مهاجرت

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

افرادیکه با اتباع استرالیا ازدواج نموده اند میتوانند جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج اقدام نموده و اقامت دائم و تابعیت اخذ نمایند. البته جهت دریافت اقامت استرالیا راه های مختلفی وجود دارد، اما ازدواج با اتباع استرالیایی روشی است که در کمترین زمان می ­توان اقامت و تابعیت استرالیا را اخذ نمود. دوستان عزیز می­ توانند جهت آگاهی از چگونگی راه های اقامت این کشور با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجارب مفید آنان بهره­ مند گردند.

  • آیا ازدواج با شخص ایرانی که در این کشور مقیم استرالیا گشته ممکن است؟
  • چه مدارک و شرایطی برای الحاق به همسر و اخذ ویزای ازدواج استرالیا از سوی 2 طرف نیاز است؟

این دسته افراد جهت اخذ اقامت کشور استرالیا باید اثبات نمایند که در یک سال گذشته با یکی از اتباع استرالیایی ازدواج نموده و در طول این مدت با یکدیگر زندگی مشترک داشته اند. ناگفته نماند دریافت اقامت استرالیا از طریق ازدواج برای افرادی که در کشور استرالیا هستند و کسانی که در خارج از این کشور زندگی می­ کنند متفاوت است. ویزای ازدواج کشور استرالیا انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله قصد داریم هریک از آنها را به تفصیل معرفی نمائیم. از علاقمندان به این موضوع دعوت می ­شود مقاله روبرو را تا پایان مطالعه فرمایند.

اینفوگرافیک ازدواج در استرالیا

شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج می­ باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند موفق به اخذ اقامت این کشور گردند. این ویزا مختص افرادی است که با یکی از اتباع استرالیایی که دارای اقامت دائم و یا شهروندی این کشور است، ازدواج نمایند. علاوه بر این فرد مذکور می­ باید مدارکی را که نشان دهنده ازدواج واقعی زوجین ­باشد ارائه نماید، همچنین زوجین باید اثبات نمایند که هدفشان از ازدواج تنها دریافت اقامت و مهاجرت به استرالیا نمی­باشد. این افراد ابتدا می ­توانند اقامت موقت استرالیا که همان اقامت 801 استرالیا است را اخذ نمایند و پس از پایان مدت زمان این اقامت، می­ توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی استرالیا نیز می تواند راه ساده ای برای ورود آسان تر به استرالیا باشد.

مزایا اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا مزایا متعددی را در اختیار تمامی متقاضیان قرار می دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2024 بیش از هزاران تبعه خارجی برای اقامت در استرالیا از طریق ازدواج اقدام کرده اند. یکی از اصلی ترین مزیت های اخذ اقامت در استرالیا از طریق ازدواج این است که، یک زوج متاهل الزامی برای اثبات رابطه خود در این کشور ندارند. گواهی ازدواج در استرالیا در حال حاضر به عنوان مدرکی برای شراکت آنها عمل می کند، حتی اگر آنها جدا از هم زندگی می کنند و به ندرت یکدیگر را می بینند. همچنین لازم به ذکر است که، پایین بودن هزینه های زندگی در استرالیا نیز یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار برای اخذ اقامت در این کشور می باشد. پایین بودن جمعیت استرالیا نیز به نسبت وسعت آن روند دریافت اقامت را در این کشور بسیار آسان می کند.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

آن دسته از افرادی که به دنبال اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا هستند، باید مدارک لازم جهت درخواست خود را به طور دقیق جمع آوری کنند. در صورت ناقص بودن مدارک تمامی مراحل درخواست اقامت از طریق ازدواج در استرالیا به طورکامل متوقف خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج هستید، باید مجموعه کاملی از اسناد را برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهید. تا از این طریق بتوانید از بروز چالش های اساسی حین درخواست اقامت استرالیا از طریق ازدواج جلوگیری کنید. همچنین شایان ذکر است که، مدارک مورد نیاز ممکن است بر اساس شرایط فرد متقاضی متفاوت باشد.

در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با تمامی مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا آشنا شوید:

مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیاتوضیحات
اسناد هویتی و رابطهاین مدرک شامل صفحات بیوگرافی پاسپورت، گواهی ازدواج در صورت وجود و گواهی تولد فرزندان می باشد.
اسناد شخصیتاسناد شخصیت در مدارک مورد نیاز درخواست اقامت استرالیا شامل گواهی ترخیص پلیس و مشخصات شخصی برای ارزیابی شخصیت می شود.
مدارک بهداشتیارائه گزارش معاینه پزشکی توسط یک پزشک پانل انجام می شود.
اثبات رابطه واقعی و مداوماثبات رابطه واقعی مداوم یکی از اصلی ترین الزامات برای  درخواست اقامت استرالیا از طریق ازدواج می باشد. این مرحله شامل صورت حساب بانکی مشتریک، اسناد اجاره مشترک یا  مالکیت ملک، قبوض خدمات مشترک و مکاتبات یا مدارک سفر می شود.
اسناد مالیمدارک توانایی مالی مانند صورت حساب بانکی، قراردادهای کاری، اظهارنامه مالیاتی یا اسناد تجاری معتبر
اسناد حامیمدرک شهروندی استرالیا و اقامت دائم

شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

قوانین ازدواج در استرالیا در 2024

دولت استرالیا برای ازواج شهروندانش با اتباع خارجی قوانینی تعیین نموده است و طبق این قوانین اتباع این کشور می­ توانند با اتباع خارجی ازدواج نمایند. پس از آن، آنها می­ توانند ازدواجشان را در این کشور به ثبت برسانند. موارد زیر از جمله قوانین ازدواج در استرالیا است که در سال 2024 همچنان اجرا می شود:

  • سن زوجین باید بالای 18 سال باشد. (البته در برخی از شرایط خاص ممکن است دادگاه استرالیا ازدواج در سنین 16 سال را نیز تأیید نمایند.)
  • دولت استرالیا ازدواج افراد را با خواهر، مادر، پدر بزرگ و یا مادر بزرگ تأیید نمی­ نماید.
  • ازدواج زوجین می ­باید بصورت آزادانه و با رضایت هر یک از زوجین انجام پذیرد.

ویزای نامزدی استرالیا

همانطور که در مقدمه بیان شد در سال 2024 همانند گذشته ازدواج افراد در داخل و یا خارج از کشور استرالیا ممکن است انجام پذیرد. اما پروسه دریافت اقامت استرالیا از طریق ازدواج معمولاً در داخل خاک این کشور زمانبر است. ویزای نامزدی کشور استرالیا برای آن دسته از افرادی صادر می­ گردد که نامزد آنها یکی از شهروندان کشورهای استرالیا و نیوزلند باشد. اعتبار این ویزا در ابتدا بمدت 9 ماه است که زوج و یا زوجه با اخذ این ویزا می­ تواند وارد خاک این کشور شده و به ازدواج با اتباع کشورهای فوق اقدام نماید.

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج پس از پایان اقامت موقت دارای 2 سال اعتبار است. افراد برای دریافت ویزای ازدواج استرالیا باید ثابت نمایند که زوج و یا زوجه که دارای اقامت دائم و یا شهروندی این کشور است، دارای تمکن مالی بوده و بعنوان اسپانسری برای همسر خارجی عمل می­نماید. علاوه بر این زوجین می ­باید در طول مدت اعتبار ویزای نامزدی ازدواج نموده و زندگی مشترکشان را آغاز نموده باشند. در خصوص تمکن مالی، در نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد در استرالیا طی سال 2024 نشان داده شده است:

حداقل و حداکثر درآمد در استرالیا

زمان تخمینی اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

یکی از موضوعات کلیدی که اغلب متقاضیان اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا نادیده می گیرند، مدت زمان تخمینی اخذ  اقامت استرالیا از طریق ازدواج می باشد. به این ترتیب بهتر است قبل از شروع درخواست اقامت استرالیا به خوبی با مدت زمان تخمینی دریافت اقامت این کشور آشنا شوید. اما به طور کلی، از سال 2024 زمان تخمینی اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا 9 تا 12 ماه از تاریخ دریافت درخواست بوده است. اما به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که زمان تخمینی اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا به صورت ماهانه در این کشور به روز می شود. توجه به این نکته نیز ضروری است که زمان پردازش اقامت  استرالیا از طریق ازدواج فقط یک تخمین است. زیرا پردازش اقامت استرالیا از طریق ازدواج می تواند بدون اطلاع قبلی به طور کامل تغییر کند.

همچنین به متقاضیان اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا توصیه می شود که درخواست های کامل خود را با تمامی مدارک مورد نیاز ارسال کنند. این امر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که درخواست آنها در سریع ترین زمان ممکن در این کشور پردازش شود. نکته قابل توجه این است که، در برخی موارد متقاضیان ممکن است بر اساس شرایط خود واجد شرایط پردازش اولویت باشند. وزارت امور خارجه استرالیا همچنین خدماتی سریع برای درخواست اقامت استرالیا از طریق ازدواج در شرایط فوری یا قانع کننده ارائه می دهد.

الزامات اساسی جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا هستند، باید به خوبی با الزامات اساسی در این حوزه آشنا شوند. اقامت استرالیا از طریق ازدواج بدون رعایت الزامات رایج در این حوزه برای هیچ یک از متقاضیان امکان پذیر نخواهد بود. یکی از اصلی ترین الزامات جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا اثبات رابطه بین طرفین می باشد. بنابراین زن و شوهر باید ازدواج کرده یا در یک رابطه واقعی باشند، به این معنی که آنها به طور واقعی و مداوم با هم زندگی می کنند. مدارک این رابطه نیز باید شامل تعهدات مالی مشترک، ترتیبات زندگی مشترک، جنبه های اجتماعی و اظهارات حمایتی باشد.

جهت آشنایی بیشتر با الزامات اساسی جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا به موارد ارائه شده در جدول زیر توجه فرمایید:

الزامات اساسی جهت اخذ اقامات از طریق ازدواج در استرالیاتوضیحات
طول رابطهاگر در یک رابطه واقعی هستید، باید بلافاصله قبل از حداقل 12 ماه با شریک زندگی خود با هم زندگی کرده باشید.
مالیمتقاضیان باید نشان دهند که می توانند از خود و اعضای خانواده که در درخواست گنجانده شده اند حمایت کنند.
سلامتیباید تمامی شرایط بهداشتی در استرالیا را رعایت کنید.ش
شخصیتشرایط شخصیت در استرالیا می تواند شامل گواهی ترخیص از پلیس باشد.
سنمتقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
مصلحت کودکممکن است مجوز اقامت صادر نشود اگر به نفع کودک نباشد.
سایر الزاماتبسته به شرایط متقاضیان ممکن است شرایط بیشتری برای مجوز اقامت از طریق ازدواج در استرالیا وجود داشته باشد.

قوانین اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

پس از پایان اعتبار ویزای نامزدی این کشور، زوجین می­ باید برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج اقدام نمایند. دولت استرالیا قوانینی را بدین منظور تعیین نموده که عبارتند از:

  • زوج و یا زوجه باید دارای شرایط اقامتی قانونی کشور استرالیا و نیوزلند باشد. (اقامت دائم و یا تابعیت کشورهای مذکور)
  • همسر استرالیایی باید بالای 18 سال باشد تا بتواند بعنوان اسپانسر برای همسر خارجی ایفای نقش نماید. در غیر اینصورت می ­بایست والدین وی اسپانسر تبعه­ خارجی معرفی گردند.
  • اسپانسر معرفی شده ­باید تعهد نماید توانایی تأمین هزینه های زندگی تبعه­ خارجی را بمدت 2 سال در این کشور دارد.
  • افرادی که در 5 سال گذشته بعنوان اسپانسر برای افراد دیگر معرفی شده باشند، اجازه قبول اسپانسری برای افراد دیگر را نخواهند داشت.

پروسه اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا، طی سالهای اخیر به یکی از متداول ترین روش ها برای ادامه زندگی در این کشور زیبا تبدیل شده است. با این حال، زمانی که سخن از مهاجرت به استرالیا جهت اخذ اقامت به میان می آید، چالش های مختلفی نیز با آن در ذهن افراد به وجود خواهد آمد. به طورکلی، یکی از انواع مدل های اقامت در استرالیا اقامت از طریق ازدواج در این کشور می باشد. اقامت از طریق ازدواج در استرالیا برای افرادی است که همسرشان شهروند مقیم استرالیا و یا دارای اقامت دائم استرالیا باشند. بنابراین شرایط اداره مهاجرت استرالیا برای اعطای اقامت به اتباع خارجی ایجاب می کند که متقاضی باید به صورت قانونی با فرد مقیم استرالیا ازدواج کرده باشد.

به طور کلی توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند درخواست اقامت ازطریق ازدواج در استرالیا به خوبی با شرایط و الزامات اساسی در این زمینه آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات متعددی در طول فرآیند درخواست خود مواجه خواهید شد. البته لازم به ذکر است که، اگر با یک شهروند استرالیایی زندگی کرده اید، اما خودتان یک شهروند استرالیایی نیستید، همچنان باید برای شهروندی استرالیا اقدام کنید. همچنین برای واجد شرایط بودن جهت اخذ اقامت از طریق اقامت در استرالیا باید توسط یک شهروند استرالیایی یا شهروند نیوزلند واجد شرایط حمایت مالی شوید. در نهایت اینکه، اداره امور مهاجرت استرالیا سالهاست که با موفقیت به متقاضیان کمک می کند تا ویزای شریک استرالیا برای دریافت اقامت در این کشور را اخذ کنند.

هزینه اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا

امکان ازدواج خارج از خاک استرالیا نیز وجود دارد منتهی اگر شهروند استرالیایی بخواهد با فردی خارجی ازدواج نماید، این ازدواج در صورتی منجر به اخذ اقامت توسط فرد خارجی می شود که ازدواج مطابق قوانین استرالیا باشد. به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح می دهند ازدواج خود را در کشور استرالیا برگزار و ثبت نمایند. منتهی باید توجه کنند جشن ازدواج در استرالیا بسیار گران قیمت خواهد بود و به طور متوسط 36000$ (دلار استرالیا) هزینه خواهد داشت. مطابق آمارهایی که در خصوص مراسم ازدواج در استرالیا تهیه شده نکات ذیل قابل توجه است:

  • از میان زوجین 82% آن ها برای تامین هزینه های ازدواج از پس انداز خود استفاده می نمایند.
  • 60% زوجین علاوه بر پس انداز خود ناچار به گرفتن وام می شوند.
  • لازم به ذکر است 18% هزینه ها را با کارت اعتباری بلند مدت (Credit Card) پرداخت می نمایند.

ناگفته نماند افراد که موفق به اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج و اقامت موقت این کشور شده اند، می ­توانند بدون اخذ ویزای کاری استرالیا به انجام کارهای پاره وقت، تحصیل و خدمات درمانی رایگان این کشور بهره­ مند گردند. همچنین با دریافت اقامت دائم این کشور که پس از پایان اعتبار موقت امکان پذیر است، می­ توانند بصورت دائم به انجام کار و تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور با بودجه دولتی و همچنین امکان اسپانسر شدن برای اقارب خود را داشته باشد. دوستان عزیزی که بدنبال روشهای مهاجرت به استرالیا می ­­باشند، می­ توانند از راهنمائیهای مفید مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند.

سوالات پرتکرار درباب اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت استرالیا از روش ازدواج دارند پرسش های زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج چیست؟ این افراد ابتدا می توانند اقامت موقت استرالیا که همان اقامت 801 استرالیا است را اخذ نمایند و پس از پایان مدت زمان این اقامت، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.
  • قوانین ازدواج در استرالیا چه شرایطی دارد؟ سن زوجین باید بالای 18 سال باشد. (البته در برخی از شرایط خاص ممکن است دادگاه استرالیا ازدواج در سنین 16 سال را نیز تأیید نمایند.)، دولت استرالیا ازدواج افراد را با خواهر، مادر، پدر بزرگ و یا مادر بزرگ تأیید نمی نماید. ازدواج زوجین می باید بصورت آزادانه و با رضایت هر یک از زوجین انجام پذیرد.
  • شرط سنی برای همسر استرالیایی چیست؟ همسر استرالیایی باید بالای 18 سال باشد تا بتواند بعنوان اسپانسر برای همسر خارجی ایفای نقش نماید. در غیر اینصورت می بایست والدین وی، اسپانسر تبعه خارجی معرفی گردند.
  • اخذ اقامت استرالیا با ازدواج نیازمند اسپانسر است و اسپانسر چه شرایطی باید داشته باشد؟ اسپانسر معرفی شده می باید تعهد نماید توانایی تأمین هزینه های زندگی تبعه خارجی را بمدت 2 سال در این کشور دارد. افرادی که در 5 سال گذشته بعنوان اسپانسر برای افراد دیگر معرفی شده باشند، اجازه قبول اسپانسری برای افراد دیگر را نخواهند داشت.
  • مزایای اخذ اقامت استرالیا از روش ازدواج چیست؟ افرادی که موفق به اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج و اقامت موقت این کشور شده اند، می ­توانند بدون اخذ ویزای کاری استرالیا به انجام کارهای پاره وقت و تحصیل بپردازند و بصورت رایگان از خدمات درمانی این کشور بهره­ مند گردند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *