مهاجرت

اخذ پاسپورت کانادایی

اخذ پاسپورت کانادایی

کشور کانادا از یکی از جامع ترین حقوق شهروندی در دنیا بهره مند است و بسیاری از افراد در سراسر جهان در طلب اخذ پاسپورت کانادایی می باشند. این کشور توانسته رتبه پنجم پاسپورت های معتبر را در کنار کشوری نظیر سنگاپور بدست آورد و شهروندان خود را از لزوم اخذ ویزا به 171 کشور بی نیاز سازد .برای کانادایی ها تعبیر شهروند خوب بودن یعنی سهیم شدن در جامعه و در بسیاری از موارد مشارکت شهروندان در جامعه توسط دولت کانادا مورد سپاس و تقدیر قرار خواهد گرفت. کانادایی ها دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارند. شما برای اینکه موفق به اخذ پاسپورت کانادایی بشوید باید نشان دهید که می توانید به راحتی به یکی از این دو زبان صحبت کنید.

  • پاسپورت کانادایی چه مزایای دارد؟
  • پاسپورت کانادا چندمین پاسپورت معبر دنیا شناخته میشود؟
  • با پاسپورت کانادا به چند کشور میتوان بدون ویزا سفر کرد؟
  • بهترین مسیر برای دریاف گذرنامه کانادا چیست؟

جدا از مبحث سن، اگر شما برای پرداخت مالیات بر درآمد واجد شرایط باشید باید مالیات حداقل 4 سال از 6 سالی را که اجازه اقامت دائم در کانادا دارد پرداخت کنید و بعد از آن می تواند برای اخذ پاسپورت کانادا درخواست دهید. بدلیل تغییرات احتمالی قوانین مهاجرت برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

قوانین اقامت دائم و اخذ پاسپورت کانادا

امروزه کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا می باشد و هر ساله شرایط را برای جذب مهاجرین بهتر از قبل می نماید. آنچه که به امتیاز این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش و هلند که تقریبا هم رده این کشور از نظر کیفیت زندگی می باشند، می افزاید روند کوتاه مدت اخذ اقامت دائم آن است. هنگامی که شخص کارت اقامت دائم این کشور را دریافت می کند از تمام حقوق یک شهروند کانادایی، به جز شرکت در امور سیاسی کشور، برخوردار می شود. همچنین افراد می بایست برای اخذ اقامت دائم کانادا از 5 سال، 4 سال را در خاک این کشور زندگی کنند. پس از سپری کردن این زمان مشخص، اشخاص نیز می توانند برای اخذ پاسپورت درخواست دهند و در صورتی که در آزمون شهروندی قبول شود می تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید.


مراحل اخذ اقامت دائم کشور کانادا عبارتند از:

  • اخذ اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج با شهروندان رسمی کانادا
  • اخذ اقامت موقت از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق خود اشتغالی
  • اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت از طریق پناهندگی
  • اخذ اقامت از طریق کار

شرایط اخذ گذرنامه کانادا

تابعیت کانادا یعنی رابطه یک فرد با دولت و سیستم حاکم بر کانادا در واقع مفهوم آن عضویت شخص در جمعیت تشکیل دهنده کشور کانادا است که به تعبیر ساده تر نشان دهنده روابط سیاسی و حقوقی افراد مختلف با دولت کانادا است جدا از بحث سن، هر فرد باید با مجوز اقامت دائم زمانی را در خاک کانادا زندگی کرده باشد که یا 1460 روز از 6 سال که اجازه اقامت در کانادا را داشته است در خاک این کشور زندگی کرده باشد یا باید 183 روز از هر سال که اجازه اقامت در کانادا را دارد در خاک این کشور حضور داشته باشد.

توجه داشته باشید که شرایط ذکر شده برای کودکان کمتر از 18 سال که تحت تکلف والدین هستند صدق نمی کند. ممکن است شخصی شرایط بالا (مدت های ذکر شده برای اقامت در کانادا) را نداشته باشد اما بتواند برای اخذ پاسپورت کانادایی واجد شرایط باشد این شرایط دو حالت دارد. در حالت اول فرد باید از یک گروه خاص از مقامات دولتی یک کشور دیگر باشد و در حالت دوم فرد باید از اعضای خانواده یک گروه خاص از مقامات دولتی باشد. تنها در این صورت شخص می تواند بدون رعایت مدت زمان های ذکر شده برای اقامت در کانادا پاسپورت کانادایی اخذ کند.

ممنوعیت های قانونی اخذ پاسپورت کانادایی

مانند هر کشوری، کانادا نیز قوانین و مقرراتی دارد که مطابق آن به افرادی که واجد شرایط نیستند پاسپورت نمی دهد. از جمله این قوانین می توان به این موارد اشاره کرد، اگر فردی در کانادا یا حتی در کشورهای دیگر مرتکب جرم شده باشد در موارد زیر نمی تواند پاسپورت کانادایی بگیرد:

  • اگر فرم تقاضانامه گذرنامه ناقص پر شده باشد از دریافت پاسپورت این کشور محروم می شود.
  • در کشوری خارج از کانادا حکم قضایی داشته باشد.
  • در کانادا و یا خارج از کانادا حبس یا محاکمه حقوقی گذرانده باشد.
  • حکم محاکمه یا تجدید نظر در داخل یا خارج از کانادا داشته باشد.

از جمله امتیازات مثبت برای اخذ پاسپورت کانادایی هم می توان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی برای ارتش کانادا فعالیت یا خدمت کند حتما فرآیند اخذ پاسپورت برای وی تسریع خواهد شد.

امتیاز دریافت پاسپورت کانادا

ویژگی های اخذ پاسپورت کانادایی

روش های دریافت پاسپورت کشور کانادا از طریق تحصیل، سرمایه گذاری، کار، ازدواج و تولد و پناهندگی است که مورد آخر یعنی روش پناهنده شدن در کانادا یک روش غیر منطقی و غیر اصولی می باشد. اما شرایط دریافت تابعیت کشور کانادا به واسطه تولد کودک و یا تابعیت والدین (Born Citizenship) و برخی نیز به واسطه قانون (Naturalized Citizenship) می باشد:

  • در صورتی که فردی در کانادا متولد شده باشد تابعیت کانادا را دریافت خواهد کرد.
  • اگر فرد در خارج از کشور کانادا متولد شده باشد اما با قوانین مهاجرت، اقامت کانادا را دریافت کرده باشد و بعد از آن طبق قانون به عنوان شهروند کشور کانادا پذیرفته شده باشد.
  • اگر فرد در خارج از خاک کانادا متولد شده باشد اما یکی از والدین وی شهروند کانادا بوده باشد.
  • شهروندی کانادا به شما اجازه رای در هر انتخابات فدرال، استانی یا شهری را می دهد
  • شهروندی کانادا امکان حق زندگی در خارج از کانادا بدون محدودیت زمانی می دهد
  • به عنوان یک شهروند، باید حداقل دو سال در یک دوره پنج ساله در کانادا زندگی کنید تا وضعیت اقامت دائم خود را حفظ کنید.
  • شهروندی کانادا به شما حق نامزدی در انتخابات فدرال، استانی و منطقه ای می دهد
  • شهروندی کانادا به شما حق انتقال شهروندی کانادا به فرزندان شما که در خارج از کانادا متولد شده اند را نیز می دهد، یعنی به عنوان یک شهروند کانادایی، هر فرزندی که در خارج از کانادا برای شما متولد شود، شهروند کانادا خواهد بود.

ویژگی های اخذ پاسپورت کانادایی

 

اقامت دائم و پاسپورت کانادا از طریق راه اندازی استارت آپ (برنامه SUV)

یکی دیگر از راه های منجر به اخذ اقامت دائمی (PR) کشور کانادا از طریق برنامه استارت آپ کانادا یا همان SUV می باشد. برنامه ای که در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی علاقه مند مهاجرت به کانادا قرار دارد. چرا که تنها روش برای اخذ اقامت سرمایه گذاری در کانادا از طریق همین نوع سرمایه گذاری اکتیو (فعالانه) می باشد. جالب است بدانید که بر طبق گزارش اداره مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) درصد موفقیت عمومی در قالب برنامه SUV بالای 75% بوده است و این نشانگر شرایط آسان SUV برای کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی است.

میزان موفقیت و شکست متقاضیان در قالب برنامه استارت آپ کانادا

دولت کانادا نیز از آن حمایت قاطعانه ای می کند. از افراد متقاضی که دارای یک بیزینس پلن خوبی هستند حمایت می کند. اما راه اندازی استارت آپ در کانادا مشروط به تدارک و تامین شرایط ذیل است:

شرایط راه اندازی استارت آپ در کانادا

پس طبق قوانین ثبت شرکت در کانادا نیز متقاضیان برای برداشتن گام اول در این مسیر و راه اندازی استارت آپ مدنظر خودشان در کانادا نیازمند نامه پشتیبان یا Latter of Support از سازمان ها و نهادهای ذی صلاح هستند.

نامه ای که امکان دریافت آن از 3 روش زیر امکانپذیر است:

شیوه های مختلف به منظور انتخاب حامی مالی و اخذ نامه پشتیبان از کانادا
بوسیله دریافت C$200000 (دلار کانادا) از صندوق سرمایه ریسک پذیر کاناداروش 1
بوسیله دریافت C$75000 (دلار کانادا) از برخی سرمایه گذاران گروه های سرمایه گذار فرشته کاناداییروش 2
بوسیله دریافت تاییدیه ای مبنی بر اینکه استارت آپ مذکور بخشی از برنامه انکوباتور تجاری کانادایی است.روش 3

اخذ پاسپورت کانادایی از طریق برنامه استانی

یکی دیگر از راه های بسیار مناسب برای رسیدن به اقامت دائم و پاسپورت کشور کانادا، مهاجرت به این کشور از طریق برنامه های استانی است. برنامه های استانی در کشور کانادا به گونه ای است که فرد در بسیار ی از مواقع برای رسیدن به خواسته خود باید یک پیشنهاد کاری معتبر دریافت کند. در صورتی که فردی پیشنهاد کاری از کشور کانادا داشته باشد می تواند 600 امتیاز کامل را در پروسه امتیازی ورود به کانادا بدست آورد و این امتیاز را می توان برگ برنده ای دانست که کمتر کسی قادر به استفاده از آن است.

افرادی که از طریق برنامه های استانی وارد خاک کانادا می شوند برای مدت دو سال باید در استانی که آن ها را پذیرفته است اقامت داشته باشند و برای یک کارفرما کار کنند. پس از عبور از این بازه زمانی محدودیتی برای خروج از استان و زندگی در مکانی دیگر وجود ندارد. با این وجود در صورتی که فردی بتواند با استفاده از تخصص خود یک کارفرمای کانادایی را مجاب کند، بدون تردید شانس بسیار بالایی برای ورود به خاک کشور کانادا خواهد داشت.

اخذ پاسپورت کانادایی از طریق خرید ملک

یکی از راه هایی که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم در بسیاری از کشورهای جهان شود، خرید ملک برای شهروندان خارجی است. در کشور کانادا نیز بر اساس قوانین دولت فدرال و دولت های استانی هیچ گونه محدودیت برای خرید ملک در کانادا برای شهروندان خارجی وجود ندارد ولی خرید ملک در کشور کانادا برای این افراد هرگز منجر به اخذ اقامت دائم و موقت نخواهد شد. با همه این تفاسیر خرید ملک در کشور کانادا می تواند مزایای بسیار زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

یکی از بزرگ ترین مزایای خرید ملک در کشور کانادا آن است که فرد وابستگی خود به کشور کانادا را افزایش می دهد و در نتیجه شانس خود برای دریافت ویزاهای موقت و دائمی مهاجرت به کانادا را افزایش می دهد. از دیگر مزیت هایی که می توان از این طریق به دست آورد آن است که خرید ملک در کانادا می تواند منجر به حفظ ارزش پول فرد شود چرا که ثبات اقتصادی بسیار بالایی در کشور کانادا وجود دارد.

تفاوت بین اقامت دائم با اخذ پاسپورت کانادایی

توجه داشته باشید که حقوق زیر مربوط به کسانی است که تابعیت کشور کانادا را داشته باشند و شامل اشخاص دارای اقامت دائم نمی شود. در متن زیر به تفاوت های بین اقامت دائم و تابعیت کانادا می پردازیم:

  • امکان حضور مداوم و حق ورود و خروج به کشور کانادا
  • حق شرکت اشخاص در انتخابات فدرال و غیره
  • حق استخدام در کارهای خاص دولتی (مثل ارتش و غیره)

دولت فدرال کانادا هر سال توسط برنامه های مهاجرتی مهاجران بسیاری از سرتاسر دنیا می پذیرد. برنامه های مهاجرتی این کشور در بخش هایی نظیر تحصیل، سرمایه گذاری و غیره گستردگی فراوانی دارد. کانادا علاوه بر موارد بیان شده هر سال بخاطر طبیعت زیبای خود پذیرای تعداد زیادی توریست از سراسر دنیا می باشد. درخواست های مهاجرت به کانادا معمولا به صورت آنلاین پردازش می شود و دولت فدرال از یک سیستم مخصوص برای امتیاز بندی (Point Base System) بررسی و مدیریت درخواست های مهاجران استفاده می کند؛ سقف امتیازات 100 می باشد که متقاضی می بایست موفق به دریافت 67 امتیاز از مرحله اول شود تا بتواند به مرحله دوم که به استخر مجازی موسوم است وارد شود.

اگر قصد دریافت پاسپورت کانادایی و کسب تابعیت این کشور را دارید، باید با توجه به هزینه ها، اهداف و استعدادتان از بین روش های فوق یک مورد را انتخاب کنید و برای مهاجرت به کانادا از آن طریق اقدام بفرمایید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش برتر و سال ها تجربه تخصصی در زمینه مهاجرت از طریق روش های ذکر شده در این مقاله همواره آماده راهنمایی و همکاری با شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در باب اخذ پاسپورت کانادا

از سوالات متقاضیان در خصوص پاسپورت کشور کانادا عبارت است از:

  • ممنوعیت اخذ پاسپورت کانادا چیست؟ در صورتی که فرم تقاضانامه گذرنامه ناقص پر شده باشد از دریافت پاسپورت این کشور محروم می شوید. اگر در کشوری خارج از کانادا حکم قضایی داشته باشد، در کانادا و یا خارج از کانادا حبس یا محاکمه حقوقی گذرانده باشد و یا حکم محاکمه یا تجدید نظر در داخل یا خارج از کانادا داشته باشد نیز با ممنوعیت اخذ پاسپورت مواجه خواهید شد.
  • یکی از راه های متداول اخذ پاسپورت کانادا چیست؟ تولد در خاک کانادا که فرد باید برای اخذ پاسپورت مدارکی مانند فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کند و سپس دو قطعه عکس به همراه دو ضامن به اداره مهاجرت رجوع کرده و ویزا دریافت کنند.
  • اخذ پاسپورت کانادا بعد از تولد چند روز کاری زمان می برد؟ اگر فرد به صورت حضوری به اداره مهاجرت و اداره گذرنامه رجوع کند ظرف مدت 10 روز کاری و اگر فرد به صورت آنلاین درخواست دهد به مدت 20 روز زمان می برد.
  • چه کسی می تواند ضامن گذرنامه کانادایی باشد؟ اگر درخواست گذرنامه برای كودك باشد، ضامن باید (والدین یا سرپرست قانونی) او باشد و یا فرد کانادایی که کودک را بشناسد و بالای 18 سال باشد.
  • اگر فرایند درخواست پاسپور به موقع پردازش نشود اقدامات بعدی چیست ؟ اگر سرویس کانادا نتواند درخواست شما را طبق استانداردهای خدمات پردازش کند، که 20 روز کاری برای درخواست های پستی و 10 روز کاری برای ارسال های حضوری است، حق دریافت خدمات انتقال و تحویل رایگان پاسپورت خود را دارید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *