مهاجرت

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد برای افراد خارجی کاربرد ندارد و افرادی از این راه میتوانند مقیم سوئیس شوند که پدر یا مادر آنها سوئیسی باشد. متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت می بایست با در نظر گرفتن طرق مهاجرت و بررسی شرایط توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از قوانین مهاجرت آگاهی کامل یابند.

اخذ اقامت سوئیس از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، سرمایه گذاری، کار و تحصیل امکان پذیر می باشد.

  • آیا کشور سوئیس از اصل خون تبعیت می کند؟
  • بهترین مسیر مهاجرت و اخذ اقامت سوئیس چیست؟
  • تولد فرزندان در خاک سوئیس چه مزایایی دارد؟
  • تولد در سوئیس منجر به اقامت والدین می شود؟
  • قوانین اعطای تابعیت با تولد در سوئیس چیست؟

اخذ اقامت کشور سوئیس در 2023

دریافت اقامت بلند مدت از جمله دلایل اصلی برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت می باشد. مهاجرت به سوئیس در سال 2023 از سختی و دشواری های خاص به خود برخوردار می باشد. بهره مندی از شرایط فوق العاده مالی در خصوص پوشش هزینه زندگی در سوئیس از موارد حائز اهمیت در خصوص مهاجرت به سوئیس است. میزان هزینه زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بالاتر می باشد که می بایست مورد توجه متقاضیان قرار گیرد ناگفته نماند که میزان درآمد در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است.


کشور سوئیس با کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و همچنین آلمان هم مرز می باشد که به همین دلیل مردمان کشور سوئیس در بخش های مختلف به زبان رسمی این سه کشور صحبت می کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز است مقالاتی همچون اقامت سوئیس و کار در سوئیس را نیز مطالعه نمایید تا بتوانید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را بدست آورید.

اینفوگرافیک تولد در سوئیس

مقایسه نکات مثبت و منفی زندگی در سوئیس

والدینی که در پی اخذ پاسپورت خارجی برای فرزندان خود هستند پیش از انتخاب کشور مقصد می بایست تمامی شرایط سوئیس را در نظر بگیرند و سپس تصمیم گیری کنند. سوئیس کشوری با تولید ناخالص داخلی و شاخص توسعه انسانی بسیار بالا است. آمار بیکاری آن در سال جاری (2023)، 2% و تورم در سوئیس نیز تنها 1.2% است. علاوه بر اقتصاد بسیار قدرتمند، یکی دیگر از عواملی که سوئیس را بسیار پر طرفدار کرده زیبایی های طبیعی فراوان و جاذبه های گردشگری این کشور است. سوئیس همچنین از قرن 19 میلادی و کنفرانس وین، همواره موضع بی طرف داشته و هیچ گاه عضوی از گروه بندی های سیاسی کشورها وقتی امکان درگیری های نظامی وجود داشته، نشده است. این کشور همچنین در سال 2002 اولین کشوری بود که در نتیجه همه پرسی از مردم کشور خود، عضو سازمان ملل شد.

البته باید توجه داشت که در کنار این نکات مثبت هزینه های زندگی در سوئیس به عنوان یکی از نقاط منفی مهم باید در نظر گرفته شود. هر چند خود سوئیسی ها از آن جایی که درآمد ماهیانه بالای 6.000CHf (فرانک سوئیس) دارند با پرداخت حدود 4.000CHf (فرانک سوئیس) هزینه ماهیانه که متناسب با شهر محل اقامت، سبک زندگی و تعداد خانوار کمی متغیر است، فشاری را احساس نمی کنند. اما هزینه زندگی در سوئیس برای خارجی ها که باید پیش از ورود به سوئیس تمکن مالی لازم را به ازای یک سال زندگی در این کشور کنار گذاشته باشند، رقم بالا و سنگینی است.

مقررات اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد

تابعیت در هر کانتون دارای قوانین و مقررات خاص خود می باشد و کانتون ها در واقع ایالت های سوئیس می باشند. شورای هر ایالت وظیفه تعیین مقررات اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد را بر عهده دارد. لازم به ذکر است اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد در صورتی ممکن می باشد که:

  • فرزند متولد شده حاصل از ازدواج یک فرد خارجی و یک فرد اهل سوئیس باشد.
  • مادر فرزند متولد شده اهل سوئیس باشد اما این تولد حاصل ازدواج 2 فرد نباشد.
  • پدر فرزند متولد شده اهل سوئیس باشد در صورتی که تولد حاصل از ازدواج نباشد، پدر فرزند می تواند قبل از رسیدن فرزند به سن قانونی، برای کسب تابعیت و اقامت سوئیس برای فرزند اقدام نماید.
  • فرزندی که قبل از ثبت ازدواج از پدر سوئیسی و مادر خارجی متولد شده باشد می تواند تابعیت سوئیس را از طریق تولد بدست آورد.
  • در صورتی که والدین فرزند متولد شده تابع سوئیس باشند، فرزند هر قسمت دنیا متولد شود، والدین می توانند اقدام به اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد نمایند.

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد (22 سالگی)

افرادی که قبل از سال 2007 میلادی متولد شده اند و تولد آن ها در قالب ازدواج 2 فرد نباشد نمی توانند به طور خودکار تابعیت سوئیس را اخذ نمایند. این افراد می بایست تا سن 22 سالگی در سوئیس ساکن باشند که بتوانند اقامت سوئیس از طریق تولد را کسب نمایند. با رسیدن فرد به سن 22 سالگی، وی باید ثابت نماید که پدرش تابع و شهروند سوئیس می باشد. در این صورت، متقاضی با داشتن رابطه نزدیک با کشور سوئیس (اقامت و کار در این کشور و رعایت مقررات) می تواند اقدام به اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد نماید.

افرادی که قبل از سال 2007 میلادی با 1385 شمسی در سوئیس متولد شده اند اما تولد آن ها در قالب ازدواج دو فرد نباشد نمی توانند به طور خودکار تابعیت سوئیس را اخذ نمایند. درهمین باب می بایست گفت فرزندی که از مادر سوئیسی به دنیا می آید اما مادر وی ازدواج نکرده باشد، می تواند با داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ تابعیت نماید.

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد (22 سالگی)

هزینه های اساسی تولد در سوئیس

طبق آمار به دست آمده، هزینه تولد در سوئیس به نسبت اغلب کشورهای توسعه یافته جهان، نسبتا بالاتر است. به طور کلی بچه دار شدن در سوئیس یکی از مهم ترین تجربه های زندگی اتباع خارجی در این کشور خواهد بود، اما می تواند یکی از گران ترین ها نیز باشد. همچنین ممکن است از دیدن صورت حساب بیمارستان خود پس از زایمان متعجب شوید. طبقه گفته سارمان وزارت بهداشت و درمکان سوئیس، هزینه تولد در سوئیس به طور متوسط 22500CHF (فرانک سوئیس) می باشد. گه این هزینه تولد شامل بارداری، زایمان و مراقبت های پس از زایمان در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، بیمه درمانی در سوئیس می تواند بیشتر این هزینه را پوشش دهد. در نهایت اینکه هزینه واقعی تولد در سوئیس، به عوامل زیادی مانند نوع زایمان و محلی زندگی شما بستگی دارد.

در نمودار زیر می توانید هزینه تولد در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه تولد در کشورهای مختلف جهان

مزایای اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد

سوئیس تابع سیستم خاک یا به عبارتی همان jus soli نیست پس فقط کسی می توان به محض تولد پاسپورت سوئیس را اخذ نماید که پدر یا مادرش سوئیسی باشند. البته در بخشی، سوئیس برای جلوگیری کردن از بی تابعیت شدن افراد به طور خیلی محدود اصل خاک را هم پذیرفته است به این صورت که اگر کسی در خاک سوئیس متولد شود اما هویت و تابعیت والدینش مشخص نباشد، می تواند پاسپورت سوئیس را اخذ نماید.

مزایای اخذ پاسپورت سوئیس فراوان است؛ اما از جمله مهم ترین آن ها می توان به این مسئله اشاره نمود که اگر کسی با تولد پاسپورت این کشور را نگرفته باشد، مسیر طولانی پیش رو خواهد داشت. چرا که تابعین کشورهای اتحادیه اروپا برای اخذ پاسپورت سوئیس باید حداقل 5 سال و سایر افراد باید حداقل 10 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشند. لازم به ذکر است با داشتن پاسپورت سوئیس که یکی از معتبرترین کشورهای دنیا می باشد، می توان به 185 کشور دنیا سفر کرد.

قانون لغو تابعیت سوئیس

در صورتی که فرزند متولد شده حاصل ازدواج دو فردی باشد که قبلا تابع سوئیس بوده اند اما اکنون این ویژگی را از دست داده اند، می تواند با داشتن شرایط لازم مانند اقامت بلند مدت در سوئیس و متعهد بودن به این کشور، اقدام به اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد نماید. در صورتی که فرزند متولد شده نتواند از طریق تابعیت پدر و مادرش اقدام به اخذ تابعیت سوئیس کند، می تواند با داشتن شرایط زیر تابعیت ساده سوئیس را بدست بیاورد:

  • رسیدن به سن 22 سال تمام
  • پیش از رسیدن به 22 سالگی، به مدت 6 سال در کشور سوئیس ساکن باشد.
  • داشتن رابطه خوب و نزدیکی با کشور سوئیس نیز شرط مهمی برای اخذ تابعیت سوئیس می باشد.

فرزند خواندگی در سوئیس

اخذ تابعیت مضاعف در سوئیس از سایر برجستگی های سوئیس در باب تولد می باشد. متقاضیانی که اهل سوئیس هستند و سرپرستی کودکان بی سرپرست را به عهده می گیرند، می توانند برای این کودک تابعیت و اقامت سوئیس را کسب کنند. در صورتی که فرد خارجی بخواهد تابعیت مضاعف داشته باشد و تابعیت کشور قبلی خود را نگه دارد و تابعیت کشور سوئیس را نیز بدست آورد، این امر نیز امکان پذیر می باشد. فرزندانی که خارج از خاک سوئیس به دنیا می آیند و تا سن 22 سالگی اقدام به اخذ تابعیت از طریق تولد در این کشور نمی کنند، به طور خودکار تابعیت خود را از دست می دهند.

این افراد تا سن 22 سالگی می توانند در سازمان ها و کنسولگری مربوطه ثبت نام کنند تا تابعیت سوئیس را اخذ نمایند. در صورتی که این افراد تابعیت سوئیسی خود را از دست بدهند، می توانند بعد از سن 22 سالگی، در دوره 10 ساله تابعیت خود را به دست بیاورند.

امید بر این است که با به اتمام رسیدن مقاله اخذ تابعیت از طریق تولد توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات حقوقی معتبر در باب مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری در سوئیس و سایر طرق اخذ اقامت سوئیس می باشد. متقاضیان مهاجرت به سوئیس می توانند با بررسی سایر طرق مهاجرتی به این کشور ثروتمند جهان فرصتی ایده آل در خصوص ادامه روند زندگی را در سوئیس برای خود رقم زنند.

سوالات متداول در باب تولد در سوئیس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تولد در سوئیس می باشیم:

  • مقررات اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد چیست؟ فرزند متولد شده حاصل از ازدواج یک فرد خارجی و یک فرد اهل سوئیس باشد. مادر فرزند متولد شده اهل سوئیس باشد اما این تولد حاصل ازدواج 2 فرد نباشد. پدر فرزند متولد شده اهل سوئیس باشد در صورتی که تولد حاصل از ازدواج نباشد، پدر فرزند می تواند قبل از رسیدن فرزند به سن قانونی، برای کسب تابعیت و اقامت سوئیس برای فرزند اقدام نماید. فرزندی که قبل از ثبت ازدواج از پدر سوئیسی و مادر خارجی متولد شده باشد می تواند تابعیت سوئیس را از طریق تولد بدست آورد. در صورتی که والدین فرزند متولد شده تابع سوئیس باشند، فرزند هر قسمت دنیا متولد شود، والدین می توانند اقدام به اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد نمایند.
  • شرایط فرزند خواندگی در سوئیس چیست؟ اخذ تابعیت مضاعف در سوئیس از سایر برجستگی های سوئیس در باب تولد می باشد. متقاضیانی که اهل سوئیس هستند و سرپرستی کودکان بی سرپرست را به عهده می گیرند، می توانند برای این کودک تابعیت و اقامت سوئیس را کسب کنند. در صورتی که فرد خارجی بخواهد تابعیت مضاعف داشته باشد و تابعیت کشور قبلی خود را نگه دارد و تابعیت کشور سوئیس را نیز بدست آورد، این امر نیز امکان پذیر می باشد. فرزندانی که خارج از خاک سوئیس به دنیا می آیند و تا سن 22 سالگی اقدام به اخذ تابعیت از طریق تولد در این کشور نمی کنند، به طور خودکار تابعیت خود را از دست می دهند. این افراد تا سن 22 سالگی می توانند در سازمان ها و کنسولگری مربوطه ثبت نام کنند تا تابعیت سوئیس را اخذ نمایند. در صورتی که این افراد تابعیت سوئیسی خود را از دست بدهند، می توانند بعد از سن 22 سالگی، در دوره 10 ساله تابعیت خود را به دست بیاورند.
5/5 - (11 امتیاز)

19 دیدگاه برای “اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد

  1. عادل گفت:

    اقمت دایم با تابعیت چه فرقی میکنه>؟؟؟؟؟ تو اقامت دایم هم از مزایای ویزای شنگن برخوردار هستیم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تفاوت های جزئی دارن مثل اینکه شما شهروند اون کشور باشی یا شهروند کشوری دیگه اما اقامت دائم یا مادام العمر داشته باشی
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. sohrab گفت:

    من اگر تو سوئیس با یه مرد فرانسوی ازدواج کنم بچه من چه ملیتی میگیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ایرانی

  3. رضا جان محمدی گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد کار ضمن تحصیل در سوئیس هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله کار ضمن تحصیل در سوئیس رو مطالعه فرمائید

  4. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ما رو در این زمینه مطالعه فرمائید

  5. Deniz گفت:

    خیلی خوب بود. از راهنمایی تون ممنون

  6. ali گفت:

    اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد آیا اگر در کشورهای اروپایی اقامت داشته باشیم هم امکان پذیر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفاانه

  7. هزاره گفت:

    آیا والدینی که در سوئیس فرزندی به دنیا می آروند مشمول دریافت تابعیت کشور سوئیس هستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه

  8. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون ازسایت به روزتون

  9. رامبد گفت:

    من با 34 سال سن و مدرک کارشناسی برق و 5 سال سابقه کار چطوری می تونم برای ویزا اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در سوئیس نیاز به قرارداد کاری دارید

  10. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  11. همایون هیرانی گفت:

    اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد چقدر میتونه والدین رو به تابعیت این کشور نزدیک کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید با روش های مختلفی این نوع ویزا رو بدست بیارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *