مهاجرت

ازدواج در آمریکا

ازدواج در آمریکا

ازدواج در آمریکا یکی از راه هایی است که می تواند به اقامت این کشور ختم شود. باید در نظر داشت که این ازدواج می تواند در خارج از کشور ثبت شود. از سال ها پیش یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین گزینه ها برای مهاجران، کشور آمریکا بوده است. مهاجرت به آمریکا از راه های متفاوتی میسر می‌ شود از جمله اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، اخذ ویزای کار، شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و غیره. شما می توانید از طریق این روش ها جهت اخذ ویزای اقامت موقت کشور آمریکا و پس از آن برای اخذ ویزای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه مندان نگارش شده است. سوالات مهمی در ذهن اغلب هموطنان در زمینه اخذ اقامت دائم آمریکا بواسطه ازدواج با اتباع آمریکایی وجود دارد که به برخی از این سوالات در همین مقاله پاسخ داده خواهد شد:

  • گرین کارت ازدواج یا Marriage Greeen Card چیست؟
  • آیا شهروندان ایرانی قانونا می توانند از طریق ازدواج گرین کارت آمریکا را دریافت کنند؟
  • شرایط و مقررات مربوط به ازدواج با اتباع آمریکایی چیست؟
  • برای اخذ اقامت دائم (PR) آمریکا از طریق ازدواج چه شرایطی لازم است؟

اینفوگرافیک ازدواج در آمریکا

گرین کارت ازدواج آمریکا در سال 2024

اگر فردی نامزد آمریکایی دارد و یا قصد ازدواج با تبعه آمریکایی را دارد او با شرایطی آسان می تواند گرین کارت ازدواج آمریکا را کسب کند. اما گرین کارت ازدواج کارتی است که به همسر خارجی شهروند آمریکایی اجازه قانونی کار و زندگی در کلیه ایالت های کشور آمریکا را می دهد. اما سوالی که همواره ذهن اغلب هموطنان را به خود مشغول می کند این سوال است که برای اخذ گرین کارت ازدواج در آمریکا از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید بدانید که اخذ گرین کارت ازدواج به معنای اخذ اقامت دائمی آمریکا است. پس این با اخذ تابعیت و به تبع، دریافت پاسپورت آمریکایی کاملا متفاوت است. اما اخذ این کارت مسلما تسهیل کننده و تسریع کننده دریافت پاسپورت آمریکایی است.

برای آشنایی بیشتر با مراحل اخذ گرین کارت ازدواج آمریکا (2024) جدول زیر را مشاهده نمایید:

شرایط اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق ازدواج
مراحل اخذ گرین کارت ازدواجشرایط هر مرحله
مرحله اولثبت رسمی ازدواج در آمریکا (فرم شماره I-130)
مرحله دومدرخواست گرین کارت آمریکا (فرم I-485 و فرم DS-260)
مرحله سومحضور در جلسه مصاحبه گرین کارت در محل سفارت آمریکا در دوبی یا استانبول
شرایط اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج
اخذ پاسپورت آمریکاییپس از گذشت 3 سال از زندگی مشترک در آمریکا

قانون احترام به ازدواج در آمریکا

یکی از اصلی ترین چالش های اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در امریکا هستند، قانون احترام به ازدواج در این کشور می باشد. قانون احترام به ازدواج در آمریکا که به اشتباه نام گذاری شده است، درک نادرستی از ازدواج را در قوانین فدرال تدوین می کند که این قانون امکان دادخواهی علیه افرادی که مخالف هستند را امکان پذیر می کند. مهمترین معایب قانون احترام به ازدواج در آمریکا به شرح زیر می باشد:

  • این قانون، تعریف نادرستی از ازدواج را در بافت قانونی آمریکا گنجانده است.
  • قانون احترام به ازدواج در آمریکا می تواند برنده شدن در پرونده های آزادی مذهبی و آزادی بیان را دشوارتر کند.
  • این قانون می تواند منجر به دعوای غارتگرانه از سوی فعالان علیه سازمان های خدمات اجتماعی مبتنی بر دین شود که می تواند آمریکایی ها را برای سال ها غرق کنند تا حقوق خود را طبق متمم اصلاح کنند.

الزامات اساسی برای ازدواج در آمریکا

تمامی متقاضیان بین المللی از نقاط مختلف جهان، که به دنبال ازدواج در آمریکا هستند باید الزامات اساسی در خصوص ازدواج در این کشور را به درستی رعایت کنند. به طور کلی برای ازدواج در آمریکا به ویژه برای اتباع کشورهای خارجی الزامات گسترده ای وجود دارد. به طور مثال، برخی از انواع ازدواج ها در آمریکا ممنوع است، مانند پیوند بین خویشاوندان خونی در این کشور که به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد. با این حال برخی از ایالت های آمریکا به پسرعموهای اول اجازه می دهند که در سنین مسن تر که دیگر قادر به بارداری نیستند ازدواج کنند.

برای درک بهتر الزامات اساسی در خصوص شرایط ازدواج در آمریکا به موارد زیر توجه فرمایید:

الزامات اساسی در خصوص شرایط ازدواج در آمریکا

شرایط ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا

برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق ویزای ازدواج با 2 نوع ویزا روبرو هستیم ویزای نامزدی و ویزای ازدواج که هر کدام از این ها شرایط خاص خود را دارند که شما قبل از ارائه درخواست برای اخذ آن ها باید تحقیقات گسترده خود را انجام دهید. به زبان ساده ویزای نامزدی برای شهروند آمریکایی که تابعیت این کشور را دارد صادر می‌ شود تا بتواند برای ازدواج نامزد خود را که تابع و شهروند کشور دیگری می باشد به خاک آمریکا بیاورد. لازم به ذکر است که حداکثر اعتبار ویزای نامزدی آمریکا بین 3 ماه تا 18 ماه در شرایط خاص و با ارائه اسناد و مدارک معتبر می باشد. اگر قرار است که شما با شهروند آمریکایی ازدواج کنید این نوع ویزا مناسب شما می باشد و می توانید برای اخذ آن درخواست دهید.

توجه داشته باشید از آنجایی که قوانین در ایالت های مختلف کشور آمریکا با یکدیگر تفاوت دارند از نظر قانونی باید ازدواج شما در آن ایالتی که قصد دارید نسبت به اخذ ویزای نامزدی اقدام کنید نباید مشکل و مانعی داشته باشد. به طور کلی باید هر 2 طرف به سن قانونی ازدواج رسیده باشید، هر 2 طرف مدارک و اسنادی مبنی بر تجرد خود و اگر یکی از شما طلاق گرفته است باید مدارک طلاق را به مقامات مربوطه کشور آمریکا ارائه کنید. همچنین شما باید اثبات کنید که طی حداقل 2 سال گذشته با یکدیگر ملاقات داشته اید و ازدواج شما از روی علاقه صورت می گیرد. توجه داشته باشید در صورتی که شما به قصد ازدواج و با ویزای نامزدی وارد خاک کشور آمریکا می شوید تنها 90 روز فرصت دارد که ازدواج خود را برگزار کنید زیرا این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

شرایط ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا

بررسی شرایط ورود به آمریکا از طریق ویزای ازدواج

ویزای ازدواج کشور آمریکا برای آن دسته از شهروندان و اشخاص دارنده تابعیت آمریکا که گرین کارت هم دارند قابل استفاده است. هنگامی که شما در آمریکا گرین کارت دریافت می کنید، با ثبت درخواست ویزای ازدواج در این کشور برای شما صادر می شود. معمولاً زمان صدور ویزای ازدواج می‌تواند بین 2 سال تا حداکثر 4 سال طول بکشد که کاملا بستگی به تعداد پرونده های باز اقدام شده و سیاست اولویت بندی رسیدگی سفارت دارد. دریافت ویزای ازدواج کشور آمریکا به مانند ویزای نامزدی می باشد با این تفاوت که شما باید پس از ارسال پرونده خود به NVC مدارک و اسناد درخواست شده را به علاوه هزینه ای که معادل 300$ (دلار آمریکا) است را برای سفارت ارسال کنید. برای صدور ویزای ازدواج طی کردن یکسری مراحل مورد نیاز است که در لیست زیر مختصراً به شرح آن ها می پردازیم:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ازدواج یا نامزدی آمریکا
  • ارائه اصل و کپی طلاق نامه (در صورت ازدواج قبلی)
  • ارائه گواهی تمکن مالی زوج برای اقامت در ایالات متحده
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه شناسنامه ایرانی و گواهی تولد آمریکایی
  • ارائه اصل و کپی پاسپورت با اعتبار بیش از 1 سال
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک و مستندات مربوط به اثبات رابطه زوجیت همراه با علاقه 2 طرفه مثلا از طریق ارائه عکس های مشترک

اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی در 2024

نامزد یا همسر شما باید از فرایند درخواست چند مرحله ای برای اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی عبور کند. کاری که شما برای شروع پروسه باید انجام دهید این است که با ارسال یک پرونده درخواست ویزای همراه یا درخواست ویزای مهاجرت اقدام نمایید. این بدان معنی است که فرم I-129F را برای فرم نهایی فرم I-130 پر کنید. اما شرایط دریافت تابعیت ایالات متحده بوسیله روش ازدواج در سال 2024 عبارتند از:

شرایط قانونیتوضیحات
شرایط سنی متقاضی18 سال به بالا
مقیم دائم بودن در آمریکابرای حداقل 3 سال
زندگی مشترک با همسر آمریکاییبرای حداقل 3 سال
زندگی در یک ایالت آمریکایی برای حداقل 3 ماه قبل از تکمیل فرم درخواست
برخورداری از مهارت زبان انگلیسیگذراندن تست زبان بعلاوه آزمون تاریخ و دولت آمریکا
برخورداری از حسن شهرتعدم سوء پیشینه

نامزد یا همسر شما نمی تواند به ایالات متحده وارد شود تا زمانی که هر 2 درخواست ویزا و درخواست های بعدی تأیید شود. توجه نمایید اگر شما هنوز یک شهروند آمریکایی نیستید، اما اقامت دائم ایالات متحده (گرین کارت) دارید، تا زمانی که ازدواج نکرده اید، می توانید نامزد خود را به ایالات متحده منتقل کنید. حتی می توانید همسر خود را تنها پس از گذشت چند سال در یک لیست انتظار ثبت نام کنید. مهم نیست که چه زمانی برای اخذ چنین ویزایی اقدام کرده باشید. هر نوع درخواست ویزای آمریکا شامل چند مرحله، از جمله تکمیل فرم های درخواست اخذ ویزا، یک معاینه پزشکی، اثر انگشت و تأیید های مختلف است.

شرایط دریافت گرین کارت کشور آمریکا

شما برای اخذ گرین کارت آمریکا باید در USCIS پرونده باز کنید و مدارک لازم را طی مدت زمان 2 هفته به این سازمان تحویل دهید. سپس به طور متوسط 6 ماه انتظار بکشید تا جواب بررسی درخواست شما اعلام شود. اگر درخواست شما مورد تایید واقع شود ویزای شما و گرین کارتتان مستقیماً به سفارت این کشور فرستاده می شود؛ در ادامه سفارت مدارک تکمیلی را از شما درخواست می‌ کند و سپس وقت مصاحبه برای شما اعلام می کند. در صورتی که فردی با یک شهروند آمریکایی ازدواج کند، بدون توجه به این که فرزند آن ها در خاک چه کشوری متولد می شود، می تواند برای فرزند خود پاسپورت آمریکایی دریافت کند و این یکی از امتیازات ازدواج با شهروند آمریکایی است.

شرایط فرد آمریکایی برای درخواست الحاق همسر

علاوه بر اثبات واقعی بودن ازدواج یا نامزدی، یکی از مهم ترین مسائلی که در درخواست الحاق همسر یا نامزد مطرح می شود، توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی وی و تهیه مسکنی مناسب با شان و منزلت او است. لازم به ذکر است که هزینه زندگی زوجین در آمریکا با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت آن ها ماهانه تا حدود 3974$ (دلار آمریکا) خواهد بود. پس شهروند آمریکایی باید شغل ثابتی با قرارداد دائم یا بلند مدت، درآمد کافی و منزلی مناسب داشته باشد.

البته سطح درآمد در آمریکا بسیار بالا می باشد؛ به عبارت دقیق تر حداقل درآمد دریافتی در آمریکا از بالاترین سطح درآمد در بسیاری کشورها بیشتر است. مثلا در حالی که کم ترین درآمد ماهانه در آمریکا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد، مردم آذربایجان ماهانه به طور متوسط تنها 1741$ (دلار آمریکا) حقوق می گیرند.

در نمودار ذیل متوسط درآمد دریافتی زنان و مردان در آمریکا در سال 2024 مقایسه شده است:

 

متوسط درآمد دریافتی زنان و مردان در آمریکا

مراحل اثبات واقعی بودن ازدواج در آمریکا

افرادی که در خارج از ایالات متحده ازدواج می کنند، گاهی اوقات مشکلاتی دارند. زیرا خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) معمولا درخواست می کند که این گواهی در اداره های دولتی یا بعضی از مکان های غیر دولتی برای اثبات ازدواج همراه باشد. برای نشان دادن اینکه ازدواج واقعی است تا اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی اتفاق افتد. باید کپی اسناد را از جمله اظهارات حساب های مشترک بانکی، گواهی های تولد کودکان، عکس های عروسی و بعد از آن، نامه های عاشقانه و غیره تهیه شوند.

شرایط شهروند آمریکایی برای درخواست الحاق همسر

ازدواج تنها با فردی منجر به اخذ اقامت آمریکا خواهد شد که علاوه بر تابعیت این کشور، شغل مناسب و تمکن مالی لازم را داشته باشد. در واقع شهروند آمریکا باید ثابت نماید محل اقامت مناسب با شان همسر و شغلی که مهیای درآمد ماهانه کافی باشد را دارد. به عبارت دیگر شهروند آمریکایی باید اثبات نماید علاوه بر هزینه های خود، هزینه های زندگی همسرش را نیز می تواند پرداخت نماید و شرایط مناسب حمایت از خانواده خود در کشور آمریکا را دارد. در کل، هزینه زندگی در آمریکا در سال 2024 با توجه به سبک زندگی افراد و شهر محل اقامت آن ها متفاوت خواهد بود اما به طور کلی به شرح ذیل است:

هزینه زندگی یک نفر در آمریکا (دلار آمریکا)هزینه زندگی زوجین در آمریکا (دلار آمریکا)
با احتساب اجاره خانه ماهیانه در حدود 2705$با احتساب اجاره ماهیانه در حدود 3974$

حداقل درآمدی که فرد برای الحاق همسر باید ارائه کند به شرح ذیل است:

مینیموم درآمد سالانه در آمریکا (دلار آمریکا)حداقل درآمد ماهانه در آمریکا (دلار آمریکا)
$24000$2000

اگر شما در مصاحبه موفق ظاهر شوید، در مرحله آخر باید گواهی سلامت پزشکی خود را ارائه کنید و می توانید از دریافت گرین کارت و ویزای آمریکا بهره‌ مند شوید. اگر قصد مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت این کشور را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم گزینه سرمایه گذاری در آمریکا را هم مورد بررسی قرار بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آمریکا، کانادا، انگلستان، مجارستان، پرتغال، ترکیه، آلمان و غیره از طریق تحصیل و کار می‌ توانید با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالاتی درباره ازدواج در آمریکا در 2024

یکی از روش های مهاجرتی محبوب در بین متقاضیان خارجی اخذ اقامت آمریکا در سال 2024 از طریق ازدواج می باشد. روش اقامت از طریق ازدواج با اتباع ایالات متحده در حال حاضر یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های دریافت گرین کارت آمریکا است. به همین دلیل هر سال نیز به طرفداران این روش مهاجرتی افزوده می شود و در این میان سوالات کلیدی برای متقاضیان مطرح می شود:

  • گرین کارت آمریکا چیست؟ گرین کارت (Green Card) آمریکا نام غیر رسمی مجوز اقامت دائمی آمریکا است که به مهاجران خارجی اجازه کار و زندگی دائمی در خاک ایالات متحده را فراهم می کند. روش های مختلفی برای اخذ گرین کارت آمریکا وجود دارد که یکی از پرمتقاضی ترین روش ها پس از لاتاری آمریکا، روش اقامت آمریکا از طریق ازدواج می باشد.
  • چگونه می توان گرین کارت ازدواج در آمریکا دریافت کرد؟ شهرواندان خارجی می توانند از طریق ازدواج با شهروند آمریکایی متقاضی دریافت گرین کارت آمریکا باشند. این روش مستلزم شرایط و مقرراتی است که بایستی از جانب متقاضیان رعایت گردد.
  • مراحل دریافت گرین کارت ازدواج در آمریکا چیست؟ دریافت اقامت آمریکا از طریق ازدواج یا همان گرین کارت شامل 3 مرحله ثبت رسمی ازدواج، درخواست گرین کارت و نیز شرکت در جلسه مصاحبه می باشد.
  • آیا امکان اخذ پاسپورت آمریکا برای متقاضیان خارجی از طریق گرین کارت ازدواج وجود دارد؟ بله، افراد از این طریق می توانند پس از گذشت 3 سال از زندگی مشترک، متقاضی دریافت شهروندی آمریکا باشند
4.7/5 - (19 امتیاز)

133 دیدگاه برای “ازدواج در آمریکا

  1. بردبار گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال داشتم این قانونی که میگن قبل از ازدواج تو آمریکا باید یه مدت با کسی که قصد ازدواج باهاش رو داری زندگی کنی درسته و الزامی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید ثابت کنید که رابطه شما واقعی بوده نه صرفا برای گرفتن اقامت

  2. Poryaisapor گفت:

    سلام، من ۳۰ سالمه و از طریق لاتاری گرین کارت امریکا رو گرفتم، الان از طریق ازدواج دنبال یه دختر مجرد زیر ۳۰ سال هستم که وضعیت مالیش خوب باشه ازدواج کنیم هم اقامت امریکارو هم براشون بگیرم هم زندگی کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه از این نظر کمکی از ما بر نمیاد

  3. مهرداد گفت:

    عرض ارادت
    یک از دوستان من در امریکا متولد شده و زمانیکه 2 سالش بوده از امریکا به ایران آمده و الان 40 ساله که در ایران زندگی میکنه، آیا با ازدواج رسمی با ایشان، مشروط به عدم صوری بودن، امکان رفتن هردومون به امریکا وجود دارد؟ و تقریبا پروسه دریافت ویزا و متعاقبا درصورت عدم مشکل در فرایند های بعدیش، دریافت پاسپورت امریکایی برای من چقدر زمان میبرد؟ خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ایشون پاسپورت امریکایی داشته باشند بله می تونید با هم مهاجرت به آمریکا رو تجربه کنید
      حداقل زمان هم 3 سال هست

  4. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر . ممنون بابت وقتی که میزارید . یه سوالی دارم خدمتتون .
    باید برم سفارت آمریکا جهت اقدام برای ویزای تحصیلی . اگه بعدا و طی مدت زمان رسیدن ویزا ، ازدواج رسمی کنم ، چطور میتونم خانمم رو هم با خودم ببرم ؟ ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نه تنها در آمریکا و در سراسر جهان، زمانی که شما اقدام می کنید برای دریافت ویزا، بهتون اطلاع داده می شه که هرگونه تغییر در شرایط زندگی رو باید در روند رسیدگی به پرونده به اطلاع سفارت برسونید

  5. Amirbahman گفت:

    سلام و عرض ادب
    همسر من سیتیزن آمریکاست و ما برای i-130 در ماه آوریل و k-3 در ماه ژوئن اقدام کردیم. تا الان هم RFE دریافت نکردیم. چقدر نهایتا طول می‌کشه که ایمیل وقت سفارت رو دریافت کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله به بررسی های سفارت بستگی داره و معمولا در یک بازه زمانی کمتر از 12 ماه پاسخ نهایی رو دریافت می کنید

  6. ساری گفت:

    سلام
    ایا یه پسر ایرانی که بورسیه علمی یکی از دانشگاههای امریکا شده و الان۴ ساله که در امریکا زندگی میکنه و مرحله اول گرین کارتش تایید شده میتونه به راحتی با دختر ایرانی که بتازگی بورسیه دانشگاه المان شده ازدواج کنه یانه؟؟ یعنی مقررات باز هم بسیار سختگیرانه ست؟؟
    و دوباره داستان ورود ایرانی به خاک امریکا باعث طولانی شدن و یا حتی انجام نشدن ازدواج میشه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هیچ محدودیتی برای ازدواج نخواهید داشت و به راحتی می تونید از نظر قانونی این کار رو شکل بدید
      برای ورود هم محدودیت ها با روی کار اومدن دولت جدید برداشته شده

  7. حامد پیروزنیا گفت:

    با احترام
    مادر بزرگ نامزدم ۴۰ سال هست که آمریکا هستند و در حال اقدام گرین کارت برای مادر نامزدم و نامزدم هستن … بهتر هست که ما قبل از این اقدام ازدواج کنیم یا بعدش … و اینکه با پاسپورت ایرانی اقدام کنیم بهتره ؟ یا اسنکه اول pr کانادا رو بگیرم بعد همه این مراحل رو اقدام کنیم .. ؟
    ممنون از پاسختون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که نامزد شما گرین کارت دریافت کنند، شما می تونید با ویزای الحاق، به آمریکا برید.
      شما اگر شرایط دریافت PR کانادا رو دارید به صورت جدا گانه، می تونید برای دریافت اون اقدام کنید ولی نفرمودید از چه راهی می تونید PR بگیرید.

      1. حامد پیروزنیا گفت:

        از طریق skilled worker in microbiology
        ممنون از پاسختون

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر می تونید از این طریق PR بگیرید حتما اقدام کنید و منتظر نمونید

  8. سالینا گفت:

    سلام، همسر من گرین کارت داره ما شش ساله ازدواج کردیم و همسرم پرسال همین موقع به امریکا رفت و فرم I30 رو برای من پر کرده الان با گذشت یکسال هیچ خبری نیست. معمولا چه زمانی طول میکشه تا من بتونم برم. از کالیفرنیا اقدام کرده. , و اینکه ایا راهکاری هست برای سرعت بخشیدن به این پروسه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان این پروسه طولانی و زمانبر هست.
      تنها می شه گفت که عبور از این مرحله حداقل 4 ماه طول می کشه ولی حداکثر زمان اون مشخص نیست
      ایشون می تونن دعوتنامه توریستی برای شما ارسال کنند که شما حداقل برای یک مدتی آمریکا باشید تا زمانی که ویزای شما صادر بشه

  9. امیر گفت:

    سلام.همسر من سیتیزن آمریکاس و ۴ ماه (آپریل)از ارسال فرم i-130 و ۲ ماه از i-129f میگذره.وکیلم میگن تا قبل ۲۰۲۳ ویزات آمادگی.آیا منطقه. سنتر من کالیفرنیاس.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون از جزئیات پرونده شما با خبر هستند و این مسئله رو ایشون می دونن

  10. مهرداد گفت:

    سلام یکی از آمریکا میخواد برا ازدواج به من دعوت نامه بده اگه برام بفرسته دعوت نامه رو چقدر اعتبار داره تا من برم اونجا مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به نوع ساپورت داره ولی دعوتنامه اعتبار بالایی داره

  11. مونا گفت:

    آیا اگر از طریق ازدواج با همسر امریکایی غیر مسلمان تابعیت امریکا بگیرم، تابعیت ایرانم حفظ میمونه؟ از لحاظ سفر به ایران، یا گرفتن ارثیه و دارایی در ایران آیا مشکلی پیش میاد؟
    چون ازدواج در ایران رسمی نشده، آیا وقتی پاسپورت ایران اقدام میکنم باید اطلاع بدم متاهل یا مجرد؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایران تابعیت دوم رو به رسمیت نمی شناسه

  12. منصور گفت:

    سلام من گرین کارت امریکا رو دارم و چند سال ایران ازدواج کردم و یه بچه هم دارم چطور میتونم همسر و پسر ما ببرم امریکا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید براشون ویزای همراه بگیرید

  13. محمد گفت:

    آیا بنده میتوانم با یک خانم شهروند آمریکا در ترکیه ازدواج کنم بعد ویزای اقامت در آمریکا و گرین کارت رو بگیرم ؟آیا ازدواج در آمریکا بهتر است یا در ترکیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر امکانش رو دارید که ازدواجتون رو در آمریکا به ثبت برسونید برای شما بهتر هست ولی می تونید این کار رو در ترکیه یا هر کشور دیگه هم انجام بدید فقط باید این ازدواج رسما ثبت بشه و این که حقیقی بودنش اثبات بشه

  14. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    شخصی از طریق لاتاری تبعه امریکا شده باشن،و زاده خاک امریکا نباشن،
    ممکنه از طریق ازدواج باهاشون ویزا گرفت؟
    منظورم بابت اینه که ایشون خودشون ویزا لاتاری دارن مشکلی پیش نمیاد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی پیش نمیاد چون ایشون هم اقامت آمریکا رو دارند

    2. فرناز گفت:

      سلام وقتتون بخیر، ویزای خانوادگی همسر من بعد از ۱۳ سال صادر شده و قصد رفتن داره، ایا راهی وجود داره که باهم بتونیم بریم؟ یا حتما ایشون باید بره اونجا اقدام کنه؟ و گر اونجا اقدام کنه قبل از اومدن گرین کارتش میتونه؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ایشون اگر اقامت آمریکا رو داشته باشن و نشون بدن که از تمکن مالی کافی برخوردار هستند، می تونن شما رو هم همراه خودشون ببرن

  15. سفاي گفت:

    سلام . من با دوستم كه يك خانم شهروند امريكا هستن قراره ابان ماه ازدواج كنيم در تركيه . ميشه بگيد چه مداركي براي ارائه به سفارت اريكا در انكارا نياز دارم؟ قراره نوبت دريافت كنيم . ولي نميدونم مدارك چي لازم دارم همراه خودم كه واجبه اونجا تحويل بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدارک مورد نیاز شما در متن مقاله ذکر شده

  16. تارا گفت:

    سلام من میخوام تماس بگیرم ولی تلفناتون نمیگیره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در دوره تعطیلات نوروزی موسسه تعطیل بود. از امروز می تونید مجدد تماس بگیرید

  17. مریم گفت:

    سلام من قصد ازدواج با یک آقای سیتیزن آمریکایی رو دارم (ایرانی نیستن) خواستم بدونم حدودا پروسه ویزا نامزدی (۹۰ روزه) چقدر طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای توریستی طبق اعلام سفارت آمریکا در بازه زمانی کمتر از 2 هفته صادر میشه ولی معمولا بیش تر از این زمان طول می کشه

  18. مهتاب گفت:

    من میخوام با اقای امریکایی ازدواج کنم ولی کسیو نمیشناسم یعنی اگر به سفارت بگم خودشون برای من همسر در امریکا پیدا میکنن؟
    توروخدا جواب بدید پایه سرنوشت وسطه توروخدا جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز سفارت وظیفه اش چیز دیگه هست. چیزی که شما می خواهید رو توی سایت های همسریابی باید پیگیری کنید.
      سفارت اگر متوجه بشه که شما بدون رابطه احساسی ازدواج کردید، اجازه ورود به شما نمی ده

      1. مهتاب گفت:

        تو سایتهمسر یابی همه ایرانی ان
        من دنبال کسی میگردم که خونش امریکایی باشه
        اصلیتش امریکایی باشه

        1. امیر جلالی گفت:

          ما در این زمینه خدماتی ارائه نمی کنیم

  19. ارم گفت:

    سلام، من حدودا ۳ ماهه که گرین کارتم رو گرفتم. نامزدم تو ایرانه، میخواستم بدونم بعد از اینکه باهم عقد کنیم، چقدر زمان میبره تا ایشون به من ملحق بشن.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به عوامل مختلفی داره که میشه در کل گفت حدودا 1 سال

  20. الهه گفت:

    سلام
    وقت شما بخیر
    چنانچه فردی پاسپورت امریکایی داشته باشه و مقیم امریکا باشه و بخواد با خانومی در ایران ازدواج کنه، در ایران هم عقد کنن و بعد بخواد خانم رو همراه خودش به امریکا ببره، چقدر زمان لازمه؟ ( البته با در نظر گرفتن اینکه خانم یک فرزند هم از ازدواج سابقش داره و میخوان اون بچه رو هم ببرن)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر اثبات بشه که ازدواج واقعی بوده، میشه گفت حتی ممکنه 1 سال مان ببره

  21. Saeed گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من برای مهاجرت به آمریکا می‌خوام با یک شهروند آمریکایی ازداوج کنم و همه ی شرایط رو مطالعه کردم . آیا بغیر از این همه شرایطی که نوشته بودین برای مهاجرت لازمه که حداقل ویزای چند کشور رو پاسم خورده باشه لطفا جواب بدین چون من اصلا پاسم ویزا نخورده و تا حالا از ایران خارج نشدم
    ممنونم از این همه اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نه این موضوع نمی تونه یک الزام باشه اما می تونه اثر مثبت داشته باشه

  22. حسین گفت:

    با سلام بنده پاسپورت امریکا دارم ولی در ایران زندگی میکنم میخواستم بدونم اگر زن از ایران بگیرم شرایط بردنش به امریکا هست یا خیر که از ایران با هم مهاجرت کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شرایط مهاجرت ایشون همراه شما وجود داره فقط شما باید برای اقامت ایشون درخواست ثبت کنید

  23. نسرین گفت:

    سلام من دو تا پسر ۲۱و۱۸ساله دارم که دا ای معلولیت شدید هستن.اگه بخوام با یه شهروند آمریکایی ازدواج کنم که توان مالیش هم خوب باشه میتونم بچه ها رو با خودم ببرم..البته پدرشون فوت کرده ومن قیم اونا هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورتی که ایشون از نظر مالی توانایی ساپورت فرزندان شما رو داشته باشند این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

    2. sam گفت:

      کاش میشد یکی به منم کمک کنه . با این همه مدرک خسته شدم از دوندگی ??‍♂️

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  24. رضا گفت:

    با سلام،
    اگر یک شهروند امریکایی با یک خانم ایرانی در ایران ازدواج کند ولی پس از چندین سال به امریکا بیایند. و بعد از مدتی بخواهند طلاق بگیرند، مقدار کسب اموال بمنظور تقسیم بین زوجین از زمان ازدواج در ایران محسوب می شود یا از زمانی که در امریکا ساکن شده اند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالی که میپرسید در زمینه مهاجرت نیست و بهتره که با یک وکیل حقوقی اون رو در میون بگذارید

  25. Keyvan گفت:

    سلام من با یک خانوم آمریکایی در فضای مجازی آشنا شدم و تصمیم داره برام دعوت نامه و کارت ازدواج بفرسته که باهم ازدواج کنیم و برم اونجا امکانش هست؟
    شرایطش چجوریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید واقعی بودن ازدواج رو اثبات کنید
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید

  26. لیندا گفت:

    سلام وقت بخیر
    سوال من این هست: نامزد من قصد داره با یکی از اقوام صمیمی مشترکمون که سیتیزن امریکا هست و کلا امریکایی هست ازدواج صوری کنه ‌و‌اونجا بره
    و بعد از گرفتن گرین کارت اقدام‌ به طلاق کنه و مجدد برای درخواست ازدواج با من اقدام‌کنه
    میخوام بدونم به صورت تقریبی چه قدر زمان بر هست این کار؟؟ و‌آیا ممکنه نشه بلافاصله برای ازدواج‌با من اقدام کنه و کلا قضیه‌منتفی بشه
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      واقعی بودن ازدواج یکی از ارکانیه که اثباتش باعث میشه این قضیه برای شما بسیار سخت باشه

  27. مهتاب گفت:

    سلام خسته نباشيد در حال حاضر امريكا ويزاي ازدواج صادر ميكنه؟ با توجه به روي كار آمدن بايدن

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید برای این کار در ابتدا وکیل بگیرید

    2. سعید گفت:

      خسته نباشید،من سربازی نرفتم و معافیت تحصیلی دارم. با دختری آمریکایی دوست هستم و قصد ازدواج از طریق ویزای نامزدی داریم، آیا ممکنه یا خیر؟
      و آیا موسسه شما این مورد رو پیگیری میکنه؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در صورتی که در دوره معافیت تحصیلی باشید می تونید به راحتی از کشور خارج بشید.
        موسسه ما در این زمینه خدماتی ارائه نمی کنه.

  28. پری گفت:

    سلام نامزد من شهروند آمریکایی هستش.. و قراره که باهم ازدواج کنیم تمام مدارکمون هم کامل هستش..
    فقط سوال من اینه که پس از ورودم به خاک امریکا،
    چه زمانی میتونم به ایران سفر کنم؟
    میخوام در سریعترین تایم ممکن به ایران سفر کنم
    چون از ازدواج قبلیم یک فرزند دارم که باید در اولین فرصت برم ایران به دیدنش.

    1. داوری گفت:

      سلام
      زمانی مشخص رو نمیشه براش قائل شد چون تا زمانی که وکیل برای شما اقامت رو از این طریق دریافت کنه و بعد از اون بتونید به ایران برگردید بستگی به وکیل و پرونده شما داره

  29. علی حسینی گفت:

    سلام و ارادت. ببخشید من با یک خانم ایرانی ساکن آمریکا آشنا شدم ک پنج ساله ک ب روش قبولی در لاتاری ب آمریکا مهاجرت کرده و ممکنه بزودی زود پاسپورت آمریکایی شو بگیره. این خانم سن شون زیاده حدودا شصت سالشه. و میخواد با روش ازدواج، برای من اقامت آمریکا رو بگیره تا اونجا تنها نباشه. خواهش میکنم دقت کنید ب عرائضم: ایشون در آمریکا شاغل نیستند، بیکارند و متعاقبا حقوق و درآمد و تمکن مالی هم ندارند. آیا با اون مقدار حقوق بیکاری ک دولت بهشون میده میتونه برای انتقال من ب آمریکا کاری کنه؟ اگر این کار شدنی باشه، برای ازدواج مون باید حتما بیاد ایران؟ نمیشه از اونجا درخواست برای من بده و وقتی من رفتم پیشش اون موقع ازدواج کنیم؟ هر چیزی لازم میدونید لطفا بهم بگید ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در خصوص ازدواج و کسب اقامت از این طریق وکیل بگیرید دوست من

  30. آوا گفت:

    سلام من مدتی با یک آقای آمریکایی آشنا شدم. اگر مسلمان بشن و داخل ایران ازد کنیم قانونی. میتونم با ایشون مهاجرت کنم به آمریکا؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در ابتدا مقاله اقامت آمریکا از طریق ازدواج رو مطالعه فرمائید و اگر سوالی داشتید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  31. مهسا گفت:

    سلام، وقتتون بخیر
    اگر با اقایی که گیرین کارت امریکا رو داره تو ایران عقدکنیم، میتونم خودم جداگانه به جای این که درخواست ویزای ازدواج رو بدم، درخواست ویزای تحصیلی بدم؟ یا این که اجازهی این کار رو ندارم و حتما باید درخواست ویزای ازدواج رو بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  32. سامان گفت:

    سلام،وقت بخیر
    من با خانمی ایرانی که به طور قانونی وارد خاک آمریکا شده و مدت پنج سال در آمریکا زندگی میکند و به تازگی سیتی زن آمریکا شده می‌خوام ازدواج کنم آیا از طریق ازدواج میتوانم ویزا و گرین کارت بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      به این شرط که بتونید واقعی بودن ازدواج رو اثبات کنید این امکان وجود داره ام صبر کنید در مورد امریکا تا در آینده با روی کار اومدن رئیس جمهور جدید شرایط مهاجرت به امریکا مشخص بشه

    2. فرشید گفت:

      سلام .خانم من سیتیزن امریکاست caseIR1 .مصاحبه اکتبر ۲۰۱۸ ارمنستان کردم چند روز پیش تو سایت چک میکردم دیدم زده refused. ایمیل زدم سفارت دلیلشو پرسیدم جواب دادن به دو دلیل اول کرونا دوم کانکشن تروریست یعنی دوره سربازی ۲۷ سال قبل سپاه بودم .حالا ازین به بعد چه باید بکنم راهنمایی کنید .ایا صبر کنم ترامپ بره کرونا تموم بشه ؟ایا پرونده من دیگه بسته شده؟ راهنمایی کنید لطفا.اگر ممکنه ایمیل کنید

      1. داوری گفت:

        سلام
        موسسه سفیران در خصوص ازدواج خدماتی نداره دوست عزیز

  33. محمدرضا گفت:

    سلام وقت شما بخیر ، محمد رضا هستم ۲۶ ساله و با یک شهروند امریکایی آشنا شدم و میخواهیم ازدواج کنیم با هم ، شخص متذکر ۲۹ سال سن دارد و شهروند امریکا میباشد ، میتوانید راهنمایی کنید که کدام پروسه را در پیش بگیریم ، ممنون تون میشم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر با توجه به شرایطی که وجود داره از این طریق نمیتونید موفق به اخذ اقامت امریکا بشید و بهتره از طریق تحصیلی اقدام کنید

  34. فاطیما گفت:

    وقت بخیر،برنامه ازدواج باآقائی امریکائی اهل نیویورک دارم،وماه هاست ازطریق تلفن وچت درتماسیم،ایشون کلاخیلی آسون به ازدواج ایرانی وامریکائی نگاه میکنندودرماه سپتامبرقصدسفربه ایران دارندوثبت ازدواج.آیامیتونیم درسفارت سوئیس درایران،ازدواج روثبت کنیم یاحداقل اثبات نامزدی؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اول از همه بررسی کنید که با ازدواج در حال حاضر امریکا به شما اقامت میده یا خیر و دوم اینکه اثبات واقعی بودن ازدواج هم بسیار حائز اهمیته

  35. Negar70 گفت:

    سلام ببخشید من با آقایی آشنا شدم که پاسپورت آمریکا داره وبرای مدتی به ایران اومده و هفت ماه است که با من آشنا شده و قراره ازدواج کنیم…برای گرفتن تابعیت ، آیا باید در خاک امریکا ازدواج رو ثبت کرد یا در ایران مشکلی نداره؟؟ و اگه ایران ازدواج کردیم چه وقت اقدام کنیم برای درخواست تابعیت؟؟ ممنونم از راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید اثبات کنید ازدواجتون واقعیه و بهتره که همسرتون از این کشور وکیل بگیرن که این رو اثبان کنن

  36. REGARDS گفت:

    سلام. من یک بار ازدواج کردم ولی طلاق گرفتم الان برای ویزای ازدواج انگلیس اقدام کردیم و همسر من هم یک رستوران دارن 37 ساله هستند و من 33 ساله هستم . مدارک ها رو کامل کردیم ولی چون ممکن بود زیاد طول بکشه من الان با ویزای توریستی من انگلیس هستم و خیلی هم راضی هستیم و الان من لندن هستم . تایم دقیقی که مشخص نکردن چون بستگی به حجم پرونده های اون سفارت داره که ما از سفارت انگلیس تو اربیل عراق اقدام کردم . حالا منتظر جوابی هستیم و من پذیرش تحصیلی هم دارم میگیرم و قرار فوق لیسانس شروع کنم چون که معلوم نیست جواب کی بیاد و حالا من تحصیل شروع میکنم انشالله وقتی ویزای ازدواج اومد من ویزای تحصیلی بدون اینکه به تحصیلم لطمه ای وارد بشه من تبدیل میکنم به ویزای ازدواج .
    بنظرتون کار درستی میکنم ؟ چون با داشتن ویزای ازدواج پس از 5 سال میتونم اقامت دائم بریتانیا را بگیرم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله کار درستی میکنید

      1. P.P گفت:

        سلام . تحصیل در انگلیس در مقطع لیسانس در کل رشته ها غیر از زشته های پزشکی و مدیریتی سرمایه 50 هزار یورو مناسب هست ( تحصیل در یک دانشگاه غیر تاپ ) .

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          همینطوره

  37. مجید صادقی گفت:

    سلام من با خانمی که اهل آمریکا هست آشنا شدم وقرار گذاشتیم که به ترکیه بیاد و باهم ازدواج کنیم آیا بعداز ازدواج میتوانم به امریکا مهاجرت کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر شرایطش وجود نداره متاسفانه
      البته برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو کامل راهنمایی کنن

  38. مجید صادقی گفت:

    باسلام من بایک خانم امریکایی آشنا شدم وقرار گذاشتیم که به ترکیه بیاد و باهم ازدواج کنیم آیا بعداز ازدواج میتوانم به امریکا مهاجرت کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر دست نگه دارید تا شرایط مهاجرت به امریکا بهتر بشه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  39. مینا گفت:

    سلام
    آیا آقایون آمریکایی هستند که در ازای دریافت هزینه حاضر به ازدواج با خارجی ها باشند تا گرین کارت برای خانم خارجی صادر بشه؟ کجا میشه با چنین افرادی اشنا شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر باید به فکر روش های درست و منطقی باشید برای مهاجرت

  40. تهرانی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید: نامزد ایرانیه من در امریکا زندگی میکنه و دارای گرین کارت هستن،خواستم بدونم اگر نامزد باشیم ایشان برای من اقدام کنند برای ویزا نامزدی بهتر است یا خارج از امریکا ازدواج کنیم و درخواست ویزا ازدواج بدهند بهتر؟ واین که مدت زمان درست شدن کار مهاجرت از طریق ویزا ازدواج کمتر است با ویزا نامزدی؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ابتدا مقاله های اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی و مهاجرت به سنت کیتس رو مطالعه کنید

  41. مهدی گفت:

    با سلام
    من یه مدته که با یه خانوم در لوس انجلس اشنا شدم،مراحل ازدواج به چه صورته؟تو یه کشور ثالت انجام میشه یا باید برم به امریکا؟ مرسی از لطفتون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی رو هم مطالعه کنید

  42. Farah ghalijari گفت:

    سلام
    من ساکن ایرانم و با آقایی در آمریکا به مدت دوساله در ارتباطم و خیلی همدیگرو دوست داریم و همیشه تلفنی صحبت میکنیم اما حضوری کنار هم نبودیم وکس دونفری نداریم اماتماسها وچت هامون هست
    سوالم اینه آیا برای ویزای نامزدی باید حتما عکس دو نفره داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله اقامت آمریکا از طریق ازدواج رو مطالعه بفرمایید

  43. هانا گفت:

    باسلام ، من حدودا یک ماه هست با یک فرد آمریکایی آشنا شدم . آسان‌ترین راه برای مهاجرتم به آمریکا چیست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اکنون با وجود ترامپ مهاجرت ریسک پذیر هست اما ویزای تحصیلی از همه دارای کمترین ریسک است

  44. HMP گفت:

    با سلام یک سوال دیگر هم داشتم اینکه ممکن است سیاست های سختگیرانه امریکا در خصوص پذیرش مهاجر ایرانی بعد از انتخابات و با فرض اینکه ترامپ نتونه رای بیاره آسانتر شه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خدا میداند

  45. ايمان گفت:

    آيا با شرايط سختگيرانه ترامپ در مورد ايران در حال حاضر از طريق ازواج با يك فرد امريكايي ميتوان به امريكا رفت ؟و اگر بشه حدودا چقدر زمان مبره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله هنوز سختگیری های ترامپ وجود دارد

  46. فرشته گفت:

    سلام خسته نباشید من چند وقتیه با یه اقای ایرانی که تابعیت آمریکارو دارن آشنا شدم که دوتا بچه دارن و از همسر قبلیشون طلاق گرفتن من هم از ازدواج قبلیم یه دختر 16 ساله دارم میخواستم بدونم چقدر طول میکشه برای ویزای ازدواج و با توجه به شرایط الان ایران امریکا میتونم برم آیا برای آوردن دخترم به آمریکا به مسکلی بر نمیخورم؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب با توجه به شرایط اصلا مشخص نیست

      1. ق.فرجی گفت:

        با سلام و عرض ادب ، با توجه به شرایط آقایی که با ایشون آشنا شدید که دارای دو فرزند هستند و از همسر قبلیشون هم طلاق گرفتند و شما نیز همین تجربه را داشتید و دارای فرزندی هستید، اگر حتی شرایط سخت گیری های دوران ترامپ هم نبود اقامت شما از طریق فرد مورد نظر بسیار سخت و تقریبا دست نیافتنی بود و نقطه امیدی در آن نیست فقط در این راه هزینه های برگشت ناپذیر متحمل خواهید شد.امیدی به دریافت اقامت شما نیست. در حال حاضر و با شرایط فعلی که بهتره شما یا در مورد کشور دیگری تصمیم بگیرید و یا اینکه کیس دیگری پیدا کنید.

    2. هانا گفت:

      باسلام ، من حدودا یک ماه هست با یک فرد آمریکایی آشنا شدم . آسان‌ترین راه برای مهاجرتم به آمریکا چیست؟

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما اکنون با وجود ترامپ همه راه ها ریسک دارد البته ویزای تحصیلی راحت تر است. مقاله تحصیل در آمریکا راهنمای مناسبی است.

  47. رزا گفت:

    سلام ی سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    منو دوست پسرم که گرین کارت امریکا رو داره قصد ازدواج داریم اما از اونجا که مذهب ما یکی نیست نمیتونیم ایران ازدواج کنیم سوالم اینه که اگر از طریق ترکیه ازدواج کنیم امریکا میپذیره که من وارد امریکا بشم؟ یا اینکه حتما باید اونجا ازدواج کنیم
    اصلا بنظرتون ما باید چکار کنیم و چه مدت زمان میبره تا اجازه ورود من رو صادر کنن؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله متونید ترکیه ازدواج کنید مشکلی نیست

  48. Ali گفت:

    سلام
    من با یه دختر اشنا شدم تو فلوریدا
    گفتم من پول پرواز ندارم
    اون گفت من بلیط پرواز و گرین کارت واسم میگیره
    ولی گفته ۴۰۰ دلار باید بدم واسه فرم به آژانس مسافرتی
    به نظر شما چکار کنم من پول بدم پولم رو نمی خورن
    شما اگه جای من باشید چکار میکنید ؟
    لطفا زود جواب بدید وقت ندارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب پاسخی ندارم تصمیم خودتون هست اول تحقیق کنید مطمئن که شدید سپس اقدام کنید

  49. محمد گفت:

    سلام.دوست دختر من اهل ایالت تگزاس هیوستون هست میخواستم بدونم ما کاملا به همدیگر علاقه و در تماس هستیم.و کاملا قصد ازدواج داریم..منتها برای مهاجرت که بخوام برم اونجا چه مراحلی باید طی کنم.اصلا اطلاع ندارم.میتونید راهنمایی کنید.و اینکه اگر ایشان به ایران بیاد و در اینجا ازدواج کنیم برای دولت آمریکا چه حکمی داره.آیا من میتوانم بازهم از طریق همسرم تابعیت اونجا را داشته باشم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به علت ریسک ویزا باید دوست دخترتون با وکیلی در خود کشور آمریکا مشورت کنند

  50. شيدا گفت:

    سلام، من نامزدم گرين كارت امريكا داره، ميخوايم باهم ازدواج كنيم، سريعترين حالتى كه بشه من هم ويزا بگيرم و بعد گرين كارت چه راهى است ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ویزای ازدواج نامزدی و یا تحصیلی

  51. سارا گفت:

    سلام من همسرم ایرانیه ولی گرین کارد داره و دو ساله ازدواج کردیم.چطور میشه واسه من اقدام کنیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما از طریق ویزای ازدواج و الحاق به همسر

  52. کسری گفت:

    ببخشید یک سوال اگر مراحل ازدواج ثبت بشه و من بتونم وارد خاک امریکا بشم
    ایا من چنین حق هایی دارم:
    کار تمام وقت با حقوق ساعت 15 دلار
    حق تحصیل ( با صرف هزینه )
    بهره مندی از خدمات عمومی
    و امکان سفر درون کشوری و سفر به خارج از امریکا برای تفریح
    ممنون از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      از تمام حقوقی که دیگران برخوردارن شما هم برخوردار خواهید بود

  53. آرینا گفت:

    اگر یک آقا لاتاری برنده شده باشه، با شرایطی که الان گذاشته شده برای افرادی که لاتاری میبرند( باید دارای نامه ی کاری یا خانواده درجه یک در امریکا باشند)، با یک خانوم که داری گرین کارت امریکا هستند عقد کنند، این آقا میتونند با ویزای لاتاری وارد امریکا بشوند درسته؟ یعنی نیازی به مدارک همانند شرایط ویزای ازدواج نیست، درسته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید این سوالتونو از وکیلی در آمریکا بپرسید

  54. آرزو گفت:

    سلام وقت بخیر من با یه سیتیزن امریکایی ازدواج کردم و دداریم کارهای ثبت ازدواج رو انجام میدیم و میخام گرین کارت بگیرم ایشون حالشون خوب نیست اگر خدایینکرده تا روز مصاحبه زنده نباشن میتونم خودم تنهایی پیگیر بشم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید با وکیلی در آمریکا مشورت کنید

  55. Melika گفت:

    قراره فردی امریکایی برام دعوتنامه بفرسته تاباهاش زندگی کنم.البته ب عنوان دوست درخواست بده امکان قبولی درخواستش هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب این روزها ویزای آمریکا از همه طرق برای ایرانی ها فوق العاده سخت هست

  56. امٌا پورناظري گفت:

    اگر كسي گرين كارت داشته باشد و ايراني و خانم باشد
    چطور مي تواند با آقايي ايراني به آمريكا برود و أقامت آن آقا را هم فرامنكند،
    ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب آیا این خانم و آقا ازدواج کردند باهم؟

  57. لیدا گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون. میشه بگید شرایط گرین کارن و نحوه ثبت نام و امتیاز بندی ش چطور؛ و شانس موغقیت چقدره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در این مورد باید زحمت بکشید تماس بگیرید تا راهنمایی بشید. ممنونم

      1. تینا گفت:

        همسر من به آمریکا رفته اگر فرمi30 رو پر کنه چقدر طول میکشه منو ببره و اگر فرم رو پر نکنه من از چه طریقی میتونم اقدام کنم برای رفتن؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          به عوامل مختلفی بستگی داره این مسئله این که تمکن مالی ایشون در چه شرایطی هست، این که از چه طریقی رفتند و وضعیت اقامتی ایشون چطور هست و عواملی از این دست.
          شما می تونید از طریق تحصیل، لاتاری، کار و طرق مختلف دیگه در این مسیر قدم بردارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *