مهاجرت

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

اگر قصد اخذ اقامت پاراگوئه را از طریق ازدواج با فردی با تابعیت این کشور دارید باید از شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه مطلع باشید. در حقیقت می توان گفت یکی از آسان ترین راه ها برای مهاجرت و اخذ تابعیت کشور پاراگوئه مهاجرت از طریق ازدواج است اما باید دقت داشته باشید که پس از ازدواج با تبعه این کشور تابعیت پاراگوئه به طور اتوماتیک به شما تعلق نمی گیرد و لازم است مراحل و قوانینی را پشت سر بگذارید.

معتبر بودن ازدواج امری قانونی و لازم است که در هر کشور با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت می باشد ولی نکته حائز اهمیت این است که بهتر است ازدواج در مکان های رسمی و تایید شده برگزار شود تا مورد قبول واقع شود. برای آگاهی از شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه تا پایان مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط ثبت ازدواج در پاراگوئه چیست؟
  • محدودیت های ازدواج در این کشور چیست؟
  • بهترین راه برای ثبت ازدواج در این کشور چیست؟
  • چه کسانی شانس بهتری برای مهاجرت از طریق ازدواج به این کشور دارند؟
  • امتیازات ازدواج در این کشور چیست؟

قوانین ازدواج و اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

ازدواج زودرس در جمهوری پاراگوئه متداول است طی گزارشات اعلام شده توسط سازمان ملل در سال 2004 حدودا 17% دختران با سن بین 15 الی 19 سال متاهل، مطلقه یا بیوه بودند. سن قانونی ازدواج در کشور پاراگوئه 16 سال است، 22% از دختران پاراگوئه تا سن 18 سالگی ازدواج کرده اند که 4% آن تا در سن قبل از 15 سالگی ازدواج کرده اند. دولت پاراگوئه متعهد شده است تا سال 2030 مطابق با هدف 5.3 اهداف توسعه پایدار، ازدواج فرزندان و ازدواج زود هنگام و اجباری را از بین ببرد. در سال 1991 قانون طلاق در کشور پاراگوئه قانونی شد در واقع پاراگوئه آخرین کشور در جهان بود که طلاق را قانونی کرد، میزان طلاق در این کشور پایین تر از میانگین جهانی است و در بین کشورهای آمریکای لاتین نیز کمترین طلاق در کشور پاراگوئه اتفاق می افتد.

شرایط ازدواج در کشور پاراگوئه

متقاضیانی با تابعیت غیر پاراگوئه که قصد ازدواج با فردی با تابعیت این کشور را دارند باید آگاه باشند که برای ازدواج شرایط و ضوابطی تعیین شده است که در ادامه به برخی از این شرایط اشاره می کنیم.

  • اولین موردی که متقاضی باید به وضوح به آن اشاره کند اثبات کشوری که در آنجا متولد شده، سن و وضعیت تاهل است
  • مراجع مربوطه در کشور مبدا باید تایید کنند که نام شخص دیگری در شناسنامه فرد قید نشده است، در صورتی که پیش از این ازدواج کرده اید باید مدارک طلاق یا مدرک فوت همسر را ارائه کنید
  • داشتن حساب بانکی با حداقل مبلغ 5500$ (دلار)
  • متقاضی موظف است کلیه هزینه های مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج به پاراگوئه را پرداخت کند
  • ازدواج شما باید به صورت رسمی در مراکز مربوطه ثبت شده باشد
  • اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما دارای اعتبار و صفحه خالی برای ثبت تمبر است
  • سن زوجین باید بیشتر از 18 سال باشد
  • محل زندگی در کشور پاراگوئه باید مشخص باشد
  • ارائه مدرک گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر و عدم نیاز به کمک هزینه های دولتی

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

ازدواج در پاراگوئه را می توان در یک مراسم مدنی یا مذهبی منعقد کرد این مراسم توسط یک مقام پاراگوئه که به Juez de Paz معروف است برگزار می شود. دفاتر جوز د پاز در سراسر کشور پاراگوئه واقع شده است اما تعداد این دفاتر در شهرهای بزرگ این کشور زیاد است. برای ثبت ازدواج به شناسنامه و گذرنامه زوجین، ترجمه شناسنامه و گذرنامه متقاضی خارجی، مدارکی که اثبات کند روابط شما واقعی است و اثبات مجرد بودن در زمان ارائه درخواست نیاز است. پس از ثبت ازدواج توسط مراجع مربوطه در کشور پاراگوئه متقاضی می تواند اقدامات لازم را از طریق سفارتخانه یا کنسولگری این کشور در جهت اخذ ویزای نوع K که به عنوان ویزای ازدواج نیز شناخته می شود انجام دهد.

با اخذ ویزای ازدواج متقاضی می تواند به طور موقت در کشور پاراگوئه اقامت داشته باشد، پس از گذشت 3 سال از ازدواج رسمی و ثبت شده در این کشور تابعیت کشور پاراگوئه به شما تعلق خواهد گرفت. دقت داشته باشید در صورتی که ازدواج شما تحت هر شرایطی کنسل شود باید کشور پاراگوئه را ترک کنید.

اخذ پاسپورت از طریق ازدواج در پاراگوئه

به موجب اخذ تابعیت کشور پاراگوئه می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ پاسپورت این کشور انجام دهید، برای اخذ تابعیت و پاسپورت پاراگوئه نیاز است که به زبان اسپانیایی یا زبان گوارانی که زبان های رسمی این کشور هستند تسلط داشته باشید. همچنین لازم است با قوانین کشور پاراگوئه آشنا باشید و از این قوانین پیروی کنید. طبق رده بندی پاسپورت های جهان در سال 2022 پاسپورت کشور پاراگوئه رتبه بیست و هشتم را به خود اختصاص داده است، شهروندان این کشور با گذرنامه خود می توانند بدون اخذ ویزا به 137 کشور در دنیا سفر کنند و برای سفر به برخی از کشورها به ویزا نیاز دارند. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله جمعیت پاراگوئه اطلاعات بیشتری در رابطه با جمعیت و تاریخ جمعیت کسب کنند.

مزایای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در پاراگوئه

یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به کشورهای مختلف در دنیا مهاجرت از طریق ازدواج است، متقاضیان تنها با ثبت و اثبات واقعی بودن ازدواج می توانند تابعیت این کشور را در طول مدت کوتاهی به دست بیاورند. با اخذ تابعیت پاراگوئه از مزایایی بهره مند می شود که عبارتند از:

  • زندگی در کشوری با آب و هوای نیمه گرمسیری
  • زندگی در کشور پاراگوئه هزینه های کمی در بر دارد
  • کیفیت زندگی و زیر ساخت های بهداشتی در سطح بالایی قرار دارد
  • زندگی در کشوری که به لحاظ تکنولوژی در حال رشد است
  • درصد مالیات بر درآمد کم است
  • بهره مندی از حقوق شهروندی
  • امکان افتتاح حساب
  • امکان ورود به بازار کسب و کار

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط مهاجرت و اخذ تابعیت پاراگوئه از طریق ازدواج کسب کرده باشید، برای مهاجرت به این کشور راه ها و روش های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید برای شناخت این راه ها پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله مهاجرت به پاراگوئه بپردازید. هموطنان عزیز می توانند اطلاعات تکمیلی و دقیق در این مورد را از وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *