مهاجرت

ازدواج در نیوزلند

ازدواج در نیوزلند

اخذ اقامت از طریق ازدواج در نیوزلند روندی است که از قوانین مختص به خود برخوردار است و زوجین باید از قوانین این کشور آگاهی یابند. نیوزلند کشوری با آب و هوای بی نظیر می باشد که از ثبات سیاسی پایدار و رشد اقتصادی مناسبی برخوردار است. افراد از راه های مختلفی سعی در مهاجرت به این کشور پهناور دارند. این کشور در گذشته از مستعمرات بریتانیا بود و اکثر سیستم های آموزشی و استانداردهای زندگی مردم این کشور برگرفته از استانداردهای کشور انگلستان است. نیوزلند در سال 1974 توانست از استعمار بریتانیا بیرون آمده و بصورت مستقل عمل نماید.

اینفوگرافیک ازدواج در نیوزلند

مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله آگاهی های لازم از جزئیات اخذ اقامت و تابعیت این کشور را در اختیار عزیزان قرار می­ دهد.

  • آیا برای دریافت اقامت کشور نیوزلند از طریق ازدواج، ثبت رسمی آن باید در این کشور باشد؟
  • شرایط برگزاری مراسم ازدواج در نیوزلند چیست؟
  • قوانین مهاجرتی ازدواج در نیوزلند چگونه است؟
  • آیا می توان با پیوند زناشویی در نیوزلند، پاسپورت این کشور را به دست آورد؟
  • محدودیت های مهاجرتی پیوست خانواده در نیوزلند چیست؟

تاریخچه ازدواج در نیوزلند

در رابطه با موضوع ازدواج در کشور نیوزلند باید بیان نمود افرادی که در طول سال های 1840 تا 1848 یعنی در سال های استعمار نیوزلند در این کشور ازدواج نموده اند، از شهروندان بریتانیایی محسوب می­ گردند. طبق قوانین ازدواج در نیوزلند اتباع خارجی که با شهروندان نیوزلندی ازدواج می­ نمایند، نیز می­ توانند تابعیت این کشور را اخذ نماید. نیوزلند از جمله کشورهای ثروتمند و مدرن می ­باشد و با توجه به وسعت زیادی که دارد از جمعیت بسیار کمی برخوردار است.


بررسی ویزای ازدواج نیوزلند

ویزای ازدواج در نیوزلند یک فرصت برای افرادی است که می‌ خواهند با شریک زندگی خود که شهروند یا ساکن دائم نیوزلند است، زندگی کنند. این ویزا به افرادی که در روابط ازدواج یا شراکت معاشرتی هستند اعطا می ‌شود و به آن ‌ها اجازه می‌ دهد تا به صورت قانونی در نیوزلند زندگی کنند. برای اخذ ویزای ازدواج در نیوزلند، باید شرایط مشخصی را رعایت کرد. این شرایط شامل داشتن شریک زندگی نیوزلندی یا ساکن دائم، اثبات اینکه رابطه شما و شریک زندگی تاریخچه معتبر و پایداری دارد، و توانایی مالی برای تأمین هزینه‌ های زندگی در نیوزلند می ‌شود. بعد از ارسال مدارک و درخواست برای ویزای ازدواج، ممکن است نیاز به مصاحبه با مقامات مهاجرتی نیوزلند باشد تا صحت اطلاعات و روابط شما با شریک زندگی بررسی شود.

پس از تأیید و صدور ویزا، شما می ‌توانید به صورت قانونی در نیوزلند زندگی کنید و حق کار و تحصیل را داشته باشید. به عنوان یک کشور پذیرای مهاجران، نیوزلند برای زوج ‌ها و خانواده ‌های جوان فرصت‌ های خوبی برای شروع یک زندگی جدید و موفق فراهم می ‌کند. این ویزای ازدواج به شما امکان مهاجرت به یک کشور زیبا و پویا را با طبیعت فراوان، فرهنگ گوناگون، و فرصت ‌های زندگی متنوع در نیوزلند فراهم می‌ کند.

قوانین ازدواج در نیوزلند در 2024

افرادی که قصد ازدواج با اتباع نیوزلندی در سال 2024 را دارند ابتدا می ­بایست ویزای ازدواج این کشور را اخذ نمایند. بدین منظور تبعه خارجی باید مدارکی را که ازدواج شخص را با تبعه نیوزلندی اثبات می ­نماید به سفارت این کشور ارائه نماید. پس از آن دولت نیوزلند جهت اطمینان از صحت ازدواج فرد با تبعه­ نیوزلندی تماس گرفته و بررسی های لازم در این زمینه را انجام می دهد.

سایت اداره مهاجرت نیوزلند برای ویزای ازدواج govt.nz

در صورت اثبات موضوع فوق مقامات مربوطه در نیوزلند مجوز ازدواج برای فرد صادر می ­نماید. در این مجوز مکان ازدواج زوجین مشخص شده است، در صورتیکه زوجین قصد تغییر مکان مراسم ازدواج خود را داشته باشند باید به دفتر مدنی این کشور مراجعه نموده و مکان مورد نظر را تغییر دهد. اتباع خارجی که قصد تغییر نام و یا نام خانوادگی خود را دارند نیز به راحتی می­ توانند در هنگام روند ازدواج در نیوزلند نام خود را در گواهی ازدواج تغییر دهند.

قوانین اخذ ویزای نیوزلند از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با اتباع نیوزلندی را دارند می­ بایست دارای شرایط زیر برای ازدواج در این کشور باشند تا دولت نیوزلند با ازدواج آنان موافقت نماید:

  • عدم سو سابقه کیفری
  • داشتن اقامت کشور نیوزلند
  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • طرفین ازدواج باید بیشتر از 18 سال داشته باشند.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده واقعی بودن و عدم صوری بودن ازدواج زوجین است.
  • ارائه فیش حقوقی فرد که نشان دهنده درآمد ماهانه وی برای زندگی مشترک باشد.
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده موافقت نیوزلند برای صدور ویزای ازدواج برای فرد بوده است.
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه زندگی در نیوزلند (حداقل فرد باید دارای توانایی مالی برای هزینه های زندگی مشترک خود در مدت 3 سال اولیه زندگی باشد)

پس از ارائه مدارک فوق و موافقت دولت نیوزلند با ازدواج طرفین آنها می­توانند برای ثبت ازدواج خود در این کشور و دریافت اقامت 2 ساله برای زوج و یا زوجه اقدام نمایند. افراد پس از دریافت اقامت نیوزلند اجازه خرید ملک در نیوزلند را خواهند داشت.

شرایط ازدواج در نیوزلند در 2024

بدون شک برای ازدواج در کشوری دیگر بایستی از قوانین ازدواج در آن کشور آگاه بود که چه تعهداتی شامل حال شما می شود. افرادی که قصد ازدواج با اتباع نیوزلندی را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • طرفین باید بیشتر از 18 سال داشته باشند.
  • در صورتیکه یکی از طرفین کمتر از 18 سال باشد ازدواج آنها تنها با ارائه رضایت نامه والدین وی امکان پذیر است.
  • طرفین قبل از مراسم ازدواج و یا ثبت ازدواج در دفاتر مدنی نیوزلند می بایست حداقل یکبار یکدیگر را ملاقات نموده باشند.
  • برخی از افراد ممکن است از طریق ویزای توریستی نیوزلند به این کشور سفر نموده و با شریک زندگی خود دیدار نمایند.
  • طرفین نباید از بستکان یکدیگر باشند.
  • در کشور نیوزلند افرادی که با یکدیگر رابطه فامیلی دارند نمی ­توانند با یکدیگر ازدواج نمایند.

یکی از مهم ترین شرایط بعد از ازدواج، به منظور اخذ اقامت نیوزلند برای فردی که تابعیت این کشور را ندارد، داشتن تمکن مالی لازم جهت پرداخت هزینه های زندگی در نیوزلند است. در نمودار حداقل و حداکثر درآمد سالانه در نیوزلند طی سال 2024 نشان داده شده است:

حداقل و حداکثر درآمد سالانه در نیوزلند

روند ازدواج در نیوزلند برای اتباع خارجی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در نیوزلند هستند، باید اقدامات ضروری گوناگونی را در این مسیر انجام دهند. روند ازدواج در نیوزلند برای اتباع خارجی به شرح زیر می باشد:

روند ازدواج  برای اتباع خارجیتوضیحات
تماس با یک مجری ازدواجبا یک مجری ازدواج که مایل به برگزاری مراسم ازدواج در کوتاه ترین زمان است تماس بگیرید.
اعلامیه ازدواجیک اعلامیه ازدواج مورد نظر را تکمیل کنید و آن را در اختیار صاحب جشن قرار دهید.
انتخاب تاریخ و زمان مراسممتقاضیان باید تاریخ و زمان مراسم را انتخاب کنند، البته در صورت لزوم آن را می توان تغییر داد.
دریافت نامه حمایتیاز برگزار کننده جشن بخواهید نامه حمایتی را به شما ارائه دهد.
مراجعه به مرجع تجویز شدهبرای درخواست کوتاه کردن، متقاضیان باید به یک مرجع تجویز شده بروند.

در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیقی به دست آورد:

روند ازدواج در نیوزلند

اخذ اقامت نیوزلند از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت در نیوزلند از طریق ازدواج، باید به تعدادی شرایط مشخص پایبند باشید. این شرایط شامل داشتن شریک زندگی نیوزلندی یا ساکن دائم، اثبات اینکه رابطه شما با شریک زندگی تاریخچه معتبر و پایداری دارد، و توانایی مالی برای تأمین هزینه ‌های زندگی در نیوزلند می ‌شود. برای شروع فرایند اخذ اقامت از طریق ازدواج، باید ابتدا درخواست ویزای ازدواج را ارسال کنید. درخواست باید شامل مدارک مورد نیاز مانند شناسنامه، مدارک تحصیلی، گواهی ازدواج یا شراکت معاشرتی، و سوابق کاری شما و شریک زندگی باشد.

پس از ارسال مدارک، ممکن است نیاز به مصاحبه با مقامات مهاجرتی نیوزلند باشد تا صحت اطلاعات و روابط شما با شریک زندگی بررسی شود. در صورت تأیید، ویزای ازدواج صادر خواهد شد و شما می ‌توانید به صورت قانونی در نیوزلند زندگی کنید. اقامت در نیوزلند از طریق ازدواج فرصت فراوانی برای شروع یک زندگی جدید و موفق در یک کشور زیبا و پویا فراهم می ‌کند. این کشور با طبیعت خیره‌ کننده، فرهنگ چندگانه، و فرصت‌ های زندگی متنوع، یک مقصد جذاب برای مهاجران است. مناسب برای زوج‌ ها و خانواده ‌های جوان، این فرصت به شما امکان مهاجرت به یک کشور پذیرای مهاجران و پراز فرصت ‌های زندگی را فراهم می‌ کند.

بررسی شرایط حقوقی ازدواج در نیوزلند

در نیوزلند، ازدواج یک مراسم مهم و حقوقی است که به شرایط خاصی تبعیت می ‌کند. در این کشور، ازدواج به عنوان یک تعهد قانونی و اجتماعی بین دو نفر تلقی می‌ شود و با توجه به قوانین مربوطه، برخی از شرایط و مقررات برای انجام این مراسم وجود دارد. در ادامه به برخی از شرایط حقوقی ازدواج در نیوزلند اشاره خواهیم کرد. برای انجام ازدواج در نیوزلند، لازم است هر دو طرف به صورت آزادانه و با رضایت خود این تصمیم را بگیرند. حداقل سن برای ازدواج در نیوزلند 16 سال است. اگر یکی از طرفین زیر 16 سال باشد، نیاز به مجوز والدین یا مسئولان قانونی دارد.

هر دو طرف باید توانایی فهمیدن معنای ازدواج و پذیرش تعهدات آن را داشته باشند. افرادی که به صورت خونی با یکدیگر مرتبط هستند، نمی‌ توانند با یکدیگر ازدواج کنند. برای اعتبار قانونی ازدواج، لازم است مراسم ازدواج در دفتر رسمی ثبت شود. این شرایط تنها چند مورد از شرایط حقوقی ازدواج در نیوزلند است. برای کسب اطلاعات دقیق ‌تر و کامل ‌تر، توصیه می ‌شود به منابع قانونی رسمی و مراجع حقوقی معتبر مراجعه کنید. ازدواج در نیوزلند یک فرصت جذاب برای شروع یک زندگی جدید و پایدار است که با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، می ‌توانید به آن دست یابید.

بررسی ازدواج صوری در نیوزلند

ازدواج صوری یا ازدواج برای اقامت، یک موضوع مورد توجه در کشورهای مختلف است که در آن افراد به منظور کسب اقامت یا شهروندی با یکدیگر ازدواج می ‌کنند. در نیوزلند نیز این موضوع وجود دارد و به عنوان یک مسئله حقوقی و اجتماعی مورد توجه قرار می ‌گیرد. ازدواج صوری در نیوزلند به معنای ازدواج بین دو نفر که به منظور کسب اقامت یا شهروندی انجام می ‌شود، تلقی می ‌شود. این نوع ازدواج برخلاف ازدواج برای عشق و تعهد، به منظور بهره‌ برداری از مزایای حقوقی و اقتصادی کشور است. در نیوزلند، ازدواج صوری با مقررات خاص و شرایط دقیقی همراه است که باید رعایت شود.

افرادی که به منظور ازدواج صوری در این کشور اقدام می‌ کنند، باید با عواقب حقوقی این تصمیم آشنا باشند. به عنوان مثال، در صورت شکستن این ازدواج، ممکن است با مشکلات حقوقی روبرو شوند. ازدواج صوری ممکن است با پذیرش اجتماعی منفی همراه باشد، زیرا بسیاری از افراد این نوع ازدواج را به عنوان سوء استفاده و تبانی تلقی می ‌کنند. در صورت انجام ازدواج صوری، ممکن است مسائل مالی و اقتصادی ناشی از این تصمیم برای طرفین پیش آید. به طور کلی، ازدواج صوری در نیوزلند یک مسئله پیچیده است که نیازمند آگاهی کامل از قوانین و شرایط آن است.

شرایط اثبات رابطه عاشقانه برای اخذ اقامت نیوزلند

در این کشور افرادی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند می­ بایست برای ثبت ازدواج خود در این کشور مدارکی را ارائه نمایند که صحت ارتباط عاطفی زوجین را ثابت نماید. زندگی مشترک در این کشور به معنای زندگی بصورت مشترک در یک خانه می­ باشد. زوجین نباید دارای شرایط زیر باشند:

  • طرفین ازدواج نباید دارای خانه های جداگانه باشند و تنها ساعاتی در روز را در کنار یکدیگر بگذارنند.
  • زوجین نباید فقط در ایام تعطیل و اوقات فراغت با یکدیگر باشند.
  • زوجین نباید دارای خانه های مجزا از یکدیگر باشند.

چگونگی بررسی ازدواج توسط اداره مهاجرت نیوزلند

اداره مهاجرت جهت صدور تابعیت به تبعه­ خارجی ابتدا ارزیابی های لازم در این زمینه را انجام می­ دهد. در این ارزیابی باید تمامی موارد زیر توسط این اداره تأیید گردد:

  • تعهد زوجین در ازدواج با یکدیگر
  • اشتراک اموال و دارایی های زوجین (آیا زوجین از یکدیگر حمایت های مالی می نمایند.)
  • میزان وظایف و مسئولیت های زوجین در مقابل یکدیگر
  • میزان به رسمیت شناخته شدن ازدواج زوجین توسط دیگران
  • مدت زمان رابطه ازدواج طرفین و اثبات واقعی بودن ازدواج زوجین
  • طرفین چه مدت زمانی بعنوان زن و شوهر با یکدیگر زندگی مشترک داشته اند

برای اینکه تبعه­ خارجی بتواند تابعیت این کشور را از طریق ازدواج در این کشوراخذ نماید، بهتر است در این زمینه خود شواهد و مستندات معتبری به اداره مهاجرت این کشور ارائه نماید. یکی از راه های اثبات این موضوع ارائه اجاره نامه مسکن است که زوجین برای زندگی مشترک با یکدیگر اجاره نموده اند. در صورتیکه فرد بتواند شواهد بیشتر و معتبرتری در این زمینه ارائه نماید امکان اخذ تابعیت این کشور در مدت زمان کمتر و به سادگی صورت خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز برای اثبات ازدواج در نیوزلند

مدارک مورد نیاز برای اثبات پیوند در نیوزلند

با توجه به اینکه امر ازدواج با یک تبعه خارجی می تواند اقامت آن کشور را برای فرد خارجی به دنبال داشته باشد، بهتر است در مورد تهیه مدارک مورد نیاز حتما از یک وکیل در این زمینه مشورت دریافت نمائید. متقاضیان می بایست با ارائه مدارکی دال بر واقعی بودن ازدواج، این امر را اثبات نمایند:

  • ارائه گواهی ازدواج زوجین
  • ارائه حساب های بانکی مشترک زوجین
  • ارائه قرارداد یا اجاره نامه مشترک اسکان زوجین
  • ارائه گواهی تولد فرزندی که ثابت نماید زوجین والدین وی می ­باشند.
  • ارائه مدارکی دال بر گذراندن اوقات فراغت به صورت مشترک (همانند عکس و فیلم و غیره)

اطلاعات بیشتر: تولد در نیوزلند

در صورتی که به دلایلی زوجین مجبور به زندگی جداگانه می باشند می بایست این موضوع را به اداره مهاجرت نیوزلند اطلاع دهند و دلایل این جدایی کوتاه مدت را بیان نمایند.

مدارک اخذ اقامت موقت خانواده در نیوزلند

افرادی که از طریق ویزای ازدواج به این کشور سفر نموده اند باید برای اخذ اقامت 2 ساله این کشور اقدام نمایند. می­توان اینطور بیان نمود که از جمله راه های مهاجرت به نیوزلند که در کمترین زمان منتج به تابعیت این کشور می ­گردد ازدواج در زلاندنو است. بدین منظور تبعه­ خارجی باید مدارک زیر را ارائه نماید:

  • ارائه پاسپورت معتبر زوجین
  • تکمیل نمودن فرم ویزای ازدواج
  • ارائه گواهی و سند ازدواج زوجین
  • ارائه مدارکی برای اثبات واقعی بودن ازدواج زوجین
  • ارائه مدارک هویتی زوجین (شناسنامه، کارت ملی)
  • ارائه قبوض آب یا برق برای اثبات محل زندگی زوجین
  • ارائه عکس هایی که زوجین بصورت مشترک با یکدیگر دارند

افراد با سوالات زیادی در زمینه مهاجرت به نیوزلند ممکن است روبرو شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار این را دارند تا به تمامی سوالات عزیزان در این زمینه پاسخ داده و راهنمایی نمایند. در حال حاضر بهترین راه برای اخذ اقامت نیوزلند استفاده از روش تحصیلی و کاری است. البته باید توجه داشت نظام تحصیلی نیوزلند رایگان نیست و علاوه بر هزینه های زندگی که برای یک نفر ماهانه بین 1200$ تا 1600$ (دلار نیوزلند) خواهد بود، شهریه دانشگاه های این کشور نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی سالانه بین 5000$ تا 45000$ (دلار نیوزلند) است. همچنین مهم ترین نکته برای کسانی که قصد اخذ اقامت نیوزلند از طریق روش کاری را دارند باید از کارفرمای نیوزلندی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

سوالات تخصصی در خصوص ازدواج در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط ازدواج در نیوزلند، در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • آیا برای ازدواج در نیوزلند باید مدرکی در مورد جنسیت خود ارائه دهیم؟ به طور کلی برای ازدواج در نیوزلند سوال در مورد جنسیت شما کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می توانید این بخش را خالی بگذارید.
  • به عنوان یک تبعه خارجی برای ازدواج در نیورلند باید چه کاری را انجام دهم؟ اگر طرفین ازدواج در یک کشور خارج از نیوزلند زندگی می کنند و قصد ازدواج در نیوزلند را دارند، پس از تکمیل جزئیات نزد افسر کنسولگری می توانند برای فرآیند ازدواج آماده شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *