مهاجرت

آشنایی با استان نیوفاندلند و لابرادور

آشنایی با استان نیوفاندلند و لابرادور

کشور پهناور کانادا از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده که هر کدام قوانین به خصوصی را در حوزه مهاجرت وضع کرده اند؛ به عنوان مثال آشنایی با استان نیوفاندلند و لابرادور برای افرادی که قصد مهاجرت دارند امری حیاتی بوده و باعث میشود افراد با آگاهی تصمیم گیری نمایند و از قوانین مرتبط با این حوزه آگاه گردند. طی سال های اخیر، کانادا یکی از کشورهای صدر نشین در لیست مقاصد محبوب برای مهاجرت بوده و سالانه عده زیادی از مهاجران از سر تا سر جهان این کشور را برای زندگی و یا تحصیل انتخاب می نمایند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سهادت تهیه شده است به بخشی از سوالت شما عزیزان در حوزه مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا، از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا در کدام بخش از این کشور قرار گرفته است و از چه نوع آب و هوایی برخوردار است؟
  • ساکنین استان نیوفاندلند و لابرادور چه ملیت هایی دارند؟
  • هزینه زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا چه مقدار است؟
  • شرایط کاری برای مهاجران در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا به چه صورت است؟
  • دانشگاه های استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا کدامند؟

معرفی اجمالی استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان کانادا به شمار رفته و با اقیانوس اطلس مرز شمالی دارد. این استان از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ جزیره نوفاندلند و منطقه لابرادور که در شمال غربی این جزیره قرار گرفته است. مساحت نیوفاوندلند و لابرادور با هم 405212 کیلومتر مربع و جمعیت این استان 514000 نفر است. عموم شهروندان این استان در جزیره نیوفاندلند ساکن هستند. مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور و بزرگترین شهر آن، سینت جانز نام دارد که بیستمین شهر بزرگ کاناداست و حدود نیمی از جمعیت استان نیوفاندلند و لابرادور در این شهر زندگی می کنند. این استان از دیدگاه زبانی “همگن ترین استان کانادا” شناخته شده و زبان مادری درصد زیادی از شهروندان آن، انگلیسی می باشد.

نمودار تغییرات جمعیت در استان نیوفاندلند و لابرادور

آشنایی با زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا نیز همانند سایر استان های این کشور، محل مناسبی برای زندگی آسوده و کسب درآمد مناسب می باشد. هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی شهروندان این استان توسط دولت کانادا و طرح خدمات پزشکی MCP پوشش داده می شوند و شهروندان تنها در مواردی از جمله عمل های زیبایی، ملزم به پرداخت هزینه می باشند. شایان ذکر است که علاوه بر شهروندان کانادا، مهاجران تازه وارد و کارگران خارجی نیز مشمول این بیمه می گردند. رایج ترین و قدیمی ترین فرهنگ بین لابرادور و نیوفاندلند ماهیگیری می باشد که علیرغم سنتی بودن آن، هنوز هم در بسیاری از نواحی این استان به چشم می خورد. قابل ذکر است که این استان بالاترین نرخ بیکاری را در کانادا داشته و به دنبال آن میانگین درآمد ساکنین این استان در مقایسه با سایر بخش های کانادا، پایین تر است.

آب و هوای استان نیوفاندلند و لابرادور

اطلاع از آب و هوای کشور و یا استان مقصد در هنگام مهاجرت، امری ضروری می باشد؛ چرا که سرما و یا گرمای بیش از حد هوا برای عده ای بسیار آزاردهنده بوده و عموم مهاجرین ترجیح می دهند تا منطقه ای با آب و هوای معتدل را برای زندگی انتخاب نمایند. علیرغم سایر بخش های کانادا، این استان از آب و هوای سرد و خشک برخوردار نبوده و عموما معتدل است. دمای هوا در تابستان ها نیز نسبتا بالا بوده و در گرم ترین حالت خود، دمای 21 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند. در زمستان ها، یخ بندان های طاقت فرسا در این استان دیده نمی شود و تعداد روزهایی که دمای هوا به زیر -10 درجه سانتی گراد می رسد، بسیار کم است. این استان در تمام فصول سال بارندگی قابل توجهی را داشته و در طبیعت آن، دریا و جنگل به چشم می خورد.

آشنایی با هزینه های زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور

همان طور که ذکر شد، میانگین درآمد ساکنین استان نیوفاندلند و لابرادور در مقایسه با سایر بخش های کانادا پاین تر بوده که یکی از عوامل اثیر گذار بر آن، بالا بودن نرخ بیکاری در این استان می باشد. با توجه به درآمد پایین ساکنین این استان زندگی در این منطقه نیز ارزان بوده و ساکنین توانایی خرید دارند. هزینه مسکن در این استان نیز پایین بوده و عموم شهروندان در مناطق روستایی زندگی می کنند. شایان ذکر است که افراد می توانند برای کاهش هزینه های خود در بخش مسکن، در حومه شهر زندگی کنند و تنها برای خرید و اشتغال به مرکز شهر مراجعه نمایند. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد شهروندان در استان نیوفاندلند و لابرادور، مبلغی برابر با 108000CAD (دلار کانادا) اعلام شده است که حداقل آن برابر با 27300CAD (دلار کانادا) و حداکثر آن 481000CAD (دلار کانادا) می باشد.

هزینه زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور
آیتمهزینه (دلار کانادا)
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$22
یک لیتر شیر$12
رفت و آمد ماهیانه$78
قبوض (آب، برق و غیره)$238
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$863
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$733

آشنایی با هزینه های زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور

شرایط کار در استان نیوفاندلند و لابرادور

طبق اطلاعات جمع آوری شده از منابع معتبر، اقتصاد استان نیوفاندلند و لابرادور وابستگی بالایی به صنعت ماهیگیری دارد که با توجه به محل قرار گیری و جغرافیای این استان، امری طبیعی است. بخش های صنعتی، از جمله معادن نیز در این استان از ارکان مهم درآمد زایی می باشند که یکی از آن ها، صادرات کانی آهن از بخش لابرادور است. یکی دیگر از منابع درآمد زایی در استان نیوفاندلند و لابرادور، انرژی های مربوط به آب، از جمله هیدروالکتریک می باشد که بخش مهمی از اقتصاد این استان را به خود اختصاص داده است. منابع نفت و گاز در استان نیوفاندلند و لابرادور نیز در حال فعالیت بوده و استخراج از این منابع منجر به درآمد زایی قابل توجهی شده است. شایان ذکر است که با توجه به کاهش ماهی ها در این ناحیه، دولت سعی در آموزش ماهیگیران برای فعالیت در دیگر صنعت ها داشته است.

مهاجرت کاری به کشور کانادا از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار می رود و با توجه به سیستم اتخاذ شده از سوی دولت در این زمینه، رقابت بالایی برای ورود مهاجران وجود دارد. با توجه به سیستم امتیاز بندی در این کشور، افرادی که رزومه کاری قوی و توانایی های دیگر از جمله نمره آزمون زبان بالا داشته باشند، شانس بالاتری در مهاجرت به این کشور خواهند داشت. متقاضیان کار در استان نیوفاندلند و لابرادور می توانند با اشتغال در بخش های صنعتی، یک زندگی مناسب برای خود بسازند. شایان ذکر است که افراد می توانند با جست و جو در سایت های کاریابی اینترنتی از جمله Monster و Craiglist شغل مناسب خود را پیدا کرده و برای مهاجرت به این استان اقدام نمایند.

آشنایی با شرایط تحصیل در استان نیوفاندلند و لابرادور

متقاضیان مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور می توانند از طریق تحصیل در دانشگاه ها و یا مراکز آموزش عالی آن، به این استان نقل مکان کنند. از دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان نیوفاندلند و لابرادور می توان به Memorial University of Newfoundland و College of theNorth Atlantic اشاره نمود که هر دوی آن ها مراکزی دولتی می باشند. شایان ذکر است که تحصیل در این استان نیز همانند مسکن، ارزان بوده و رتبه دوم را در کانادا دارد. علاوه بر مراکز ذکر شده، 27 کالج خصوصی نیز در این استان وجود دارد که طبق استانداردهای آموزشی فعالیت می کنند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد استان های کانادا، می توانند با وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *