ویزای تحصیلی

اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

یکی از کشورهای آمریکای جنوبی که به علت هزینه تحصیل مقرون به صرفه و امکانات نسبتاً خوب دانشگاه ها مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است اکوادور می باشد. مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی اکوادور یکی از راه های اخذ اقامت می باشد که شرایط دشواری ندارد و بسیاری از افراد برای آن اقدام می کنند. کشور اکوادور به دلیل برخورداری از مناطق طبیعی زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان سالانه تعداد زیادی توریست جذب می کند.

سیستم آموزشی در کشور اکوادور به صورت دانشگاه های دولتی و خصوصی کار می کند و این دو در میزان شهریه و امکانات آموزشی با یکدیگر تفاوت دارند. کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی به اکوادور اقدام به نگارش این مقاله کرده اند.

واجدین شرایط درخواست ویزای تحصیلی اکوادور

تمامی متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی اکوادور باید قبل از درخواست، طرق واجد شرایط شدت درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به طور دقیق بررسی کنند. به عبارت دیگر، افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی اکوادور هستند، باید واجد شرایط درخواست این نوع از ویزای اکوادور باشند. در غیر این صورت اجازه درخواست ویزای تحصیلی اکوادور را نخواهند داشت. به طور کلی اگر دانشجویان بین المللی به دنبال درخواست ویزای تحصیلی اکوادرو هستند، باید شرایط زیر را برآورده کنند:

  • افرادی که مایل به تحصیل در اکوادور برای مدتی بیش از 90 روز هستند.
  • شهروند یکی از کشورهای آمریکایی در قسمت مرکزی قاره آمریکا هستند.

در نمودار زیر می توایند روند درخواست ویزای تحصیلی اکوادور را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی اکوادور

شرایط اخذ ویزای دانشجویی اکوادور در 2023

دریافت ویزای دانشجویی اکوادور در 2023 نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور یا مراکز آموزش عالی می باشد. متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی اکوادور قبل از مهاجرت به اکوادور باید با تحقیقات جامع از تمام دانشگاه های این کشور و شرایط تحصیل در اکوادور اطلاعات لازم را بدست آورند. بعد از انجام بررسی لازم و انتخاب دانشگاه مورد نظر در اکوادور لازم است که مدارک مورد نیاز برای پذیرش را به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی برای وب سایت رسمی دانشگاه ارسال کنید.

واحد پشتیبانی وب سایت زمانی که ایمیل مبنی بر مدارک را دریافت می کند، یک تاییدیه دریافت مدارک ارسال می کند که لازم است توجه کنید این تاییدیه به معنای پذیرش نیست. معمولا بررسی درخواست ویزای دانشجویی اکوادور در حدود 3 هفته زمان می برد که لازم است در این خصوص عجله نداشته باشید و صبوری کنید. قبل از انتخاب اکوادور به عنوان مقصد تحصیلی به این موضوع توجه کنید که مدارک اکثر دانشگاه های این کشور در وزارت علوم ایران مورد قبول نمی باشد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

امکان کار با ویزای تحصیلی اکوادور

دارندگان ویزای تحصیلی اکوادور بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، امکان کار حین تحصیل در این کشور را خواهند داشت. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی اکوادور برای دارندگان آن، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. نکته قابل توجه این است که، دانشگاه های اکوادور با همکاری دولت، مشاغل دانشجویی متنوعی را برای دانشجویانی که قصد کار در این کشور را دارند ارائه کرده است. از سوی دیگر، این مشاغل حقوق و مزایا بی شماری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در اکوادور را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در اکوادور را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

متقاضیان بعد از اینکه از دانشگاه پذیرش تحصیلی گرفتند باید برای دریافت ویزای دانشجویی اکوادور مدارک ملزوم سفارت را در زمان مشخص تسلیم کنند. با توجه به این که زبان رسمی کشور اکوادور اسپانیایی می باشد باید این اسناد و مدارک که با توجه به شرایط هر متقاضی متفاوت است اما به صورت کلی در لیست زیر خلاصه می شود، به صورت ترجمه شده به سفارت اکوادور ارائه شود:

  • اصل گذرنامه معتبر با دو صفحه خالی
  • ارائه تاییدیه پذیرش از دانشگاه های اکوادور
  • مدارک شناسایی معتبر مثل کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی
  • گواهی سلامت پزشکی که نشان از سلامت فیزیکی دارد
  • ارائه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی

اگر مدارک شما مورد تایید سفارت اکوادور قرار بگیرد باید برای انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه حضوری با افسر بررسی ویزا خود را آماده کنید. به طور کلی فرایند صدور ویزای دانشجویی یا ویزای کار و سرمایه گذاری در اکوادور در صورتی که در پرونده شما مشکلی وجود نداشته باشد از 2 ماه تا 3 ماه زمان خواهد برد. به خاطر داشته باشید که ویزای دانشجویی کشور اکوادور در دو مرحله صادر می شود؛ اگر از سفارت جواز سفر به اکوادور را دریافت کردید باید بعد از ورود به خاک کشور در اولین فرصت برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر اقدام کنید‌. به خاطر داشته باشید که طبق قوانین کشور اکوادور امکان اعطاء بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی وجود ندارد و تحصیل در اکوادور رایگان نخواهد بود.

مزایای اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

در سال 2018 میلادی بین دولت اکوادور و سران کشورهای اروپایی توافقاتی انجام شد که طبق آن سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا با پاسپورت اکوادور امکان پذیر است. لازم به ذکر است اگر با پاسپورت اکوادور به کشورهای اروپایی سفر می کنید تنها برای مدت سه ماه جواز اقامت دارید و برای اقامت بیشتر باید مرتبط با اهداف خود ویزا دریافت کنید. سفر به آمریکا و کانادا با ویزای اکوادور حتی اگر شهروند این کشور باشید نیازمند اخذ ویزا می باشد اما فرآیند دریافت ویزا به دشواری اقدام با پاسپورت ایرانی نیست.

برای علاقمندان اخذ ویزای دانشجویی اکوادور این خبر خوب وجود دارد؛ این کشور با اسپانیا روابط بسیار نزدیکی دارد و دارنده ویزای اکوادور می تواند به اسپانیا سفر کند و برای دریافت ویزای این کشور دشواری معمول را نخواهد داشت. دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید توجه داشته باشند که هیچ کدام از دانشگاه های اکوادور مدارک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم ایران ارائه نمی کنند. کشور اکوادور بیشتر برای تحصیل رشته های فنی و مهندسی مانند مهندسی عمران و مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر و ارتباطات شهرت جهانی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و هزینه زندگی در اکوادور می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با تجربه بسیار در زمینه اخذ انواع ویزا همراه با راهنمای شما در مسیر مهاجرت دانشجویی به اکوادور می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی اکوادور

با توجه به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی اکوادور، دراین بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • مدت اعتبار ویزای تحصیل اکوادو چقدر است؟ ویزاتی تحصیلی اکوادوری که از کنسولگری این کشور دریافت می کنید، فقط برای 1 سال معتبر است. با این حال می توان این نوع از ویزا را به طور سالانه و برای کل مدت تحصیل خود تمدید کرد.
  • چگونه می توانم ویزای تحصیلی اکوادور را تمدید کنم؟ متقاضیان باید حداقل 1 ماه قبل از انقاضای ویزای تحصیلی خود برای تمدید ویزای تحصیل اکوادور اقدام کنند. برای تمدید ویزای تحصیلی اکوادور، دانشجویان باید به اداره مهاجرت اکوادور در این کشور مراجعه فرمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *