مهاجرت

آشنایی با استان انتاریو

کانادا طی سالیان اخیر محبوبیت چند برابری را در میان متقاضیان مهاجرت کسب کرده است. شایان ذکر است که قوانین مهاجرتی در استان های این کشور گوناگون بوده و به عنوان مثال آشنایی با استان انتاریو و قوانین این استان، برای افرادی که قصد مهاجرت به این استان از کانادا را دارند بسیار ضروری می باشد. دولت کانادا در حال حاضر با فراهم کردن امکان مهاجرت از طریق روش های گوناگون و هم چنین موقعیت های ایده آل کاری و تحصیلی برای مهاجرین، به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تبدیل شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، اطلاعات مورد نیاز در مورد استان انتاریوی کانادا را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی اجمالی استان انتاریو

انتاریو یکی از استان های کانادا می باشد که مرکز آن شهر تورنتو بوده و پایتخت کانادا، اتاوا، نیز در آن قرار گرفته است. این استان قطب و مهم ترین مرکز اقتصادی کانادا به شمار می رود و از لحاظ جمعیتی نیز بزرگترین استان این کشور می باشد. درصد زیادی از جمعیت انتاریو، در بخش جنوبی آن به نام انتاریو جنوبی زندگی می کنند. این استان در شرق کانادا قرار گرفته و از استان های اطراف آن می توان به کبک و مانیتوبا اشاره نمود. از شهرهای مهم و مشهور انتاریو می توان مواردی از جمله تورنتو، اوتاوا و کینگستون را نام برد. شایان ذکر است که بیش از 70000 نفر از ساکنین انتاریو را ایرانی تبارها تشکیل داده اند و عموما در بخش شمال شهر تورنتو ساکن می باشند. انتاریو پیشروترین استان کانادا در زمینه تولید است و 52% از کل تولید ارسالی کشور از این استان می‌باشد.

زندگی در استان انتاریو

آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر نشان می دهند که انتاریو در مقایسه با سایر استان های کانادا، بالاترین سطح زندگی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. میانگین درآمد ساکنین این استان از سایر بخش های کانادا بالاتر بوده و استانداردهای سطح بالای زندگی در میان ساکنین به چشم می خورد. طبق قوانین کاندا، خدمات درمانی برای تمامی شهروندان این کشور رایگان می باشد و طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) تمامی هزینه های درمان افراد ساکن این استان را پرداخت می نماید؛ با این وجود بعضی از اقدامات درمانی و بهداشتی از جمله جراحی های زیبایی مشمول بیمه نمی شوند. تورنتو و اتاوا به دلیل شهرتشان در نظافت و تمیزی، ایمنی و در دسترس بودن خدمات در مقایسه با شهرهای هم قیاس همواره جزو بهترین شهرها برای زندگی بوده‌اند و همین استانداردهای بالای زندگی موجب شده که انتاریو به مقصد اصلی مهاجران جدید به کانادا تبدیل شود.

آشنایی با آب و هوای استان انتاریو

آشنایی با آب و هوای استان انتاریو

انتاریو دومین استان کانادا از لحاظ وسعت خشکی به شمار رفته و در مرکز کانادا قرار دارد. به طور کلی، آب و هوای کانادا قاره ای است؛ به این معنا که تابستان های آن گرم بوده و زمستان های سردی دارد، به طوری که برف های سنگین را تجربه می نماید. علیرغم وجود دریاچه های بزرگ در انتاریو، این استان در طول سال تغییر دمای چندانی ندارد. مقدار بارش در این استان در مقایسه با بخش های مرکزی کانادا بیشتر می باشد. در جنوب انتاریو، دمای بالاتری به چشم می خورد و شهرهای این ناحیه عموما گرم تر می باشند؛ حتی گاهی دای این شهرها به 30 درجه سانتی گراد نیز می رسد. مناطق شمالی دریاچه ها در مقایسه با سایر نقاط، زمستان سخت تری را تجربه می کنند که دلیل آن، وجود جریان هوای قطب شمال می باشد که درجه حرارتی متغبر بین 0 الی -10 سانتی گراد دارد.

فصل بهار در انتاریو از ماه مارس شروع شده و در ژوئن به اتمام می رسد. شایان ذکر است که در این فصل، هوای اکثر شهرهای انتاریو بارانی است. به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب، اکثر مسافران بهار را برای حضور در این استان انتخاب می کنند. تابستان از ژوئن تا سپتامبر بوده و آب و هوای انتاریو در این بازه گرم و مرطوب است. شایان ذکر است که فصل تابستان، شلوغ ترین فصل گردشگری در این استان محسوب می شود. پاییز انتاریو از سپتامبر تا دسامبر بوده و هوا خنک و معتدل می باشد. آب و هوای انتاریو در فصل زمستان سرد و همراه با بارش برف بوده و عموما به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد.

هزینه های زندگی در استان انتاریو

هزینه زندگی در برخی شهرهای انتاریو پایین تر بوده اما به همان میزان نیز نرخ بیکاری در این مناطق بالاتر می باشد. علیرغم بالا بودن هزینه های زندگی در شهرهای بزرگتر، بسیاری از افراد به دلیل وجود فرصت های شغلی مناسب، این مناطق را برای زندگی انتخاب می نمایند. در میان شهرهای استان انتاریو، تورنتو بالاترین میزان هزینه های زندگی را به خود اختصاص داده است. اتاوا یکی دیگر از شهرهای این استان می باشد که هزینه های زندگی کمتری در مقایسه با تورنتو دارد. در هر دوی این دو شهر، فرصت های شغلی متنوعی برای افراد وجود داشته و نرخ بیکاری پایین است. برخی هزینه ها مثل برق و مسکن در انتاریو بیشترین مقدار را در بین سایر استان ها به خود اختصاص داده اند. شایان ذکر است که تورنتو، گران ترین شهر کانادا شناخته می شود که پس از آن شهر ونکوور در دومین رتبه قرار دارد.

هزینه های زندگی در انتاریو (دلار کانادا)
آیتمهزینه
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$14.3
یک گالن شیر$3.3
رفت و آمد ماهیانه$75
قبوض (آب، برق و غیره)$133
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1718
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$1683

مقایسه نرخ بیکاری استان های آنتاریو و کبک

آشنایی با شرایط کار در استان انتاریو

همان طور که ذکر شد، انتاریو مهم ترین مرکز اقتصادی کانادا به شمار می رود و صنایع زیادی را در خود پرورش داده ست. افراد می توانند در ادارات دولتی گوناگونی که در پایتخت کانادا، اوتاوا، قرار گرفته اند مشغول به کار گردند. از مهم ترین تولیدات صنعتی انتاریو می توان به اتومبیل سازی اشاره نمود. به دلیل وجود فرصت های گوناگون شغلی در انتاریو، نرخ بیکاری در این استان پایین بوده و شهروندان عموما زندگی ایده آلی را تجربه می نمایند. شایان ذکر است که اخذ اقامت از طریق ویزای کار در کانادا از رایج ترین و پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به این کشور بوده و از طریق سیستم امتیاز بندی انجام می گیرد. این سیستم فاکتورهای گوناگونی از جمله سن، توانایی زبان، اعضای خانواده، تحصیلات، سابقه کاری و پیشنهاد کاری را در بر می گیرد. مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کاری
  • مدرک زبان

آشنایی با شرایط تحصیل در استان انتاریو

با توجه به رشد روز افزون تعداد دانشجویان ایرانی در کانادا، می توان گفت که این کشور محبوب ترین مقصد برای ایرانیان مهاجر می باشد. شایان ذکر است که دانشگاه های کانادا از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار بوده و سیستم تحصیلی بسیار به روزی را اعمال می کنند. از دانشگاه های مشهور انتاریو می توان به مواردی از جمله دانشگاه تورنتو، کویین، یورک و دانشگاه انتاریو غربی اشاره نمود. شایان ذکر است که این مراکز به جذب دانشجویان از سر تا سر جهان پرداخته و کمک هزینه های تحصیلی متنوعی را نیز برای افراد کم بضاعت و با استعداد در نظر گرفته اند. طبق آمار، درصد اشتغال یابی فراغ التحصیلان در استان انتاریو به طرز قابل توجهی بالاست. علاقه مندان می توانند جهت اخذ مشاوره با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *