مهاجرت

اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

اطلاع از شرایط اجاره مسکن در آفریقای جنوبی برای علاقه مندان به مهاجرت و زندگی در این کشور امری الزامی است و مورد توجه قرار می گیرد. در سال های گذشته آفریقای جنوبی مستعمره انگلیس بوده و بسیاری از منابع غنی آن به غارت برده شده است؛ با این وجود در عصر حاضر نیز یکی از کشورهای مطلوب برای زندگی در قاره آفریقا به شمار رفته و هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آن به طور میانگین پایین تر از هزینه زندگی با وضعیت مشابه در تهران می باشد. از نظر جغرافیایی آفریقای جنوبی با آب های اقیانوسی احاطه شده و تنها در منطقه شمالی با کشورهایی چون موزامبیک و زیمباوه دارای مرز مشترک می باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این سرزمین می توان به وجود سه پایتخت در آن اشاره نمود که عبارتند از: پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتن. به علت سابقه تاریخی این کشور، زبان رسمی در آن انگلیسی بوده و البته گویش های مختلفی از زبان آفریقایی در اقصی نقاط آن به چشم میخورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما به آشنایی با نحوه اجاره مسکن در این کشور می پردازد.

  • تفاوت هزینه زندگی در شهرهای گوناگون آفریقای جنوبی به چه صورتی است؟
  • آیا امکان اجاره و خرید ملک برای متقاضیان خارجی وجود دارد؟
  • هزینه اجاره مسکن در شهرهای اصلی چقدر است؟
  • بهترین شرایط اجاره مسکن در آفریقای جنوبی چیست؟
  • تناسب اجاره بهای ملک در آفریقای جنوبی با میزان درآمد در این کشور چگونه است؟

چگونگی اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

علی رغم محدودیت های درنظر گرفته شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، آفریقای جنوبی شرایط بسیار آسانی را جهت اجاره مسکن و زندگی در این کشور برای علاقه مندان از سایر کشورها فراهم آورده است. شهروندان از سطح رفاه اجتماعی و امنیت خوبی برخوردار بوده و دولت این کشور تفاوتی میان حقوق اتباع این سرزمین و سایر افراد قائل نمی شود. اغلب افراد جهت جستجو برای اجاره ملک به آژانس های املاک در سطح شهر رجوع می کنند. شایان ذکر است شهر ژوهانسبورگ بیشترین محبوبیت در بین متقاضیان فعالیت در زمینه مسکن را دارا می باشد. افراد می بایست در زمان اقدام برای جستجوی ملک در این شهر، وضعیت حمل و نقل و چگونگی مسیرهای ارتباطی به موقعیت مکانی آپارتمان مورد نظر را بررسی نمایند. همچنین وجود مراکز تجاری در اطراف ملک بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

جستجو در سایت های موسسات املاک نیز از دیگر راه های یافتن ملک مورد نظر است:

  • Pamgolding
  • Homes Trovit
  • Rawson
  • Cape Stay

هزینه اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

در اکثر کشورهای آفریقایی بخش عمده مخارج برای مهاجرین به چگونگی سکونت و شرایط مسکن تعلق دارد؛ آقریقای جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اما به علت گستردگی و وسعت این کشور گزینه های مساعد بسیاری برای اجاره ملک در شهرهای گوناگون آن موجود می باشد. پایین بودن هزینه زندگی در آفریقای جنوبی از دیگر دلایل علاقه افراد به سکونت در این کشور می باشد. به طبع اجاره ملک در شهرهایی چون کیپ تاون نیازمند هزینه نسبتا بالاتری از دیگر مناطق است. با توجه به اینکه در سال 2022 آفریقای جنوبی در بین 30 کشور برتر جهان برگزیده شده است، نرخ مهاجرپذیری در شهرهای بزرگ این کشور افزایش یافته است. شایان ذکر است واحد پول آفریقای جنوبی راند می باشد که هر دلار معادل 15 ZAR (راند) است. هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خواب در شهری چون ژوهانسبورگ 9100 ZAR (راند) برآورد می گردد.

در ادامه به مقایسه هزینه ماهیانه اجاره مسکن در شهرهای اصلی آفریقای جنوبی می پردازیم:

نام شهرآپارتمان تک خوابهآپارتمان سه خوابه
پرتوریا7100 ZAR (راند)14200 ZAR (راند)
کیپ تاون6800 ZAR (راند)10600 ZAR (راند)
ژوهانسبورگ9100 ZAR (راند)19500 ZAR (راند)

هزینه اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

شرایط خرید مسکن در آفریقای جنوبی

به علت وجود جاذبه های طبیعی و توریستی بسیار، گردشگران زیادی همه ساله برای حضور در این کشور اقدام به دریافت ویزای توریستی می کنند؛ هم چنین از سایر روش های متداول برای اقامت در آقریقای جنوبی می توان به دریافت ویزای کاری اشاره کرد که به علت وجود فرصت های شغلی مناسب در این سرزمین و عدم نیاز به ارائه دعوت نامه از کشور مقصد می باشد؛ خرید ملک از دیگر راه هایی است که افراد از طریق آن به سرمایه گذاری در کشوری ثانویه مبادرت می ورزند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دولت آفریقای جنوبی امکان اخذ اقامت و در نتیجه آن تابعیت این کشور را برای افراد خارجی در نظر نگرفته و اشخاص صرفا به دلیل خرید ملک قادر به دریافت اقامت نخواهند بود.

تنها افراد خارجی که به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند مجاز به خرید ملک نمی باشند. هزینه خرید آپارتمان در شهرهای متفاوت طیفی گسترده از 150000 تا 5000000 ZAR (راند) را شامل می شود. مراحل حقوقی خرید ملک به شرح ذیل است:

  • ثبت درخواست خرید
  • دریافت قرارداد از سوی وکلا
  • تایید اعتبار
  • پرداخت هزینه ها
  • امضا اسناد و مدارک
  • معامله در دفتر ثبت املاک

مزایا و معایب اجاره مسکن در آفریقای جنوبی

زندگی در کشورهای آفریقایی نیز همچون سایر قاره های جهان دارای نقاط مثبت و منفی مختص به خود می باشد. شمار سفیدپوستان آفریقای جنوبی در سال های اخیر صعود چشمگیری داشته و این امر گویای حضور نژادها و طیف های گوناگونی در این سرزمین می باشد. آفریقای جنوبی دارای روستاها و مناطق بکر طبیعی بسیاری جهت تفریح است. سبک های معماری گوناگون در این کشور برای علاقه مندان به هنر همواره جذابیت های خاص خود را داشته است؛ در اکثر نواحی آفریقای جنوبی آب و هوا مطبوع می باشد. از دیگر مزیت های این کشور می توان به بازار شناور مسکن اشاره داشت که شرایط را جهت اجاره ملک تسهیل می نماید. همچنین تنوع غذایی از دیگر ویژگی های مثبت این سرزمین می باشد. علی رغم بهبود وضعیت اقتصادی، تورم بالا در آفریقای جنوبی کتمان ناپذیر است. همچنین تراکم ترافیک و آلودگی نیز در شهرهای بزرگ آن مشهود می باشد.

با توجه به تمامی ویژگی های ذکر شده، می توان شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی چون پرتوریا و کیپ تاون را با توجه به مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر نقاط به عنوان مقصدهایی مناسب برای اجاره ملک در نظر گرفت. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صورت مشاوره تلفنی رایگان با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *