ویزای تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا بدون مدرک زبان موضوعی است که سالانه ذهن متقاضیان و دانشجویان زیادی را به خود مشغول کرده است. تحصیل در ایتالیا فرصتی مطلوب در باب مهاجرت تحصیلی کم هزینه به کشوری اروپایی است. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و برخورداری از شرایط فوق العاده برای دانشجویان نظیر بورس های تحصیلی نیز باعث دوچندانی جذابیت ویزای تحصیلی این کشور شده است.

  • آیا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
  • شرایط دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان چیست؟
  • آیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
  • شرایط بورسیه ایتالیا بدون مدرک زبان چیست؟
  • شرایط پذیرش دانشگاه ایتالیا بدون مدرک زبان چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله فوق مفتخر به راهنمایی متقاضیان در این باب است.

اخذ پذیرش از ایتالیا در 2023

متقاضیانی که تصمیم به ادامه تحصیلات در ایتالیا را دارند، باید در مرحله اول جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. در همین خصوص سوالاتی در ذهن اشخاص متقاضی ایجاد می گردد که می توان به این سوالات اشاره کرد:

  • مدارک لازم برای این اخذ پذیرش چیست؟
  • اخذ ویزای تحصیلی به قصد دریافت اقامت دارای چه شرایطی است؟
  • آیا اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

مدارک مورد نیاز در دانشگاه های این کشور جهت اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی‌، تفاوت دارد. پیش‌تر گفته شد که ویزای تحصیلی از محبوبیت خاصی در بین جوانان و دانشجویان برخوردار است. اکنون می‌خواهیم نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا بدون مدرک زبان را به طور کامل شرح دهیم. ایتالیا در هر دوره تحصیلی، شرایط خاصی را جهت پذیرش افراد تعیین می‌کند که در 2023-2022 به شرح ذیل است:

  • ارائه دیپلم متوسطه
  • متقاضی در هنگام اخذ پذیرش ایتالیا در دوره کارشناسی، باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن باشد.
  • متقاضی باید در هنگام اخذ پذیرش ایتالیا در مقطع دکتری یا آموزش تخصص پزشکی دارای مدرک تحصیلی فوق‌ لیسانس باشد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

دانشجویانی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند می بایست در ابتدای امر دانش زبان انگلیسی و زبان انگلیسی سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور صرفا با ارائه مدرک زبان صورت می گیرد. دانشجویان باید برای تحصیل در این کشور دوره زبان متوسط آموزس زبان ایتالیایی را نیز بگذرانند. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور به گواهی زبان ایتالیایی مانند CILS یا CELI نیاز دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را نیز دارند می بایست با ارائه مدرک IELTS یا TOFEL این موضوع را اثبات نمایند.

در واقع اغلب دانشگاه های کشور ایتالیا، در زمان پذیرش، ارائه مدرک زبان را الزامی نمی دانند. در حال حاضر حتی در مرحله پیش پذیرش رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نیز، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، بلکه دانشجویان باید برای پذیرش قطعی مدرک زبان ارائه دهند.

هزینه‌ تحصیل و زندگی در ایتالیا در 2023

اعطای بورسیه تحصیلی در ایتالیا قابل انجام است، اما مخارج تحصیل در ایتالیا در سطح پایینی است. لازم به ذکر است این شهریه در مورد دانشجویان بومی و بین‌المللی تفاوتی ندارد. در سال 2023 میانگین هزینه های تحصیل بدین صورت است:

آیتمشهریه سالیانه به یورو
در تمامی مقاطع€600 الی 3000€
رشته‌های MBA و مانند آن ها (در دانشگاه خصوصی)بیش از 6000€
سایر رشته‌ها€2000

بررسی اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دلیل تمهیدات دولتی بالا است. دانشگاه های ایتالیا بورسیه را در 2 نوع ارائه می‌نمایند. بورسیه نوع DSU که به صورت استانی ارائه و تقریبا بین 5000€ تا 6200€ (یورو) است. این بورسیه در کلیه دوره‌ و مقاطع تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. نوع دیگر بورسیه‌ای که از سوی استاد به دانشجویان ارائه می‌گردد. این نوع بورسیه نیز حداقل 10000€ (یورو) است. با این تفاوت که این بورسیه صرفا در دوره دکترا به شخص اعطا می‌گردد. چون برای دانشجو، حکم شغل را دارد و بابتش دستمزد می‌گیرد.

بورسیه استانی کشور ایتالیا نیاز به ارائه مدارکی دارد که برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است. سطح درآمدی دانشجویان به آن ها کمک خواهد کرد تا این بورسیه تحصیلی را بدست آورند. همچنین متقاضیان باید توجه داشته باشند در صورتی که دوره تحصیلی خود را از ترم دوم تحصیلی هر سال شروع کنند، در آن سال قادر به استفاده از بورسیه تحصیلی نخواهند بود و تا سال دوم تحصیل باید برای دریافت آن صبر پیشه کنند.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

زمان پذیرش دانشجو در این کشور مشخص شده است. متقاضیان باید مدارک خود را 3 ماه پیش از آغاز ترم به دانشگاه انتخابی خود ارسال نمایند. دوره تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا طی دو نیم سال انجام می‌گردد. دانشجویان نیمسال اول یعنی ماه اکتبر، باید تا پایان خرداد ماه مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشجویان نیمسال دوم یعنی ماه فوریه نیز، باید تا پایان مهر ماه مدارک خود را به دانشگاه بفرستند.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

امکان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

یکی از مسائل مهم در تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی این است که زبان تحصیل در دانشگاه چیست؟ این امر برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. اگر قصد گرفتن ویزا را دارید، باید مدرک زبان که با مقطع انتخابی شما همخوانی داشته باشد، به سفارت ارائه نمایید. نمره زبان انگلیسی لازم در سفارت در دوره کارشناسی آیلتس 6 باشد. همچنین این نمره در دوره کارشناسی ارشد آیلتس نیز باید 6 باشد. در دوره تحصیلی کارشناسی، همه رشته‌ ها به جز چند رشته که به زبان انگلیسی است، مابقی رشته‌ ها به زبان ایتالیایی است. مدت تحصیل در این مقطع 3 الی 4 سال است ضمنا به متقاضیان ایرانی نیز بورسیه تعلق می‌ گیرد. دروس دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می‌ شود.

سفارت برای مقطع دکتری از شما مدرک زبان نمی‌ خواهد. مدت تحصیل در این مقطع 3 الی 5 سال است. کلیه دروس به 2 زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می‌ شود. ناگفته نماند متقاضیان رشته‌ های تحصیلی مرتبط با زبان ایتالیایی، باید مدرک B1 را در مقطع کارشناسی ارائه نمایند. همچنین متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مدرک B2 ایتالیایی را ارائه بدهند.

دانشگاه های برتر کشور ایتالیا

10 دانشگاه ایتالیا که در رده‌ های جهانی قرار گرفته‌ اند، عبارتند از:

  • دانشگاه بلونیا
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه تور ورگاتای رم
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه ساپیینزای رم
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه ناپل
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین

متقاضیان عزیز می‌توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. مشاوران ما شما را در اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا و تحصیل پزشکی در ایتالیا و نهایتا اخذ اقامت در ایتالیا کمک می نمایند. با بهره‌وری از راهنمایی‌هایی وکلای ما در موسسه به صورت تلفنی یا حضوری، آینده‌ای درخشان را برای خود رقم بزنید. از این فرصت استفاده نمایید و از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اهداف عالیه خود برسید.

سوالات پرتکرار درباب اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا برای مدرک زبان سوالات زیر را مطرح می کنند:

  1. آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن است؟ بله، در صورت در اختیار داشتن مدرک زبان ایتالیایی می توان بدون مدرک زبان انگلیسی اقدام به اخذ پذیرش کرد.
  2. آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی ممکن است؟ افرادی که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند برای تحصیل در ایتالیا، نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نخواهند داشت.
  3. آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن است؟ همه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را داشته باشند باید یک مدرک زبان معتبر در اختیار داشته باشند.
  4. حداقل سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا چیست؟ نمره 6 آیتلس یا سایر آزمون های زبان در سطح این نمره و یا B1 زبان ایتالیایی حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیاست.
  5. امکان تحصیل در دوره های زبان در ایتالیا وجود دارد؟ در حال حاضر این امکان برای ایرانیان وجود ندارد.
4.9/5 - (37 امتیاز)

26 دیدگاه برای “اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

  1. عرفان گفت:

    سلام عرفان رحیمی هستم اهل افغانستان دیپلم مدرسه رو دارم ‌ میخواستم بورسیه دولتی بدون مدرک زبان باشه آیا امکانش هست ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می شه گرفت ولی شما برای این که بتونید وارد ایتالیا بشید، حتما باید مدرک زبان داشته باشید

  2. مریم گفت:

    سلام من ارشد حقوق هستم اما برای ارشد مجدد میخوام تربیت بدنی بخونم مدرک زبان هم ندارم ایا برای ایتالیا میتونم اقدام کنم؟؟بورسیه استانی؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که کارشناسی شما چی باشه، اگر حقوق باشید، نمی تونید تربیت بدنی بخونید توی مقصد ارشد و باید از کارشناسی شروع کنید.
      مدرک زبان برای پذیرش در بعضی از دانشگاه ها الزامی نیست ولی برای ویزا قطعا باید مدرک زبان رو داشته باشید
      برای بورسیه هم می تونید اقدام کنید

  3. هاوژین ایرانی گفت:

    سلام من دانشجوی تربیت بدنی هستم مقطع کارشناسی میخواستم درخواست اپلای برای ارشدمو بدم و مدرک زبانم ندارم ولی نمیدونم کدوم دانشگاه برای شرایط من بهتر یعنی پیدا نمیکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های ایتالیا پذیرش رو بدون مدرک زبان هم ارائه می کنند.
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

  4. پ گفت:

    سلام
    من ارشد دارم زبان انگلیسیم در حد ادونس پیشرفته هست و ایتالیایی هم دورشو گذروندم ی گواهی هم دارم از موسسه ها ک تا چه سطحی خوندم . منتها اصلا حوصله خوندن مجدد برای گرفتن مدرک معتبر زبان ها رو ندارم . ایا میتونم اقدام کنم برای ارشد یا دکترا به ایتالیا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید در ایتالیا تحصیل کنید، باید آیلتس 6 یا مدرک زبان ایتالیایی b2 داشته باشید

  5. رضا گفت:

    سلام من مقطع ارشد رشته زبان شناسی پذیرش گرفتم و رشته کارشناسیم آموزش زبان انگلیسی بوده.
    تو برگه یونیورسیتالی نوشته شده که نیاز به مدرک زبان ندارم.
    آیا برای سفارت الزامی که مدرک آزمون زبان ارائه بدم؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای سفارت یکی از مدارک الزامی هست که شما اون مدرک رو ارائه کنید

  6. علی گفت:

    سالام
    ببخشید من پذیرش پستداک دارم از ایتالیا برای گرفتن ویزا سفارت از من مدرک زبان‌ میخاد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط پذیرش شما داره.
      در صورتی که ذکر شده باشه به مدرک زبان نیاز ندارید، خیر ولی در صورتی که چیزی ارائه نشده باشه، باید ارائه بدید مدرک زبان رو

  7. محدثه گفت:

    سلام
    من ۱۸ سالمه و دیپلم دارم
    به نظر شما میتونم اقدام کنم و برای تحصیل پذیرش بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید

  8. صدرا گفت:

    سلام و خسته نباشید من سال یازدهم ریاضی هستم معولدسال دهمم 18/78 شد میخواستم بدونم بعد از گرفتن دیپلم برای رشته کامپیوتر میتونم اقدام.کنم؟
    بحث سربازی چی میشه
    و اینکه حداقل معدل دیپلم چند هست
    ممنون خسته نباشید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید اقدام کنید و مشکلی پیش نمیاد.
      برای خدمت سربازی هم چون معافیت تحصیلی می تونید داشته باشید، از طریق وثیقه می تونید از کشور خارج بشید.
      جزئیات تکمیلی رو می تونید با همکاران من به صورت تلفنی جویا بشید

  9. نادیا گفت:

    سلام من مدرک فوق لیسانس روانشناسی دانشگاه پیام نور با معدل ۱۸:۴۷ دارم ولی ایلتس ندارم و مدرک زبان ایتالیایی رو هم ندارم راهب برای پذیرش وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید پذیرش از این کشور رو دریافت کنید و مشکلی نیست اما مسئله اینجاست که برای رسیدن به ویزای تحصیلی ایتالیا حتما باید این مدرک ارائه بشه.

  10. سپیده گفت:

    سلام وقتتون بخیر من علوم آزمایشگاهی هستم و ۳۰ سالمه میتونم برای ارشد برای ایتالیا اقدام کنم ؟ محدودیت سن وجود داره ؟ و اینکه از طریق ویزای کاری برم بعد میتونم ادامه تحصیل بدم اونجا ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست که برای تحصیل اقدام کنید تا بتونید بعد از اون راحت وارد بازار کار بشید.
      محدودیت سنی برای شما خیر وجود نداره

  11. حامد گفت:

    سلام..من ارشد حقوق خصوصی دارم با معدل ۱۷/۳۰..برای دکترا خوندن تو ایتالیا سخت نیست؟؟اگه ارشد بخونم گرایش مرتبط داره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید در این زمینه اقدام کنید و مشکلی پیش نمیاد

  12. هانا گفت:

    سلام.ببخشيد نوشتيد كه براي پذيرش در مقطع دكتري سفارت مدرك زبان نميخواهد،حقيقت داره؟چطور امكان داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله حقیقت داره چون که مقطع دکترا همراه با داشتن استاد راهنما هست ممکن استاد راهنمایی اعلام کنه شمارو بدون مدرک زبان میپذیره

  13. بابک گفت:

    سلام
    من کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد خوندم با معدل ۱۵٫۳۱، میخواستم برای کارشناسی ارشد مکانیک یا انرژی دانشگاه میلان یا دانشگاه های دیگر اقدام کنم آیا امکان تحویل مدرک زبان تا May یا June وجود دارد؟ در واقع آیا امکان تحویل مدرک زبان بعد از ددلاین وجود دارد؟
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اینکه به مهر ماه برسید نهایتا اسفند و فروردین باید مدرک زبان خودتونو ارائه بدین برای اظلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *