مهاجرت

اخذ اقامت از طریق ازدواج

اخذ اقامت از طریق ازدواج

چشم انداز اخذ اقامت از طریق ازدواج در هر کشوری از قوانین و شرایطی برخوردار می باشد که اشخاص خارجی در باب اخذ افامت و تابعیت نیز می بایست مدنظر قرار دهند. ازدواج با یک تبعه خارجی، شرایط اقامت شریک زندگی، شرایط شریک زندگی و سایر موارد از جمله مواردی می باشد. اگاهی از شرایط و قوانین مختص به هر کشور از جمله مواردی می باشد که متقاضیان نیز می بایست با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز از این روند اخذ اقامت از طریق ازدواج در هر کشور نیز مطلع شوند.

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج

اگر شخصی (زن یا مرد) با یک تبعه خارجی ازدواج کند، می تواند تابعیت آن شخص را به دست بیاورد. طبق بند6 ماده 976 قانون مدنی، اگر یک زن غیر ایرانی با یک مرد ایرانی ازدواج کند، تبعه ایرانی محسوب می شود. از بیان این ماده درمی یابیم که کسب تابعیت برای زن غیر ایرانی تحمیلی می باشد ولی عکس این قضیه نیز وجود دارد به طوری که در ازدواج یک مرد غیر ایرانی با یک زن ایرانی، تحمیلی در اخذ تابعیت وجود ندارد.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی بر خلاف ایران، اخذ تابعیت امری ارادی و زوج یا زوجه حتما باید درخواست اخذ اقامت برای همسرش را به دولتی که تبعه آن می باشد، بدهد. برای مثال اگر یک تبعه آمریکایی با یک غیر آمریکایی ازدواج نماید، باید حتما برای همسر خود نیز درخواست ویزای اقامت بدهد. ولی قبل از آن باید حتما معتبر بودن ازدواج خود را ثابت نماید.

در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی طبق قانون، داشتن چند همسر به طور همزمان چه برای زن و چه مرد، ممنوع می باشد و چه بسا گاها جرم محسوب می شود، مثل کشور اتریش. پس در نتیجه شخص متاهل اجازه ازدواج مجدد را ندارد و اگر طلاق گرفته است و قصد ازدواج مجدد را دارد، باید این امر را از طریق ارائه مدارک و گواهی طلاق یا ابطال و یا فوت همسر قبلی خود ثابت نماید. در این صورت با نشان دادن مدارک جدید دال بر ازدواج مجدد، نیز می تواند درخواست ویزای ازدواج برای همسر جدید را بدهد.

شرایط کلی اخذ اقامت

معتبر بودن ازدواج امری لازم و قانونی است که در هر کشور و فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت می باشد ولی موردی که در همین باب حائز اهمیت است، این می باشد که اگر ازدواج در هر مکان رسمی صورت گرفته باشد و یا عرف جامعه آن را قبول داشته باشد، مورد قبول و تائید است. اکنون در ادامه مطالب، به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت در چند کشور از جمله کانادا، انگلیس، آلمان و اتریش و غیره از طریق ازدواج می پردازیم.

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج

همانگونه که در ابتدای مطالب عنوان شد، اخذ اقامت از طریق ازدواج امکان پذیر است. کشور کانادا نیز از این قائده مستثنی نیست. پس اگر شخصی بخواهد با یک مقیم دائم یا یک شهروند (تبعه) کانادا ازدواج نماید، شخص اسپانسر می تواند درخواست ویزای ازدواج دهد. ولی قبل از هر چیز باید به یاد داشت که هر کدام از این اقدامات دارای قوانین خاصی است که در ادامه آن ها را بررسی می نماییم. در ابتدا چیزی که مهم می باشد، واقعی بودن ازدواج است. یعنی شخص اسپانسر، باید مدارکی را دال بر ‌واقعی بودن ازدواج با یک غیر کانادایی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد.

این مدارک می تواند سند ازدواج، عکس های خانوادگی، ایمیل و غیره باشد و به حدی قوی و قابل قبول باشد که بتواند افسر اداره مهاجرت را قانع کند که ازدواج واقعی است، از طرفی ما بحث شریک زندگی را داریم. شریک زندگی به کسی گفته می شود که ازدواج قانونی صورت نگرفته است ولی دو طرف بیشتر از یک سال در کنار هم و زیر یک سقف به صورت مشترک زندگی کرده باشند. در اینجا شخص اسپانسر می تواند قبلا از طریق ویزای کاری یا ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی کانادا شده باشد.

شرایط لازم برای درخواست ویزای ازدواج کانادا

اکنون به بررسی شرایط لازم برای درخواست ویزای ازدواج می پردازیم. طبق قانون کانادا، سن دو طرف باید بالای 18سال باشد. همچنین اگر زوجین نیز همسر دیگری نداشته باشند، طبق قانون کانادا، همسر مانع ازدواج مجدد می باشد و ممنوع است. از طرفی شرایط مالی اسپانسر باید به گونه ای باشد که نشان دهد فرد نیز می تواند از نظر مالی شریک زندگی را تامین کند و این امر به صورت الزام آور3 سال می باشد. حتی اگر در این مدت طلاق صورت بگیرد.

ولی از آن جایی که امروزه کانادا کشوری است که شاید هر کسی رویای زندگی در آن را در سر داشته باشد، برای رسیدن و اخذ اقامت و تابعیت آن، ممکن است اشخاص دست به هر‌کاری بزنند. شایعات این روزا در باب ازدواج صوری بسیار پراکنده است و از آنجایی که دولت کانادا به این امر واقف می باشد، درصدد وضع قوانین سخت بر علیه این امر برا آمده است.

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج

دلایل مخالفت با ازدواج متقاضی

هنگامی که مدارک به اداره مهاجرت، جهت اخذ ویزای ازدواج، ارسال می شود، ممکن است مواردی شک برانگیز وجود داشته باشد که افسر اداره مهاجرت تشخیص می دهد که این ازدواج صوری می باشد. از جمله این موارد می توان به متفاوت بودن فرهنگ و مذهب، متفاوت بودن زبان، اختلاف سنی زیاد بین طرفین، نداشتن ارتباط کافی قبل یا بعد از ازدواج و در نهایت معتبر نبودن ازدواج آن ها است. در اینجا اگر برای افسر اداره مهاجرت موارد فوق الذکر محرز شود، رای بر صوری بودن ازدواج می دهد که از عواقب آن می توان به مواردی نظیر ازدواج و اقامت هر دو طرف باطل و بعد از دادگاهی شدن، هر دو از کانادا اخراج می شوند که این امر در مورد تبعه یا شهروند کانادایی نیز صدق می کند.

مسئولیت های اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا

از طرفی همانطور که قبلا نیز گفته شد، از آنجا که ازدواج امری تعهد آور می باشد مرد مکلف است تا 3 سال تمامی هزینه های زندگی همسر خود را نیز تقبل کند. حتی بعد از طلاق این تعهد پا بر جا می باشد. با توجه به این موارد، قوانینی وجود‌ دارد که مانع بروز این مشکلات می شود از جمله اینکه کسی که ویزای ازدواج کانادا را می گیرد، تا 5 سال نمی تواند اسپانسر ازدواج شخص دیگری شود.

همچنین بعد از ازدواج تا 2 سال ازدواج آن ها به صورت موقت و مشروط می باشد و چنانچه اگر طی این 2 سال طلاق بگیرند، اقامت شخص متقاضی باطل می شود. شخصی که در نهایت موفق به اخذ ویزای ازدواج کانادا می گردد، پس از گذشت 5 سال می تواند درخواست تابعیت دهد ولی باید حداقل 2 سال از 5 سال(معادل 730 روز)را در کانادا گذرانده باشد.

از طرفی غیبت بیش از مقدار گفته شده از کانادا، منجر به باطل شدن اقامت شخص می شود. همچنین متقاضی می تواند پس از اخذ ویزای مهاجرت خود و ورود به کانادا، در هر نقطه از کانادا که مایل باشد به کار و یا تحصیل مشغول شود و از تمام امکانات آن کشور که برای افراد مقیم می باشد استفاده نماید. (مانند بیمه درمانی، مدارس رایگان، استفاده از وام های دانشجویی و غیره)

دوست داری شرایط کار در کانادا رو بدونی؟

اخذ اقامت از طریق ازدواج در آمریکا

اصولا یکی از آسانترین شیوه های مهاجرتی برای اخذ اقامت Residency آمریکا از طریق ازدواج می باشد. و افراد از این طریق حتی می توانند به اقامت دائمی آمریکا یا همان گرین کارت آمریکا نیز دست یابند. ولیکن شرط اصلی این کار زندگی مشترک با تبعه آمریکایی به مدت حداقل 3 سال می باشد. برای این منظور نیز اولین اقدام تحویل فرم I-130 می باشد که با عنوان فرم درخواست برای بستگان خارجی شناخته می شود.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در انگلیس

اخذ اقامت از طریق ازدواج در انگلیس از طریق ویزای نامزدی و ازدواج نیز صورت می گیرد. این دو ویزا بسیار به هم شبیه می باشند از جمله شرایط آن ها می توان، سن بالای 18سال برای دو طرف همچنین اسپانسر مکانی را برای زندگی مشترک معرفی نماید. باید قصد و هدف از ازدواج زندگی مشترک باشد نه صرفا گرفتن اقامت یا تابعیت و این هدف را برای افسر سفارت به اثبات برسانند.

در خصوص ویزای نامزدی دو طرف باید از قبل همدیگر را دیده باشند ولی ازدواج قانونی نکرده باشند. از طرفی در قانون انگلیس نیز، داشتن همسر در حین ازدواج ممنوع می باشد و وضعیت تجرد و تاهل دو طرف باید کاملا مشخص و شفاف باشد. در صورت طلاق یا فوت همسر قبلی، مدارک آن را ارائه نمایند. مهمترین بحثی که در اینجا به عنوان شرط اخذ ویزای ازدواج مطرح است وضعیت مالی و تامین نیاز به آن است.

به طوری که اسپانسر از نظر مالی بتواند، همسر خود را بدون کمک گرفتن از دولت ساپورت کند یعنی اگر اسپانسر درآمد نداشته باشد نمی تواند برای همسر خود نیز درخواست ویزای ازدواج کند. در صورت اخذ ویزای ازدواج، متقاضی می تواند از تمامی حقوق یک مقیم انگلیس استفاده کند از جمله حق کار و تحصیل، بدون نیاز به داشتن ویزای کار یا تحصیلی. ویزای شخص متقاضی بعد از 5 سال به اقامت دائم تبدیل می شود و بعداز آن می تواند تقاضای پاسپورت نماید به شرطی که در این مدت با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در اتریش

طبق قانون مدنی اتریش، ازدواج حتما باید قانونی و ثبت شده باشد همچنین لفظ ازدواج را بیان کرده باشند. از طرفی کسی که می خواهد ازدواج کند از زمان اعلام نامزدی تا روز ازدواج تنها 6 ماه فرصت دارد. پس از ارائه مدارک ازدواج حتما باید مدارک هویتی شخص متقاضی را نیز تحویل دهد که این مدارک بیانگر نام، سن، ملیت و غیره می باشد.

همچنین در صورت ازدواج قبل، چگونگی وضعیت وی را در آن ازدواج، نشان می دهد. اگر چنانچه شخص متقاضی ویزای ازدواج، قبلا ازدواج کرده باشد طبق قانون ممنوعیت چند همسری در قانون اتریش، باید مدارک ابطال یا طلاق یا فوت همسر قبلی را نیز ارائه دهد. اگر وی دارای فرزند باشد باید مدارک احراز هویت فرزند یا فرزندانش را نیز باید تحویل دهد.

از آن جا که زبان اغلب مردم اتریش آلمانی است کلیه این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شود. شرایط سن ازدواج در اتریش نیز 18 سال به بالا است و اجازه سرپرست قانونی آن ها لازم می باشد، هرچند که تصمیم نهایی را دادگاه می گیرد به طوری که گاها علی رغم عدم رضایت سرپرستان قانونی به ازدواج، اگر دادگاه به ازدواج آنها تشخیص صلاحیت بدهد، حکم دادگاه معتبر تر می باشد و پس از اخذ اقامت ازدواج، شخص متقاضی حق کار و تحصیل را دارد.

تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های اتریش

اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

طبق قوانین کشور استرالیا افراد از طریق ازدواج با یک شهروند استرالیایی می توانند به مجوز اقامت این کشور دست یابند. منتها به شرط اینکه همسر تبعه یا مقیم استرالیا و نیوزلند باشد و متقاضی نیز کلیه شرایط مربوطه را تامین کند. در این صورت دولت استرالیا برایش ویزای همسر یا Partner visa صادر می کند. ویزایی که بسته به محل درخواست به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • ویزای همسر با درخواست در استرالیا (سابکلس 820 و 801)
  • ویزای همسر با درخواست خارج از استرالیا (سابکلس 100 و 309)

اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلمان

طبق قانون آلمان برای اخذ اقامت شخص اسپانسر باید حتما درخواست اقامت و تابعیت بدهد. برخلاف قانون ایران باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده ازدواج آن شخص با یک غیر تبعه آلمانی است. این مدارک باید به اداره ثبت آلمان تحویل داده شود و به محض تائید اداره ثبت، افراد نیز می توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

از شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در کشور آلمان نیز این است که شخص تبعه باید حتما ثابت کند که از نظر مالی تامین است و توانایی اداره زندگی را بدون کمک از دولت دارد. از طرفی شخص غیر تبعه متقاضی باید زبان آلمانی را حداقل تا سطح A1 داشته باشد. پس از بررسی و اثبات و قبول تمامی این موارد ویزای ازدواج صادر می شود.شخص متقاضی پس از دریافت ویزای ازدواج، اجازه کار به صورت تمام وقت و تحصیل را دارد و از تمامی حقوق افراد در حوزه شنگن برخوردار می باشد. این ویزا بعد از 5 سال به تابعیت تبدیل می شود.

اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق ازدواج از یکسری شرایط خاص برخوردار می باشد که در این مقاله نیز به اطلاعاتی در همین زمینه نیز پرداخته شده است. ارائه مدارکی دال بر همین موضوع از جمله الزام شریک زندگی نیز از موارد حائز اهمیت است در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز خدماتی در این باره نیز ارائه نمی گردد و مقاله اخذ اقامت از طریق ازدواج صرفا در باب اطلاعات افراد در این باره نگارش شده است.

4/5 - (4 امتیاز)

35 دیدگاه برای “اخذ اقامت از طریق ازدواج

  1. علیرضا گفت:

    با سلام خدمت شما در مورد ویزای نامزدی آمریکا ، اگر کیس مورد نظر من ، درآمد کافی رو داشته باشن و خونه اجاره ای داشته باشن اوکیه ؟ یا حتما خونه رو باید خریده باشن و به نام خودشون باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست خونه خریده باشند.

  2. محمد گفت:

    سلام
    من 24 سالمه و ویزای کاری کانادا رو دارم و دنبال کیس برای ازدواج صوری هستم.
    خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      راه مهاجرت شما از طریق تحصیلی رقم میخوره دوست من

  3. اسی گفت:

    سلام مردی هستم 39 ساله تاحالا ازدواج نکردم وقصد ازدواج هم ندارم چنانچه کسی دنباله ازدواج صوری هست من در خدمتم فقط دنباله وام ازدواج هستم همین.هر وقت هم بخواد طلاقش میدم .بدون هیچ قید و شرطی

    1. داوری گفت:

      سلام
      در سایت های ازدواج دنبال مورد مناسب برای ازدواج باشید

  4. اسحاق گفت:

    سلام مردی هستم 39 ساله تاحالا ازدواج نکردم وقصد ازدواج هم ندارم چنانچه کسی دنباله ازدواج صوری هست من در خدمتم فقط دنباله وام ازدواج هستم همین.هر وقت هم بخواد طلاقش میدم .بدون هیچ قید و شرطی

    1. داوری گفت:

      مرسی از اطلاع رسانیتون

  5. علیرضا بهرامی گفت:

    سلام آقایی ۴۶ ساله هستم مجرد ستیرن انگلیس وضع مالی خوب . بدنبال خانمی هستم برای ازدواج مقیم امریکا و یا کانادا در حال حاضر در تهران هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در زمینه مهاجرت اگر سوالی دارید بفرمائید

  6. ميرا گفت:

    سلام، قيمت ازدواج صورى براى اخذ اقامت سوئد چقدره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ازدواج قیمت نداره دوست عزیز شما باید کیس ازدواج داشته باشید که بتونید اقامت از این طریق بدست بیارید

  7. سعید گفت:

    چطوری میتونم از طریق ازدواج با یک نفر تو اروپا از ایران خارج شم کدوم کشور قانونش راحتتره وهزینه کمتری هم داره لطفا راهنمائیم کنید آیا زبان هم میخواد یا اونجا هم میشه یاد گرفت از طریق کاری ومدرک فنی حرفه ای ودانشگاهی چی؟کدوم بهتر وراحتتره وسریعتر ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت از طریق ازدواج اثبات واقعی بودن اون برای هر کشوری شرطه و تفاوتی بین کشورها نیست
      ضمن اینکه باید برای ازدواج کیس واقعی داشته باشید اگر ندارید
      پیشنهاد من به شما اینه که به روش های دیگه فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. فیروز گفت:

    سلام. من مردی ۵۸ساله هستم ودر فنلاند زندگی میکنم و از خانمم جدا شده ام. دنبال خانمی از ایران هستم برای ازدواج بین ۳۵تا۵۰ساله و مهم نیست بچه داشته باشد. جهت اطلاعات بیشتر با این ایمیل تماس بگیرند.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      درخواست شما در حیطه فعالیت ما نیست دوست عزیز

  9. زهره گفت:

    خیر…..

  10. زهره گفت:

    سلام
    من هم تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دارم.امکانش هست راهنمایی بفرمایید.?

    1. داوری گفت:

      سلام سرکار خانم
      شما کیس ازدواج با تبعه کانادایی رو دارید؟

      1. زهره گفت:

        سلام.متاسفانه خیر.

  11. پدارم گفت:

    پدرام هستم از المان ۳۵ ساله اقامت دایم دارم دنبال یک خانم تو رنج سنی ۲۵ تا ۳۲ برای ازدواج دائم هستم که کارهای اقامتش رو انجام بدم بیارمش المان لطفا به تلگرام پی ام بدید
    @P19851985

    1. بهار گفت:

      مورد خوبیه اگه واقعی باشه

  12. Aliasgharamiri گفت:

    برای اقامت وکار

  13. maryam گفت:

    سلام
    دوستان من يه دختر٢٣ساله دانشجو هستم
    دلم ميخواد هر چه زودتر برم كانادا
    اگه كيسي واسه ازدواج صوري سراغ دارين بهم اطلاع بدين

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما از طریق تحصیل باید مهاحرت کنید

    2. محمد گفت:

      سلام
      به بنده مسیج بدید

  14. ستاره گفت:

    چجوری ی اسپانسر پیداکنیم تا ازدواج کنیم برا اقامت ؟

  15. بهار گفت:

    در مورد اخذ اقامت از طریق ازدواج کشور هلند شما میتونید کمک کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما سوالتون چیست؟

  16. افشین گفت:

    سلام من به دنبال ازدواج سوری نیستم و واقعا قصد ازدواج دارم و به دلایلی که اگر فرصتش باشه توصیح میدم میخوام از این طریق مهاجرت هم بکنم
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض خدمت شما چه خدماتی از ما ساخته هست؟

  17. ستاره گفت:

    سلام.
    جهت اقدام برای سوئدازطریق ازدواج میتونید کمک کنید. ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب باید خودتون از طریق وکیلی در سوئد اقدام نمایید

  18. کریم نوروزی اصل گفت:

    سلام درخواست تابعیت از طریق ازدواج رو دارم شماره تماس من09168177296شماره واتساپ من09301376204

    1. admin گفت:

      —————————–

      با سلام با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

      021-26705356

      ده خط ويژه

      با تشکر
      —————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *