ویزای کاری

اخذ ویزای کاری تایلند

اخذ ویزای کاری تایلند

اخذ ویزای کاری تایلند یکی از راه های نسبتا دشوار برای به دست آوردن اقامت این کشور است. تایلند بی شک یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته و از 76 استان تشکیل شده است. جمعیت تایلند در سال 2022 بیش از 66 میلیون نفر است یعنی بیست و دومین کشور پرجمعیت دنیا به حساب می آید و پایتخت آن یعنی شهر بانکوک بیشترین سکنه را در مقایسه با سایر شهرهای این کشور دارد. در تایلند دین بیش از 94% مردم بودایی است اما اقلیتی کم تر از 5% نیز پیروی دین اسلام و حدود 2% مردم نیز از پیروان دین مسیحیت هستند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص اخذ ویزای کاری تایلند در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط دریافت ویزای کاری در تایلند چیست؟
  • بهترین راه برای رسیدن به ویزای کاری تایلند چیست؟
  • نحوه دریافت ویزای کاری تایلند چگونه است؟
  • هزینه های دریافت ویزای کاری تایلند چیست؟
  • محدودیت های دریافت ویزای کاری تایلند

چگونگی اخذ ویزای کاری تایلند

در حال حاضر کشورهای معدودی در دنیا هستند که بدون داشتن پیشنهاد شغلی به افراد اجازه ورود می دهند و از آن جمله می توان به آلمان و اتریش اشاره نمود. این کشورها ابتدائا ویزایی 6 ماهه صادر می کنند و به دارندگان آن اجازه می دهند تا در آلمان یا اتریش دنبال کار باشند و با حضور در خاک این کشورها شانس خود را برای متقاعد نمود کارفرمایان افزایش دهند. در بیشتر نقاط دنیا از جمله کشورهای فقیر و در حال توسعه ای مثل تاجیکستان و ارمنستان یا کشورهای قدرتمند و توسعه یافته ای مثل سوئیس، انگلستان و ایتالیا، متقاضیان کار باید همان ابتدا قرارداد کاری داشته باشند.

تایلند نیز در این گروه قرار می گیرد در نتیجه علاقه مندان به اخذ ویزای کاری این کشور باید توجه داشته باشند پروسه دشواری پیش روی خود دارند. زیرا متقاعد شدن کارفرمایان از سوی خارجی هایی که حتی اقامت تایلند را نیز ندارند، تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل است که متقاضیان مهاجرت به تایلند معمولا راه ساده تری را انتخاب می کنند. تحصیل در تایلند در حال حاضر رمز ورودی به این کشور است و این اجازه را به افراد می دهد تا پس از فارغ التحصیلی به دنبال شغلی باشند. شهریه دانشگاه های تایلند در سال 2022 به شرح ذیل است:

  • دانشگاه های دولتی: سالیانه بین 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا)
  • دانشگاه های خصوصی: ساعتی 75$ تا 125$ (دلار آمریکا)

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری تایلند

کسانی که از همان ابتدا موفق به اخذ پیشنهاد شغلی شوند یا کسانی که با به پایان رساندن تحصیلات خود در تایلند بتوانند به استخدام کارفرمای تایلندی درآید، باید مدارکی را تقدیم سفارت کنند. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری کشور تایلند در سال 2022 به شرح ذیل است:

  • 1 قطعه عکس 2 اینچی
  • گواهی بیمه معتبر در تایلند
  • گواهی سلامت
  • اصل پاسپورت
  • قرارداد کاری امضا شده
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و مدارک شغلی مثل سابقه کار و غیره
  • آدرس محل اقامت فرد در تایلند

رایج ترین شغل در تایلند برای خارجی ها شغل معلمی است؛ البته اگرچه مهارت های معلمین به مرور بالاتر رفته و فضای شغلی آن ها در تایلند رقابتی تر شده، حقوق دریافتی آن ها تقریبا ثابت مانده است. خارجی هایی که هم به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند و هم به زبان تایلندی، فرصت های شغلی خوبی برای آموزش زبان انگلیسی به تایلندی ها خواهند داشت. برخی دیگر از مشاغل محبوب در تایلند بین خارجی ها عبارت هستند از:

  • مربی بدنسازی، یوگا و غیره
  • معلم رقص، موسیقی، طراحی، آواز و غیره
  • نویسنده حرفه ای کتاب، روزنامه و غیره
  • فیزیوتراپیست
  • راننده تاکسی
  • کار در شرکت های چند ملیتی
  • کار در سازمان ملل

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری تایلند

شانس اخذ ویزای کاری تایلند

همانطور که گفته شد اخذ ویزای کاری تایلند مستقیما دشوار است اما کسانی که ابتدائا در این کشور اقامت تحصیلی داشته باشند راحت تر می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. لازمه پیدا کردن در کشور تایلند نیز تسلط به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی است چرا که غالب مردم تایلند به زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارند. در جدول ذیل نرخ بیکاری در تایلند طی چند سال پی در پی بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در تایلند
2016%0.69
2017%0.63
2018%0.67
2019%0.70
2020%1.00
2021%1.96
2022%2.25

سطح درآمد در تایلند طی سال 2022

افراد در تایلند با توجه به عنوان شغلی، سال های سابقه کار، مهارت های کاری و غیره درآمد متفاوتی اخذ می نمایند. در تایلند در سال 2022 کم ترین میزان درآمد دریافتی افراد 24500THB (بات تایلند) و بیشترین میزان حقوق نیز ماهیانه 433000THB (بات تایلند) می باشد. این در حالی است که متوسط درآمد دریافتی در تایلند در سال جاری حدودا ماهیانه 96900THB (بات تایلند) است. البته مطابق قوانین تایلند هر 17 ماه 1 بار حدود 8% به حقوق افراد افزوده می شود تا قدرت خرید آن ها در نتیجه وجود تورم کاهش پیدا نکند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ تورم در تایلند نشان داده شده است:

نرخ تورم در تایلند

متاسفانه در کشور تایلند یکی از عواملی که تعیین کننده میزان درآمد دریافتی افراد خواهد بود، جنسیت آن ها است. یعنی در شرایط مشابه (سال های سابق کار، مهارت ها و تخصص های یکسان) یک خانم از همکار آقای خود در تایلند 16% کم تر درآمد دریافت می کند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده در این خصوص مفصل تر توضیح داده شده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهیانه
خانم90500THB (بات تایلند)
آقا105000THB (بات تایلند)

در این کشور همچنین کسانی که برای بخش دولتی کار می کنند به طور متوسط 7% بیشتر از بخش خصوصی در تایلند حقوق دریافت می نمایند که در جدول ذیل نشان داده شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهیانه
بخش دولتی100000THB (بات تایلند)
بخش خصوصی94000THB (بات تایلند)

مزایا و معایب ویزای کاری تایلند

تایلند اگرچه به دلیل صنعت توریسم موقعیت های شغلی خوبی دارد، به لحاظ سطح توسعه یافتگی قابل مقایسه با کشورهای اروپایی مثل مجارستان، آلمان، سوئیس، سوئد، ایتالیا، دانمارک، هلند و غیره نیست. همچنین اگرچه در مقایسه با کلمبیا، سودان جنوبی و غیره امنیت بیشتری دارد، در مجموع کشور امن و مطمئنی به حساب نمی آید و نرخ ارتکاب جرم و جنایت در آن، علی الخصوص سرقت و زورگیری، بالا می باشد. در نتیجه پیشنهاد می شود علاقه مندان به مهاجرت پیش از انتخاب مقصد خود بیشتر راجع به ویژگی های منفی و مثبت کشورهای مختلف بیندیشند تا انتخاب بهتری داشته باشند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به اخذ ویزای کاری تایلند توضیحاتی ارائه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ ویزای کاری تایلند

  1. بهفر گفت:

    خیلی کامل و جامع بود. ممنون برای وقتی که جهت این مطلب گذاشتید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *