ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

مهاجرت تحصیلی و زندگی دانشجویی هزینه هایی را در بر می گیرد؛ به همین منظور به بررسی ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان پرداخته ایم. آذربایجان یکی از محبوب ترین کشورها نزد ایرانیان جهت مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره است. تنوع راه های مهاجرت به این کشور باعث شده است تا تعداد متقاضیان زندگی و اخذ اقامت آذربایجان سیر صعودی داشته باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است مواردی از جمله نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آذربایجان، هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش را مورد بررسی قرار داده ایم.

  • شرایط تحصیل در آذربایجان چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت تحصیلی به آذربایجان چیست؟
  • دانشگاه های برتر آذربایجان برای تحصیل کدامند؟
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در آذربایجان چیست؟
  • راه های کاهش هزینه تحصیل در آذربایجان چیست؟

معرفی ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

تحصیل در آذربایجان به دلیل تنوع رشته های ارائه شده و موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر می تواند یک گزینه مناسب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد. دوره های کارشناسی در آذربایجان به صورت 4 ساله و کارشناسی ارشد طی مدت 1.5 الی 2 سال ارائه می گردند. هم چنین امکان تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد که پس از 2 الی 3 سال به آنان مدرکی معتبر اعطا می شود. قابل ذکر است که هزینه های تحصیل در آذربایجان بسیار پایین می باشد و امکان اخذ کمک هزینه های تحصیلی نیز برای دانشجویان واجد شرایط فراهم است. هزینه تحصیل در آذربایجان در دوره کارشناسی 1000$ الی 2500$ (دلار آمریکا) و در دوره کارشناسی ارشد 1000$ الی 4000$ (دلار آمریکا) در سال را شامل می شود.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری نیز 1500$ الی 4000$ (دلار آمریکا) در سال گزارش شده است:

دانشگاه های ارزان آذربایجانحداقل شهریه سالانه به دلار آمریکا
Azerbaijan Technical University$1000 (دلار آمریکا)
Azerbaijan State Pedagogical University$1000 (دلار آمریکا)
Baku Slavic University$2500 (دلار آمریکا)

معرفی ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

نحوه اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

همانند اخذ پذیرش از دانشگاه های سایر نقاط جهان، پروسه تحصیل در آذربایجان نیز با انتخاب رشته و دانشگاه یا موسسه آموزشی مناسب آغاز می شود. متقاضیان باید با ارائه برخی مدارک و تکمیل فرم های مربوطه در سایت دانشگاه مورد نظر درخواست خود را جهت اخذ پذیرش ارائه دهند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز در این پروسه، می توان به رزومه تحصیلی و ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین اشاره کرد.

هم چنین برای افرادی که قصد تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی را دارند، ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و تافل با حداقل امتیاز 500 از موارد الزامی می باشد. مواردی از جمله انگیزه نامه، گواهی سلامت و پاسپورت بین المللی نیز از سایر مدارک مورد نیاز به شمار می روند. پس از ارسال مدارک، در صورت تایید دانشگاه مقصد، فرد با ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت امکان اخذ ویزای تحصیلی را خواهد داشت.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه های آذربایجان

متقاضیان اعزام دانشجو به آذربایجان ملزم به اخذ ویزای تحصیلی برای شرکت در دوره های آموزشی در این کشور می باشند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش دانشگاه یا کالجی در آذربایجان
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آذربایجان (لازم به ذکر است در آذربایجان همانند برخی کشورهای دیگر از جمله ژاپن و امارات دانشجویان بین المللی اجازه کار پاره وقت ندارند و باید کل هزینه زندگی خود را از قبل تهیه کرده باشند)
  • پرداخت شهریه سال اول کالج یا دانشگاه
  • تهیه محل اقامت در آذربایجان مثلا از طریق اجاره خوابگاه یا آپارتمان و ارائه اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پاسپورت معتبر برای حداقل 6 ماه پس از مدت اقامت تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان آذری، انگلیسی یا روسی (البته کسانی که قصد تحصیل در کالج را دارند نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند)
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک ویزایی یعنی visa fee:
    • ویزای تحصیلی کوتاه مدت: 100$ (دلار آمریکا)
    • ویزای تحصیلی بلند مدت: 200$ (دلار آمریکا)

امکان انجام کارهای دانشجویی در غالب کشورها از جمله اتریش، کانادا، دانمارک و غیره به صورت پاره وقت برای دانشجویان بین المللی فراهم است و یکی از مشاغل محبوب بین این افراد تدریس زبان می باشد. اما در آذربایجان دانشجویان خارجی چنین اجازه ای را ندارند. در صورت نیاز به اخذ راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب دانشگاه یا کشور مناسب جهت ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری به اقصی نقاط دنیا، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به علاقه مندان می باشند.

سوالات تخصصی درباره ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

در بخش موخره مقاله ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • معرفی ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان به چه صورت است؟ تحصیل در آذربایجان به دلیل تنوع رشته های ارائه شده و موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر می تواند یک گزینه مناسب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد. دوره های کارشناسی در آذربایجان به صورت 4 ساله و کارشناسی ارشد طی مدت 1.5 الی 2 سال ارائه می گردند. هم چنین امکان تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد که پس از 2 الی 3 سال به آنان مدرکی معتبر اعطا می شود. قابل ذکر است که هزینه های تحصیل در آذربایجان بسیار پایین می باشد و امکان اخذ کمک هزینه های تحصیلی نیز برای دانشجویان واجد شرایط فراهم است. هزینه تحصیل در آذربایجان در دوره کارشناسی 1000$ الی 2500$ (دلار آمریکا) و در دوره کارشناسی ارشد 1000$ الی 4000$ (دلار آمریکا) در سال را شامل می شود.
  • نحوه اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان به چه صورت است؟ همانند اخذ پذیرش از دانشگاه های سایر نقاط جهان، پروسه تحصیل در آذربایجان نیز با انتخاب رشته و دانشگاه یا موسسه آموزشی مناسب آغاز می شود. متقاضیان باید با ارائه برخی مدارک و تکمیل فرم های مربوطه در سایت دانشگاه مورد نظر درخواست خود را جهت اخذ پذیرش ارائه دهند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز در این پروسه، می توان به رزومه تحصیلی و ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین اشاره کرد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ارزان ترین دانشگاه های آذربایجان

  1. ازیتا گفت:

    با سلام
    آیا درسته که رشوه گرفتن در دانشگاه های باکو بسیار مرسومه تا جاییکه از اعتبار بین المللی برخوردار نیست دانشگاههاش؟؟؟
    دختر من طب اذربایجان باکو پذیرش گرفته
    ولی تحقیق کردم و متوجه شدم تا رشوه ندی نمره نگیری
    طب اذربایجان را توصیه میکنید یا گرجستان دانشگاه طب TSMU؟؟
    دخترم پذیرش اونجا رو هم داره…ولی واقعا موندیم کدوم رو بره واسه تحصیل طب‌…..
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      واقعیت من هیچکدوم از این دو کشور رو توصیه نمیکنم دلایلش مفصله اما اگر میخوان پزشکی بخونن با ما تماس بگیرید که بهترین راه حل رو بهتون ارائه بدیم
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *