مهاجرت

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج در سال 2024 از قوانین خاصی برخوردار می باشد که زوجین می توانند با مطالعه مقاله فوق به اطلاعات جامعی دست یابند. برزیل کشوری واقع در آمریکای جنوبی است که از بزرگترین کشورهای جهان بحساب می ­آید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم جهت مهاجرت به برزیل را در اختیار عزیزان قرار می ­دهند. کشور برزیل بخش عظیمی از آمریکای جنوبی را در بر می ­گیرد. این کشور دارای جنگل های استوایی بسیاری است. مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می ­کنند زیرا این کشور در گذشته از مستعمره های کشور پرتغال بوده است. هم اکنون در برزیل مهاجران زیادی از کشورهای آفریقا، اروپا، آسیا در این کشور زندگی می ­نمایند.

  • مزایای ازدواج در برزیل چیست؟
  • آیا می توان با ازدواج در برزیل به اقامت این کشور دست پیدا کرد؟
  • امتیاز استفاده از ویزای همراه در برزیل چیست؟
  • آیا می توان از طریق ازدواج در برزیل پاسپورت این کشور را به دست آورد؟

طبق قوانین ازدواج در کشور برزیل در صورت ازدواج شهروندان برخی از کشورها با اتباع برزیلی بلافاصله و بدون درخواست فرد، تابعیت این کشور به وی اعطا می­ گردد. قانون فوق در گذشته در بسیاری از کشورها اعمال می­شد اما هم اکنون این قانون اصلاح گردیده و در صورت درخواست فردی که با تبعه­ برزیلی ازدواج نموده است این تابعیت اعطا خواهد گردید. از طرفی دولت برزیل برای جلوگیری از ادواج اتباع برزیلی با اتباع خارجی در قانونی این گونه بیان نموده است که ازدواج اتباع برزیلی با اتباع خارجی موجب اخذ تابعیت این کشور نمی ­گردد. تبعه­ خارجی می بایست برخی از شرایط را که این دولت برای صدور تابعیت برزیل وضع نموده را کسب و با ارائه مدارک خواسته شده درخواست تابعیت برزیل را بنماید.

نظام قانونی ازدواج در برزیل در 2024

در سال 2024 در نظام های حقوقی اکثر کشورها، اخذ تابعیت از طریق ازدواج از جمله عمده روش های ممکن مهاجرت محسوب می گردد. این بدان معنا می باشد که در صورتی که شخصی اقدام به ازدواج که با تبعه کشور نماید، در این صورت امکان دریافت نمودن حق تابعیت این کشور را دارد. همانطور که در قانون مدنی کشور ایران ذکر شده است در صورتی که یک زن با تابعیت خارجی با یک مرد که دارای تابعیت کشور ایران باشد، اقدام به ازدواج نماید در این صورت جزو اتبعاع کشور ایران محسوب می شود. هم اکنون این قاعده حقوقی در اکثر کشورها دست خوش اصلاحات قرار گرفته، بدین صورت که روند اخذ حق تابعیت کشور خود از روش ازدواج نمودن را نیز دارای ارتباط به درخواست اشخاصی که دارای تابعیت خارجی می باشند، کرده اند.


اخذ اقامت برزیل از طریق ازدواج

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم در بسیاری از کشورهای جهان ازدواج موجب اخذ قامت و تابعیت می گردد. در کشور برزیل نیز در صورتیکه فردی با تبعه­ برزیلی ازدواج نماید در ابتدا می­ تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. افرادی که با مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند، باید مراحل زیر را طی نمایند.

پس از ازدواج تبعه­ خارجی با یکی از اتباع برزیلی می ­بایست پس از مدت 3 الی 6 ماه برای اخذ اقامت برزیل نسبت به اخذ اقامت موقت برزیل اقدام نمود. تبعه­ خارجی پس از گذشت 4 سال زندگی مشترک با تبعه­ برزیلی می­ تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. همانطور که در بند یک ذکر شد فرد ابتدا درخواست اقامت برزیل را می­ نماید که در این صورت دولت برزیل اقامت موقت یک ساله این کشور را به فرد اعطا می ­نماید. پس از اخذ اقامت دائم برزیل فرد پس از مدت 5 سال می­ تواند تابعیت یا پاسپورت کشور برزیل را دریافت نماید.

قوانین ازدواج در برزیل

در برزیل، ازدواج قانونی به رسمیت شناخته نشده است. در حالی که زندگی مشترک غیرقانونی نیست، اما از حقوق و حمایت های قانونی مشابه ازدواج رسمی برخوردار نیست. طبق قوانین برزیل، ازدواج یک ازدواج رسمی است که باید در اداره ثبت احوال ثبت شود و این امر مستلزم تشریفات قانونی خاصی مانند اخذ مجوز ازدواج و برگزاری مراسم رسمی است. زوجی که بدون گذراندن این تشریفات با هم زندگی می کنند، طبق قوانین برزیل متاهل محسوب نمی شوند. در حالی که 18 سال به طور رسمی حداقل سن ازدواج در برزیل است، طبق قانون مدنی 2002، افراد زیر سن 16 سال تا کنون می توانستند در صورت بارداری یا اگر شریک جنسی مسن تری داشتند که به دنبال جلوگیری از یک مجرم بود ازدواج کنند.

اخذ ویزای ازدواج در برزیل در 2024

فرد خارجی که در سال 2024 قصد مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج را دارد برای اخذ ویزای ازدواج این کشور باید تمامی مدارک زیر را به سفارت برزیل در کشور مبدأ خود تحویل نماید. ارائه ترجمه تمامی صفحات مدارک هویتی فرد خارجی، ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری، فرم درخواست اقامت کشور برزیل و ارائه گواهی ازدواج زوجین از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج در برزیل می باشد. در ضمن ازدواج زوجین باید بصورت واقعی بوده و مدارکی را عدم صوری بودن ازدواجشان را بیان می­ نماید را نیز به این اداره تحویل نمایند.

روند مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

افراد پس از مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج باید ازدواج خود را با تبعه­ برزیلی در این کشور به ثبت برساند. بدین منظور می بایست زوجین تمامی مدارک مربوط به ازدواج خود را به یک دفتر مدنی ثبت ازدواج تحویل نمایند. پس از آن دولت برزیل ازدواج تبعه­ برزیلی را با فرد خارجی در آگهی های این کشور منتشر خواهد نمود و در صورتیکه پس از گذشت 30 روز با مخالفتی روبرو نشود به آنها اجازه ازدواج خواهد داد.

پس از ثبت ازدواج زوجین فرد باید درخواست اقامت دائم خود را به پلیس فدرال برزیل اعلام نماید. پلیس فدرال در ابتدا به وی سندی را ارائه می ­نماید که به مدت 180 روز اعتبار دارد و فرد توسط این سند می­ تواند بصورت قانونی تا زمان اخذ اقامت این کشور در برزیل زندگی نماید. در صورتیکه اخذ اقامت این کشور بیشتر از زمان بیان شده طول بکشد فرد مجبور به تمدید سند فوق تا زمان اخذ اقامت دائم این کشور خواهد بود.

پس از اخذ اقامت دائم فرد می ­تواند در برزیل به زندگی بپردازد و برای انجام کار در برزیل می بایست مجوز کار این کشور را تهیه نماید. برای اخذ مجوز کار برزیل فرد باید به همراه تمامی مدارک خود به وزارت کار کشور برزیل مراجعه نماید. در اینصورت به فرد سندی به مدت اعتبار 180 روز به وی اعطا می­ گردد و فرد پس از اتمام اعتبار باید نسبت به تمدید آن اقدام نماید.

روند مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

اسناد و مدارک جهت مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

روند ازدواج در برزیل به نحوی پیچیده می باشد که صرف نظر از ملیت افرادی که تمایل به ازدواج در این کشور را دارند می بایست از قوانین برزیل در خصوص ازدواج پیروی کنند. اسناد و مدارک لازم برای ازدواج در برزیل از موارد حائز اهمیت در همین باب می باشد که می توان به مواردی زیر اشاره کرد. فرد خارجی برای ازدواج با تبعه­ برزیلی باید تمامی مدارک زیر را برای ثبت ازدواج در برزیل ارائه نماید:

  • ارائه اصل گواهی تولد فرد (این گواهینامه می بایست در 180 روز گذشته صادر شده باشد و تمامی مشخصات فرد در آن ذکر گردیده باشد.)
  • 1 نسخه کپی از صفحات پاسپورت معتبر فرد خارجی
  • ارائه یک نسخه کپی از کارت ورود به برزیل
  • ارائه گواهی تجرد برای افرادی که قبلاً ازدواج نموده اند که باید به تأیید وزارت امور خارجه در ایران رسیده و به زبان پرتغالی ترجمه گردیده باشد.
  • در صورتی که فرد قبلاً ازدواج نموده باشد باید تمامی مدارک طلاق فرد نیز به تأیید دادگاه صادر کننده رسیده باشد.

همسر برزیلی نیز می بایست تمامی مدارک زیر را برای ثبت ازدواج ارائه نماید:

  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه گواهی تولد
  • ارائه کارت تأمین اجتماعی فرد در برزیل
  • ارائه تاریخ و محکل تولد پدر و مادر تبعه­ برزیلی

ازدواج وکالتی در برزیل

در برخی موارد که افراد نمی ­توانند در مراسم ازدواج و ثبت ازدواج خود در برزیل حاضر شوند، می ­توانند از طریق ازدواج های وکالتی در این کشور اقدام نمایند. ازدواج های وکالتی باید زوجین هر 2 و یا یکی از آن ها تبعه برزیلی باشد و بدین گونه است که فرد وکیلی را معرفی می ­نماید و در روز مراسم ازدواج به جای تمامی مراحل ثبت ازدواجشان را انجام می­ دهد.

مهاجرت زوج های همجنسگرا به برزیل

دولت برزیل با ازدواج همجنسگرایان در این کشور مخالفتی ندارد و این کشور قوانینی را برای ازدواج همجنسگرایان در این کشور از سال 2008 به مرحله اجرا در آورده است. همجنسگرایانی که از دیگر کشورهای به دلیل مخالفت دولتشان به برزیل مهاجرت می­ نمایند باید پس از ورود به فرودگاه این کشور تمامی مدارک ازدواج را پلیس این کشور تحویل نماید. پلیس برزیل مدارک ازدواج آنها را برای بررسی به شورای مهاجرت ارسال می­ نماید. این اداره نیز با بررسی مدارک ازدواج همجنسگرایان نسبت به صدور اقامت دائم برزیل برای آنها اقدام خواهد نمود.

مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج از جمله راه های اخذ اقامت و تابعیت محسوب می گردد که زوجین نیز می بایست شرایط را نیز مدنظر قرار دهند. تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل و کار از سایر راه های اخذ اقامت می باشد که نباید از شرایط آن نیز چشم پوشی کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به برزیل و اقصی نقاط دنیا مقالات متعددی را تهیه نموده است.

5/5 - (1 امتیاز)

16 دیدگاه برای “مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

  1. روح الله یوسفی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    با یک دختر برزیلی از طریق فیسبوک آشنا شدم و قصد ازدواج داریم چکار باید کنم یه راه حل میخواهم
    ممنون از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام
      شما باید ازدواج خودتون رو به صورت رسمی ثبت کنید. نیازی نیست که این اتفاق در برزیل رخ بده، می تونید در ترکیه هم این کار رو انجام بدید یا ایران.
      برای این که بتونید وارد خاک برزیل بشید، باید حتما درخواست خود رو به سفارت این کشور ارسال کنید. دقت داشته باشید که این امکان در صورتی برای شما ایجاد می شه که ثابت کنید روابط شما عاشقانه بوده و برای دریافت اقامت درخواست ازدواج با این خانم رو نداشتید

  2. محمد طاهر گفت:

    سلام علیکم اگر از طریق ویزای بشردوستانه به برزیل بیایم انجا میتونیم به کشور های کانادا و آمریکا پیشنهاد اقامت بدهیم لطف نموده راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از این طریق وارد برزیل بشید اما برای این که این درخواست رو بتونید ثبت کنید باید دلیل مشخصی داشته باشید. مثل تخصص در کار یا تمایل به تحصیل

  3. کوهی گفت:

    سلام
    من یه دختر دوشیزه مسلمان ایرانی هستم و می‌خوام با یه پسر مسیحی برزیلی ازدواج کنم لطفاً منو هم راهنمایی کنید ممنون میشم🙏🏻

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست در کشور دیگری مثل ترکیه ازدواجتون رو ثبت کنید

  4. شیرآقا محمدی گفت:

    سلام و درود
    من در کشور افغانستان زنده گی میکنم اگر از طریق ویزای بشر دوستانه وارد کشور برازیل بشوم آیا میتوانم اقامت موقتی بعد اقامت دایمی آن‌کشور را بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله
      این امکان برای شما هست

  5. غلام رضا احمدی گفت:

    من استاد رشته اقتصاد با مدرک‌ارشد از دانشگاه اصفهان در کابل در دانشگاه های خصوصی تدریس میکنم مهارت خاصی ندارم ولی چون قبلا با خارجی ها کار کردم برایم مهاجرت به برزیل را فراهم کردند. ایا پیشنهاد میکنید برم و شرایط بهتری برایم مساعد خواهد شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر به فکر مهاجرت هستید، برزیل می تونه برای شما پل مناسبی باشه. شما می تونید توی برزیل به مدت 3 سال کار کنید و بعد از اون شرایط مناسبی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان خواهید داشت

  6. ابرارالله گفت:

    من در افغانستان هستم میخواهم دوست دختر که برازیل ازدواج کنیم او همیشه تقاضای دارد باهم اذواج میکنیم چطور میتوانم ازدواج کنیم میتوان من را رهمانی کنید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر بتونید ازدواج خودتون رو در یک کشور به صورت رسمی ثبت کنید، ازدواج شما قانونی شناخته می شه و شما می تونید به برزیل مهاجرت کنید.

  7. سپندار گفت:

    اگر با ويزاي توريستي به برزيل برويم مي توانيم آنجا به ويزاي ازدواج تغيير بدهيم. يعني اينكه در خود برزيل ازدواج كنم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      ویزاهای توریستی قاعدتا قابلیت تبدیل به اقامت های بلند مدت رو نخواهند داشت

  8. Saman گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما ببخشید اگر یک فرد ایرانی با یک تبعه برزیلی ازدواج کند بعد از گرفتن اقامت کشور برزیل و دریافت پاسپورت و سفر کردن به اروپا برای مثال آلمان یا انگلیس در یکی از این کشورها بماند با رضایت زوجین ؟ همچنین کشورهای مذکور اقامت به فرد مقیم یاد شده که از طریق ازدواج اقامت برزیل را گرفته بود در کشور خود (آلمان یا انگلیس )اقامت میدهند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوال شما مسیر درستی رو ی نکرده دوست عزیز
      اگر میخواین اقامت آلمان یا انگلستان رو داشته باشید اول مقاله های انواع راه های مهاجرت به آلمان و راه های مهاجرت به انگلستان رو مطالعه کنید که ببینید چه روشی میتونه مناسب شما باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *