ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه امارات

ارزان ترین دانشگاه امارات

ارزان ترین دانشگاه امارات توجه علاقه مندان را جلب میکند. چراکه زندگی در امارات گران است و افراد به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. امارات متحده عربی کشوری در همسایگی عمان و عربستان سعودی است که با قطر و ایران نیز مرز دریایی دارد. لازم به ذکر است با توجه به توریستی شدن این کشور و وجود فرصت های شغلی متعدد، از حدود 9.5 میلیون نفر جمعیت امارات تنها 1.4 میلیون نفر اماراتی بوده و مابقی همه مهاجر هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که امارات اگرچه به خارجی ها اقامت کاری و تحصیلی می دهد، برخلاف آلمان، اتریش و غیره، پس از چند سال اقامت قانونی، خارجی ها را به عنوان شهروند خود نخواهد شناخت و صدور پاسپورت جنبه استثنایی دارد.

دین اسلام و زبان عربی در کشور امارات متحده عربی رسمی بوده و این کشور با توجه به دارا بودن ششمین ذخایر عظیم نفتی و هفتمین منابع گازی در دنیا ثروت هنگفتی دارد. البته با توجه به سرمایه گذاری های عظیمی که در شهر دوبی انجام گرفته است تعداد توریست ها و همچنین سرمایه گذاری های بین المللی در این شهر بیشتر شده است. نتیجتا وابستگی امارات به نفت و گاز نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و این کشور مسیر ترقی را با سرعت زیادی می پیماید. همین مسئله سبب شده برخی افراد بخواهند به امارات مهاجرت کنند منتهی باید توجه داشته باشند هزینه تحصیل و زندگی در این کشور زیاد است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • ارزان ترین دانشگاه امارات در سال 2024 کدام است؟
  • هزینه زندگی در امارات و نرخ تورم آن چقدر است؟
  • آیا می توان در امارات بورسیه دریافت کرد؟
  • بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل کدامند؟
  • مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه های امارات چیست؟

بهترین دانشگاه های امارات در 2024

امارات دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می­باشد تحصیل در دانشگاه های کشور امارات بصورت رایگان نمی باشد و دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه ها ملزم به پرداخت شهریه می­ باشند. هر سال تحصیلی شامل سه ترم می­باشد و شهریه های تحصیلی در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. زبان تدریس در دانشگاه های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند قبل از ورود به دانشگاه های امارات باید از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند. موضوع مقاله پیش رو معرفی دانشگاه های امارات است. از عزیزانی که علاقمند به این موضوع هستند دعوت می نمائیم تا مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمایند.


دانشگاه آمریکایی دبی

در سال 1995 میلادی دانشگاه آمریکایی دبی در امارات تأسیس گردید. دانشگاه آمریکایی دبی یکی دیگر از شعبه ­های دانشگاه اینترکنتینانتال آمریکا است هم اکنون 900 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشند. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است و دانشجویان قبل از ورود به این دانشگاه باید داری مدرک زبان انگلیسی آیلتس باشند. البته دانشجویانی که دارای مدرک زبان نیستند می­توانند قبل از ورود به این دانشگاه در دوره های زبان انگلیسی برای اخذ این مدرک شرکت نمایند.

دانشگاه گلف مدیکال دبی

یکی دیگر از مهمترین دانشگاه های پزشکی کشور امارات گلف مدیکال است که این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان امتحان ورودی اخذ می ­نماید. طول دوره تحصیل در رشته پزشکی و جراحی این دانشگاه به مدت 6 سال و شهریه تحصیلی در این رشته برابر با AED50000 (درهم) می­ باشد. تحصیل در دوره­ آموزشی فیزیوتراپی این دانشگاه 4 سال طول خواهد کشید که در این دوره دانشجویان بایستی یک دوره کارآموزی را نیز سپری نمایند.

مدرسه خلبانی در معرفی دانشگاه های امارات

یکی دیگر از دانشگاه های امارات که مطابق استانداردهای جهانی فعالیت می­ نماید، مدرسه خلبانی امارات است که در شهر دبی موقعیت دارد. این دانشگاه انواع رشته های خلبانی از جمله دوره های PPL- IR دوره خلبانی CPL و دوره های پرواز آزمایشی را به دانشجویان ارائه می ­نماید.

دانشگاه سیتی در معرفی دانشگاه های امارات

یکی از دانشگاه های معتبر و با کیفیت کشور آمریکا دانشگاه سیتی می ­باشد که یکی از شعبه های این دانشگاه در کشور امارات تأسیس گردیده است. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می­گیرد و دانشجویان برای ورود به این دانشگاه باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس باشند. دانشگاه سیتی امارت دارای دانشکده های علوم انسانی، دانشکده علوم و دانشکده کامپیوتر است. در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه رشته های اقتصاد، ارتباطات و علوم سیاسی و در دانشکده علوم رشته های حسابداری، مدیریت بازرگانی، بازاریابی و در دانشکده کامپیوتر رشته های شبکه و ارتباطات تصویری، نت ورکینگ و مطالعات انتخابی ارائه می گردد.

افراد متقاضی می توانند در باب تکمیلی اطلاعات در خصوص هزینه زندگی در امارات با مراجعه به سایت موسسه سفیران سروش سعادت و مراجعه به لینک مذکور آگاهی تکمیلی از این روند یابند. تمامی رشته های بیان شده مربوط به مقطع کارشناسی این دانشگاه می­ باشد. رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می­گردد عبارتند از مدیریت بازرگانی، سیستم های کامپیوتری، مدیریت مالی، سیستم های اطلاعاتی و مدیریت عمومی تدریس می­گردد.

معرفی ارزان ترین دانشگاه های امارات

میزان دقیق شهریه دانشگاه های امارات نیز همانند سایر کشورهای دنیا بستگی به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دارد. منتهی به طور کلی هزینه تحصیل در امارات را می توان (بدون احتساب هزینه زندگی) در مقطع کارشناسی سالانه بین 37500AED تا 70000AED (درهم امارات) دانست. شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد نیز سالانه 55000AED تا 75000AED (درهم امارات) است. همچنین می توان ارزان ترین دانشگاه امارات را دانشگاه ابوظبی دانست که شهریه سالانه آن حدود 11780$ (دلار آمریکا) می باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است؛ تعدادی از ارزان ترین دانشگاه های امارات با توجه به متوسط شهریه ای که از دانشجویان دریافت می کنند معرفی شده اند:

ردیفارزان ترین دانشگاه های اماراتمتوسط شهریه سالانه (دلار آمریکا)
1University of Sharjah$13600
2United Arab Emirates University$16300
3Khalifa University$27000
4Ajman University$13600
5Abu Dhabi University$11780

معرفی ارزان ترین دانشگاه های امارات

توضیحاتی راجع به ارزان ترین دانشگاه امارات

ارزان ترین دانشگاه امارات یعنی دانشگاه ابوظبی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه متفاوتی را از دانشجویان اخذ می کند. این دانشگاه که در سال 2003 تاسیس شده است کیفیت فوق العاده بالایی در آموزش بین کشورهای عربی دارد و بزرگ ترین ساختمان آن نیز در شهر دوبی قرار گرفته است. همچنین اگرچه حتی از زمان تاسیس دانشگاه ابوظبی حتی 20 سال هم نگذشته است، این دانشگاه ارزان قیمت دانشجویان محلی و بین المللی زیادی را جذب می کند. یه عنوان مثال در حال حاضر بیش از 8000 دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ابوظبی هستند. از دیگر دانشگاه های ارزان امارات که البته در مقایسه با دانشگاه ابوظبی شهریه آن ها کمی بالاتر است می توان به دانشگاه شارجه اشاره نمود.

دانشگاه شارجه در سال 1997 تاسیس شده یکی از بهترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در امارات است. به همین دلیل است که در حال حاضر حدود 10% دانشجویان دانشگاه مزبور را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. از دیگر دانشگاه های ارزان قیمت امارات همچنین می توان دانشگاه امارات متحده عربی را معرفی نمود. دانشگاه امارات متحده عری در سال 1976 تاسیس شده و به دلیل برنامه های آموزشی خوب و اساتید نمونه در سطح بین المللی نیز مطرح گشته است. لازم به ذکر است که در طبقه بندی دانشگاه هایی که طی 50 سال اخیر ساخته شده اند، رتبه جهانی دانشگاه امارات متحده عربی 48 است.

پرداخت هزینه تحصیل در ارزان ترین دانشگاه امارات

همان طور که مشاهده شد حتی ارزان ترین دانشگاه امارات نیز در مقایسه با دانشگاه های ترکیه، فرانسه، ایتالیا، مجارستان و غیره، گران قیمت است. پس دانشجویان باید شهریه خود را از قبل کنار گذاشته باشند و برای ارتقای شانس ویزا پس از اخذ پذیرش، شهریه را نیز از 1 سال جلوتر بپردازند. نکته مهمی که علاقه مندان به تحصیل در امارات باید به آن توجه کنند این است که برخلاف غالب کشورهای دنیا از جمله انگلیس، کانادا، سوئد و غیره، در امارات همانند ژاپن، دانشجویان اجازه کار حین تحصیل ندارند. البته این امکان وجود دارد که دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیل شدن شغلی در امارات پیدا کنند و اقامت خود را تمدید نمایند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان امارات

تحصیل در امارات بدوا رایگان نیست و متوسط شهریه دانشگاه های این کشور به شرح نمودار ذیل می باشد:

متوسط شهریه دانشگاه های امارات

بسیاری از دانشگاه های امارات متحده عربی برای شناخت پتانسیل رهبری و دستاوردهای برجسته دانشگاهی، بورس و کمک هزینه به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می کنند. در سال 1999، شیخ محمد بن راشد از ایجاد بورس تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی در دبی برای دانشجویان واجد شرایط خبر داد. این مرحله بیانگر تعهد دولت به آموزش و پرورش به عنوان نیروی محرکه در تحقق برنامه های عمومی دبی و امارات است. دانشگاه های امارات متحده عربی بر اساس توافق های متقابل بین دولت امارات متحده عربی و سایر کشورها، بورس های آموزشی و کمک هزینه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای بهره مند شدن از بورس های تحصیلی دیگر، دانشجویان می توانند با استفاده از دانشگاه های بین المللی، برنامه ریزی برای کمک هزینه های مختلف و ارائه مقالات و پرونده سابقه های تحصیلی اقدام کنند.

بورسیه برای تحصیل رایگان در امارات

به طور کلی، هزینه ها و شهریه تحصیل در برخی از دانشگاه های امارات متحده عربی بسیار کمتر از سایر دانشگاه ها و مراکز تحصیلی این کشور می باشد. برای تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی امارات متحده عربی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی نمی توانند در امارات کار کنند. با این حال، فرصت های کارآموزی پس از اتمام تحصیلات در دسترس دانشجویان است. دانشجویان برای شرکت در دوره کارآموزی یا کار در یک برنامه کارآموزی نیاز به مجوز از دانشگاه های مربوطه دارند. دانشگاه های خاصی در امارات وجود دارند که به دانشجویان می توانند در فرصت های کارآموزی کمک کنند. در صورت دریافت پیشنهاد کارآموزی، دانشجویان مجاز به کار به عنوان کارآموز در امارات هستند.

بورس های تحصیلی برای تحصیل به صورت رایگان در امارات متحده عربی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند و در این بخش قصد داریم تا علاوه بر بورس تحصیلی پرزیدنت، به سایر کمک هزینه های جزئی تحصیل در امارات اشاره کنیم. تعدادی از بورس های تحصیلی جزئی برای دانشجویان بین المللی در امارات متحده عربی با عملکرد عالی دانشگاهی و خصوصیات شخصی در دسترس است که عبارتند از:

  • بورس تحصیلی دانشگاه خلیفه
  • کمک هزینه های تحقیقات دکتری بنیاد القاسمی
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی در امارات

بورسیه تحصیلی دانشگاه خلیفه امارات

دانشگاه خلیفه به دانشجویانی که معدل تجمیعی حداقل 3.0 یا بیشتر از آن است، کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه های دانشگاه خلیفه با شروع حمایت مالی از دانشجویان سخت کوش و شایسته، همچنان به تحریک تعداد زیادی از دانشجویان برای انجام بهتر می پردازند. شرایط بورسیه تحصیلی در دانشگاه خلیفه به صورت زیر است:

وضعیت دانشجوبورسیه دانشکده مهندسیبورسیه دانشکده علوم
حداقل معدل 3.0 یا بیشترشامل 50% شهریه استشامل 75% شهریه است
معدل از 2.5 تا 2.99شامل 25% شهریه استشامل 50% شهریه است
معدل از 2.0 تا 2.49شامل 10% شهریه استشامل 25% شهریه است
معدل زیر 2.0شامل 0% شهریه استشامل 0% شهریه است

کمک هزینه های تحقیقات دکتری بنیاد القاسمی امارات

بنیاد شیخ سعود بن ساکر آل قاسمی برای متقاضیان کلیه ملیت ها در امارات متحده عربی یا خارج از کشور کمک های مالی برای تحصیل در دوره دکتری ارائه می دهد. متقاضی برای کسب این کمک هزینه تحصیلی باید دانشجوی دکتری در دانشگاه معتبر و دارای وضعیت علمی خوب در امارات متحده عربی باشد. این کمک هزینه تمام هزینه های دانشجویی مرتبط با فعالیت های تحقیقاتی خود را در امارات متحده عربی، از جمله بلیط های برگشتی، محل اقامت مبله تا 12 ماه، هزینه های زندگی و پشتیبانی تحقیقاتی را پوشش می دهد.

هزینه زندگی در امارات

علاوه بر شهریه دانشگاه ها، هزینه زندگی در امارات نیز در سال 2024 نسبتا بالا می باشد. البته شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد تا حدی تعیین کننده میزان دقیق هزینه زندگی وی خواهد بود با این حال متوسط هزینه زندگی در امارات را ماهانه می توان بین 750$ تا 1000$ (دلار آمریکا) دانست. البته با توجه به پایین بودن نرخ تورم، قیمت ها در امارات به مرور زمان افزایش عمده ای نخواهد داشت. برای بررسی بهتر این موضوع در نمودار ذیل نرخ تورم در امارات طی چند سال بررسی شده است:

نرخ تورم در امارات

این در حالی است که اگرچه هزینه زندگی در کشورهای دیگر منطقه از جمله ترکیه پایین تر و ماهانه 250$ تا 400$ (دلار آمریکا) می باشد، ممکن است نرخ تورم آن ها بالاتر باشد. به عنوان مثال در سال 2024 نرخ تورم در ترکیه حدودا 13% است؛ هرچند دانشجویان با تبدیل پول خود به دلار آمریکا یا یورو به جای لیر، می توانند تا حد زیادی از دستخوش شدن سرمایه خود به دلیل تورم جلوگیری کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به مهاجرت به امارات تهیه شده در خصوص ارزان ترین دانشگاه امارات در سال 2024 توضیحاتی ارائه گردید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *