مهاجرت

اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین روش مهاجرتی است که می تواند باعث اخذ اقامت و تابعیت اوکراینی برای فرزند یا فرزندان خارجی گردد. روش های مهاجرتی مختلفی برای اخذ اقامت کشور اوکراین وجود دارد که از مهمترین این روش ها می توان به کار در اوکراین، سرمایه گذاری در اوکراین، تحصیل در اوکراین، تولد در اوکراین و ازدواج در اوکراین اشاره نمود. هر کدامیک از این روش های مهاجرتی نیز دارای شرایط اقامتی خاص خود را در اوکراین دارند.

  • شرایط دریافت اقامت از طریق فرزندخواندگی در اوکراین چیست؟
  • آیا پذیرش سرپرستی یک کودک اوکراینی منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • آیا می توان با پذیرفته شدن به عنوان فرزند خوانده در این کشور اقامت گرفت؟

بر طبق بند 4 قانون اوکراین درباره وضعیت قانونی اتباع خارجی و افراد بی خانمان، دولت این کشور به شهروندان خارجی و نیز افراد مذکور اقامت از نوع موقتی صادر می کند. اما آیا از طریق فرزند خواندگی نیز می توان اقامت اوکراین را کسب کرد؟ اولا در مورد فرزند خواندگی در اوکراین بایستی دانست که این کار حتما باید با مشارکت مستقیم وزارت سیاست اجتماعی اوکراین صورت گیرد. ثانیا بر اساس قانون تابعیت اوکراین یکی از موارد اعطای تابعیت و اقامت اوکراینی از طریق ثبت به عنوان فرزند خوانده شهروند اوکراینی است. برای اطلاع از شرایط دیگر روش های اخذ تابعیت اوکراینی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

درباره اوکراین چه می دانید؟

اوکراین کشوری بزرگ و وسیع در اروپای شرقی است که با کشورهای بزرگی همانند روسیه، مجارستان، رومانی، لهستان و غیره مرز مشترک دارد. اوکراین به لحاظ وسعت و بزرگی اولین کشور بزرگ اروپایی و چهل و ششمین کشور بزرگ در جهان است. این کشور اروپایی همچنین به عنوان سی و دومین کشور پر جمعیت جهان نیز شناخته می شود. اوکراین همچنین از لحاظ شاخص توسعه انسانی (HDI) دارای شاخص مثبتی بوده و از این نظر در رده هشتاد و هشتم جهانی قرار دارد.

اقتصاد اوکراین در دوره شوروی سابق به عنوان دومین اقتصاد بزرگ شوروی محسوب می شد و با صنایع مهمی از جمله کشاورزی و تولید ماشین آلات صنعتی شناخته می شد. اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اقتصاد اوکراین دوره دیگری را شروع کرد. در این زمان اقتصاد اوکراین به یک اقتصاد بازار آزاد تبدیل شد. از جمله صنایع معروف و پیشرو اوکراین می توان به صنایع هوایی، صنایع خودرو سازی، صنایع مواد شیمیایی و غیره را نام برد.

پایتختکیف
زبان رسمیاوکراینی
مساحت کل603628 کیلومتر مربع
جمعیت برآوردی در سال 202242030832 نفر
سرانه GDP (قدرت خرید مردم)$9743 (دلار)
سرانه GDP (اسمی)$3220 (دلار)
عضو اتحادیه اروپا (EU)نیست

تعریف اقامت اوکراین

بر اساس قانون کشور اوکراین، شهروندان خارجی به طرق مختلفی می توانند نسبت به اخذ اقامت این کشور اروپایی اقدام نمایند. اما قبل از هر اقدامی متقاضیان مهاجرت به اوکراین بایستی با شرایط و الزامات مهاجرتی و اقامتی این کشور آشنا شوند تا بتوانند اقامت موفقی در اوکراین داشته باشند. اولا بایستی بین دو نوع اقامت اوکراین یعنی اقامت موقتی اوکراین و اقامت دائمی این کشور تمیز قائل شد.

چرا که اقامت موقتی معمولا یک ساله و قابل تمدید بوده و در واقع گام اولیه و مرحله ضروری برای اخذ اقامت دائم اوکراین محسوب می شود. این نوع اقامت از طریق کار یا تحصیل و یا ماموریت های فرهنگی یا مذهبی به متقاضیان ارائه می شود. پس از گذشت چندین سال زندگی و اقامت مشخص در کشور اوکراین افراد می توانند با احراز شرایط اولیه متقاضی اخذ ویزای اقامت دائم اوکراین باشند. از این مرحله به بعد نیز دریافت تابعیت اوکراینی برای متقاضیان در دسترس است.

روش اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

روش اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

اصولا قانون تابعیت اوکراین قانونی ناظر بر شرایط و نحوه اعطای تابعیت به شهروندان اوکراینی و متقاضیان خارجی است. بر اساس تعریف، تابعیت و اقامت در اوکراین را به طرق مختلفی می توان به دست آورد. این روش ها شیوه های قانونی برای کسب تابعیت اوکراینی بوده و شامل روش وراثت، روش ثبت و روش قبول تابعیت است که هر یک شرایط و الزامات خاص خود را دارد. این روش ها به شرح دیاگرام زیر است:

نمودار روش اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

اخذ تابعیت اوکراینی از طریق وراثت شامل تولد از والدینی است که حداقل یکی از آنها تبعه اوکراین یا مقیم دائم اوکراین بوده و یا از والدین بدون تابعیت مشخص باشد. اما تابعیت اوکراین از طریق ثبت شامل اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین است. اما تابعیت از طریق قبول تابعیت شامل اقامت در خاک اوکراین به مدت حداقل 5 سال و آشنایی با فرهنگ و زبان اوکراینی است. بنابراین، تولد در خاک اوکراین به معنای اعطای اتوماتیک اقامت و تابعیت اوکراین نیست.

مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

جهت انجام اقدامات لازم برای دریافت حضانت فرزند در کشور اوکراین لازم است متقاضیان مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را تهیه و ارسال نماید.

  • اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی صادر شده از سوی نهاد ذیصلاح کشور مبدا مبنی بر آنکه متقاضی صلاحیت به حضانت گرفتن فرزند را دارد. در این گواهی باید آدرس، شرایط سکونت و معیشت، تعداد افراد خانواده و بیوگرافی ثبت شده باشد
  • اگر تنها یکی از زوجین متقاضی دریافت فرزند خوانده باشد رضایت محضری زوج دیگر الزامی است
  • ارائه گواهی تمکن مالی، همچنین گواهی تمکن درآمد در سال های پیش باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید و ارائه شود
  • ارائه گواهی سلامت تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • کپی از اسناد رسمی املاک متقاضی
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • تعهدات فرد متقاضی

شرایط اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

فرزند خواندگی یا حضانت در کشور اوکراین تعریف قانونی خاص خود را دارد و در واقع این روش به معنای واگذاری کفالت کودکان بی سرپرست به خانواده های متقاضی تحت قوانین و مقررات اداره بهزیستی اوکراین است. اداره مذکور با توجه شرایط مادی و سلامت جسمی و روحی خانواده متقاضی در مراقبت از کودک مذکور گزارش مستند و مشروحی تهیه و جهت صدور حکم نهایی واگذاری کودک بی سرپرست به خانواده مود نظر به دادگاه ذیربط ارجاع می دهد.

پس از صدور حکم نهایی و قطعی دادگاه است که فرزندخواندگی تایید یا رد می شود. اما در صورت تایید فرزندخواندگی و واگذاری سرپرستی کودک به خانواده اوکراینی، از این مرحله به بعد می توان نسبت به اخذ اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین اقدام نمود. جهت انجام این امر می توان با تهیه اسناد و مدارک لازم به اداره مهاجرت کشور اوکراین (OVIR) مراجعه نمود و نسبت به اخذ اقامت کشور اوکراین اقدام نمود.

قوانین اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

طبق ماده 212 قانون جزا اوکراین افرادی به شرایط ذیل نمی توانند طفلی را به حضانت بگیرند.

  • افرادی که ب عنوان ناتوان شناخته می شوند
  • در کلینیک روان پزشکی یا کلینیک ترک مواد مخدر تحت درمان باشند
  • سوء استفاده کنندگان از مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • دارای حقوق و دستمزد دائم نمی باشند
  • رنج از بیماری هایی که لیست آن توسط وزارت بهداشت اوکراین تصویب شده باشد
  • تعهد فرد در ازدواجی دیگر اهمیت ندارد
  • کودک باید کمتر از 5 سال سن داشته باشد
  • پدر باید تعهد دهد که هزینه های زندگی کودک تا 18 سالگی را پوشش می دهد
  • به دلیل وضع سلامتی برای مراقبت نیاز به فرد ثالثی دارند
  • زنان نمی توانند از این فرصت استفاده کنند
  • علاوه بر این موارد سایر افرادی که منافع آن ها با منافع کودک مغایرت دارد نمی توانند والدین فرزند خوانده باشند

امتیازات اخذ اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

کشور اوکراین یکی از کشورهای قدرتمند و پر نفوذ شرق اروپا است و اقامت و تابعیت این کشور می تواند مزایا و امتیازات متعددی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. اهم این امتیازات به شرح ذیل است:

  • مسافرت آزادانه به اغلب کشورهای جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا (EU) و آمریکا
  • سرمایه گذاری و خرید آسان ملک در کشور اوکراین
  • حق کار در اوکراین بدون نیاز به اخذ ویزای کار
  • اخذ وام از بانک ها یا موسسات اعتباری اوکراینی
  • برخورداری از امتیازات خدمات آموزشی و بهداشتی دولتی
  • دریافت آسان و سریع ویزای ناحیه شنگن و اقامت اتحادیه اروپایی (EU) و غیره

لازم است مجددا یادآوری شود که اخذ اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین حقی است که توسط قانون اساسی این کشور به رسمیت شناخته شده است. اما این روش مهاجرتی به کشور اوکراین دارای پیچیدگی های حقوقی و اداری خاص خود است اما این پیچیدگی ها توسط وکلای پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قابل حل بوده و متقاضیان از این طریق و به صورت کاملا قانونی می توانند حکم دادگاه در زمینه قبول درخواست خود برای اخذ اقامت اوکراین را بدست آورند.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

  1. Sahand گفت:

    سلام وعرض ادب و احترام من میخوام فرزند خوانده از اوکراین بگیرم و قصد مهاجرت هم به اون کشور را ندارم ،آیا این امر امکان دارد و اینکه هزینه اینکار چقدر است و چه مدت زمان میبرد.سپاسگزار میشم راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      از این طریق برای اخذ اقامت اقدام میکنند نه برای فرزندخوانده داشتن چون شما فقط هزینه های اون رو برای اخذ ویزا و اقامت پرداخت میکنید

  2. فرزاد گفت:

    درود
    لطفا بابت هزینه ها در مورد گرفتن اقامت از طریق فرزندخواندگی بیشتر توضیح بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در رابطه با هزینه ها با کارشناسان ما در تماس باشید

  3. الدوز گفت:

    من قصد مهاجرت ندارم با این هدف که وقتی فرزندم بزرگ شد آزادنه اجازه رفتن به هر کشوری رو داشته می خوام فرزند خوانده از کشوری دیگه داشته باشم ، این ممکن هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله امکانپذیره. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. امیر عباس گفت:

    سلام
    بابت فرزند خواندگی چقدر هزینه لازم هست
    ممنون بابت اطلاع رسانی تان ?

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اطلاع از هزینه ها با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *