ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال میتواند یکی از بهترین تصمیمات اقتصادی برای هر خانواده باشد. چراکه اقتصاد این کشور با نرخ رشد تقریبا 0.8% روبه رشد بوده، خرید ملک یا شروع کسب و کار در پرتغال بسیار آسان بوده و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است. اما قبل از سرمایه گذاری در این کشور بایستی چند نکته ای را مدنظر قرار دهید تا بتوانید یک سرمایه گذاری خوبی داشته باشید. ابتداء باید دلایل و زمینه های این نوع سرمایه گذاری و اینکه چرا ترجیحا پرتغال باید مقصد سرمایه گذاری باشد بررسی گردد. در ادامه باید با برنامه های سرمایه گذاری و شرایط هر یک در پرتغال آشنا شد. در ادامه نیز با یک آنالیز صحیح پا به این عرصه گذاشت. اما سوالات کلیدی شما در اینباره که ما درصدد پاسخ گوئی به آنها هستیم:

  • آیا پرتغال مقصد ایده آلی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت پرتغال کدامند؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت سرمایه گذار پرتغال چیست؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار پرتغال چقدری است؟
  • ویزای صادره پرتغال برای سرمایه گذاران چیست؟
  • شرایط اخذ اقامت دائمی و تابعیت پرتغالی برای یک سرمایه گذار خارجی چیست؟
  • مزایا و امتیازات اخذ ویزای سرمایه گذار از کشور پرتغال چیست؟

اگر شما هم به دنبال دلایلی برای سرمایه گذاری هستید، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وکلا و کارشناسانی مجرب در زمینه های مختلف سرمایه گذاری خارجی مثل خرید ملک و ثبت شرکت در اختیار داریم که می توانند در فرآیند دست یابی به اقامت اروپایی، شما و خانواده را یاری نمایند.

درباره کشور پرتغال و شرایط سرمایه گذاری در آن

کشور پرتغال به پایتختی لیسبون و با عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا، در جنوب غربی اروپا قرار دارد و مردم این کشور به زبان رسمی پرتغالی صحبت می کنند، این کشور دارای جمعیت 10.6 میلیون جمعیت و به واحد پولش یورو (EUR) می باشد. بنابراین اخذ اقامت از این کشور به منزله اخذ اقامت اتحادیه اروپا (EU) و بهره مندی از امتیازات بی شمار آن می باشد.


برخی از مشخصات کشور پرتغال از این قرار است:

شرحپارامتر
کشورپرتغال
کد منطقه ای351
پایتختلیسبون
قارهاروپا
زبان رسمیپرتغالی
جمعیت10676000

دلایل سرمایه گذاری در پرتغال 2024

امسال هم پرتغال برنامه ویزای طلایی (Golden Visa) را به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد می کند و سرمایه گذاران ایرانی این شانس را دارند که از طریق این برنامه اقامت و تابعیت اروپایی را با هزینه پایین و بسیار آسان دریافت کنند. اولا باید بدانید که برنامه اقامت سرمایه گذار پرتغال در بین سایر کشورهای اروپایی به خاطر شرایط اقامت آن یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه در نزد سرمایه گذاران می باشد. چرا که شما فقط 7 روز در سال لازم است در پرتغال بمانید. در ضمن با یک مبلغ سرمایه گذاری معقول و ارزان پس از 5 سال به راحتی همراه کلیه اعضای خانواده خود تابعیت پرتغالی یافته و به پاسپورت ارزشمند پرتغال دست می یابید:

کشورحداقل میزان سرمایه گذاریروش هاشرایط اقامتمدت زمان لازم تا اخذ تابعیت
پرتغال350000€ (یورو)خرید ملک و گزینه های دیگر7 روز در سال5 سال
یونان250000€ (یورو)خرید ملک و گزینه های دیگر183 روز در سال7 سال
قبرس2000000€ (یورو)خرید ملک و گزینه های دیگرنامعلوم9 ماه
اسپانیا500000€ (یورو)خرید ملک و گزینه های دیگرنامعلوم10 سال
مالتا900000€ (یورو)سرمایه گذاری و اعطاءنامعلوم18 ماه

اصلا آیا می دانستید پاسپورت پرتغال در رتبه سوم قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار دارد و شما از طریق همین پاسپورت می تواتید به آسانی و معاف از اخذ ویزا به 126 کشور جهان مسافرت کنید. مورد دیگر در زمینه امتیازات سرمایه گذاری در کشور پرتغال بهره گیری از رژیم مالیاتی غیر مرسوم (NHR) با تخفیف ویژه بیش از 20% و گاها معافیت 10 ساله مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی است. اکنون دلایل سرمایه گذاری در این کشور را باهم مرور می کنیم:

دلایل سرمایه گذاری در پرتغال

ویزای طلایی پرتغال؛ بهترین برنامه اقامت اروپایی

برنامه ویزای طلایی پرتغال یا Portugal Golden Visa Program (رسما موسوم به ARI) یکی از معروفترین برنامه های سرمایه گذاری در کل اروپا است. اما دلیل این امر نیز عمدتا به واسطه استاندارد بالای زندگی، اقتصاد پایدار و نیز سودهای بالقوه بالای سرمایه گذاری در این کشور می باشد. به همین دلیل است که اکثر سرمایه گذاران خارجی حتی از چین جذب این برنامه جذاب می شوند. جالب است بدانید که بالاترین درصد سرمایه گذاری هم مربوط به سرمایه گذاران فرانسوی با 21% و سپس سرمایه گذاران انگلستان و برزیل مشترکا با 18% می باشد.

اصلی ترین سرمایه گذاران از کشورهای مختلف جهان در برنامه ویزای طلایی پرتغال

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده می شود، سرمایه گذارانی تقریبا از کلیه کشورهای مطرح جهان در این برنامه حاضر هستند. ولی متاسفانه جای سرمایه گذاران ایرانی در این بین خالی است. اما برای آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف این طرح، بهتر است کمی هم درباره مزایای این برنامه سرمایه گذاری گفته شود. امتیازات این برنامه جذاب عبارتند از:

  • آزادی سفر به 26 کشور اروپایی حین اقامت و 126 کشور جهان حین تابعیت
  • امکان درخواست پاسپورت ارزشمند کشور پرتغال پس از 5 سال اقامت
  • همچنین امکان اخذ ویزای اقامتی برای کلیه اعضای خانواده همراه
  • آسانی شرایط اقامت با فقط 7 روز اقامت در سال
  • بهره مندی از مزیت رژیم مالیاتی غیر مرسوم پرتغال
  • شرایط سرمایه گذاری ارزان و آسان و در عین حال با سوددهی بالا

شرایط برنامه سرمایه گذاری در پرتغال

مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری پرتغال در 2024

ایده برنامه ویزای سرمایه گذاری پرتغال برای جذب سرمایه گذاری خارجی مانند سرمایه گذاری در کانادا برای تقویت اقتصاد این کشور می باشد، این ویزا نیز به عنوان “مجوز اقامت سرمایه گذاری” یا اقامت از طریق تمکن مالی شناخته می شود و نیز در سال 2024 به عنوان اقامت سریع نیز شناخته شده است. زیرا در سریع ترین زمان ممکن فرد ویزا و اقامت خود را دریافت می کند.

صاحبان ویزای طلایی پرتغالی برای یک سال اقامت موقت در پرتغال بدون شرط حضور مجاز می باشند که بعد از یک سال به مدت 2 ساله قابل تمدید است و پس از 5 سال صاحبان ویزای طلایی پرتغال می توانند برای اقامت دائم خود و خانواده خود درخواست کنند و این در حالی است که پس از 6 سال می توانند برای پاسپورت پرتغالی درخواست دهند؛ در صورتی که مسلط به زبان پرتغالی باشند و تمام ملزومات قانونی را رعایت کرده باشند.

شرایط برنامه سرمایه گذاری در پرتغال

هدف از برنامه سرمایه گذاری یا همان برنامه ویزای طلایی دست یابی به اقامت پرتغال می باشد. حداقل سرمایه گذاری در این برنامه داشتن حدود 350000€ (یورو) می باشد. متقاضیان بایستی در جریان باشند که روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که معروفترین آنها خرید ملک در پرتغال است. مطابق آمارهای دولتی در حدود 90% سرمایه گذاری ها در پرتغال مستقیما مربوط به بخش املاک این کشور می باشد. از شرایط جذاب این نوع برنامه سرمایه گذاری در قاره اروپا شرایط اقامت 7 روزه در هر سال می باشد:

شرایط اقامت سرمایه گذار پرتغال 2024شرح
نوع اقامتدائم
مدت اقامت1 سال و قابل تمدید برای 2 سال دیگر
شرایط اقامت7 روز در سال
شرایط اخذبسیار آسان
امکان اخذ تابعیتپس از 5 سال اقامت دائم
اقامت خانوادگیکاملا مهیا

شما با سرمایه گذاری و خرید ملک از این کشور دریافت اقامت اروپایی را نه تنها برای خود بلکه برای کلیه اعضای خانواده خود تضمین می کنید. علاوه بر فرزندان، پدر و مادر سرپرست خانواده و همسر او به شرط اینکه سن آن ها بیش از 65 باشد نیز قادر به دریافت اقامت خواهند بود. اما شرایط و نحوه خرید ملک در پرتغال تابع یکسری قواعد و دستورالعمل های است که در بخش زیر به آن پرداخته می شود.

معرفی ویزای سرمایه گذاری پرتغال (ویزای طلایی)

سرمایه گذاران خارجی مشتاق سرمایه گذاری در کشور پرتغال و اخذ اقامت از این کشور بایستی برای اخذ مجوز اقامت فعالیت سرمایه گذاری (ARI) معروف به ویزای طلایی Golden Visa پرتغال درخواست ارائه دهند. امتیاز عمده ثبت نام در این برنامه مهاجرتی نیز تنوع روش های آن می باشد که در ادامه به معرفی آن روش ها نیز می پردازیم. ولی آنچه که در اینباره مشخص است اینکه تاریخچه شروع این برنامه به اکتبر 2012 برمی گردد زمانی که دولت پرتغال با تصویب این برنامه سعی کرد تا حداکثر سرمایه خارجی را به سوی بازار املاک این کشور جذب کند.

برنامه ویزای طلایی پرتغال

انواع روش ها برای اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال

همان طوری که گفته شد، تاریخ شروع برنامه ویزای طلایی پرتغال به سال 2012 برمی گردد و به عنوان یکی از فعالترین برنامه های سرمایه گذاری در کل اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود. برنامه ای که از 1- ام ژانویه سال 2024 دچار یکسری تغییراتی شده و درصدد هدایت سرمایه های خارجی به سمت مناطق کم تراکم، بهره وری و اشتغالزایی در پرتغال است.

براین اساس، سرمایه گذاران برای اخذ ویزای طلایی پرتغال 2024 سه تا روش زیر را در اختیار دارند:

انواع روش ها برای اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال

با توجه به توضیحات فوق که در رابطه با روش های اخذ ویزای طلایی پرتغال گفته شد، اکنون لازم است تا با شرایط و مدارک مورد نیاز در این مسیر مهاجرتی نیز آشنا شد. در مجموع افرادی واجد شرایط برنامه ویزای طلایی پرتغال هستند که:

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال

با این توضیح حالا به معرفی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای طلایی پرتغال به صورت زیر می پردازیم:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • فرم درخواست تکمیلی
  • بیمه سلامت معتبر
  • رضایت نامه مبنی بر قبول شرایط سرمایه گذاری
  • اظهاریه مالیاتی مبنی بر مودی خوب مالیاتی بودن
  • ضمانت بانکی مبنی بر انتقال فاند
  • رسید واریز هزینه ویزای طلایی پرتغال
  • سند خرید ملک یا خانه در پرتغال
  • قراردادهای کاری برای مشاغل ایجاد شده در پرتغال
  • صورتحساب بانکی نشان دهنده اعطای سرمایه

ویزای تمکن مالی پرتغال و شرایط آن در سال 2024

یکی دیگر از راه های اخذ مجوز اقامت پرتغال مخصوصا برای افراد ثروتمند خارجی، از طریق ویزای D7 می باشد که گاها با عنوان ویزای بازنشستگی و یا ویزای درآمد پاسیو  نیز شناخته می شود. در قالب این برنامه مهاجرتی متقاضی بایستی سطح ثابتی از درآمد خودش را بدون کار یا بیزینس ثابت کند. که این حداقل سطح درآمدی در پرتغال ماهیانه در حدود EUR 760 (یورو) می باشد. درآمدی که بالاتر از متوسط هزینه زندگی در کشور پرتغال است.

مقایسه سطح درآمد ماهیانه متقاضی اصلی در برنامه تمکن مالی

سرمایه گذاری با خرید ملک پرتغال

همان طوری که در مطالب فوق هم عنوان شد، شما از طریق خرید ملک در کشور پرتغال به راحتی می توانید اقامت این کشور را دریافت و بعدا پس از 5 سال پاسپورت پرتغالی خود را دریافت نمائید. اما شرایط لازم برای احراز صلاحیت خرید ملک در پرتغال از دو طریق زیر برای افراد میسر است:

شرایط لازم برای احراز صلاحیت خرید ملک در پرتغال

محدودیتی برای سرمایه گذاری از طریق خرید از نظر مکانی در پرتغال تا پایان سال 2024 وجود ندارد اما پس از آن امکان سرمایه گذاری در لیسبون وجود نخواهد داشت. در طرح سرمایه گذاری نرمال ملک حداقل میزان سرمایه لازم از 500000€ (یورو) آغاز می شود. اما در طرح سرمایه گذاری بازسازی ملک یا ملک موسوم به ARU (بافت قدیم شهری) حداقل سرمایه مورد نیاز در حدود 350000€ (یورو) است که در صورت قرارگیری ملک مورد نظر در ناحیه کم تراکم این مبلغ به حدود 300000€ (یورو) هم می رسد. اکنون باید دید که کدامیک از این طرح ها مناسب حال شما بوده و با شرایط شما سازگار است.

در حال حاضر خرید ملک در شهر لیسبون برای دریافت اقامت این کشور ممکن نیست و علاقمندان به دریافت پاسپورت این کشور باید در سایر شهرهای این کشور اقدام به خرید خانه کنند. در این صورت می توان متراژ بزرگ تری را خریداری کرد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در پرتغال

اما به منظور اخذ تابعیت و پاسپورت در پرتغال، شما بایستی شرایط اقامت قید شده در برنامه ویزای طلایی (7 روز در سال و 35 روز در 5 سال) را تامین کنید. همچنین شما قبل از درخواست ویزای سرمایه گذاری نباید هیچ سوء پیشینه ای در سوابق خود داشته باشید. این شرایط شامل ارتکاب جرم با مجازات زندان در طی 5 سال اقامت در پرتغال هم می شود. همچنین از دیگر شرایط اخذ تابعیت پرتغالی از طریق سرمایه گذاری در این کشور داشتن مهارت کافی زبان پرتغالی در سطح استاندارد می باشد. با این توضیح، مدارکی که شما برای اخذ تابعیت پرتغالی نیاز دارید عبارتند از:

  • فرم های درخواست تکمیلی
  • شناسنامه
  • مدرک قبولی از آزمون زبان پرتغالی (CIPLE)
  • پاسپورت
  • ویزای اقامت پرتغال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک از SEF اثبات کننده اینکه شما به مدت 5 سال مقیم کشور پرتغال بوده اید

مزایای ویزای سرمایه گذاری (گلدن ویزا) پرتغال

شرط حضور بلند مدت در این ویزا وجود ندارد و فرد یا می تواند بلند مدت در کشور پرتغال بماند یا اینکه فقط باید 7 روز را در سال اول و 14 روز را در سال های بعد پر نماید:

  • ورود به تمامی کشورهای عضو شنگن بدون ویزا
  • همراه داشتن اعضای خانواده به معنی اینکه اعضای خانواده نیز می توانند اقامت پرتغالی دریافت کنند.
  • امکان تحصیل رایگان و دسترسی به بیمه های پزشکی
  • امکان اجاره یا رهن ملک خریداری شده
  • امکان دریافت سود 14% در سال در سرمایه گذاری به صورت مشارکت در بازسازی
  • امکان کار در کشور پرتغال و دیگر کشورهای اروپایی
  • امکان دریافت اقامت پس از 5 سال
  • امکان دریافت پاسپورت پس از 6 سال

علاوه بر موارد گفته شده متقاضیان باید تعهد خود را برای حفظ سرمایه گذاری خود را برای حداقل 5 سال، به همراه شواهد سرمایه گذاری خود از طرق شواهد مالی برای اثبات دارایی و فیش حقوقی نشان دهد.

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما مجددا فرآیند مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت و تابعیت آن را از طریق برنامه ویزای طلایی را در چارچوب زمانی مدون سال 2024 مرور می کنند تا شما به یک جمع بندی کلی دست یافته و بتوانید برنامه ریزی صحیحی برای سرمایه گذاری در این کشور داشته باشید:

برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در پرتغال

علاوه بر این اگر شخصی بخواهد به همراه خانواده اش به پرتغال مهاجرت کند، حدافل نیمی از سطح درآمدی فوق ببرای همسر یا یکی از والدینش و حدود 30% آن هم برای هر فرزند اضافه می شود:

درآمد سالیانهدرآمد ماهیانهمتقاضی
9120€760€متقاضی اصلی
4560€380€همسر
2736€228€فرزند زیر 18 سال

سوالات پرتکرار درباب ویزای سرمایه گذاری پرتغال 2024

پرتغال به سبب داشتن تنوع برنامه های سرمایه گذاری، شرط حداقل سرمایه و نیز صدور ویزای طلایی مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران قرار دارد. و آنها سوالات مختلفی در این زمینه طرح می کنند:

  • ویزای طلایی پرتغال چقدر اعتبار دارد؟ این ویزا یک نوع اقامت موقتی پرتغال محسوب شده و در وهله اول به مدت 1 سال اعتبار داشته ولی 2 سال 2 سال قابل تمدید می باشد.
  • یک سرمایه گذار خارجی چگونه می تواند به اقامت دائمی و تابعیت پرتغالی دست یابد؟ سرمایه گذار خارجی دارنده ویزای طلایی پرتغال بعد از 5 سال زندگی در این کشور می تواند به اقامت دائم (PR) و پس از 6  سال اقامت دائمی نیز به تابعیت پرتغالی اش دست یابد.
  • انواع روش های سرمایه گذاری برای اخذ ویزای طلایی پرتغال کدامند؟ خرید ملک در پرتغال، بیزینس (ثبت شرکت) و نیز انتقال سرمایه از جمله همین روشهاست.
  • حداقل سرمایه لازم در قالب برنامه ویزای طلایی پرتغال چقدر است؟ در حدود EUR 250000 (یورو)
  • حداقل سرمایه برای اخذ ویزای طلایی ازطریق خرید ملک در پرتغال چقدر است؟ در حدود EUR 500000 (یورو)
  • شرایط اخذ این ویزای پرتغال ازطریق ثبت شرکت چیست؟ ایجاد اشتغال برای حداقل 10 نفر در کشور پرتغال
  • آیا از طریق اثبات تمکن مالی هم می توان به اقامت پرتغال رسید؟ بله این امر از طریق ویزای D7 که گاها با عنوان ویزای بازنشستگی و یا ویزای درآمد پاسیو  نیز شناخته می شود، امکان پذیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *