مهاجرت

اخذ گذرنامه سوئیس

اخذ گذرنامه سوئیس

افرادی که تمایل به اخذ گذرنامه سوئیس و زندگی در این کشور دارند، بایستی شرایط و قوانین برای زندگی در این کشور را بدانند. برای مثال فرد متقاضی بایستی با شیوه و آداب و رسوم زندگی در سوئیس، خطرات و به طور کلی قوانین و مقررات حاکم بر این کشور آشنایی کامل داشته باشد. قوانین و مقرراتی که برای دریافت گذرنامه سوئیس تصویب می گردد، به طور مداوم در حال تغییر است. پاسپورت سوئیس در رتبه دوم پاسپورت های معتبر در کنار کشورهایی نظیر سوئد، آلمان و فنلاند قرار دارد و با استقاده از میتوان به 174 کشور در سال 2023 بدون نیاز به ویزا سفر کرد. متقاضیان گرامی در نظر داشته باشند که هر سال طبق آخرین قوانین بایستی برای دستیابی به اقامت و پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

در همین راستا، می توانید جهت اطلاع و آگاهی از قوانین مهاجرتی سوئیس یا هر کشور اروپایی و غیر اروپایی، به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و از کارشناسان و وکلای این موسسه کسب مشاوره نمایید.

  • مزایای اخذ گذرنامه سوئیس چیست؟
  • به کمک پاسپورت سوئیس به کدام کشورها می توان آزادانه سفر کرد؟
  • اعتبار پاسپورت سوئیس چقدر است؟
  • از چه طرقی می توان پاسپورت سوئیس را به دست آورد؟
  • آیا سوئیس تابعیت دوگانه را می پذیرد؟

قوانین مصوب اخذ گذرنامه سوئیس

دولت سوئیس برای اعطای پاسپورت یا گذرنامه به افراد خارجی شرایط خاصی را در نظر گرفته است. به طوری که مجلس سوئیس در مورخ 20 ژوئن سال 2014 میلادی نسبت به وضع قانون جدید درخصوص اخذ گذرنامه سوئیس اقدامات لازم را به عمل آورد و قوانین جدیدی را تصویب نمود. یکی از مواردی که در این قانون تصویب گردیده است، بالا رفتن تعداد سال های اقامت برای افراد خارجی می باشد. البته ناگفته نماند که نوع اقامت افراد و همچنین گروه سنی آنان قبل از اقدام جهت اخذ گذرنامه سوئیس و اقامت در این کشور بایستی مشخص و شفاف سازی شود. زیرا در اعطای پاسپورت از طریق هر یک از راه های مهاجرت به سوئیس، قوانین و شرایط مختلفی وجود دارد. در باب کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس به لینک فوق مراجعه کنید.


با اخذ گذرنامه سوئیس به کدام کشورها بدون ویزا می توانید سفر کنید؟

با اخذ گذرنامه معتبر کشور سوئیس این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بدون نیاز به ویزا به 26 کشور اجازه سفر داشته باشید. البته برای تعدادی از کشورها لغو محدودیت خواهید داشت و تنها در مدت زمان معلومی اجازه اقامت بدون ویزا را دارید.

لیست کشورهایی که بدون محدودیت اجازه اقامت و ورود بدون ویزا را دارید عبارتند از:

  • آندورا
  • اتریش
  • بلژیک
  • کرواسی
  • قبرس
  • چک
  • دانمارک
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • لتونی
  • لیختن اشتاین
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • موناکو
  • هلند
  • نروژ
  • لهستان
  • پرتغال

اخذ گذرنامه سوئیس از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت و اخذ گذرنامه سوئیس از طریق یافتن کار است. جهت یافتن کار در سوئیس در ابتدا بایستی متقاضی از کارفرمای معتبر در کشور سوئیس نامه پیشنهاد کاری دریافت نماید. پس از دریافت پیشنهاد یا نامه شغلی از کارفرمای معتبر در کشور سوئیس، متقاضی این امکان را خواهد داشت که جهت اخذ ویزا و گذرنامه سوئیس نیز اقدام کند. به طور کلی اگر مدت قرارداد کاری شما با کارفرما در کشور سوئیس بیشتر از یک سال باشد، متقاضی بایستی به طور دائم در کشور سوئیس اقامت داشته باشد که برای این نوع اقامت بایستی برای اقامت نوع B درخواست دهد.

اخذ گذرنامه سوئیس از طریق تحصیل

از روش های محبوب جهت اخذ گذرنامه سوئیس می توان به روش مهاجرت تحصیلی سوئیس اشاره نمود. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی در کشور سوئیس به کاریابی و اخذ اقامت و در نتیجه اخذ گذرنامه سوئیس خواهند رسید. در واقع دانشجویان پس از به پایان رساندن دوره تحصیلی، با یافتن کار در کشور سوئیس و افزایش مدت اشتغال به حداقل 10 سال می توانند برای درخواست اقامت قانونی در کشور سوئیس اقدام نمایند.

اخذ گذرنامه سوئیس از طریق سرمایه گذاری

اگر به دنبال سرمایه گذاری و ثبت سرمایه در کشوری هستید که بتوانید در نهایت گذرنامه قانونی آن کشور را به دست آورید، کشور سوئیس انتخاب مناسبی خواهد بود. یکی از روش های سرمایه گذاری در سوئیس که در نهایت به اخذ گذرنامه خواهید رسید، روش خودحمایتی است که متقاضیان تنها در صورت اثبات میزان تمکن مالی و پرداخت مالیات در کشور سوئیس موفق به اخذ اقامت و گذرنامه سوئیس خواهند شد. این روش برای بازنشستگان و کسانی که به دنبال ثبت سرمایه و اخذ اقامت و گذرنامه سوئیس هستند بسیار مناسب است. روش دوم ثبت شرکتی در راستای تایید دولت کشور سوئیس است. در واقع شما بایستی شرکتی نوپا تاسیس کنید با این هدف که تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور سوئیس و استخدام نیروهای جدید جهت کار را داشته باشید تا بتوانید به اقامت و اخذ گذرنامه سوئیس دست یابید.

اخذ گذرنامه سوئیس از طریق تولد

جهت اخذ گذرنامه سوئیس از طریق تولد بایستی اطلاع داشته باشید که کشور سوئیس قانون تابعیت از طریق خاک ندارد و تنها از تابعیت از طریق خون پیروی می کند. طبق قانون کشور سوئیس فرزندی که از پدر یا مادری که تابعیت کشور سوئیس را دارند متولد شود، به صورت خودکار تابعیت و گذرنامه سوئیس را دریافت می نماید.

اخذ گذرنامه سوئیس از طریق ازدواج

توجه داشته باشید که تنها ازدواج با فردی که مقیم کشور سوئیس باشد باعث اخذ تابعیت نخواهد شد اما شما این امکان را خواهید داشت که بتوانید گذرنامه سوئیسی را دریافت کنید. به طور کلی اگر فردی با فردی مقیم کشور سوئیس ازدواج کند و حدقل 3 سال از مدت ازدواج آنها گذشته باشد و به مدت 5 سال به صورت مشترک در کشور سوئیس زندگی کرده باشند می تواند جهت اخذ تابعیت و گذرنامه سوئیس اقدام کند.

روند اخذ گذرنامه سوئیس در 2024

در سال 2023 مدت زمانی که طول می کشد تا فرآیند اخذ اقامت سوئیس سپری گردد، تقریبا 10 سال می باشد که در پروسه های سرمایه گذاری میتواند تا 7 سال کاهش پیدا نمیاد. در این اقدام،‌ 3 عنصر اصلی دخیل هستند که شامل مقامات فدرال، کانتون و کمون است. این 3 عنصر در مورد اقامت شما در سوئیس تصمیم گیری نموده و تعیین می نمایند که واجد شرایط جهت اخذ گذرنامه سوئیس هستید یا خیر. در مرحله اول فرد می تواند به دفتر کمون یه دفتر فدرال مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام دارد. پس از آن پرونده وی توسط کانتون مورد بررسی قرار می گیرد و سپس نتیجه بررسی به کمون انتقال می یابد. در واقع تصمیم نهایی توسط کانتون گرفته می شود.

روند اخذ گذرنامه سوئیس

سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت سوئیس

یکی دیگر از راه های ممکن برای مهاجرت به کشور سوئیس که در نهایت منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. با توجه به اقتصاد پایدار و مقصدی امن برای حفظ سرمایه، سرمایه گذاری در کشور سوئیس طرفداران زیادی دارد. برای سرمایه گذاری در این کشور راه های مختلفی وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری از آن ها مطلع می شوید. یکی از مزایای سرمایه گذاری در کشور سوئیس این است که فرد می تواند پاسپورت این کشور را برای خود و اعضاء خانواده دریافت کند. پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری موفق در کشور سوئیس فرد اقامت دائم این کشور را به دست می آورد. با گذشت 3 سال از اخذ اقامت دائم سوئیس فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت سوئیس انجام دهد.

اعتبار پاسپورت سوئیس

اعتبار و ارزش پاسپورت 1 کشور بر پایه تعداد کشورهایی که فرد بدون دریافت ویزا امکان سفر به آنها را دارد، مورد سنجش قرار می گیرد. پاسپورت سوئیس نیز در زمره پاسپورت هایی قرار دارد که از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. به طوری که رتبه جهانی دوم را به خود اختصاص داده و هم رده با کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک،‌ اتریش و هلند است.

این کشور با نام رسمی کنفدراسیون سوییس از نظر اقتصادی جز برترین و قوی ترین های جهان با نرخ بیکاری فوق العاده پایین می باشد که دارای همسایگانی برتری مانند ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشناین است، سوئیس با مساحت 41285 کیلومتر مربع کشور نسبتاً کوچکی است و با جمعیت 8/3 میلیونی رادای تراکم جمعیت متوسط می باشد. سوییس همچنین از جمله ثروتمند ترین کشورهای جهان است که عضو اتحادیه و عضو انجمن تجارت آزاد اروپا EFTA است در نتیجه داد و ستد بین کشورهای عضو اتحادیه و سوییس بسیار آسان خواهد بود.

از جمله مهم ترین نکته در مورد این کشور اعتبار پاسپورت آن می باشد که در سطح جهانی دارای رتبه 3 است که در زمره کشورهای پیشرفته ای مانند آلمان، فنلاند، اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی و استرالیا است. شهروندی سوئیس اساساً بر اساس (حق خون) است. این بدان معنی است که اگر از والدین سوئیسی متولد شده باشد، تابعیت به دست می آید. سوئیس تابعیت مضاعف را بدون محدودیت از اول ژانویه 1992 از افراد پذیرا هست در نتیجه برای اخذ پاسپورت این کشور نیازی نیست از ترک تابعیت کشور و محل تولد خود را داشته باشیم. با پاسپورت کشور سوییس امکان سفر به 102 کشور را بدون نیاز به اخذ ویزا برای متقاضیان فراهم می کند.

اعتبار پاسپورت سوئیس

چگونگی اخذ گذرنامه سوئیس

فردی که موفق به اخذ گذرنامه سوئیس شده باشد، می تواند بدون اخذ ویزا به 174 کشور مختلف جهان سفر کند و تنها برای ورود به تعداد کمی از کشورهای جهان نیاز به ویزا خواهد داشت. سوئیس به لحاظ اعطای تابعیت به نوزادان تابع سیستم خون است و نظام خاک یعنی jus soli را هم برای جلوگیری از بی تابعیت شدن افراد تا حدودی پذیرفته است. در واقع تنها نوزادانی می توانند پاسپورت سوئیس را به محض تولد خود اخذ کنند که حداقل یکی از والدین آن ها سوئیسی باشند.

اما این امکان وجود دارد که اگر نوزادی در خاک سوئیس متولد شد اما تابعیت و هویت هیچ کدام از والدین وی مشخص نبود، هم پاسپورت کشور سوئیس را اخذ نماید. در صورتی که فرد با تولد به پاسپورت سوئیس نرسیده باشد می تواند با اقامت قانونی در خاک این کشور برای اخذ آن درخواست کند. به دست آوردن پاسپورت سوئیس برای اروپایی ها و غیر اروپایی ها متفاوت است و شرط اقامت در خاک سوئیس برای این افراد به شرح ذیل می باشد:

مدت زمانی که غیر اروپایی ها باید برای اخذ پاسپورت سوئیس در خاک این کشور اقامت داشته باشندمدت زمانی که تابعین اتحادیه اروپا برای اخذ پاسپورت سوئیس باید در خاک این کشور اقامت داشته باشند
10 سال5 سال

هزینه اخذ گذرنامه سوئیس

برای اخذ گذرنامه سوئیس و تابعیت و اقامت سوئیس، هزینه هایی وجود دارد که توسط فرد متقاضی بایستی پرداخت گردد. این هزینه ها مربوط به موارد زیر می گردد:

  • فدرال
  • کانتون
  • جمعی

بالاترین هزینه ای که در ایالت ژنو وجود دارد، مبلغی معادل CHF850 (فرانک سوئیس) خواهد بود. البته ممکن است هزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد که از طریق مشورت با کارشناسان ما می توانید از آنها آگاهی یابید. ضمنا برخی شرایط مزیت ها وجود دارد که هزینه های مربوطه را برای خانواده و افرادی که سن آنها کمتر از سن قانونی است، کاهش می دهد.

مزایای گذرنامه کشور سوئیس

فرآیند اخذ گذرنامه سوئیس کمی مشکل به نظر می رسد. زیرا کشور سوئیس به عنوان یک کشور اروپایی و پیشرفته به راحتی برای افراد متقاضی پاسپورت صادر نمی نماید. اما چنانچه فرد متقاضی موفق به دریافت پاسپورت سوئیسی شود، مزایای بسیار زیادی به او تعلق می گیرد. چرا که از شهروندان سوئیس محسوب می گردد و از جمله مواردی در حقوق شهروندی سوئیس وجود دارد، حق رای در انتخابات این کشور است. در صورتی که اگر فرد صرفا اقامت این کشور را داشته باشد، مجاز به شرکت در انتخابات نیست. افرادی که دارای پاسپورت سوئیسی هستند، چنانچه بخواهند این کشور را ترک کنند، پاسپورت سوئیسی برای آنان حفظ می گردد.

مشاوره از وکیل مهاجرتی در خصوص اخذ گذرنامه سوئیس

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای اخذ پاسپورت کشور سوئیس راهنمایی های لازم را در اختیار شما فرار خواهد داد. پیش از انتخاب روش مهاجرتی به کشور سوئیس در جهت اخذ گذرنامه ابتدا بایستی با قوانین تابعیت در کشور سوئیس آشنا شوید که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل قواعد مهاجرتی می پردازد.

متقاضیان و مهاجران گرامی می توانند از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با خیالی آسوده امور حقوقی مربوط به مهاجرت به سوئیس را آغاز نموده و به سهولت موفق به اخذ گذرنامه سوئیس شوند و در نهایت به اقامت، شهروندی و دریافت تابعیت این کشور دست یابند. این موسسه تجارب بسیار خوب و طولانی در امر مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌ نماییم از مشاوره های تخصصی و حرفه ای کارشناسان و وکلای این موسسه بهره ببرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *