مهاجرت

اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

کشور کانادا عموما به عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته می شود، اما سفر به کانادا نیز در برخی موارد متقاضیان خاص خود را داشته است. اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه یکی از راه های موجود برای سفر به این کشور است که احتمال اخذ ویزا را توسط افراد متقاضی بالاتر می برد. شایان ذکر است که کشور کانادا یکی از مقاصدی است که پروسه دریافت ویزای توریستی و یا موقت آن، متفاوت بوده و ملزومات خاصی را نیاز دارد.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به بررسی مواردی در زمینه اخذ ویزای کانادا با دعوت نامه پرداخته و به برخی سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • هزینه های سفر به کانادا به چه صرت است؟
  • برای اخذ ویزای کانادا چه مراحلی باید طی شود؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا به کمک دعوت نامه شامل چه مواردی است؟
  • ویزای موقت کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

هزینه های سفر به کانادا

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان سفر به کانادا باید برای آن آماده باشند، هزینه های بالای سفر و زندگی در این کشور است. هزینه اقامت در شهرهای بزرگی همچون مونترال و ونکوور، طبیعتا بالاتر از سایر مناطق بوده و هم چنین انتخاب هتل های چند ستاره و لوکس به عنوان محل اقامت، هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت. اما با تمام موارد ذکر شده، همیشه راه هایی برای سفر ارزان تر و با هزینه های پایین تر وجود دارد. گردشگران می توانند در هاستل ها و خانه های اجاره ای ارزان اقامت داشته و یا به برپایی کمپ در طبیعت روی بیاورند. با توجه به پهناور بودن کانادا، هزینه های حمل و نقل در این کشور مبلغ بالایی داشته و بهترین راه برای کاهش آن، استفاده از ماشین های اجاره ای است. هزینه های خورد خوراک نیز می تواند با آشپزی توسط خود افراد، کاهش یابد.

هزینه های اقامت در کانادا
آیتمهزینه (دلار کانادا)
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$17
12 عدد تخم مرغ$3.4
یک بطری آب 1.5 لیتری$2
یک مایل جابه جایی با تاکسی$3.2
یک لیتر بنزین$4.2
یک شب اقامت در هتل های 4 ستاره$100 الی $250

کلیات کشور کانادا در تصویر زیر شرح داده شده است:

کلیات کشور کانادا

الزامات اخذ ویزای کانادا

علیرغم مهاجر پذیر بودن کانادا و آسان تر بودن این مسیر در مقایسه با کشورهایی از جمله آمریکا، شایان ذکر است که سفر به این کشور در بسیاری از موارد بسیار دشوار بوده و اخذ ویزای توریستی آن، همانند ویزای توریستی انگلستان و استرالیا امری طاقت فرساست. سیاست های کشور کانادا در ارائه ویزای توریستی، که ویزای اقامت موقت و دیدار نیز نام دارد، به گونه ای است که به ملزومات خاصی نیازمند بوده و تنها به افراد مشخصی اعطا می گردد. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین ملزومات این پروسه، داشتن تراول هیستوری است که شانس فرد متقاضی را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. برخورداری از تراول هیستوری کافی و مناسب، نشان دهنده سابقه سفرهای فرد به کشورهای دیگر بوده و به نوعی تضمین کننده توریستی بودن اقامت فرد در کانادا و بازگشت وی به مبدا پس از اتمام مدت 6 ماهه می باشد.

نحوه اخذ ویزای کانادا به کمک دعوت نامه

نحوه اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

یکی دیگر از مواردی که به اخذ ویزای توریستی کانادا کمک شایانی می کند، داشتن دعوت نامه از یکی از نزدیکان فرد می باشد. این فرد که می تواند یکی از اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک فرد متقاضی باشد، باید شهروند قانونی کانادا بوده و وضعیت اقامتی مشخصی داشته باشد. در صورتی که فرد ارائه کننده دعوت نامه از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد، شانس فرد در اخذ ویزای کانادا بالاتر خواهد بود. هم چنین افرادی که در کانادا اقامت دارند می توانند برای والدین خود، مادربزرگ و یا پدربزرگشان دعوت نامه ارسال کرده و به این ترتیب افراد ذکر شده می توانند با اخذ سوپر ویزا، به دیدار فرزند خود در کانادا بروند. شایان ذکر است که تمکن مالی فرد ارائه دهنده دعوت نامه بسیار مهم بوده و تضمین می کند که در صورت ایجاد مشکل، از فرد مسافر حمایت، و هزینه های مربوطه پرداخت خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

طی ارسال دعوت نامه، فرد درخواست دهنده با ارائه مدارکی از کنسولگری کانادا می خواهد به فرد متقاضی ویزا، ویزای توریستی بدهد و اجازه ورود وی به خاک کانادا را صادر نماید. به این ترتیب، فرد باید در نامه ای که در آن مشخصات خود و شخص دعوت شونده، آدرس محل سکونت وی در کانادا، عنوان شغلی خود و مدت زمان اقامت ذکر شده است، درخواست خود را بیان نماید.

از سایر مدارک مورد نیاز می توان به کارت شهروندی یا اقامت دائم فرد شهروند کانادا اشاره نمود که وضعیت اقامتی فرد دعوت کننده در کانادا را نشان می دهد. شایان ذکر است که دعوت نامه می تواند توریستی، کاری، تجاری، و یا تحصیلی باشد که با توجه به هدف فرد از سفر، صادر می گردند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا همه روزه با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

در بخش پایانی به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه چگونه است؟ یکی دیگر از مواردی که به اخذ ویزای توریستی کانادا کمک شایانی می کند، داشتن دعوت نامه از یکی از نزدیکان فرد می باشد. این فرد که می تواند یکی از اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک فرد متقاضی باشد، باید شهروند قانونی کانادا بوده و وضعیت اقامتی مشخصی داشته باشد. در صورتی که فرد ارائه کننده دعوت نامه از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد، شانس فرد در اخذ ویزای کانادا بالاتر خواهد بود. هم چنین افرادی که در کانادا اقامت دارند می توانند برای والدین خود، مادربزرگ و یا پدربزرگشان دعوت نامه ارسال کرده و به این ترتیب افراد ذکر شده می توانند با اخذ سوپر ویزا، به دیدار فرزند خود در کانادا بروند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه به چه صورت است؟ طی ارسال دعوت نامه، فرد درخواست دهنده با ارائه مدارکی از کنسولگری کانادا می خواهد به فرد متقاضی ویزا، ویزای توریستی بدهد و اجازه ورود وی به خاک کانادا را صادر نماید. به این ترتیب، فرد باید در نامه ای که در آن مشخصات خود و شخص دعوت شونده، آدرس محل سکونت وی در کانادا، عنوان شغلی خود و مدت زمان اقامت ذکر شده است، درخواست خود را بیان نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “اخذ ویزای کانادا به کمک دعوتنامه

  1. گیسو گفت:

    سلام
    دوس پسر بنده مهاجرت تحصیلی به کانادا داشتن درمقطع دکترا ،امکانش هست از طریق دعوت نامه توریستی از طرف ایشون بتونم ویزا بگیرم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ایشون می تونه مدارک کافی رو داشته باشه ولی شما تنها در صورتی می تونید ویزا بگیرید که ثابت کنید قطعا بعد از ویزا بر می گردید و قصد ندارید بمونید

  2. Hajar گفت:

    من الان باردارم ۱۱هفته ام هستش آیا امکان گرفتن ویزای گردشگری زایمان درکانادارو دارم ‌خودم هم مربی بدنسازی هستم باند ک رسمی بین المللی Fibb

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ویزای توریستی دریافت کنید و معمولا به خاطر شرایط اقامتی به سادگی ویزای توریستی رو به خانم های باردار ارائه نمی کنن

  3. مجید ظاهری گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    و تبریک سال نو
    من فوق لیسانس برق قدرت و حدود ۵ سال سابقه کاری دارم. امکان شرکت در برنامه مهاجرت کاری کانادا برای من هست ؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی از فاکتورهای دیگه در رزومه تون مشخص نیست برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *