ویزای تحصیلی

آزمون تست داف TestDaf

آزمون تست داف TestDaf

ایرانیان بسیاری علاقه مند تحصیل در آلمان هستند و برای این امر نیازمند ارائه نمره TDN 4 از آزمون تست داف TestDaf یا آزمون زبان آلمانی می باشند. تست داف مخفف عبارت آلمانی Test Deutsch als Fremdsprache به معنای آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان دوم می باشد. هدف از این آزمون تایید مهارت زبان آلمانی متقاضیانی است که مایل به تحصیل یا کار در آلمان هستند. لازم است بدانید که این آزمون در 95 کشور جهان و تحت نظارت انیستیتو تست داف (TestDaf-Institut) آلمان برگزار می شود. اما سوالاتی در خصوص تست داف در بین متقاضیان ایرانی وجود دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی در پاسخ به آنها دارند:

  • شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون تست داف چیست؟
  • شرایط مدرک زبان آلمانی برای تحصیل و کار در آلمان چیست؟
  • مهلت ثبت نام و هزینه شرکت در آزمون TestDaf چقدر است؟
  • مراکز آزمون تست داف برای شرکت داوطلبان ایرانی کجاست؟

مهاجرت به آلمان در 2023

شکی نیست که آلمان بعد از ایالات متحده آمریکا، در سال 2023 دومین مقصد مهاجرتی بسیار محبوب در جهان است. آلمان به دلیل نرخ منفی رشد جمعیت و سالخوردگی جمعیت، برای تامین نیروی کار سرمایه گذاری ویژه ای در خصوص جذب نیروی متخصص از سایر کشور ها کرده است و مدام برنامه های مهاجرتی خود را تسهیل مینماید. قانون مهاجرتی جدید آلمان (مصوب 1 ژانویه سال 2005) در واقع قانونی است که مهاجرت متخصصان و کارگران مهارت بالای خارجی به کشور آلمان را تسهیل می کند. آلمان جز محدود کشور هایی است که به متقاضیان واجد شرایط اجازه میدهد 6 ماه در این کشور به دنبال کار بگردند و قرارداد کاری منعقد نمایند. البته این برنامه از سال 2020 با شروع پاندمی به حال تعلیق درآمد و به زودی مجددا با اعلام سفارت از سر گرفته می شود. در همین راستا نیز، اجرای قانون بلوکارت اروپایی (آوریل 2012) موجبات دسترسی راحت تر شهروندان خارجی مهارت بالا را به کار و زندگی در آلمان فراهم ساخت. در زمینه تحصیلات عالی نیز، آلمان با وجود سیستم آموزش عالی بسیار مدرن و پیشرفته و تحصیل رایگان یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی محسوب می شود.

ضرورت اخذ مدرک زبان آلمانی

متقاضیان کار و تحصیل در آلمان باید بدانند که برای مهاجرت به آلمان نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی هستند. اولا اصولا آموزش در دانشگاه های آلمانی به زبان آلمانی است. پس یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی است. دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان برای اثبات مهارت زبان آلمانی خود نیازمند ارائه یکی از مدارک ذیل هستند:

  • گواهی DSH (بالاتر از سطح 2)
  • گواهی آزمون تست داف TestDaf (سطح 4 مطابق سطح B1 چارچوب زبان مشترک اروپایی)
  • گواهی GDS (بالاتر از سطح C2)
  • گواهی تست موسسه آموزش زبان آلمانی گوته

ثانیا، متقاضیان کار در آلمان نیز باید مدنظر داشته باشند که در برخی موارد مهارت زبان آلمانی حتی اجباری است. در حقیقت به منظور سازگاری بهتر با محیط کار و زندگی در آلمان، شما نیازمند تسلط بر زبان آلمانی می باشید. علاوه بر این مطابق چهارچوب مرجع زبانی مشترک اروپایی (CEF)، شما برای اخذ ویزای کار آلمان نیز بسته به ایالت های مختلف آلمانی نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و B2 هستید.

در این زمینه، مدارک زبان آلمانی مختلفی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها مدرک آزمون تست داف TestDaf می باشد. شرکت کنندگان در این آزمون با سطوح 3 تا 5 امتیازدهی می شوند که مطابق سطوح B2-C1 مرجع زبانی مشترک اروپا (CEF) می باشد.

آزمون تست داف TestDaf چیست؟

تست داف TestDaf آزمون زبان فراگیران خارجی زبان آلمانی است که معمولا قصد تحصیل یا کار در کشور آلمان را دارند. این آزمون به طور مرکزی توسط موسسه تست داف TestDaf-Institut واقع در هاگن (Hagen) آلمان در بیش از 95 کشور دنیا و بیش از 450 مرکز آزمون مدیریت و ارزیابی می شود. کلیه داوطلبان این آزمون در سراسر جهان سوالات هماهنگی را دریافت و آزمون ها نیز توسط تصحیح کنندگان آموزش دیده ای نمره دهی می شود.

بخش های تشکیل دهنده آزمون تست داف TestDaf

آزمون تست داف متشکل از 4 بخش درک شنیداری (Listening comperhension)، درک خوانشی (Reading comprehension)، نوشتاری (Writing) و گفتاری (Speaking) می باشد. آزمون مذکور به عنوان مدرک اثبات توانایی دانشجویان خارجی مورد تایید اکثر دانشگاه های آلمانی می باشد. ضمنا، نتایج آزمون در یکی از 3 سطح زیر (مطابق سطوح B2 تا C1 چارچوب مرجع مشترک زبانی اروپا) مشخص و به اطلاع داوطلبان رسانده می شود:

  • (TestDaF-Niveaustufe 5 (TDN 5 – TestDaF level 5
  • (TestDaF-Niveaustufe 4 (TDN 4 – TestDaF level 4
  • (TestDaF-Niveaustufe 3 (TDN 3 – TestDaF level 3

بخش های تشکیل دهنده آزمون تست داف TestDaf

شرایط شرکت در آزمون تست داف TestDaf

چه کسانی صلاحیت شرکت در آزمون تست داف را دارند؟ سوال بسیار خوبی است که توسط اکثر متقاضیان تحصیل و کار در آلمان از کارشناسان پرسیده می شود. فراگیران سطح متوسط تا پیشرفته زبان آلمانی که قصد ارزیابی متفاوتی از مهارت های زبانیشان را دارند، متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمانی و یا متخصصان و کارگران خارجی مایل به کار در آلمان می توانند در آزمون تست داف شرکت جویند. اما به متقاضیانی که به تازگی به جمع فراگیران زبان آلمانی پیوسته اند توصیه می شود که تا رسیدن به سطح متوسط یا Intermediate دست نگه دارند. اما امتیازات تست داف عبارتند از:

  • کلیه دانشگاه های آلمانی گواهی تست داف را به رسمیت شناخته و قبول می کنند.
  • امکان شرکت در این تست نه تنها در آلمان بلکه در بیش از 90 کشور جهان نیز فراهم می باشد.
  • نتایج تست مستقیما از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی به دست داوطلبان می رسد.
  • نتایج تست مذکور برای کاریابی و اخذ ویزای کار آلمان نیز مورد تایید نهادهای ذیربط آلمانی می باشد.
  • گواهی TestDaf برای دوره زمانی نامحدودی معتبر است.

امتیاز لازم تست داف TestDaf جهت تحصیل در آلمان

همانطوری که در جریان هستید، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان علاوه بر داشتن مدارک تحصیلی و ریز نمرات مربوطه شما نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی نیز هستید. یکی از گزینه های اثبات مهارت زبان آلمانی نیز ارائه نمره آزمون تست داف TestDaf می باشد که مورد سوال اکثر متقاضیان می باشد. برای اخذ پذیرش از آلمان، شما حتما باید حداقل TDN 4 (سطح B1) را در هر زیر بخش از آزمون تست داف اخذ نمائید تا واجد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان در نظر گرفته شوید.

نمره 5 تست داف TestDaf

نمره TDN 5 نشانگر آن است که شما دانش خیلی خوبی از زبان آلمانی دارید که حتی بالاتر از شرایط مورد نیاز دانشگاه های این کشور می باشد. در حقیقت سطح TDN 5 سطح آخر تست داف بوده و مطابق سطح C1 چارچوب مرجع زبانی مشترک اروپایی (CEF) قلمداد می شود. البته ناگفته نماند که هر یک از دانشگاه های آلمانی در این خصوص، سیاست پذیرشی خاص خود را دارند و سطح مورد نیاز زبان آلمانی ممکن است در بین این دانشگاه ها متفاوت از هم باشد. برای اطلاع بیشتر در اینباره مراجعه به وب سایت خود دانشگاه توصیه می شود.

مراکز تست داف TestDaf و هزینه آزمون

تست داف در تقریبا 95 کشور جهان و 450 مرکز آزمون به صورت بین المللی برگزار می شود. همانطوری که در جدول فوق نیز مشاهده گردید، آزمون مذکور هر سال 6 بار برگزار می شود. برای ثبت نام در این آزمون، شما باید به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت موسسه تست داف به نشانی https://www.testdaf.de/ مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام نمائید. نماینده رسمی برگزاری آزمون تست داف در ایران موسسه آموزش زبان آلمانی گوته (DSIT) می باشد.

نحوه ثبت نام متقاضیان ایرانی بدین صورت است که ابتدا در سایت موسسه آموزش زبان آلمانی گوته (dsit.org.ir) ثبت نام و پس از دریافت کد پرداخت (TAN-Number) از طریق ایمیل، شما می توانید وارد سایت testdaf.de شده و ثبت نام خود را تکمیل نمائید. لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون تست داف TestDaf برای متقاضیان ایرانی 130€ (یورو) می باشد. جهت مهاجرت به آلمان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا وکلا و کارشناسان معتبر و حرفه ای این موسسه علاوه بر مشاوره و راهنمایی، شما را در اخذ ویزای کار یا تحصیل آلمان یاری نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “آزمون تست داف TestDaf

  1. صباغ گفت:

    سلام
    ظاهرا” در حال حاضر (پاییز99) امتحان تست داف در ایران برگزار نمی شود.
    چه باید کرد؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      منتظر باشید تا برگزار شه

  2. زهرا گفت:

    با عرض سلام و باتشکر ازاطلاعات مفید شما در سایت خوبتون
    آیا کلاسهای آموزش زبان آلمانی در خود کشور آلمان برای خارجیان وجود دارد ؟
    اگر چنین میباشد مایلم برای دخنرم اقدام کنم
    با تشکر مجدد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این دوره زبان در خود آلمان شانس ویزایی پایینی داره که توصیه نمیکنم اما در کل شرایط دختر خانمتون رو بفرمائید تا بررسی کنم و بهترین راه مهاجرت رو بهشون معرفی کنم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *