مهاجرت

اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد

اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد

در 2023 اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد تنها برای کسانی است که حداقل یکی از والدین آن ها نیوزلندی بوده یا در خاک نیوزلند به دنیا آمده باشند اما تابعیت و هویت والدینشان نامعلوم باشد. لازم به ذکر است تا زمانی که نیوزلند استقلال خود را بدست نیاورده بود شهروندان نیوزلندی از اتباع بریتانیا محسوب می­شدند و به آنان ملیت انگلیسی و تابعیت نیوزلندی اعطا می­گردید.

عزیزانی که تصمیم به اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد را دارند می­توانند جهت آگاهی در این زمینه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

  • آیا نیوزلند از اصل خاک تبعیت می کند یا اصل خون؟
  • شرایط مهاجرت به نیوزلند برای زایمان چیست؟
  • چگونه یک کودک در نیوزلند می تواند تابعیت به دست آورد؟
  • امتیاز تولد در نیوزلند برای کودک و والدین او چیست؟

اینفوگرافیک تولد در نیوزلند

اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند و سایر کشورها

پس از سال 1987 که نیوزلند توانست استقلال خود را بدست بگیرد، دیگر به شهروندان و ساکنین نیوزلند پاسپورت نیوزلندی اعطا می­گردید و کم کم تابعیت انگلیسی نیوزلندی از بین رفت. در مبحث تابعیت باید بیان نمائیم که در میان تمامی کشورها سیستم اعطای تابعیت بر 2 اصل خاک و خون صورت می­گیرد. بدین معنا که برخی از کشورها به افراد بر اصل خون و برخی دیگر بر اصل خاک تابعیت کشورشان را اعطا می­نمایند. کشورهایی که سیستم اعطای تابعیت آنها بر اصل خاک است، در صورتیکه نوزادی در قلمرو آنها متولد گردد بلافاصله بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین وی تابعیت آن کشور داده می­شود.

اما در کشورهایی که سیستم اعطای تابعیت بر اصل خون است دارای شرایط و قوانین بسیاری است. یکی از آنها عبارتست از اینکه هر نوزادی که در هز جای دنیا متولد شود بطور خودکار تابعیت والدین خود را اخذ می­نماید. در مجموع تعداد کشورهای تابع سیستم خاک کم تر است و برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • شیلی
  • کانادا
  • آمریکا
  • برزیل
  • بولیوی
  • آرژانتین
  • باربادوس
  • باربودا و غیره

دولت نیوزلند به نوزادانی که قبل از سال 2006 میلادی در این کشور متولد گردیده اند تابعیت نیوزلند را اعطا می­نماید. اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد شامل مأموران سیاسی دولت ها یا دیپلمات هایی که برای انجام کار به کشور نیوزلند سفر نموده اند، نمی­شود. در صورتیکه فرزندان این دسته از افراد در این کشور بدنیا بیایند تابعیت کشور مبدأ خودشان به فرزندانشان داده خواهد شد. نیوزلند به صرف تولد برای کسی پاسپورت صادر نمی کند، اما اگر فردی در این کشور متولد شده باشد، فرزندانش امکان اخذ پاسپورت نیوزلند را تحت شرایطی خواهند داشت.

مقایسه تولد در نیوزلند و کانادا

مشخص شد که در حال حاضر کشور نیوزلند تابع سیستم خون است و از طریق تولد به کسی تابعیت اعطا نمی کند مگر والدینش در آن زمان اقامت دائم یا پاسپورت نیوزلند را داشته باشند. کسانی که از طریق کار و تحصیل به نیوزلند مهاجرت می کنند به همین دلیل معمولا پس از این که موفق به اخذ اقامت دائم شوند برای فرزندآوری اقدام می کنند. هزینه های درمان در نیوزلند رایگان است اما تولد فرزند در بیمارستان های خصوصی این کشور بین 3000$ تا 4000$ (دلار نیوزلند) هزینه خواهد داشت.

این در حالی است که کانادا یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است که تابع سیستم خاک یا همان jus soli است. افراد زیادی از سرتاسر دنیا به منظور اخذ پاسپورت کانادایی برای فرزندشان به این کشور می روند. این افراد باید از قبل توجه داشته باشند تولد در کانادا به شرح ذیل هزینه خواهد داشت:

نوع هزینه ها در کانادامیزان هزینه به دلار کانادا
هزینه زندگی ماهانه برای یک خانواده 3 نفره$2800 تا 3500$
زایمان سزارین$10000 تا 12000$
زایمان طبیعی در منزل با مامای متخصص$2500 تا 3000$
زایمان طبیعی در بیمارستان$5000 تا 8000$

اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند و سایر کشورها

روند اساسی زایمان برای تولد در نیوزاند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال زایمان جهت تولد فرزندان خود در نیوزلند هستند، باید روند زایمان در این کشور را به صورت دقیق مطالعه کنند. در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در روند تولد فرزندان خود در نیوزلند مواجه خواهند شد. روند زایمان  برای تولد در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

روند زایمان برای تولد در نیوزلندتوضیحات
داشتن فرزنداتباع خارجی باید به داشتن فرزند خود در نیوزلند فکر کنند.
اخذ ویزامتقاضیان باید برای ویزای اقامت موقت نیوزلند اقدام کنند. در نهایت اگر درخواست متقاضیان تایید شد می توانند به کانادا سفر کنند.
ارائه اطلاعات به پزشکانمتقاضیان باید به پزشکان بیمارستان خود در مورد اقامت خود در این کشور اطلاع دهند.
دریافت شناسنامه برای فرزندانبعد از تولد فرزندان در نیوزلند، باید برای شناسنامه و پاسپورت نیوزلندی آنها اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت تولد فرزند در نیوزلند

یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند تولد در نیوزلند، ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز به بیمارستان محل تولد فرزندان در نیوزلند می باشد. در صورت ناقص بودن مدارک روند تولد فرزندان در این کشور با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. به طور کلی، وقتی متقاضیان برای بچه دار شدن به بیمارستانی در نیوزلند می روند باید مدارک خاصی را به همراه داشته باشند، همچنین کپی از این مدارک نیز الزامی است. البته لازم به ذکر است که در بیمارستان های روند دریافت مدارک مورد نیاز از والدین فرزندان در نیوزلند به راحتی صورت می گیرد.

مدارک ضروری که والدین فرزندان در نیوزلند باید بدو تولد به بینارستان ارائه دهند عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت تولد فرزند در نیوزلند

اعطای تابعیت از طریق اقامت در نیوزلند در 2023

در سال 2023 از دیگر راه هایی که افراد می­توانند علاوه بر اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور نیوزلند را اخذ نمایند، اقامت به مدت 5 سال بصورت مستمر و پی در پی است. بدین گونه که بسیاری از افراد از راه های مختلف از جمله مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در نیوزلند وارد این کشور می­ شوند. دولت نیوزلند به این دسته از افراد پس از 5 سال تابعیت نیوزلند را اعطا خواهد نمود.

دولت نیوزلند در سال 2005 این قانون را کمی تغییر داد و بیان نمود افرادی که تا قبل از 21 آوریل 2005 دارای اقامت دائم نیوزلند بوده اند پس از گذشت 3 سال خواهند توانست تابعیت این کشور را دریافت نمایند. قانون فوق تنها تا سال 2010 میلادی دارای اعتبار بود و پس از آن این قانون نیز منقضی گردید. ناگفته نماند افرادی که بدون مجوز قانونی در کشور نیوزلند در مدت زمان طولانی زندگی نموده اند و سعی در اخذ اقامت قانونی این کشور ننموده اند، نمی­توانند تابعیت نیوزلند را دریافت نمایند. همراهان عزیز می­­توانند جهت آگاهی از جزئیات اخذ تابعیت نیوزلند با مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

شرایط اعطای تابعیت و اقامت نیوزلند

افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت نیوزلند را دارند باید دارای شرایط ذیل باشند:

  • 3 سال اقامت مستمر و پی در پی در نیوزلند
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و اطلاعات کافی در زمینه تاریخ و جغرافیای کشور نیوزلند
  • ارائه مدارکی که فرد دارای توانایی مالی لازم برای امرار معاش خود و خانواده خود در نیوزلند است
  • آگاهی از مزایای اخذ تابعیت نیوزلند
  • برخورداری از اخلاق وشخصیت مناسب و عدم سوء سابقه کیفری
  • در نهایت فرد می­ بایست در مراسم اعطای تابعیت نیوزلند حضور یابد

استثناء بر مقررات اقامت مداوم در نیوزلند

دولت نیوزلند در برخی موارد 3 سال اقامت مستمر در نیوزلند را برای بعضی از افراد حذف نموده است. قانون 3 سال اقامت مستمر مشمول افراد زیر نمی­گردد:

  • اتباع کشور ساموا که به این کشور مهاجرت نموده اند.
  • نوزادانی که از مادران نیوزلند در خارج از کشور نیوزلند در بین سالهای 1949-1977 متولد شده اند
  • کودکانی که توسط اتباع نیوزلندی به فرزند خواندگی گرفته شده اند
  • نوزادنی که در خارج از کشور نیوزلند از والدین نیوزلندی متولد گردیده اند

اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد بر اساس خون

همانطور که می­دانید سیستم اعطای تابعیت در کشور نیوزلند در ابتدا بر اصل خاک بود اما بدلیل افزایش مهاجران و برخی دلایل دیگر این کشور سیستم اعطای تابعیت خود را به اصل خون تغییر داد. بر طبق قوانین کشور نیوزلند نوزادانی که در خارج از کشور نیوزلند بدنیا آمده اند و یکی از والدین وی تابعیت نیوزلند را داشته باشد، در صورتی تابعیت نیوزلند اعطا می ­گردد که نوزاد تابعیت هیچ کشور دیگری را نداشته و پس از مدتی زندگی در نیوزلند می تواند تابعیت نیوزلند را اخذ نماید. افراد با سوالات متعددی در زمینه اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد روبرو می­ شوند. دوستان عزیز می­توانند پاسخ تمامی سوالات خودشان را در زمینه اخذ تابعیت نیوزلند از طریق تولد از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

سوالات متداول در باب تولد در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تولد در نیوزلند می باشیم:

  • شرایط اعطای تابعیت و اقامت نیوزلند چیست؟ 3 سال اقامت مستمر و پی در پی در نیوزلند، برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و اطلاعات کافی در زمینه تاریخ و جغرافیای کشور نیوزلند، ارائه مدارکی که فرد دارای توانایی مالی لازم برای امرار معاش خود و خانواده خود در نیوزلند است، آگاهی از مزایای اخذ تابعیت نیوزلند، برخورداری از اخلاق وشخصیت مناسب و عدم سوء سابقه کیفری و در نهایت فرد می­ بایست در مراسم اعطای تابعیت نیوزلند حضور یابد
  • استثناء بر مقررات اقامت مداوم در نیوزلند چیست؟ اتباع کشور ساموا که به این کشور مهاجرت نموده اند. نوزادانی که از مادران نیوزلند در خارج از کشور نیوزلند در بین سالهای 1949-1977 متولد شده اند، کودکانی که توسط اتباع نیوزلندی به فرزند خواندگی گرفته شده اند و نوزادنی که در خارج از کشور نیوزلند از والدین نیوزلندی متولد گردیده اند
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *