ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

ما در این مقاله به یکی از مباحث روز کارآفرینی و سرمایه گذاری خارجی، یعنی اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway می پردازیم. اما Subway چیست؟ و دلیل اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway چیست؟ Subway یک رستوران زنجیره ای فست فود بزرگ با مالکیت خصوص آمریکایی است که به سرمایه گذاران کارآفرین متقاضی از سرتاسر دنیا نمایندگی اعطاء می کند. شما برای افتتاح یک نمایندگی Subway، نیازمند دارایی های نقدی حداقل $30000 (دلار) و ارزش خالص $80000 الی $310000 (دلار) می باشید. همچنین، هزینه های راه اندازی نمایندگی Subway، شامل هزینه های ساخت و اجاره تجهیزات از $116200 تا 262850$ (دلار) متغیر است. ما در این مقاله به بررسی ایده اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway می پردازیم و در صورت نیاز به اخذ مشاوره های تخصصی، حتما با کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • شرایط سرمایه گذاری در شرکت سابوی چیست؟
  • آیا می توان نمایندگی شرکت سابوی را به دست آورد؟
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در سابوی چقدر است؟

شرایط اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

فهرست زیر، لیست بزرگترین رستوران های فست فود جهان را در سال های 2014-2015 با توجه به محل ها و میزان درآمد سالانه شان نشان می دهد. همانطوریکه مشاهده می شود رستوران فست فود Subway دار صدر بزرگترین و پر درآمد ترین رستوران های جهان قرار دارد که همین عامل باعث توجه کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی جهت اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway شده است.

نامتعداد نمایندگیمیزان درآمد
1آمریکاSubway42998UA$ 11.9 billion
2آمریکاMac Donald37200US$ 25.413 billion
3آمریکاStarbucks30000US$ 5.24 billion
4آمریکاKFC20404US$ 23 billion
5آمریکاBurger King16859US$ 8.6 billion

رستوران های فست فود زنجیره ای Subway

Subway یک رستوران زنجیره ای فست فود بزرگ با مالکیت خصوص آمریکایی است که سادویچ های زیردریایی (subs) و سالاد به مشتریانش می فروشد. Subway یکی از رستوران های با رشد بسیار سریع در کل دنیاست که به سرمایه گذاران و کارآفرینان نمایندگی اعطاء می کند. فقط در سال 2017، Subway تقریبا 42000 فروشگاه مستقر در بیش از 100 کشور دنیا داشت. لازم به ذکر است که بیش از نیمی از این تعداد هم در ایالات متحده آمریکا قرار داشت. ناگفته پیداست که Subway بزرگترین رستوران زنجیره ای تک براند، و نیز بزرگترین اپراتور رستوران، در کل دنیا محسوب می شود. این رستوران، در 28 آگوست سال 1965 یعنی 53 سال پیش در آمریکا افتتاح شده است و شعبه اصلی این رستوران در میلفورد، کانکتیکوت، آمریکا قرار دارد.

هزینه اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

در صنعت بیزینس کوچک، بسیاری از کارآفرینان سرمایه گذاری جهت حق استفاده از نام تجاری (براند) یا سرمایه گذاری برای اخذ نمایندگی را بر راه اندازی یک بیزینس کوچک ترجیح می دهند. با سرمایه گذاری جهت حق استقاده از نام تجاری، کارآفرینان امتیاز طلب از مزیت بهره برداری از اسم تجاری یا برند شرکت مورد نظر بهره برداری کرده و از این طریق مسیر فرآیند راه اندازی کسب و کار کوچک خود را کوتاه تر و آسان تر می سازند.

اخذ نمایندگی امتیازات متعددی را به مالک نمایندگی اعطا میکند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط با شرکت اصلی
  • بهره گیری از مزایا و امتیازات یک استراتژی براندینگ ایجاد شده

در کل، Subway نمایندگی دهنده معروف فروشگاههای ساندویچی اش می باشد. این براند یکی از شرکت های معروف و بسیار موفق در حق استفاده از نام تجاری می باشد. همچنین، حق استفاده از براند یا نام تجاری Subway دارای پایین ترین هزینه های حق برند می باشد که برای نمایندگی ها مقرون به صرفه است.

هزینه اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

حق استفاده از برند Subway

Subway دارای سابقه طولانی در زمینه کسب و کار فست فود می باشد. Subway، شرکتی با مالکیت خصوصی است و اولین رستوران اش را در کانکتیکوت به مدیریت فرد دیلوکا در سال 1965 افتتاح کرد. ریشه های عمیقش به شرکت اجازه داد تا براند استراتژیک قوی ای را در زمینه ساندویچ و فست فود بسازد. با توسعه و گسترش همه جانبه از سال 2010، فروشگاههای Subway به صورت قارچ گونه ای رشد کردند. در شروع سال 2013، فروشگاه زنجیره ای فست فود 50 فروشگاه جدید را در عرض یک هفته افتتاح کرد. این براندینگ قوی به رشد و گسترش جهانی Subway با بیش از 44000 فروشگاه در بیش از 100 کشور دنیا در سال 2017 کمک کرد.

هزینه اخذ نمایندگی رستوران Subway

یکی از نکات اصلی فروش و اخذ نمایندگی Subway هزینه پایین افتتاح نمایندگی این رستوران می باشد. به عنوان مرحله نخست از افتتاح نمایندگی Subway، فرد یا سرمایه گذار بهره بردار از حق استفاده از برند معمولا بایستی که محل فروشگاه یا فست فودی را تعیین کند و هزینه های اولیه اخذ نمایندگی را پرداخت نماید. هزینه های اولیه برای محل یک فروشگاه ساندویچی یا فست فود شامل هزینه های ملک و ساخت آن می باشد. برای شرکت Subway، کل هزینه اولیه سایت رستوران از 116000$ تا 263000$ (دلار) در ایالات متحده آمریکا، بسیار پایین تر از دیگر نمایندگی های فست فود رقیب می باشد.

هزینه های دیگر شامل اخذ نمایندگی از شرکت می باشد. هزینه تایید استارت آپ اولیه 15000$ (دلار) جهت شروع کار لازم است. بطور سالانه، با افزایش درآمد نمایندگی، افزایش هزینه های استفاده از نام برند انتظار می رود. این هزینه ها با نام هزینه های royalty شرکت Subway شناخته می شود. هزینه های royalty شرکت Subway در حدود 8% فروش های ناخالص سالانه می باشد. بعلاوه، نمایندگی بایستی هزینه بودجه تبلیغاتی را هم پرداخت کند که 4.5% کل فروش های ناخالص است.

روش اخذ نمایندگی از یک رستوران Subway

یک نوع فرآیند ارزیابی صلاحیت یا due diligence برای اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway لازم است، و فرد سرمایه گذار بایستی قبل از ورود به توافق نامه اخذ نمایندگی با Subway، دارای یک سری شرایط خاص باشد. مرحله اول برای کارآفرین سرمایه گذار Subway معمولا گرفتن تاییدیه سایت نمایندگی شرکت Subway می باشد. این امر خود مستلزم تحقیقات گسترده بازاری و نیز اطلاع از جایی است که مقدار کلانی از سرمایه سرمایه گذار، هزینه شود.

علاوه بر اخذ تایید در مورد سایت نمایندگی شرکت، کارآفرین سرمایه گذار همچنین بایستی دارای ارزش خالص ویژه 80000$ الی 310000$ (دلار) باشد. شرط نقدینگی نیز معمولا متوجه کارآفرین سرمایه گذار است، و این شرط در مورد نمایندگی Subway از 30000$ تا 90000$ (دلار) متغییر است. پس از اخذ تاییدیه محل و احراز صلاحیت در مورد شرایط سرمایه گذاری، در مرحله بعد سرمایه گذار وارد توافق اخذ نمایندگی با شرکت می شود. یکی از بزرگترین مزایای نمایندگی اخذ شده توانایی استفاده از شیوه های کاری شرکت، حقوق علائم تجاری و برندینگ آن شرکت است. با توجه به این امتیازات، سرمایه گذار عمدتا می تواند بر بازاریابی فروش های نمایندگی اخذ شده متمرکز شود.

فروش ها در اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

هم ساندویچ های Subway و هم بیزینس Subway هر دو به خوبی جا افتاده و معروف شده اند، که همین امر به Subway کمک می کند تا به یک تولید کننده پیشرو با درآمد بالا تبدیل شود. همانطور که مجله کارآفرین “Enterpreneur Magazine” هم گزارش کرده است، Subway رتبه شماره 1 فروشگاه های زنجیره ای فست فود دنیا را تحت سیطره خود دارد.

با این رتبه بالا و شرکت بابنیه، سرمایه گذاران نمایندگی می توانند انتظار سود بالاتری از سرمایه گذاری شان حاصل از درآمد فروش داشته باشند. سالانه، میانگین کل فروش های رستوران های معمولی Subway تقریبا$ 49000 (دلار) می باشد. Subway یکی از ارزانترین رستوران های فست فود برای سرمایه گذاری و اخذ نمایندگی محسوب می شود. شما سرمایه گذاران و کارآفرینان محترم جهت افتتاح نمایندگی Subway، نیازمند دارایی های نقدی حداقل 30000$ (دلار) و ارزش خالص 80000$ الی $310000 (دلار) می باشید. در مقایسه، MacDonald از سرمایه گذاران برای اخذ نمایندگی، حداقل $750000 (دلار) دارایی نقدی مطالبه می کند.

پس، سرمایه گذاران Subway به پول کمی برای اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway نیازمندند چرا که رستوران های زنجیره ای ساندویچ جهت افتتاح آسان تر هستند. بر طبق نظر خود شرکت، هزینه های استارت آپ (راه اندازی) Subway، شامل هزینه های ساخت و اجاره تجهیزات از $116200 تا 262850$ (دلار) متغیر است.

شرایط کلی زندگی و کار در آمریکا

آمریکا جزء ایده آل ترین نقطه از جهان برای شروع کسب و کار یا راه اندازی بیزینس در جهان می باشد. به همین دلیل هم بزرگترین و معروفترین شرکت های جهان مثل شرکت های مایکروسافت، مک دونالد، کرایسلر و غیره، همگی در آمریکا مرکزیت داشته و در سایر کشورهای جهان فقط شعبه خارجی دارند. گواه این برتری بیزینسی آمریکا نیز رنکینگ بانک جهانی از رقابتی ترین اقتصادهای جهانی در سال گذشته میلادی است که آمریکا را در رده دوم بعد از سنگاپور نشان می دهد:

اما علاوه بر این محیط کسب و کار برای کار در این کشور نیز کاملا فراهم است. از یک طرف کیفیت زندگی در آمریکا بسیار بالا و از طرف دیگر سطح متوسط درآمدی در این کشور بالاتر از حد استاندارد جهانی است. مطابق آمارهای موجود از بازار کار کشور آمریکا، میانگین درآمد ماهیانه کار کارگری در این کشور حدودا 7920$ (دلار) است، درآمدی که حتی متوسط درآمدی آلمانی ها و ژاپنی ها نیز به پای آن نمی رسد.

 

جهت اطلاع از این موضوع مهم حتما نمودار مقایسه ای زیر را ملاحظه فرمائید:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه آمریکا با کشورهای دیگر

 

در انتها، برای پاسخ به سوالات خود در خصوص راه های مهاجرت به آمریکا و اخذ مشاوره های دقیق و حرفه ای با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway به پرسش های پرتکرار زیر پاسخ داده شده است:

  • فروش ها در اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway چگونه است؟ هم ساندویچ های Subway و هم بیزینس Subway هر دو به خوبی جا افتاده و معروف شده اند، که همین امر به Subway کمک می کند تا به یک تولید کننده پیشرو با درآمد بالا تبدیل شود. همانطور که مجله کارآفرین “Enterpreneur Magazine” هم گزارش کرده است، Subway رتبه شماره 1 فروشگاه های زنجیره ای فست فود دنیا را تحت سیطره خود دارد.
  • روش اخذ نمایندگی از یک رستوران Subway به چه صورت است؟ یک نوع فرآیند ارزیابی صلاحیت یا due diligence برای اخذ نمایندگی و سرمایه گذاری در Subway لازم است، و فرد سرمایه گذار بایستی قبل از ورود به توافق نامه اخذ نمایندگی با Subway، دارای یک سری شرایط خاص باشد. مرحله اول برای کارآفرین سرمایه گذار Subway معمولا گرفتن تاییدیه سایت نمایندگی شرکت Subway می باشد. این امر خود مستلزم تحقیقات گسترده بازاری و نیز اطلاع از جایی است که مقدار کلانی از سرمایه سرمایه گذار، هزینه شود.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *