مهاجرت

آشنایی با استان نوا اسکوشیا

آشنایی با استان نوا اسکوشیا

آشنایی با استان نوا اسکوشیا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا امری ضروری است. نوا اسکوشیا (در لاتین “اسکاتلند جدید”) مقصدی جذاب است. اگرچه بسیاری به اشتباه فکر می کنند نوا اسکوشیا یک جزیره است، اما در واقع یک شبه جزیره است که با یک نوار زمینی نازک به استان همسایه نیوبرانزویک متصل می شود. گذشته و حال این استان با زندگی دریایی ماهیگیری، کشتی سازی و حمل و نقل دریایی فراتر از اقیانوس اطلس گره خورده است. نوا اسکوشیا یکی از مهمترن مقاصد تحصیلی در ساحل دریایی کاناداست. مردم این استان سخاوتمند، مهمان نواز و مهربان هستند. کسانی که در نوا اسکوشیا زندگی می کنند نیم ساعت تا اقیانوس فاصله دارند! تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان متقاضی مهاجرت به استان نوا اسکوشیا در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

آشنایی با استان نوا اسکوشیا در کانادا

نوا اسکوشیا استانی در شرق کاناداست. در سرزمینی که امروز نوا اسکوشیا را تشکیل می دهد، هزاران سال مردمان بومی Mi’kmaq ساکن بوده اند. نوا اکوشیا در 1867 با نیوبرانزویک و استان کانادا (یعنی انتاریو و کبک فعلی) فدراسیونی را تشکیل داد که اکنون کشور کاناداست. مرکز این استان آتلانتیکی کانادا و همچنین بزرگترین شهر آن هلیفکس است. این شهر بزرگترین شهر قسمت آتلانتیکی کانادا و دومین شهر ساحلی بزرگ این کشور پس از ونکوور است. جدول زیر جمعیت استان نوا اسکوشیا در دوره های زمانی مختلف را نشان می دهد:

استانسه ماه آخر سال 2019سه ماهه اول سال 2020سه ماهه دوم سال 2020سه ماه سوم سال 2020سه ماهه چهارم سال 2020
نووا اسکوشیا975231975898977043979351979115

جدول زیر نشانگر وضعیت شاخص های مختلف در هلیفکس است:

شهرشاخص کیفیت زندگیشاخص قدرت خریدشاخص امنیتشاخص مراقبت های بهداشتیشاخص هزینه زندگیشاخص قیمت ملک به درآمدشاخص آلودگیشاخص آب و هوا
هلیفکس166.1480.1559.6469.6076.135.8522.5758.99

نمودار زیر وضعیت امنیت در هلیفکس را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در هلیفکس

نوا اسکوشیا دارای هفت منطقه گردشگری است: خلیج فاندی و دره آناپولیس، جزیره کیپ برتون، ساحل شرقی، متروی هلیفکس، ساحل نورثومبرلند، ساحل جنوبی، و سواحل یارموث و آکادیان. انگلیسی تنها زبان گفتاری اکثریت قریب به اتفاق مردم در این استان است و تعداد نوا اسکوشیایی هایی که فقط به زبان فرانسوی صحبت می کنند بسیار کم است.

آشنایی با مردمان استان نوا اسکوشیا

بزرگ ترین گروه های قومی استان نوا اسکوشیا طبق سرشماری سال های گذشته کانادا به صورت زیر می باشند:

پراکندگی گروه های قومی در استان نوا اسکوشیا

40.9% پاسخ دهندگان در سرشماری نیز قومیت خود را کانادایی تشخیص دادند. البته باید خاطر نشان ساخت که این مقادیر از زمان سرشماری تاکنون تغییراتی کرده است و در سرشماری سال های آتی مشخص خواهد شد. نمودار زیر زبان مادری سکنه استان نوا اسکوشیا بر اساس آخرین سرشماری کانادا که در سال 2016 انجام گرفته است را نشان می دهد:

پراکندگی زبان مادری سکنه استان نوا اسکوشیا

در سال 1871، بزرگترین فرقه های مذهبی موجود در استان نوا اسکوشیا عبارت بودند از: پروتستان (27%)، کاتولیک رومی (26%)، باپتیست (19%)، آنگلیکان (14%)، متدیست (10%)، لوتری (1.3%) و کانگر گیشنال (0.65%). طبق سرشماری، در این استان مسیحیان 78.2% جمعیت را تشکیل می دهند. 21.18% فاقد مذهب هستند و 1% مسلمان می باشند. یهودیان، هندوها و سیک ها نیز تقریبا 0.20% را تشکیل می دهند.

آشنایی با جغرافیا و آب و هوای استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا از غرب با خلیج فاندی و از جنوب و شرق با اقیانوس اطلس هم مرز است و به ترتیب با تنگه های نورثومبرلند و کابوت از جزیره پرنس ادوارد و جزیره نیوفاندلند جدا می شود. نوا اسکوشیا بعد از جزیره پرنس ادوارد، دومین استان کوچک کانادا در منطقه است. سرزمین اصلی این استان شبه جزیره نوا اسکوشیا است که توسط اقیانوس اطلس احاطه شده و شامل خلیج ها و خورهای بیشماری است. نوا اسکوشیا دارای 5400 دریاچه است و در ناحیه ای با دمای معتدل قرار دارد و اگرچه این استان تقریبا توسط آب احاطه شده است اما آب و هوای آن به آب و هوای قاره ای نزدیکتر است تا دریایی. اوج دمای زمستان و تابستان در آب و هوای قاره ای توسط اقیانوس تعدیل می شود. با این حال، زمستان ها به قدری سرد هستند که می توانند به عنوان قاره ای طبقه بندی شوند.

جدول زیر حداکثر و حداقل دمای متوسط روزانه برای مکان های انتخاب شده در نوا اسکوشیا را نشان می دهد:

مکانژوئیه (oC)ژانویه (oC)
یارموث21/121/-7
شلبرن23/121/-8
هلیفکس23/140/-8
لیورپول25/140/-9
سیدنی23/12-1/-9
کنتویل25/14-1/-10
ترورو24/13-1/-2

نوا اسکوشیا توسط چهار بدنه اصلی آبی احاطه شده است: خلیج سنت لارنس از شمال، خلیج فاندی از غرب، خلیج ماین از جنوب غربی و اقیانوس اطلس از شرق.

آشنایی با جغرافیا و آب و هوای استان نوا اسکوشیا

آشنایی با فرهنگ و آموزش در نوا اسکوشیا

غذاهای نوا اسکوشیا به طور معمول کانادایی با تاکید بر غذاهای دریایی محلی است. این استان به دلیل دسری به نام قارچ ذغال اخته یا غذای ذغال اخته شناخته شده است. برخی از جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی استان نوا اسکوشیا عبارتند از: فستیوال تئاتر آتلانتیک، رنگ های سلتی، فستیوال کمدی هلیفکس، شرکای استراتژیک، و فستیوال ویرجین. وزیر آموزش مسئول اداره و ارائه آموزش در نوا اسکوشیاست. اختیارات وزیر و وزارت آموزش توسط آئین نامه این وزارت خانه تعریف می شود. همه کودکان تا 16 سالگی از نظر قانونی ملزم به حضور در مدرسه هستند یا والدین باید در خانه به آنها آموزش ارائه دهند. سیستم آموزش نوا اسکوشیا به هشت منطقه مختلف تقسیم می شود.

این استان دارای بیش از 450 مدرسه دولتی برای کودکان است. مدرسه خصوصی نیز در این استان وجود دارد. سیستم کالج منطقه ای نوا اسکوشیا دارای سیزده پردیس در سراسر استان است. با تمرکز بر تعلیم و آموزش، این کالج در سال 1988 با ادغام هنرستان های پیشین استان تاسیس شد. علاوه بر سیستم کالج منطقه ای استانی، بیش از 90 کالج خصوصی ثبت شده نیز در نوا اسکوشیا وجود دارد. ده دانشگاه در این استان واقع شده اند، از جمله دانشگاه دالاهو، دانشگاه کالج کینگ، دانشگاه سنت ماری، دانشگاه آکادیا، و دانشگاه کیپ برتون.

آشنایی با اقتصاد استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا بزرگترین صادر کننده درخت کریسمس، خرچنگ دریایی، گچ و توت وحشی در جهان است. ارزش صادرات ماهی این استان بیش از یک میلیارد دلار است و محصولات ماهی آن توسط نود کشور در سراسر جهان دریافت می شود. با این وجود، واردات این استان بیشتر از صادرات آن است. از سال 1991، نفت و گاز دریایی به بخش مهمی از اقتصاد استان تبدیل شده است، اگرچه تولید و درآمد آن اکنون در حال کاهش است. با این حال، کشاورزی بخش مهمی در استان و به ویژه در دره آناپولیس باقی مانده است. جدول زیر وضعیت برخی شاخص های کلیدی اقتصادی در نوا اسکوشیا در 2020 را نشان می دهد:

شاخصوضعیت
نرخ بیکاری6.4%
خرده فروشی1441.0 میلیون دلار
عمده فروشی933.3 میلیون دلار
میانگین درآمد هفتگی981.72 دلار

نمودار زیر تغییرات تولید ناخالص داخلی استان نوا اسکوشیا در سال های مختلف را نشان می دهد:

تولید ناخالص داخلی استان نوا اسکوشیا

نمودار زیر تغییرات نرخ بیکاری استان نوا اسکوشیا در سال های گذشته را نشان می دهد:

نرخ بیکاری استان نوا اسکوشیا

چنانچه متقاضی مهاجرت به کانادا در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه 5 روش تضمینی مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *