهرهای بزرگ1815
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در شهرهای کوچک1460

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

یکی از موضوعات مهم در خصوص شهرهای هلند اطلاع از هزینه رتبه زندگی در این شهرهاست. برای این منظور ابتداء بایستی یکبار هزینه زندگی در هلند و بار دیگر هزینه زندگی در شهرهای هلند را بررسی کنیم. بر طبق برآوردهای سال 2024، پیش بینی می شود که متوسط هزینه زندگی هر نفر در هلند ماهیانه بین €1500 الی €2000 (یورو) متغیر باشد. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود افراد بیشترین توان مالی خو را نیز صرف هزینه اجاره خانه در هلند بکنند:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در هلند

اما گرانترین شهر و ارزانترین شهر هلند برای زندگی کدامند؟ سوالی که برای پاسخگویی به آن بایستی حتما از شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف هلند مدد گرفت. بر همین اساس و با توجه به نمودار زیر می توان براحتی گفت که شهر آمستردام با رقم شاخص 75.35 گرانترین و شهر اینخده با رقم 63.51 ارزانترین شهر هلند برای زندگی محسوب می شود:

گرانترین و ارزانترین شهرهای هلند

مقایسه هزینه زندگی هلند و ایران

تورم در هلند در سال 2024 تنها 1.6% است یعنی قیمت اجناس و خدمات مختلف به مرور زمان تغییری نمی کنند و نتیجتا دانشجویان می توانند با امنیت اقتصادی کامل تحصیلات خود را به پایان برسانند و با مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی بخشی از هزینه زندگی خود را تامین کنند. علاقه مندان به تحصیل در مجارستان، هلند، سوئد، نروژ، کانادا، استرالیا، ترکیه، اوکراین، گرجستان، دانمارک، فرانسه و غیره در سال 2024 می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط تحصیلی کشور مورد نظر یا نحوه پیدا کردن کار در آلمان، نیوزلند، اتریش و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “جمعیت هلند

  1. مریم گفت:

    لطفا جدول مربوط به هزينه‌ها را به روز فرمایید.
    من در حال حاضر ساکن هلند هستم و هزینه‌ها بسیار بالاتر از چیزی است که شما درج کردید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما، در اولین فرصت این مبالغ به روز رسانی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *