مهاجرت

آب و هوای یونان

آب و هوای یونان

آب و هوای یونان با توجه به اینکه این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است گرم و مدیترانه ای می باشد که در شهرهای مختلف آن نیز بررسی می شود. آب و هوا در شهر آتن (پایتخت یونان) در برخی از اوقات به طرز غیرقابل تحملی گرم می شود به طوری که دما در ماه جولای به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد.

در فصل زمستان در مناطق جنوبی هوا معتدل است اما در مناطق کوهستانی هوا بسیار سرد می باشد و بارش برف و دمای زیر صفر امری غیر معقول نمی باشد. در فصل بهار حومه شهر پوشیده از گل های وحشی رنگارنگ است در حالی که در فصل پاییز درختان با رنگ های نارنجی و طلایی جلوه زیبایی به طبیعت می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آب و هوای یونان در این نوشتار با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط آب و هوایی در یونان چگونه است؟
  • آیا یونان کشوری سردسیر است؟
  • بهترین زمان برای سفر توریستی به یونان چه زمانی است؟
  • بهترین شهرهای یونان از نظر آب و هوایی کدامند؟

پایتخت یونان و جغرافیای این کشور

این کشور در شرق قاره اروپا واقع شده است و مساحت آن 131940 کیلومتر مربع می باشد. در جوامع بین المللی این کشور را با نام جمهوری یونان می شناسند. طبق آخرین سرشماری دولت یونان، این کشور دارای 10302720 نفر جمعیت می باشد. یونان با کشورهای ترکیه، آلبانی، بلغارستان و یوگوسلاوی همسایه است. در شرق دریای مدیترانه یونان دارای 3000 جزیره پراکنده می باشد. شاید کمتر کسی پایتخت تاریخی و بندری یونان یعنی آتن را نشناسد. این شهر پرجمعیت ترین شهر یونان با داشتن 3074160 نفر جمعیت آن را تشکیل می دهند.


جالب است بدانید این پایتخت بندری بزرگترین و مهم ترین بندر یونان محسوب می شود. شهروندان آتنی دارای روابط احساساتی و اجتماعی فوق العاده ای هستند. اکثریت جمعیت این شهر ساکنین طبقه شهری می باشند ولی جمعیت روستایی در آتن نفوذ قدرتمندتری دارند. واحد پول رسمی جمهوری یونان یورو می باشد. در یونان دین هایی نظیر اسلام، مسیحیت و یهود وجود دارند. مسلمانان یونان در شمال شرقی این کشور یعنی در نزدیکی کشور ترکیه ساکن هستند. مسیحیان این کشور متعلق به کلیسای ارتدکس می باشند که این کلیسا توسط شورای اسقف ها اداره شده و مسیحیان تحت فرمان اسقف اعظم آتن می باشند. در یونان اقلیت مذهبی یهودی نیز وجود دارند که نسبت به سایر ادیان جمعیت آنها کمتر است.

جغرافیا و آب و هوای یونان

همانطور که گفته شد کشور یونان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است، این کشور از شمال در نزدیکی کشور آلبانی، کشور مقدونیه و کشور بلغارستان از جنوب و غرب در حاشیه دریای مدیترانه و از شرق در نزدیکی کشور ترکیه قرار گرفته است. در سرزمین یونان جنگل های کاج، دشت های حاصل خیز و کوه های پوشیده از تپه یافت می شود. Pindus بزرگترین رشته کوه در یونان است که از شمال به جنوب کشیده شده و از مرکز یونان عبور می کند و منطقه اپیروس و منطقه تسالالی را جدا می کند.

Olympus با ارتفاع 2917 متر بلند ترین کوه در کشور یونان است که به گفته اسطوره شناسان یونانی محل اقامت 12 خدای المپیک بود. یک پنجم از مساحت کشور یونان را جزایر این کشور تشکیل می دهد، اکثر این جزایر به صورت انبوه و خوشه ای در دریای اژه بین سواحل ترکیه و یونان قرار گرفته است. لازم به ذکر است جزایر ایونی استثنا می باشند و در سواحل غربی در دریای ایونی پراکنده شده و به سمت ایتالیا تمایل دارند.

شرایط آب و هوایی یونان

یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد، در شهر آتن در ماه آگوست دمای هوا به 29 درجه سانتی گراد می رسد که به عنوان گرم ترین فصل شناخته می شود و اما سردترین ماه سال در این شهر ماه ژانویه با دمای 10 درجه سانتی گراد است. ماه دسامبر مرطوب ترین ماه سال است که بارش باران به طور متوسط 97.6 میلی متر اعلام شده است. در فصل تابستان آب و هوای کشور یونان گرم و خشک است و در فصل زمستان هوا سرد و مرطوب می باشد. متوسط دما در کشور یونان بین 14 تا 20 درجه سانتی گراد است، در مناطق کوهستانی شمال زمستان ها سرد و برفی می باشد و فصل تابستان معتدل با رعد و برق احتمالی گزارش شده است.

شهرهای شمالی واقع در مناطق اپیرو، مقدونیه و تسالی دارای آب و هوای کمی قاره ای با با زمستان های کاملا سرد است که در طی آن توده های هوایی که از سمت شمال می آیند گاهی موجب بارش برف و باران می شوند اما در فصل تابستان آب و هوا اغلب گرم و سوزان است. در سواحل و جزایر مرکزی و جنوبی آب و هوا مدیترانه ای است و زمستان ها اغلب بارانی و معتدل می باشد. در جزایر یونی و جزایر نزدیک به کشور ترکیه (دودکان) شاهد باران ها فراوانی خواهید بود.

شرایط آب و هوایی یونان

بهترین زمان برای سفر به کشور یونان

در هر سفر یکی از مهمترین عواملی که باید بررسی شود شرایط آب و هوایی در آن کشور است که بر روی مسافرت بسیار تاثیر گذار است. یونان یکی از کشورهای مهاجر پذیر در دنیاست، از آنجایی که آب و هوای این کشور مدیترانه ای است 4 فصل به خوبی در یونان نمایان است. در فصل بهار بادهای خنک و ملایم از غرب کشور وارد می شود که خوشایند، لذت بخش و مطبوع است در 2 فصل اول بهار (ماه آوریل و ماه مه) یونان نسبتا خلوت است و در واقع از ماه ژوئن گردشگران زیادی وارد این کشور می شوند. در دو فصل اول تابستان (ماه ژوئیه و ماه آگوست) آب و هوای یونان در بهترین موقعیت قرار دارد و برای تفریحات آبی و تابستانی بسیار مناسب می باشد.

گرمای فصل تابستان گاهی آزار دهنده است اما طاقت فرسا نمی باشد، در ماه سپتامبر هوا بسیار گرم بوده و دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد نیز می رسد که معمولا در این ماه گردشگران کمی وارد این کشور می شوند. فصل پاییز در کشور یونان به عنوان فصلی خاص و متفاوت شناخته می شود به شکلی که شهرها در خلوت و آرامش به سر می برند و می توان گفت فصل پاییز بهترین فصل برای سفر و گردش عشاق محسوب می شود. در فصل زمستان در ماه اول هوا بسیار سرد و معتدل می باشد اما در دو ماه بعدی دمای هوا بسیار کاهش می یابد که با برف و باران همراه است. با مطالعه مقاله ویزای توریستی یونان اطلاعات بیشتری در رابطه با روند اخذ این ویزا کسب می کنید.

درباره جاذبه های گردشگری یونان

یونان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی می باشد و به دلیل تاریخی بودن و داشتن قدمت چند هزار ساله، مراکز مهم دیدنی را در خود جای داده است. با ارزشترین جاذبه های دیدنی این کشور به قدری زیاد است که شاید تا الان ندیده باشید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های یونان به شرح زیر می باشند:

  • کوه المپ
  • مجموعه دیدنی هیدرا
  • صومعه آخرالزمان
  • بندر باستانی
  • معماری سانتوری
  • کاخ سسی
  • آکروپلیس
  • غارهای دیرو
  • بخش یهودیان
  • خرابه های دلفی
  • شهاب سنگ
  • ونیز کوچک
  • کوه آتس
  • خلیج کورنتس
  • موزه بناکی
  • سواحل کرت
  • غار ملیسیانی
  • دریاچه پلاستیکا
  • آکروپلیس لیندو

کسانی که قصد سفر توریستی به یونان را دارند به اجبار باید بیمه مسافرتی داشته باشند. بیمه مسافرتی در صورت بروز موارد اورژانسی پزشکی یا دیگر موارد در طول اقامت را تحت پوشش قرار می دهد. در تمام کشور یونان غیر از جاذبه های گردشگری هتل های مجلل و با شکوهی و در درجه های مختلف وجود دارد. هتل های یونان در 3 درجه کیفی 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره خدمات ارائه می دهند.

دسته بندی آب و هوای یونان

آب و هوای کشور یونان را می توان به زیر گروه آب و هوای مدیترانه ای تقسیم کرد که عبارتند از:

  • مدیترانه ای (خشک و مرطوب): با توجه به گزارش اعلام شده توسط سازمان ملی هوا شناسی یونان این آب و هوا در کشور یونان غالب است. این آب و هوا در جزایر اژه به ویژه سیکلادها و دودکان، اویا، مناطق کم ارتفاع آتیکا، مناطق غربی شرقی و جنوبی پلوپونزی کم ارتفاع و مناطق کم ارتفاع کرت رخ میدهد. در این مناطق در فصل تابستان هوا بیشتر آفتابی و خشک است و هر بارندگی به صورت بارش رگبار یا رعد و برق از ابرهای تجمعی اتفاق می افتد. اما در فصل زمستان آب و هوا مرطوب است و بارش برف طولانی نیست اما در فصل زمستان بارش باران غالبا پایدار است.
  • مدیترانه آلپ: در این نوع از آب و هوا شاهد بارش شدید برف در فصل زمستان هستید، در فصل تابستان نیز آب و هوا سرد همراه با رعد و برق های مکرر است. این آب و هوا در کوه های مرتفع مانند: رودوپ و پیندوس حاکم است.
  • انتقالی_ مدیترانه ای: این آب و هوا دارای خصوصیات آب و هوای قاره ای و مدیترانه ای است.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با آب و هوای یونان به دست آورده باشید، برای اطلاع از جمعیت این کشور به لینک جمعیت یونان رجوع کنید. برای اطلاع از روش های مهاجرت به کشور یونان و سایر کشورهای مورد نظر خود می توانید همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش های کلیدی درباره آب و هوای یونان

یونان یکی از کشورهای بزرگ در اروپا است که مقصد گردشگری بسیاری از افراد است. به همین دلیل است که آشنایی با آب و هوای آن از درجهاهمیت بسیار بلا برخوردار است. افرادی که می خواهند به این کشور سفر کنند باید به خوبی نسبت به شرایط آب و هوایی آن آگاهی داشته باشند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شود عبارتند از:

  • شرایط کلی آب و هوای یونان چگونه است؟ آب و هوای یونان به طور کلی مدیترانه ای است و بیشتر روزهای این کشور آفتابی است. همین مسئله یونان را به مقصدی جذاب برای سفرهای تابستانه تبدیل می کند.
  • آیا یونان کشوری 4 فصل است؟ بله می توان گفت که یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، کشوری 4 فصل است.
  • آیا یونان زمستان های سردسیر دارد؟ بله متوسط دمای هوا در یونان 13 درجه سانتی گراد است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *