مهاجرت

اجاره نامه در اتریش

اجاره نامه در اتریش

اجاره نامه در اتریش از مدارک ضروری برای اخذ ویزاهای بلند مدت کشور اتریش می باشد و متقاضیان باید پیش از اقدام به فکر تهیه این مدرک باشند. در مواردی که متقاضیان اخذ ویزای اتریش، قصد اقامت بلند مدت دارند، مانند مهاجرت کاری به اتریش، لازم است که محل اسکان آنها دقیقا مشخص باشد و بدین منظور، افیسر گواهی محل اقامت را از افراد مطالبه می کند. در موارد اقامت بلند مدت، غالبا افراد اقدام به اجاره یک واحد مسکونی (نفردا یا مشترکا) می نمایند و در نتیجه، لازم است که اجاره نامه آن را به عنوان گواهی محل اسکان خویش در اتریش به سفارت این کشور ارائه دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما درباره جزئیات امور مهاجرتی قرار می دهند.

  • برای کدامیک از انواع ویزاهای اتریش به اجاره نامه نیاز خواهد بود؟
  • هزینه اجاره خوابگاه در اتریش چه مقدار است؟
  • هزینه دریافت اجاره نامه خانه در اتریش چه مقدار است؟
  • آیا می توان به جای اجاره نامه از ووچر هتل استفاده کرد؟

اخذ ویزای اتریش

متقاضیان اخذ ویزای کار در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش برای اخذ این گونه ویزاهای بلند مدت باید تائیدیه اجاره مسکن ارائه نمایند. این تائیدیه به عنوان مدرکی الزامی برای اخذ ویزای اتریش می باشد که بدون ارائه آن، ویزا صادر نخواهد شد. این مدرک نشان دهنده محل سکونت دقیق متقاضی در خوابگاه یا مسکن یا هر جای دیگر می باشد. در زمان مراجعه به سفارت برای اخذ ویزا باید اجاره نامه در اتریش با اعتبار 1 سال ارائه گردد. در اتریش خوابگاه ها اماکن مسکونی دارای امکانات جانبی همچون مبل، یخچال و غیره می باشد. میزان برخورداری از این امکانات به مبلغ اجاره آن خوابگاه یا مکان مسکونی بستگی دارد. در اتریش خوابگاه ها و خانه های مسکونی با تنوع زیادی قابل اجاره می باشند. نمونه ای از آنها به شرح زیر می باشد:

  • خوابگاه های تک نفره (دارای یک فضای خواب و سرویس بهداشتی)
  • خوابگاه جمعی (دارای سالن و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک و اتاق های مجزا)
  • هتل آپارتمان
  • آپارتمان های مستقل

خوابگاه ها در اتریش

کشور اتریش، خوابگاه های متعددی برای اسکان مهاجرین دارد. این خوابگاه ها در شهرهای بزرگ اتریش می باشند: وین، گراتس، اشتات، سالزبورگ، لینز، لئوبن و کلاگنفورت. این خوابگاه ها جهت تامین فضای بیشتر برای مطالعه و فراهم نمودن تسهیلات دیگر تاسیس شده اند و دارای تسهیلاتی در زمینه رفت و آمد آسان تر به مراکز آموزشی می باشد. در کشور اتریش امکان اجاره اتاق برای دانشجویان متاهل دارای فرزند وجود ندارد. علت این امر، راحتی و آرام بودن فضای خوابگاه برای سایر دانشجویان ساکن می باشد. لازم است بدانید که هزینه اجاره آپارتمان خصوصی در اتریش نسبت به خوابگاه ها گران است و از همین رو توصیه کارشناسی به دانشجویان اخذ خوابگاه دانشجوئی است. 3 نوع خوابگاه دانشجوئی در اتریش 2023 عبارتند از:

3 نوع خوابگاه دانشجوئی در اتریش

در شرایط خوابگاه ها در اتریش ارائه یک وعده غذایی وجود دارد که این وعده غذایی معمولا شامل صبحانه می باشد. دانشجویان ساکن، خوابگاه قادر به تهیه سایر وعده های غذایی خود از بوفه خوابگاه و فروشگاه ها می باشند. بطور معمول تمام خوابگاه ها دارای سایت هستند که از طریق آنها می توان برای اخذ خوابگاه اقدام نمود. البته برخی از این خوابگاه ها محدودیتی برای واگذاری و اجاره دادن خوابگاه دارند. برخی از سایت هایی که دانشجویان برای اجاره خوابگاه میتواند از آنها استفاده کنند عبارت اند از :

  • www.studentenwohnen.at
  • www.oejhv.at
  • www.deutschland-monteurzimmer.de

البته برای پرداخت مبلغ رزرواسیون نیاز به مستر کارت یا ویزا کارت خواهید داشت که مجموعه سفیران سروش سعادت در این خصوص میتواند شما را یاری نموده و در مدت زمان 2 الی 3 هفته برای متقاضیان افتتاح حساب نماید. جهت اطلاعات بیشتر  مقاله دریافت مستر کارت اروپا را مطالعه نمایید.

هزینه اجاره در مبحث اجاره نامه در اتریش

هزینه های اجاره خوابگاه ها و ساختمان های مسکونی مشمول هزینه های آب و برق، هزینه گرمایش و سرمایش، اجاره، شارژ و غیره می شود. انواع مختلفی از واحدهای مسکونی وجود دارند که قاعدتا اجاره آنها متفاوت می باشند:

نوع مسکنهزینه به یورو
هزینه اجاره خوابگاه در اتریش بطور متوسطماهانه 128€ تا 208€
هزینه اجاره خوابگاه در اتریش بطور متوسطسالانه 1500€ تا 2500€
هزینه اجاره مسکن در اتریش بطور متوسطماهانه 250€ تا 333€
هزینه اجاره مسکن در اتریش بطور متوسطسالانه 3000€ تا 4000€

در اتریش مبلغ اجاره 3 ماه به صورت پیشاپیش اخذ می شود. علت این امر، عدم مجوز اجاره خانه یا خوابگاه توسط مالک به سایر افراد دیگر می باشد و نیز به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی، مبلغ اجاره بطور پیش دریافت از مستاجر اخذ می گردد. هزینه هایی که باید از سوی دانشجو به عنوان پیش پرداخت واریز گردد 700€ تا 1000€ (یورو) می باشد. پرداخت این مبلغ توسط دانشجو در شرایطی اتفاق می افتد که دانشجو اطمینانی از اخذ ویزا ندارد. علاوه بر این تا موفقیت به اخذ ویزا باید مبلغ اجاره را نیز ماهانه پرداخت نماید. در صورتی که ویزا ریجکت گردد، این هزینه مسترد نمی گردد و این شاید بدترین نکته در اخذ ویزای اقامتی اتریش می باشد.

امکان پرداخت اجاره بها با کار دانشجویی در اتریش

نرخ بیکاری اتریش در سال 5.7% است یعنی فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. دانشجویان هم می توانند از این فرصت های کاری بهره مند شوند چرا که برخلاف بعضی کشورهای دنیا از جمله ژاپن که کار را برای دانشجویان بین المللی ممنوع کرده اند، در اتریش دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند. منتهی اگر چه متوسط درآمد ماهانه در اتریش برای کار تمام وقت در سال 2023 حدود 3810€ (یورو) می باشد، برای کار دانشجویی حقوق کمتری اعطا می شود چرا که هم تخصص دانشجویان کم تر است هم ساعات کم تری در هفته اجازه کار دارند. دانشجویان در اتریش با توجه به ساعات کاری و نوع شغل خود می توانند هفتگی بین 100€ تا حدود 400€ (یورو) درآمد داشته باشند و بخشی از هزینه اجاره بهای خود را از این طریق تامین نمایند.

در اتریش مبلغ اجاره 3 ماه به صورت پیشاپیش اخذ می شود. علت این امر، عدم مجوز اجاره خانه یا خوابگاه توسط مالک به سایر افراد دیگر می باشد و نیز به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی، مبلغ اجاره بطور پیش دریافت از مستاجر اخذ می گردد. هزینه هایی که باید از سوی دانشجو به عنوان پیش پرداخت واریز گردد 700€ تا 1000€ (یورو) می باشد. پرداخت این مبلغ توسط دانشجو در شرایطی اتفاق می افتد که دانشجو اطمینانی از اخذ ویزا ندارد. علاوه بر این تا موفقیت به اخذ ویزا باید مبلغ اجاره را نیز ماهانه پرداخت نماید. در صورتی که ویزا ریجکت گردد، این هزینه مسترد نمی گردد و این شاید بدترین نکته در اخذ ویزای اقامتی اتریش می باشد.

نکات اجاره نامه در اتریش

نکات اجاره نامه در اتریش

برخی از دانشگاه های اتریش دارای خوابگاه در محیط دانشگاه نمی باشد. از این رو متقاضیان باید در نزدیکی این دانشگاه ها مسکن یا خوابگاه دیگری را رزرو نمایند. پس از رزرو با پرداخت هزینه های آن باید مدرکی برای ارائه به سفارت تهیه نمایند. برخی از هتل آپارتمان های مقرون به صرفه عبارتند از هتل پانسیون وِرا، هتل آلا لنز، هتل هیدن، هتل والتزرشتات و هتل پانسیون آرین. متقاضیان باید در عقد اجاره نامه در اتریش به موارد زیر توجه نمایند:

  • روند اجاره یک خوابگاه در اتریش 2 تا 3 هفته زمان می برد.
  • تهیه اجاره نامه به دو زبان آلمانی و زبان مستاجر حائز اهمیت می باشد.
  • با امضای قرارداد اجاره نامه در اتریش تعهد ایجاد می گردد.
  • در صورت امضای ناآگاهانه، تعهدات ناآگاهانه برای متقاضی ایجاد می گردد.
  • چنانچه پرداخت ودیعه در شرایط باشد، باید مبلغ و مشخصات آن در قرارداد ذکر گردد.
  • متقاضی برای این ودیعه باید رسید جداگانه دریافت نماید.

چنانچه متقاضی مسئول پرداخت شارژ باشد باید اطلاعات کنتور در اجاره نامه در اتریش ذکر گردد، همچنین تا 3 روز بعد از تغییر محل سکونت، متقاضی باید به شهرداری برای تغییر آدرس مراجعه نماید. با توجه به این که اخذ اجاره نامه دراتریش از مدارک الزامی برای ارائه به سفارت به منظور دریافت ویزای تحصیلی اتریش، ویزای کاری اتریش و مانند آنها می باشد، قطعا باید تهیه گردد. در تهیه این اجاره نامه در اتریش حضور و همراهی یک وکیل بسیار مهم و مفید می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وکلای آگاه و مجربی دارد که در این زمینه می تواند شما را یاری نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص اجاره نامه در اتریش

برای اطلاع از شرایط اجاره نامه در اتریش موارد زیر را بررسی نمایید:

  • هزینه اجاره یک خوابگاه در اتریش بطور متوسط چقدر است؟ هزینه یک خوابگاه متوسط در این کشور ماهیانه بین 200€ تا 400€ (یورو) می باشد.
  • شرایط اجاره مسکن در اتریش چطور است؟ در اتریش برای جهت اجاره هزینه سه ماه را بصورت یکجا دریافت میکنند.
  • زمان اجاره یک خوابگاه در اتریش چقدر است؟ معمولا بین 2 تا 3 هفته طول میکشد تا بتوان یک خوابگاه را اجاره نمود.
  • خوابگاه های کشور اتریبش به دانشجویان وعده غذایی نیز می دهند؟ این خوابگاه ها معمولا یک وعده غذایی به عنوان صبحانه به دانشجویان می دهند.
  • خوابگاه های کشور اتریش در چه شهرهایی قرار دارد؟ بیشتر در شهرهای بزرگی چون گراتس، وین، سالزبورگ لینز و کلاگنفورت قرار دارند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *