مهاجرت

آشنایی با قلمرو یوکان

آشنایی با قلمرو یوکان

کانادا دارای 10 استان بوده که با توجه به سیستم فدرال، هر یک دارای مشخصه ها و ویژگی های گوناگونی می باشند؛ در این مقاله قصد داریم علاوه بر آشنایی با قلمرو یوکان به مقایسه آن با سایر نقاط محبوب کشور کانادا برای ادامه زندگی بپردازیم. امکان اخذ انواع ویزاهای کاری، تحصیلی، توریستی و سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور کانادا موجب شده تا طی دهه های اخیر به شکل بی سابقه ای شمار مهاجرین بین المللی حاضر در خاک این سرزمین افزون گردد.

استانداردهای بالای زندگی در مناطقی چون یوکان و کبک همواره موردتوجه علاقه مندان مهاجرت به کانادا بوده و موقعیت مطلوب جغرافیایی و آشنایی با فرهنگ ملل مختلف نیز مزید بر علت گشته تا افراد زیادی خواهان اطلاع از شرایط و چگونگی زندگی در یوکان و سایر نواحی باشند. پیرو این امر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی سوالات ذیل خواهند پرداخت:

  • برترین شهرهای قلمرو یوکان برای زندگی کدامند؟
  • هزینه های زندگی و تحصیل در قلمرو یوکان در مقایسه یا سایر نقاط کانادا در چه سطحی قرار دارد؟
  • نرخ بیکاری در یوکان چه میزان بوده و آیا این ناحیه جزء مقاصد محبوب برای اشتغال در کانادا قلمداد می شود؟
  • موقعیت جغرافیایی و اقلیم یوکان چه تاثیری بر آب و هوای آن داشته است؟
  • عمده هزینه های زندگی در یوکان صرف چه بخش هایی می گردد؟

معرفی اجمالی قلمرو یوکان

یوکان در شمال غربی کانادا واقع شده و کوچکترین قلمرو این کشور می باشد؛ وجود مرز مشترک میان یوکان و Alaska موجب شده تا حداکثر دمای این قلمرو در طول سال از 15 درجه سانتی گراد تجاوز نکرده و عموما دارای روزهای سرد متعددی باشد. قلمرو Yukon محل زندگی شهروندانی با 14 ملیت مختلف بوده و شایان ذکر است که بومیان کانادایی تنها 27% جمعیت این ایالت را تشکیل می دهند. بزرگ ترین و مهم ترین شهر یوکان، Whitehorse نام دارد و باید خاطرنشان کرد که اگرچه هزینه زندگی در این شهر پایین تر از متوسط هزینه اقامت در شهرهای شمالی کانادا می باشد، همچنان Whitehorse در زمره نواحی مرفه نشین غرب کانادا قرار می گیرد. شکل گیری قلمرو یوکان به اواخر قرن 19 میلادی و کشف معادن پرشمار طلا در این ناحیه بازمی گردد که در نهایت منجر به هجوم جمعیت به این منطقه شد.

آشنایی با آب و هوا و اقلیم قلمرو یوکان

آشنایی با آب و هوا و اقلیم قلمرو یوکان

یوکان در بالای اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته و به تبع آن تجربه آب و هوای سرد و یخبندان همواره برای شهروندان ساکن این قلمرو قابل پیش بینی می باشد. دمای هوا گاها از -20 درجه نیز کمتر شده و زمستان های طولانی این قلمرو موجب شده تا فستیوال های مرتبط با ورزش های زمستانی دارای محبوبیت بسیاری در شهرهایی چون وایت هورس باشد. وایت هورس در جنوب غربی یوکان واقع شده و دارای آب و هوای خشک می باشد. از جمله مشهورترین فستیوال های زمستانی برگزارشده در این منطقه می توان به Frostbite اشاره کرد.

آشنایی با شرایط تحصیل در قلمرو یوکان

با توجه به امکان اخذ اقامت دائم کانادا از طریق دستیابی به مدارک تحصیلی معتبر این کشور، می توان قلمرو یوکان را با توجه به شاخصه های مثبت و مطلوب بسیاری که داراست، به عنوان نقطه آغاز ایده آلی برای مخاطبین این موضوع معرفی نمود. تحصیل کودکان در یوکان عموما از 6 سالگی آغاز شده و ساکنین شهرهای این قلمرو می توانند تا 20 سالگی از خدمات تحصیل رایگان مراکز آموزش عالی آن بهره ببرند. شایان ذکر است که بخش قابل توجهی از آموزش های صورت گرفته در مدارس و موسسات این قلمرو وابسته به مهارت های عملی در قالب هایی چون کارآموزی و کارورزی بوده و منطبق بر نظام آموزشی استان همجوار، بریتیش کلمبیا است. برجسته ترین مرکز آموزشی این قلمرو، دانشگاه باسابقه یوکان است که دارای 13 ساختمان و 7 دانشکده در زمینه هایی نظیر گردشگری، مدیریت، هنرهای آزاد و تجارت می باشد.

آغاز سال تحصیلی در دانشگاه یوکان ماه سپتامبر بوده و طبق تقویم آموزشی پایان ترم ماه آوریل تعیین شده است. شایان ذکر است که پایان سال تحصیلی در مدارس یوکان ماه ژوئن می باشد و همچون دانشگاه ها امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در مدارس نیز فراهم خواهد بود. یوکان دارای حدودا 40 مدرسه می باشد که قریب به اتفاق آن ها در شهر وایت هورس واقع شده اند. متوسط هزینه سالیانه زندگی دانشجویان در یوکان 13000$ (دلار کانادا) برآورد شده که در قیاس با میانگین شهریه سالیانه اخذ شده از سوی دانشگاه های این کشور توفیر چندانی ندارد. شایان ذکر است که بورسیه های تحصیلی چون Humber College International Entrance Scholarships و Vanier Canada Graduate Scholarships نیز دارای محبوبیت قابل توجهی در این قلمرو می باشند.

مقایسه هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های قلمرو یوکان

آشنایی با شرایط کار در قلمرو یوکان

متقاضیان کار در قلمرو یوکان کانادا می توانند با کسب حداقل 65 امتیاز در ارزشیابی مربوطه به این مهم دست یابند؛ از پیش زمینه های لازم جهت دستیابی به ویزای کاری یوکان کانادا می توان به حداقل 5 سال سابقه کاری در زمینه فعالیت مربوطه، برخورداری از مدرک آیلتس 6، مشخص بودن محل سکونت و همچنین برخورداری از میزان سرمایه کافی اشاره کرد. جمعیت یوکان اندکی فراتر از 42000 نفر بوده و طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2020 نرخ بیکاری این قلمرو 2.3% می باشد. بر اساس سیاست های مهاجرپذیری یوکان در زمینه کار (YNP) متقاضیان می توانند در مسیر YEE قرار گیرند که در واقع Yukon Express Entry بوده و در شرایطی که کارفرمایان حاضر در این قلمرو خواستار جذب نیروی خارجی باشند این برنامه فعال می گردد.

skilled worker و Critical Impact Worker از دیگر مسیرهای دستیابی به ویزای کار یوکان هستند؛ طبق این اصول که از سال 2014 تاکنون پایدار است، اشخاص با مهارت کاری در زمینه های صنایع خوراکی، رانندگی ماشین های سنگین، خدمات و غیره قادر خواهند بود با ارسال مشخصات و سابقه فعالیت ها، شانس خود را برای دستیابی به این مهم افزایش دهند. کارآفرینی و YCP نیز از سایر برنامه های اجرایی جهت جذب متقاضیان کار در کانادا هستند که در سال 2021 وضع شده و هدف آن بهره گیری از ایده های نوگرایانه در زمینه های تجارت و اقتصاد می باشد.

هزینه های زندگی در قلمرو یوکان

هزینه های جاری رایج و معمول زندگی در یوکان را می توان هم عرض با استان های جنوبی کانادا دانست. هزینه های مسکن نیز به فراخور استانداردهای بالای زندگی در شهرهای اصلی این قلمرو بالا می باشد. حداقل دستمزد ساعتی افراد در یوکان 14$ (دلار) بوده و با توجه به اینکه انتظار می رود هزینه موردنیاز جهت اجاره آپارتمانی تک خواب بیش از 900$ (دلار) باشد، می توان اظهار داشت عمده هزینه مربوط به بخش مسکن خواهد بود. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *