ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

اخذ اقامت نیوزلند از طرق متفاوتی امکان پذیر است که یکی از آنها اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک می باشد که مزایای خود را دارد. در کشور نیوزلند روند خرید خانه بین 3 تا 4 هفته می باشد. اگر شما کشور نیوزلند را برای خرید خانه در سال 2024 انتخاب کرده اید پس سوالات و ابهاماتی در این رابطه نیز دارید. برای پاسخ سوالات خود و رفع ابهامات می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • مهم ترین امتیازات خرید ملک در کشور نیوزلند چیست؟
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در نیوزلند چقدر است؟
  • آیا با سرمایه گذاری در نیوزلند اقامت این کشور را به دست می آید؟
  • آیا شهروندان ایران می توانند از ویزای سرمایه گذاری نیوزلند استفاده کنند؟

خرید ملک در نیوزلند در 2024

بعد از سال 2004 هزینه های خرید ملک در کشور نیوزلند افزایش چشمگیری داشته است. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های مربوط به خرید ملک در این کشور به نسبت سایر کشورها بسیار بالا می باشد. در منطقه اوکلند نیز هزینه های ملک سبت به سایر نقاط کشور نیوزلند بالاتر است. علت بالا بودن قیمت ملک در اوکلند این است که شهروندان این شهر حقوق بالاتری نسبت به سایر شهرها دریافت می نمایند، به همین دلیل است که تقاضای خرید ملک در این شهر زیاد می باشد. بعد از اوکلند می توان گفت شهر ولینگتون بالاترین قیمت را برای خرید ملک دارد.


افراد می توانند در سال 2024 بدون حضور در این کشور اقدام به خرید ملک نمایند، متقاضیان تنها با خرید ملک نمی توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند و با خرید ملک فقط می توانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند. بعد از ورود، متقاضیان می توانند با روش های دیگری اقامت دائم این کشور را به دست آورند. اگر فردی قصد داشته باشد تنها با خرید ملک اقامت دائم نیوزلند را دریافت نماید باید به مدت 3 سال مالیات های مربوطه را بپردازد و بعد از آن اقامت دائم را دریافت نماید.

مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک

نیوزلند یکی از باثبات ترین و خوب ترین کشورهای جهان است که یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری، تجارت و تشکیل خانواده ارائه می دهد. این کشور از نظر حمایت از سرمایه‌ گذاران، راه ‌اندازی کسب ‌وکار و سهولت انجام کسب ‌وکار به ‌طور پیوسته در بین 10 کشور برتر قرار دارد. ویزای Active Investor Plus جدید نیوزیلند در سپتامبر 2022 اعلام شد و جایگزین ویزای سرمایه گذار قبلی آن شد. ویزای Active Investor Plus که برای جذب سرمایه گذاران ارزشمند و تشویق سرمایه گذاری که منافعی را برای اقتصاد محلی به ارمغان می آورد، طراحی شده است، به متقاضیان اجازه می دهد تا زمانی که تمام سرمایه گذاری ها و زمان در کشور را برآورده کرده باشند، به طور نامحدود در کشور زندگی، کار و تحصیل کنند.

شرایط اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

متقاضیانی که در کشور نیوزلند ملک خریداری می نمایند از مزیت هایی برخوردار می شوند. به طور مثال می توان گفت هزینه خرید ملک در کشور نیوزلند نسبت به کشورهای آمریکایی، کشور انگلستان، کانادا و غیره کمتر می باشد. متقاضیان برای خرید ملک می توانند از وام های بانکی نیز استفاده نمایند. طبق قوانین مالیاتی کشور نیوزلند مالیات های در نظر گرفته شده برای ملک مناسب می باشد.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور نیوزلند را دارند باید شرایطی را داشته باشند. از جمله این شرایط ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه گواهی پزشکی و تایید شده، ارائه گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی می باشد، متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد یعنی باید بتواند بخواند، بنویسد و صحبت نمایند. سن متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد و حداقل مدرک تحصیلی متقاضی باید مدرک دیپلم باشد.

شرایط اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

قیمت خرید هر مترمربع خانه در نیوزلند

در پرتغال با خرید ملک به ارزش 500000€ (یورو) می توان برای خود و اعضای خانواده اقامت پرتغال و شنگن را به دست آورد. این امکان در برخی دیگر از کشورهای دنیا از جمله ایتالیا، قبرس و غیره وجود دارد. حتی در کشوری مثل ترکیه با خرید ملک به ارزش 250000$ (دلار آمریکا) امکان اخذ پاسپورت هم وجود دارد. با این حال در نیوزلند اگرچه خرید کردن ملک غیر منقول برای خارجی ها ممنوع نشده است، منجر به اخذ اقامت هم نمی شود. بنابراین خرید ملک در نیوزلند برای افرادی که هدف اقامتی دارند انتخاب مناسبی نیست. با توجه به عوامل مختلفی از جمله شهر محل وقوع ملک و امکاناتی که دارد، قیمت آن متفاوت خواهد بود؛ البته باید توجه داشت کلا نیوزلند جزو کشورهای گران قیمت دنیا است. در نمودار ذیل حدود قیمت خرید خانه در نیوزلند در سال 2024 بیان شده است:

حدود قیمت خرید خانه در نیوزلند

هزینه نقل و انتقال ملک در نیوزلند

قیمت های ملک و املاک در این کشور در یک مدت زمان کوتاه بسیار گران شد و هنوز رو به افزایش می باشد. قیمت کل خانه های متوسط در کل کشور تا سال 2022 به اندازه 6.26% افزایش یافت. در طول مدت 3 ماه قیمت خانه ها از 3 ماه قبل افزایش یافت.

  • ثبت نام 80$ (دلار نیوزلند) بابت هر انتقال اموال باید هزینه پرداخت شود.
  • انتقال هر ملک 1500$ (دلار نیوزلند) باید هزینه شود.
  • هزینه مشاوره املاک قابل مذاکره است و تقریبا 3.5% و 4% به علاوه GST 15% از قیمت خرید معامله می شود.

هزینه های اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک دارند باید از هزینه های مربوط به اقامت نیز مطلع باشند؛ در ادامه به بررسی این هزینه ها می پردازیم. هزینه در نظر گرفت شده برای ارائه درخواست مبلغ 450$ (دلار نیوزلند) می باشد. برای ثبت نهایی و ارسال فرم های مربوطه متقاضی باید 2000$ (دلار نیوزلند) بپردازد. هزینه های مالیات مربوط به اخذ ویزا 300$ (دلار نیوزلند) می باشد. برای خرید ملک در این کشور متقاضی باید مدارکی را ارائه نماید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه اصل پاسپورت با داشتن حداقل اعتبار
  • در صورت متاهل بودن متقاضی باید مدارک آن را ارائه دهد.
  • متقاضی باید گواهی سلامتی دریافت نماید که توسط پزشک تایید شده باشد.

هزینه های اسکان در نیوزلند

در رابطه با هزینه های اسکان در کشور نیوزلند باید گفت که هزینه های هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت می باشد. یکی از گران ترین شهرهای این کشور شهر اوکلند است. هزینه خرید هر متر آپارتمان در این شهر حدودا 4000$ (دلار نیوزلند) می باشد. هزینه های ماهانه اجاره آپارتمان یک خوابه در این شهر 1000$ (دلار نیوزلند) است.

نکاتی مختصر در این رابطه در اختیار شما متقاضیان محترم قرار داده ایم. اگر همچنان نیاز به اخذ مشاوره های بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور نیوزلند، اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک در این کشور را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

سوالات متداول درباب اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

سوالاتی که بطور معمول متقاضیان خرید ملک در نیوزلند مطرح می نمایند عبارتند از:

  • در کشور نیوزلند روند خرید خانه چه مدت به طول می انجامد؟ در کشور نیوزلند روند خرید خانه بین 3 تا 4 هفته به طول می انجامد.
  • نحوه اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در نیوزلند چیست؟ اگر فردی قصد داشته باشد تنها با خرید ملک اقامت دائم نیوزلند را دریافت نماید باید به مدت 3 سال مالیات های مربوطه را بپردازد و بعد از آن اقامت دائم را دریافت نماید.
  • شرایط افرادی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارند چیست؟ از جمله این شرایط ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه گواهی پزشکی و تایید شده، ارائه گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی می باشد.
  • برای خرید ملک در نیوزلند چه مدارکی را باید ارائه کرد؟ گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، اصل پاسپورت با داشتن حداقل اعتبار، دریافت گواهی سلامت و در صورت متاهل بودن، متقاضی باید مدارک آن را ارائه دهد.
  • هزینه نقل و انتقال ملک در نیوزلند چقدر است؟ هزینه ثبت نام برای انتقال اموال 80$ (دلار نیوزلند) و هزینه انتقال سند ملک 1500$ (دلار نیوزلند) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

  1. نرگس گفت:

    سلام وقت بخیر برای خرید یک خونه ۷۰ متری یا ۶۰ متری چقدر باید با مالیات و این چیزها سرمایه داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسیار متفاوت هست.
      هر متر خونه در نیوزلند می تونه بسته به موقعیت مکانیش (جزایر جنوبی یا شمالی) بین $3000 تا 15000$ (دلار) متفاوت باشه

  2. ارش گفت:

    سلام ویلا متری چند دلاره؟…منظورم‌ اطراف شهر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شهر محل اقامت شما داره. بفرمایید که توی کدوم شهر قصد اقامت دارید

  3. Sjad گفت:

    سلام . من الان دقیقا خوب متوجه نشدم ،
    ۴۰۰۰ دلار نیوزلند برای هر متر مربع ی واحد آپارتمان ،
    یعنی اگه فقط بخوام در نیوزلند جدایی از مالیات ، یک خونه مثلا ۳۰۰ متری بگیرم ، من مخم ارور داد از حسابی ک کردم ، میشه جزئیات بیشتری بگین ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که قصد خرید یک آپارتمان 300 متری توی نیوزلند رو داشته باشید، باید مبلغ 1,200,000$ (دلار) در اختیار داشته باشید که البته این حداقل مبلغ مورد نیاز شما برای خرید چنین ملکی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *