مهاجرت

اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا و بررسی اصل خاک و خون موضوعی است که امروزه از سوی علاقه مندان به کشور استرالیا مورد پرسش قرار میگیرد. اقامت در کشورهایی که می تواند زندگی مطلوب و شایسته تری را برای ما فراهم آورد همیشه وسوسه برانگیز است و این مهم باید با اطلاعات کامل و دقیق همراه باشد که منتج به نتیجه گردد.

  • آیا تولد فرزند در خاک استرالیا مسبب اخذ پاسپورت این کشور برای آن کودک می شود؟
  • چه کشورهایی در سال 2023 از تابعیت خاک برخوردارند؟
  • آیا سیستم انتقال تابعیت در استرالیا خاک است؟

در این متن مختصر که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده، تلاش گردیده است که توضیحاتی اندک در خصوص اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا را در اختیار شما بگذارد. ضمناً شما می توانید با بسترهای ارتباطی موسسه که در ذیل مقاله ذکر می گردد سوالات خود را با مشاوران باتجربه ما مطرح نمایید. اصل خاک یکی از شیوه ‌های اعطای تابعیت است که بر اساس آن هر فردی که در قلمرو یا سرزمین یک کشور متولد می ‌شود تابعیت یا شهروندی آن کشور را هم دریافت می نماید.

اینفوگرافیک تولد در استرالیا

زندگی در کشور استرالیا

کشور استرالیا ملت مشترک ‌المنافع استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوریست توسعه یافته و از بهترین های نظام زندگی دنیا در نیم کره جنوبی، ششمین کشور از لحاظ وسعت و مساحت و دارای رتبه 6 جهانی پهناورهای دنیا است. پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا می باشد. شهر سیدنی و ملبورن 2 شهر بزرگ استرالیا می باشند که همواره جزو 10 شهر برتر دنیا شناخته شده اند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از قسمت شرق، اقیانوس آرام و از قسمت جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از قسمت غرب اقیانوس هند و از سمت شمال چندین دریا و خلیج را در بر گرفته‌ است و دور تا دور آن آب است.

کشور استرالیا همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به شمار می‌ آید که کوچک ‌ترین قاره دنیا به شمار میرود. شهرهای بزرگی نظیر سیدنی، ملبورن، بریزبِن، پرت، آدلاید و تانزویل در این کشور واقع شده است. قبل از اقدام برای اخذ تابعیت و پاسپورت نیاز است که اطلاعات کلی را در خصوص اعتبار و اصطلاحا قدرت پاسپورت کشور مورد نظر در جهان به دست بیاوریم. در این مطلب نگاهی نیز به قدرتمندترین پاسپورت‌ های جهان در سال 2023 خواهیم داشت. قدرت پاسپورت اصطلاحی است که برای رتبه‌بندی ارزش پاسپورت کشورهای مختلف دنیا به کار می ‌رود. اصلی‌ ترین ملاک برای رتبه‌ بندی قدرت پاسپورت، تعداد کشورهایی است که شهروند یک کشور می ‌تواند بدون داشتن ویزا به آن‌ها سفر کند.

رتبه‌ بندی قدرتمندترین پاسپورت های دنیا

با توجه به تمامی موارد ذکر شده در جدول زیر و رتبه کسب شده استرالیا، این کشور یکی از مورد اقبال ترین اهداف در راستای اخذ اقامت و تابعیت است. رتبه بندی و قدرتمندترین پاسپورت های دنیا طبق اعلام سابت passportindex.org در سال 2023 بدین صورت می باشند:

رتبه جهانی پاسپورتنام کشورامتیاز
1آلمان133
فنلاند
2سوئد132
اسپانیا
نروژ
سوئیس
3دانمارک131
بلژیک
اتریش
ایتالیا
ایرلند

در این تقسیم بندی پاسپورت استرالیا رتبه 9 جهانی را دارد؛ یعنی امتیاز آن 125 است و با داشتن این پاسپورت می توان بدون نیاز به ویزا به 82 کشور دنیا سفر نمود. به همین دلیل است که اخذ اقامت و تابعیت این کشور اهمیت زیادی برای دوستداران مهاجرت دارد. بعد از استرالیا، کرواسی، رومانی و بلغارستان در رتبه 10 جهانی قرار می گیرند.

آخرین شرایط دریافت ویزای کاری استرالیا

راه های مهاجرت به استرالیا در 2023

مهاجرت، اقامت و تابعیت استرالیا در سال 2023 از راه های گوناگونی همانند تخصص، ویزای کاری استرالیا، تحصیل و سرمایه گذاری امکان پذیر است. قانون اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در استرالیا بارها دستخوش تغییر شده است که بهتر است در مورد اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا و بررسی اصل خاک و خون تحقیقات صورت پذیرد. در بررسی روند این تغییرات اینگونه به نظر می رسد که استرالیا رویه ای سخت گیرانه نسبت به گذشته در نظر گرفته است.

پیش از ژانویه 1949، در قانون مهاجرت کشور استرالیا مقرر گشته بود که افراد متقاضی که تبعه کشورهای تحت استعمار انگلستان بودند می‌توانستند به تابعیت در کشور استرالیا دربیایند اما پس از تاریخ ژانویه 1949 تا تاریخ آگوست 1986 که این قانون تغییر کرد و مقرر گشت، اگر شخصی در خاک استرالیا متولد شود به ‌طور اتوماتیک تابعیت کشور زیبای استرالیا را خواهد گرفت. اما پس از تاریخ 20 آگوست 1986 اگر شخصی در قلمرو و سرزمین کشور استرالیا متولد شود اگر یکی از والدین یعنی پدر و مادر وی تبعه کشور استرالیا و یا دارای اقامت دائم این کشور باشند می‌توانند به تابعیت یا شهروندی درجه یک این کشور درآیند.

شرایط اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

شرایط اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

در راستای اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا، کودکی که در خاک استرالیا به دنیا می آید و در وقت تقاضای تابعیت کشور استرالیا حتی اگر یکی از والدین وی تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد او می‌تواند برای کسب تابعیت استرالیا اقدام کرده به شرط آنکه تقاضای او قبل از سن 18 سالگی بوده باشد. اگر در وقت طفولیت شخص، والدین این کودک فوت نمایند شخصی که قانوناً امین و قیم و حضانت او را برعهده دارد و عملا سرپرست آن طفل است می‌تواند با نیابت قضایی از کودک تقاضای اخذ تابعیت استرالیا را نماید.

معمولا هرگاه یکی از والدین طفل از روش تقاضا، تابعیت کشور استرالیا را به دست آورده باشند در حالی می‌توانند برای فرزندانشان این عمل را انجام دهند که حداقل بیش از 2 سال در کشور استرالیا اقامت قانونی داشته اند. افراد بزرگسال وقتی می‌توانند برای کسب تابعیت این کشور اقدام داشته باشند که از راه نسب اقدام کنند.

چگونگی اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

کشور استرالیا همان طور که بررسی شد تابع اصل خون است، نه خاک؛ به همین دلیل اگرچه در کشورهای تابع اصل خاک صرف تولد نوزاد منجر می شود پاسپورت آن کشور را اخذ کند، در استرالیا حداقل یکی از والدین باید تابعیت یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند. حال اگر افراد از طریق روش های مهاجرتی مثل تحصیل یا کار (سابکلس های 189، 190 و سایر) اقامت دائم استرالیا را به دست آورده باشند و بخواهند در این کشور صاحب فرزند شوند باید هزینه ها را پیش بینی نمایند. مهم ترین هزینه های تولد فرزند در استرالیا هزینه زایمان است که به شرح جدول ذیل می باشد:

نوع زایمانهزینه بدون بیمه درمانی به دلار استرالیاهزینه با بیمه درمانی به دلار استرالیا
سزارین در بیمارستان$14000از 0$ تا 12000$
زایمان طبیعی در منزل با مامای متخصصاز 3000$ تا 5000$از 1000$ تا 3000$

هزینه های رایج تولد در استرالیا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تولد فرزندان خود در استرالیا هستند، باید قبل از اقدام با هزینه های رایج تولد و مهاجرت به استرالیا به خوبی آشنا شوند. زیرا هزینه های رایج تولد در استرالیا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی نسبتا بالاتر خواهد بود. به طور کلی تصمیم برای داشتن فرزند در استرالیا دارای برخی از هزینه های مرتبط است که از 55000AUD تا 250000AUD (دلار استرالیا) در صورت توریست بودن در این کشور است. البته هزینه های رایج تولد در استرالیا بر اساس عوامل مختلفی از جمله موارد زیر در این کشور متفاوت خواهد بود:

هزینه های رایج تولد در استرالیا

نظام قانونی موجود برای تولد در استرالیا

مطابق قوانین حال حاضر در کشور استرالیا و با توجه به مطالب وب سایت اداره امور داخلی این کشور، کودکانی که در خاک استرالیا متولد شده اند به محض تولد پاسپورت استرالیایی اخذ می نمایند به شرطی که یکی از والدین یعنی پدر یا مادر آن ها تبعه استرالیا باشد یا نهایتا در زمان تولد فرزند، اقامت دائم استرالیا را داشته باشد. این جمله از متن قانون، بیان گر این نکته است که کشور استرالیا از جمله کشورهای تابع سیستم خون می باشد و به صرف تولد در خاک خود به کسی تابعیت اعطا نمی کند. وضعیت تولد در استرالیا برای کودکانی که والدین آن ها اقامت موقت استرالیا را دارند نیز به این صورت خواهد بود که این کودک نیز تنها اقامت موقت استرالیا را اخذ می کند نه تابعیت.

انواع ویزای استرالیا

در عین حال باید خاطر نشان شد که ویزاهای کشور استرالیا به 2 مدل دائم و موقت تقسیم می شوند. روادید و ویزای موقت با توجه به مدت ویزا به شما اجازه می دهند مدت معینی در خاک استرالیا زندگی نمائید، از سوی دیگر ویزای اقامت دائم یا همان PR برخلاف روادید و ویزای موقت به شما اجازه ماندن در استرالیا را به مدت و زمان نامحدود می دهد. بهترین مسیر مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای کاری استرالیا می باشد. با توجه به انواع ویزای کاری کشور استرالیا می توان برای یک نوع از ویزای کاری استرالیا اقدام نمود و اقامت کشور را دریافت نمود.

از جمله ویزاهای کاری می توان به ویزاهای زیر اشاره کرد:

  • Subclass 489
  • Subclass 190
  • Subclass 189

آسانترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2023

شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا

طبق قوانین کشور استرالیا مقیم دائم استرالیا به کسی گفته می شود که دارای یک ویزای دائم باشد. این فرد مقیم بوده ولی شهروند استرالیا نیست. و می تواند بدون هیچ محدودیتی در کشور استرلیا زندگی، کار و تحصیل کند. از طرف دیگر ویزای دائمی به شما اجازه می دهد تا به طور نامحدودی در کشور استرالیا بمانید. با اینکه آپشن های مختلفی در اختیار متقاضیان قرار دارد ولی رایج ترین ویزاهای دائمی استرالیا شامل دو ویزای زیر می باشد:

رایج ترین ویزاهای دائمی استرالیا

در صورت احراز شرایط با کم هزینه ترین روش می توانید وارد کشور استرالیا شوید. در صورت وجود هر گونه ابهام، سوال و نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباب اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

متقاضیان اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا به چه ترتیبی است؟ هرگاه یکی از والدین طفل از روش تقاضا، تابعیت کشور استرالیا را به دست آورده باشند در حالی می‌ توانند برای فرزندانشان این عمل را انجام دهند که حداقل بیش از 2 سال در کشور استرالیا اقامت قانونی داشته اند. افراد بزرگسال وقتی می‌ توانند برای کسب تابعیت این کشور اقدام داشته باشند که از راه نسب اقدام کنند.
  • قوانین مربوط به اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا در حال حاضر چگونه است؟ قانون اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در استرالیا بارها دستخوش تغییر شده است که بهتر است در مورد اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا و بررسی اصل خاک و خون تحقیقات صورت پذیرد. در بررسی روند این تغییرات اینگونه به نظر می رسد که استرالیا رویه ای سخت گیرانه نسبت به گذشته در نظر گرفته است.
  • قدرت پاسپورت به چه معنایی است؟ اصلی‌ ترین ملاک برای رتبه‌ بندی قدرت پاسپورت، تعداد کشورهایی است که شهروند یک کشور می‌ تواند بدون داشتن ویزا به آن‌ ها سفر کند.
  • پاسپورت استرالیا از نظر قدرت پاسپورت چه جایگاهی در جهان دارد؟ استرالیا در کنار قبرس با قابلیت مسافرت بدون ویزا به 82 کشور، رده نهم را در بین قدرتمندترین پاسپورت ها به خود اختصاص داده است.
  • اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا برای چه افرادی ممکن است؟ پس از تاریخ 20 آگوست 1986 اگر شخصی در قلمرو و سرزمین استرالیا متولد شود، اگر یکی از والدین یعنی پدر و مادر وی تبعه استرالیا و یا دارای اقامت دائم این کشور باشند می‌ توانند به تابعیت یا شهروندی درجه یک این کشور درآید.
4.8/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا

  1. نجمه مرزبان گفت:

    با سلام میخواستم بپرسم اینکه نوشتید ویزای کاری با کمترین هزینه حدودا چقدر هزینه داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادی خدمت شما بستگی داره چه کشوری اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *