ویزای کاری

اخذ ویزای کار اکوادور

اخذ ویزای کار اکوادور

اخذ ویزای کار اکوادور با توجه به این که در نهایت می تواند پاسپورت این کشور را برای فرد به همراه داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع چه کسانی که می خواهند مستقیما برای کار کردن به اکوادور بروند و چه کسانی که قصد دارند ابتدائا در این کشور تحصیل کنند در نهایت باید ویزای کاری اکوادور را به دست آورند. اکوادور کشوری در آمریکای جنوبی است که اقتصادی به شدت وابسته به نفت و محصولات کشاورزی دارد و در گروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد.

در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به اخذ ویزای کار اکوادور در سال 2024 توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط کار در اکوادور چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزای کار اکوادور را دریافت کنند؟
  • متوسط درآمد نیروی کار در اکوادور چقدر است؟
  • بهترین مشاغل برای کار در اکوادور کدامند؟
  • فرایند مهاجرت به اکوادور به عنوان نیروی کار چیست؟

نحوه اخذ ویزای کار اکوادور

برای اخذ ویزای کاری اکوادور متقاضی باید ابتدائا از یک کارفرما در اکوادور پیشنهاد شغلی داشته باشد؛ کارفرما هم برای این که بتواند فردی خارجی را استخدام کند باید مجوزهای مربوطه را از قبل اخذ نموده باشد. همچنین وی باید با آگهی کردن شغل در اکوادور نشان دهد فرد دیگری با ویژگی های مورد نظر وی در این کشور وجود ندارد و او ناچارا باید یک خارجی را استخدام نماید.


در نهایت پس از اخذ پیشنهاد شغلی فرد باید برای اخذ ویزای کاری اکوادور اقدام نماید؛ برخی از مهم ترین مدارکی که به این منظور باید به سفارت ارائه کند عبارت هستند از:

  • 2 فتوکپی از فرم درخواست ویزای کاری که در آن ها عکسی که اخیرا از فرد گرفته شده و پس زمینه سفید دارد نیز الصاق شده باشد
  • پاسپورتی که حداقل برای 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • گواهی وضعیت اقامت فعلی فرد در اکوادور
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • بیمه معتبر در اکوادور
  • مجوز کارفرما در خصوص استخدام پیشنهاد شغلی
  • گواهی اثبات کننده این امر که فردی با خصوصیات مورد نظر کارفرما در کشور اکوادور نبوده است
  • قرارداد شغلی منعقد شده بین کارفرما و فرد خارجی
  • پرداخت هزینه بررسی ویزا یا اصطلاحا application fee

فرآیند تمدید ویزای کاری اکوادور

تمامی دارندگان ویزای کاری اکوادور که به دنبال ادامه کار در کرواسی هستند، می توانند پس از اتمام انقضای ویزای کاری خود برای تمدید آن اقدام کنند. به عبارت دیگر افرادی که به دلیل طولانی شدن کار مورد نظر خود در اکوادور امکان بازگشت به کشور خود را ندارند، می توانند برای تمدید ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که، یمی از بزرگترین چالش های دارندگان ویزای کاری اکوادور، روند تمدید ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا فرآیند تمدید ویزای کاری اکوادور به نسبت اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، بسیار پیچیده و زمان بر می باشد. به طور کلی اداره مهاجرت اکوادور، از بوروکراسی های اداری پیچیده ای جهت تمدید ویزای کاری متقاضیان در این کشور استفاده می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای کاری اکوادور را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای کاری اکوادور

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری اکوادور

تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری اکوادور، باید حین درخواست ویزای خود مدارکی را به کنسولگری این کشور در محل اقامت خود ارائه دهند. زیرا یکی از اصلی ترین مراحا در فرآیند درخواست ویزای کاری اکوادور جمع آوری مدارک مورد نیاز در این خصوص می باشد. برخی از مهمترین مدارک جهت درخواست ویزای کاری اکوادور عبارت اند از:

مدارک ضروری جهت درخواست ویزای کاری اکوادورتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت ملی معتبر به همراه کپی آن
فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایند.
گواهی پزشکیارائه گواهی تایید پزشکی از یک موسسه درمانی معتبر الزامی می باشد.
گواهی ترخیص چلیسارائه گواهی ترخیص پلیس مبنی بر اینکه فرد متقاضی هیچ گونه تخلفی در هیچ قطه ای از جهان نداشته است.
بیمه سلامتداشتن بیمه سلامت معتبر جزو الزامات می باشد.

نحوه اخذ ویزای کار اکوادور

درصد اخذ ویزای کار اکوادور

حقیقت این است که کسانی که در خاک این کشور اقامت بلند مدت و قانونی ندارند عملا شانس بسیار کمی برای پیدا کردن شغل و اخذ ویزای کاری اکوادور خواهند داشت. چراکه نرخ بیکاری در اکوادور اگر چه پایین است و حدود 4.9% می باشد اما لازمه پیدا کردن کار در این کشور علاوه بر داشتن تخصص شغلی، تسلط به زبان اسپانیایی است. به علاوه از آن جایی که اکوادور ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر نمی کند، افراد نمی توانند با حضور در خاک اکوادور شانس اخذ پیشنهاد شغلی و جلب نظر کارفرما را بالا ببرند.

مگر کسانی که به واسطه تحصیل در اکوادور یا خرید ملک یا ازدواج با شهروند این کشور قبلا اقامت قانونی اکوادور را به دست آورده باشند. لازم به ذکر است برای این که خرید ملک در اکوادور منجر به اخذ اقامت شود باید حداقل 25000$ (دلار آمریکا) ارزش داشته باشد هر چند محدودیت دیگری برای خارجی ها در نظر گرفته نشده است. نکته مهم دیگر هم این است که اگر قرار باشد پیشنهاد شغلی منجر به اخذ ویزای کاری گردد باید پوشش هزینه های زندگی در اکوادور را بدهد که ماهیانه حدود 1000$ (دلار آمریکا) می باشد.

مقایسه اخذ ویزای کار اکوادور و آلمان

همان طور که بررسی شد اگرچه نرخ بیکاری در اکوادور پایین است شانس کمی وجود دارد کسی بتواند بدون حضور قانونی در خاک این کشور پیشنهاد شغلی و به دنبال آن ویزای کاری اکوادور را به دست آورد. این در حالی است که در کشور توسعه یافته و قدرتمند آلمان امکان اخذ ویزای کاری بسیار بالاتر است. یکی از دلایل آن وجود فرصت های شغلی متعدد و دلیل دیگر صدور ویزایی به نام ویزای جستجوی کار آلمان است؛ این ویزا که 6 ماه اعتبار دارد به کسانی داده می شود که دارای حداقل شرایط زیر باشند:

  • مدرک کارشناسی ترجیحا در گرایش های مختلف مهندسی
  • 3 سال سابقه کار مرتبط با تحصیلات پس از فارغ التحصیلی
  • سن زیر 40 سال

دلیل این امر وجود فرصت های شغلی زیاد در آلمان است که سبب شده دولت این کشور نیاز شدیدی به استخدام نیروی کاری خارج از حوزه اتحادیه اروپا نیز احساس کند. با اخذ این نوع ویزا دیگر ضرورتی ندارد فرد از همان ابتدا پیشنهاد شغلی داشته باشد؛ در واقع فرد در این مهلت 6 ماهه می تواند از نزدیک در مصاحبه های شغلی مختلف شرکت کند و کارفرمایان را متقاعد کند که فرد مناسبی برای شغل مربوطه است.

نتیجه اخذ ویزای کاری اکوادور

پس از اخذ ویزای کار اکوادور فرد می تواند همانند شخصی که تابعیت این کشور را دارد درآمد کسب نماید. میزان درآمد دریافتی در اکوادور که البته به دلار دریافت می شود با توجه به سطح تحصیلات، نوع شغل، سال های سابقه کار و غیره متفاوت است. اما به طور کلی در سال 2024 متوسط درآمد ماهیانه در کشور اکوادور حدود 1360$ (دلار آمریکا) می باشد. هر چند جنسیت افراد نیز متاسفانه در میزان درآمد دریافتی در اکوادور تاثیرگذار است به این صورت که یک آقا از همکار خانم خود با همان میزان تحصیلات، سابقه کاری، مهارت شغلی و غیره 14% بیشتر حقوق دریافت می کند. در جدول زیر در این خصوص اطلاعات دقیق تری ارائه شده است:

متوسط درآمد ماهیانه خانم ها در اکوادورمتوسط درآمد ماهیانه آقایان در اکوادور
2090$ (دلار آمریکا)2370$ (دلار آمریکا)

البته این تفاوت سطح درآمد شوربختانه در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد ولی در کشورهای توسعه یافته و مترقی مثل آلمان، اتریش، سوئیس، ژاپن، انگلیس و غیره بسیار کم تر است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است برای علاقه مندان به مهاجرت به اکوادور اطلاعاتی در خصوص نحوه اخذ ویزای کار این کشور ارائه گردید. همان طور که مشاهده شد اخذ ویزای کار اکوادور دشوار است و در عمل نیز مزیت زیادی برای فرد به همراه نخواهد داشت. این در حالی است که کسی که آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب کند علاوه بر این که اقامت یک کشور اروپایی و فوق العاده توسعه یافته را به دست آورده ماهیانه به طور متوسط 3810€ (یورو) در آمد خواهد داشت و از قدرت خرید بالایی برخوردار خواهد بود.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری اکوادور

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای کاری اکوادو پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • آیا امکان تمدید ویزای کاری اکوادور برای اتباع خارجی وجود دارد؟ بله، تمامی دارندگان ویزای کاری اکوادور می توانند 1 ماه قبل از پایان انقضای ویزای خود برای تمدید آن اقدام نمایند.
  • روند درخواست ویزای کاری اکوادور چگونه است؟ روند درخواست ویزای کاری اکوادور به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی بسیار ساده است، و متقاضیان از کشورهای مختلف می توانند به راحتی برای درخواست ویزا اقدام نمایند.
  • هزینه درخواست ویزای کاری اکوادور چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کاری اکوادور برای هر متقاضی، حدود 290$ (دلار آمریکا) می باشد. البته هزینه درخواست ویزای کاری اکوادور به ملیت متقاضیان نیز بستگی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *