ویزای تحصیلی

آزمون آلفا تست ایتالیا

آزمون آلفا تست ایتالیا

نوعی دیگر از آزمون های برگزار شده در کشور ایتالیا که جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است، آزمون آلفا تست ایتالیا می باشد. آزمون آلفا تست در ابتدا هر سال تحصیلی برگزار می شود و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید در این آزمون حداقل نمره قبولی را کسب کنند. در حقیقت می توان گفت آلفا تست نام شرکتی است که وظیفه برگزاری آزمون های Ammissione Esamel را دارد. در ادامه این مقاله سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص آزمون آلفا تست ایتالیا در اختیار متقاضیان قرار دهیم. مقاله ای که مطالعه می کنید توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است.

معرفی آزمون آلفا تست ایتالیا

آزمون آلفا تست توسط کمیته برگزاری آزمون وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های ایتالیا یا MIUR و با همکاری مراکز و اورگانهای آموزشی مانند Admissions Testing Service و یا ATS و همچنین انتشارات آلفا تست هر ساله برگزار می‌گردد. منجمله آزمون‌های معتبر ایتالیا که در سطح بین المللی و در حدود ۲۰ کشور دنیا برگزار می‌گردد همین آزمون است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، رشته های پیراپزشکی، دامپزشکی، فنی و مهندسی، معماری شیمی، بیوتکنولوژی، زیست شناسی، حقوق، آموزش مقطع ابتدایی، خدمات اجتماعی، میراث فرهنگی، علوم ورزشی، مخابرات و ارتباطات، رشته های مالی و اقتصادی و زبان و ادبیات خارجه در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون آلفا تست ایتالیا شرکت کنند و بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند. تعداد سوالات این آزمون با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است، همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این آزمون به صورت تست (4 گزینه ای) برگزار می شود. متقاضیان دقت داشته باشند که آزمون آلفا تست دارای نمره منفی نیز می باشد متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید بدانند که آلفا تست آزمونی فرمالیته نبوده و آزمونی شبیه به آزمون سراسری ایران است.

کتاب های آزمون آلفا تست ایتالیا در 2023

متقاضیانی که قصد شرکت در آلفا تست را طی سال 2023 دارند می توانند کتاب های مربوط به این آزمون را از مدرسه ایتالیایی تهیه کرده و به مطالعه آن بپردازند. کتاب های مربوط به آزمون شامل 3 کتاب است که شامل: توضیح کامل دروس آموزش دیده در دوران مدرسه، نمونه سوالات و آزمون های برگزار شده در سال های قبل می شود. دانشجویانی که موفق به اخذ حداقل نمره تعیین شده در آلفا تست نشوند می توانند در رشته هایی ادامه تحصیل دهند که در دانشگاه های ایتالیا ظرفیت خالی داشته باشد. در صورتی که فرد نخواهد در این رشته ها ادامه تحصیل دهد می تواند اقدامات لازم را برای تحصیل در آکادمی های دولتی و خصوصی ایتالیا انجام دهد، در غیر این صورت باید کشور ایتالیا را ترک کند.

کتاب های آزمون آلفا تست ایتالیا

زمان برگزاری آزمون آلفا تست ایتالیا

به لحاظ زمان برگزاری این آزمون می توان گفت برای شرکت در آزمون آلفاتست متقاضیان برخلاف آزمون آیلتس و آزمون تافل فرصت های زیادی برای شرکت در این آزمون ندارند زیرا آلفا تست هر ساله در تاریخ معینی برگزار می شود. زمان ثبت نام در این آزمون تیر ماه (4 تا 26 جولای) و زمان برگزاری آزمون در ماه شهریور (6 تا 8 سپتامبر) می باشد. البته ممکن است بعضا تغییراتی در این تاریخ ها ایجاد شود که از طریق وبسایت مربوطه اعلام خواهد شد.

برای ثبت نام در آزمون آلفا تست فرد باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کند همچنین فرد می تواند در بیشتر از یک دانشگاه برای شرکت در این آزمون ثبت نام کند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که زمان برگزاری آزمون تمدید نخواهد شد و فرد باید در زمان های مشخص شده اقدامات لازم را برای شرکت در آزمون آلفا تست ایتالیا انجام دهد. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله پذیرش از ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های معتبر این کشور کسب کنند.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا

همانطور که گفته شد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون آلفا شرکت کنند. در رابطه با تحصیل در این مقطع تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا می توان گفت طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال است که این زمان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. اگر قصد دارید بدون شرکت در آزمون ورودی در ایتالیا تحصیل کنید باید بدانید تعداد محدودی از دانشگاه ها بدون آزمون ورودی به دانشجویان پذیرش تحصیلی اعطاء می کنند. برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایتالیا محدودیت سنی 18 تا 30 سالگی وجود دارد.

زبان آموزش در مقطع کارشناسی زبان ایتالیایی است و اگر دانشجویی به زبان ایتالیایی تسلط ندارد می تواند در دوره های برگزار شده در سفارتخانه کشور ایتالیا در ایران شرکت کند. کلاس های آموزشی در 3 ترم برگزار می شود، هر ترم شامل 23 جلسه کلاس 2 ساعته می باشد. دانشجویان واجد شرایط می توانند از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده نیز بهره مند شوند، برای اطلاع از شرایط اخذ بورس تحصیلی ایتالیا به مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در ایتالیا بپردازید.

همچنین تا 20 ساعت در هفته امکان کار دانشجویی در ایتالیا وجود دارد که با توجه به نرخ بیماری شانس پیدا کردن کار کم است. نمودار ذیل نرخ بیکاری ایتالیا در سال های اخیر را نشان می دهد:

نرخ بیکاری ایتالیا در سال های اخیر

نمودار ذیل به بررسی شرایط کاری در 2023 می پردازد:

بررسی شرایط کاری در ایتالیا

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص آزمون آلفا تست ایتالیا کسب کردید، اگر با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید و یا قصد دارید اطلاعاتی در رابطه با آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر در دنیا کسب کنید، می توانید با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص آزمون آلفا تست ایتالیا

برای اطلاع از شرایط آزمون آلفا تست ایتالیا سوالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. چه کسانی باید در آزمون آلفاتست ایتالیا شرکت کنند؟ همه افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در ایتالیا را دارند باید در این آزمون شرکت کنند.
  2. آزمون آلفاتست چگونه برگزار می شود؟ آزمون آلفاتست تنها یک بار و در حدود یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می شود.
  3. زبان برگزاری آزمون آلفاتست چیست؟ آزمون آلفاتست تنها به زبان ایتالیایی برگزار می شود.
  4. آیا رشته های مهندسی نیز از طریق آزمون آلفا تست اجازه تحصیل پیدا خواهند کرد؟ افرادی که قصد تحصیل در برخی از رشته های مهندسی از جمله معماری را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند.
  5. مکان برگزاری آزمون آلفاتست کدام کشور است؟ آزمون آلفاتست در کشور ایتالیا برگزار می شود و دانشجویان برای شرکت در این آزمون باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.
2.3/5 - (3 امتیاز)

22 دیدگاه برای “آزمون آلفا تست ایتالیا

  1. معین گفت:

    سلام خسته نباشید سوال منه اینه آزمون آلفا تست که به زبان ایتالیایی هست فقط تو ایتالیا برگزار میشه یا مثل آزمون آیمت داخل بقیه کشورا حوزه امتحانی داره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای این که در آزمون آلفا شرکت کنید، باید به ایتالیا سفر کنید

  2. علی گفت:

    منابع رشته بیوتکنولوژی برای الفاتست از کجا میتونم پیدا کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تماس بگیرید با مشاورین ما تا شما رو راهنمایی کنند

  3. میترا گفت:

    من مدرک B1 دارم , کافی نیست برای شرکت در ازمون الفا تست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید B2 داشته باشید

  4. امیرحسین شفیعی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده میخوام برای آزمون معماری پلی تکنیک میلان آماده بشم
    باید از چه منابعی استفاده کنم ممنونم راهنماییم کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منابع رو می تونید توی سایت هر دانشگاه مطالعه کنید.

  5. ایمان سارایی گفت:

    سلام
    خسته نباشید بابت مطالب عالی که میزارید
    سفارت ایتالیا من شنیدم جدیدا ریجکت میکنه میرونید دلیلش چیه؟ شنیدم حتی نمیزارن بچه ها برن ایتالیا آزمون رو بدن
    بعد این که گفتید آنلاین برگزار میشه یعنی تو خونه میشه آزمون داد یا باید به جایی مراجعه بکنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به شنیده ها اکتفا نکنید و به دنبال این باشید که رزومه کاملی برای ویزا ارائه بدید و به موقع وقت سفارت رو بگیرید تا این اتفاق نیفته

  6. پر گفت:

    آلفاتست کدوم شهر ایتالیا برگزار میشه؟ رم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر که این آزمون در کشورهایی مثل ترکیه و امارات برگزار میشه و خود ایتالیا برای این آزمون ویزا نمیده ضمن اینکه به خاطر کرونا آنلاین هم برگزار میشه

  7. بهزاد گفت:

    سلام خسته نباشید فرق ازمون الفاتست با ایمت چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      آزمون آلفاتست به زبان ایتالیاییه و آزمون آیمت به زبان انگلیسی. باقی منابع یکیه و فرقی در اونها نیست

  8. آبان گفت:

    سلام هزینه شرکت در این آزمون چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      جهت اطلاع از هزینه ها با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. آیدا گفت:

    سلام وقت بخیر آیا برای شرکت در آزمون آلفاتست حتما باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشیم؟منظورم اینه که اگه دانش ایتالیایی داشته باشیم ولی مدرکشو نداشته باشیم برای شرکت در آلفا تست مشکلی پیش میاد؟(برای آلفا تست نه پذیرش دانشگاه)

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای آزمون آلفاتست باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید

  10. مستانه امامی گفت:

    عالی

  11. فریبا ذوالفقاری گفت:

    تخصیل کارشناسی تا 30 سال؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      تحصیل در ایتالیا محدودیت سنی نداره

    2. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایتالیا محدودیت سنی نداره اما بعد از 30 سالگی اخذ ویزای تحصیلی سخت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *