ویزای تحصیلی

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

یکی از معیارهای پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین می باشد که شرایط خود را داراست. مدرک آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین که از سال 2018 به بعد مورد قبول می باشد، آزمون NEET می باشد. هم اکنون اوکراین به دلیل محبوبیت تحصیل رشته پزشکی، به یک دانشگاه بین المللی پزشکی در جهان تبدیل شده است. این امر سبب آن شده است که اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی اوکراین به یک امر ضروری بدل شود. یکی از معیارهای صلاحیت پذیرش در دانشگاه های پزشکی اوکراین، آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین می باشد و تلاش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله آشناسازی متقاضیان با شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی اوکراین از جمله آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین می باشد.

تحصیل پزشکی و آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین 2023

برای داوطلبانی که در رویای تحصیل پزشکی MBBS هستند و بدنبال دانشگاهی مناسب جهت تحصیل می گردند، اوکراین می تواند گزینه مانسبی برای ادامه تحصیل آنها باشد. اوکراین یکی از معروفترین مقاصد تحصیل برتر با کیفیت بالای آموزش توام با شهریه های مقرون به صرفه می باشد. تحصیل پزشکی در اوکراین 2023 مخصوص دانشجویان خارجی می باشد که به دنبال یک گزینه عالی برای تحصیل خود در رشته پزشکی می گردند.

درحال حاضر، اوکراین به واسطه در اختیار داشتن بیشترین تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی، در رتبه چهارم اروپا قرار دارد. اوکراین دارای یک تعداد دانشگاه های برتر پزشکی دولتی می باشد که مدارک MBBS، MD و مدارک دیگر را به دانشجویان ارائه می دهند. کلیه دانشگاه های پزشکی در اوکراین دارای تاییدیه از طرف سازمان های جهانی از جمله WHO و UNESCO می باشند. دانشجویانی که مدرک MBBS خود را از دانشگاه پزشکی اخذ نموده اند، صلاحیت کار در هر نقطه از جهان را دارند.

شرایط کلی تحصیل پزشکی در اوکراین

مدت تحصیل دوره پزشکی MBBS در اوکراین 6 ساله می باشد. میانگین سالانه هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین بین 2600€ الی 3700€ (یورو) متغیر است. بنا به قوانین آموزشی اوکراین، حداقل سن برای تحصیل پزشکی در اوکراین 17 سال و حداکثر سن، 25 سال می باشد. از جمله معیارهای صلاحیت تحصیل پزشکی در اوکراین ارائه مدرک آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین NEET، با 50% نمرات در PCB (دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی) می باشد. در صورت عدم ارائه مدرک NEET، بایستی در دوره پیش پزشکی یا پادفک ثبت نام و شرکت نمائید و چنانچه در آزمون نهایی این دوره نمره قبولی کسب کردید، می توانید صلاحیت حضور در دوره اصلی پزشکی را کسب نمائید. ما در ادامه این مقاله، به بررسی آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین NEET می پردازیم.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین NEET

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین NEET

یکی از معیارهای صلاحیت پذیرش در اوکراین که از سال 2018 به بعد در کلیه کشورهای خارجی الزامی شده است، ارائه مدرک NEET می باشد. آزمون ورودی صلاحیت ملی، NEET در حقیقت آزمون پذیرش دانشجویانی می باشد که مایل به تحصیل دوره های پزشکی (MBBS, MD,MS) و دوره های دندانپزشکی (BDS, MDS) در دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین می باشند. آزمون NEET یک نوع آزمون چند گزینه ای از دروس PCB یا فیزیک، شیمی و زیست شناسی می باشد. آزمون دارای 3 بخش با 300 سوال می باشد و سازمان برگزارکننده این آزمون نیز هیئت مرکزی آموزش متوسطه CBSE می باشد. برای پذیرش از دانشگاه پزشکی اوکراین نیازمند کسب 50% نمرات در PCB یا فیزیک، شیمی و زیست شناسی می باشید.

برنامه های دانشگاه پزشکی اوکراین

دانشجویان پزشکی خارجی می توانند از برنامه های پزشکی پیشنهادی توسط دانشگاه های اوکراین که مخصوص انگلیسی زبان ها طراحی شده، بهره مند شوند. بنابراین، علاقه مندان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین با هیچ مانع زبانی مواجه نیستند. بعلاوه، فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی اوکراین می توانند در رشته پزشکی در هر نقطه از دنیا کار بکنند، چرا که مدرک اوکراین توسط WHO معتبر شناخته می شود. داوطلبان فقط بایستی شرایط پذیرش شورای پزشکی کشور مربوطه را داشته باشند. مدت تحصیل MBBS در اوکراین 6 ساله است و جهت پذیرش در دانشگاه پزشکی اوکراین، نیازی به آزمون ورودی نیست. بنابراین، اوکراین برای دانشجویان علاقه مند به پزشکی و پزشک شدن، سرزمین آرزوهاست. از معروف ترین رشته های MBBS در دانشگاه های اوکراین می توان به پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی کودکان و جراحی اشاره نمود.

فرآیند پذیرش پزشکی در اوکراین

پذیرش MBBS در اوکراین برای عموم دانشجویان خارجی دارای معیارهای صلاحیت، آزاد می باشد. متقاضیان پذیرش پزشکی اوکراین نیازی به ارائه مدرک زبان IELTS و TOEFL ندارند اما آنها بایستی نمره مدرک NEET معتبری داشته باشند. وزارت بهداشت همگانی و وزارت آموزش اوکراین، برنامه های دوره پزشکی را تایید می کنند. مدارکی که بایستی به همراه فرم درخواست به دانشگاه ارائه دهید به این شرح می باشد:

  • تاییدیه آزمون سراسری (کلاس دهم) نشان دهنده تاریخ تولد
  • مدرک و ریزنمرات دوره متوسطه (2+10 یا کلاس معادل) با حداقل 50% نمرات که به عنوان معیار صلاحیت MCI مورد نیاز می باشد
  • 6 عکس پاسپورتی
  • فتوکپی پاسپورت
  • گواهی پزشکی همراه با گزارش تست HIV از کیلینیک/ لابراتوار بیمارستان دولتی معتبر
  • تاییدیه صلاحیت از شورای پزشکی ایران
  • نمره قبولی از آزمون NEET جهت تایید مدرک NEET دانشجو

شما می بایستی مدارک فوق را از طریق ایمیل یا پیک به دانشگاه پذیرنده ارسال نمائید و پرداخت های خود را از طریق Western Union, Bank یا Money Gram انجام دهید. پس از دریافت هزینه و مدارک لازم، متقاضیان نامه حمایت ویزا و دعوت نامه خود را دریافت خواهند کرد. البته باید خاطر نشان کرد که به دلیل جنگ رخ داده بین روسیه و اوکراین در حال حاضر تقاضا برای اوکراین افت چشم گیری داشته و در صورتی که قصد ادامه تحصیل در  رشته پزشکی را دارید می توانید با مشاوره از طریق کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعاتی در خصوص بهترین کشور های جایگزین با شرایط مشابه به دست آورید. چرا که جنبه مهم این امر، در ارتباط موثر با مشاوره مناسب می باشد که به شما در فرآیند اخذ پذیرش رشته پزشکی در اوکراین کمک کند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *