ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان اروگوئه

دانشگاه های رایگان اروگوئه

تحصیل در دانشگاه های رایگان اروگوئه برای افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند امکان پذیر است که باید شرایط اخذ بورسیه مورد بررسی قرار گیرد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می شود اما برای ارائه آن شرایط و مقرراتی وضع شده است که در ادامه به طور مقتصر به آن ها اشاره می کنیم. تحصیلات در کشور اروگوئه در کل برای 9 سال تحصیلی ابتدایی و متوسطه اجباری است به همین دلیل بیشتر شهروندان کشور اروگوئه با سواد هستند به طوری که نرخ میزان سواد در کشور اروگوئه 96% اعلام شده است، لازم به ذکر است سطح سواد بین زنان و مردان تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد.

مجموع این شرایط و مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور اروگوئه باعث شده که هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان اروگوئه به دست بیاورید.

  •  هزینه تحصیل در دانشگاه های اروگوئه چقدر است؟
  • آیا می توان در اروگوئه به صورت رایگان تحصیل کرد؟
  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های اروگوئه چیست؟
  • شرایط دریافت بورسیه از دانشگاه های اروگوئه چیست؟

چرا تحصیل در اروگوئه؟

اروگوئه که از پیشرفته ترین کشورهای آمریکای لاتین می باشد یکی از جالب ترین مکان هایی است که می توان سال های تحصیل خود را در آن صرف کرد. این کشور در منطقه جنوب شرقی آمریکای جنوبی از غرب با آرژانتین و از شمال و شرق آن با برزیل هم مرز است. محیط امن، آب و هوای معتدل و زیبایی طبیعی اروگوئه این کشور را تبدیل به مقصد جذابی برای دانشجویان بین المللی ساخته است. برای کسانی که قصد تحصیل یا ادامه تحصیل به زبان اسپانیایی را دارند کشور اروگوئه گزینه مناسبی به نظر می رسد. با این حال، دوره های خاص و چند دوره ویژه برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها در این کشور طراحی شده و وجود دارد.


دوره کارشناسی در این کشور چهار تا پنج سال، دوره کارشناسی ارشد دو تا دو و نیم سال و دوره دکترا سه سال می باشد. شهریه دانشگاه های اروگوئه بسته به دوره تحصیلی و دانشگاه متغیر است. تحصیل در اروگوئه دارای مزایایی است که شاید بزرگ ترین آن امکان یافتن شغل پس از پایان تحصیلات و در ادامه امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت اروگوئه می باشد. همچنین امکان کار در حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی میسر است (البته نه برای دانشجویانی که دارای ویزای گردشگری هستند). کیفیت زندگی بسیار بالا، نرخ جرایم بسیار کم، جاذبه های گردشگری بسیار و هزینه های زندگی نسبتا کم از ویژگی های جالب توجه این کشور می باشد.

تحصیل در دانشگاه های رایگان اروگوئه

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد برای تحصیل به صورت رایگان در موسسات آموزش عالی جمهوری اروگوئه به بورس تحصیلی ارائه شده در این کشور نیاز است اما در ابتدا فرد باید موفق شود پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورد. بدین منظور فرد باید با دقت به بررسی دانشگاه های این کشور بپردازد، در ادامه معرفی دانشگاه های جمهوری اروگوئه پرداخته شده برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از دانشگاه های معرفی شده می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و از هزینه های تحصیل و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه مطلع شوید.

برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود لازم است مستنداتی در وب سایت دانشگاه آپلود کنید که این مدارک عبارتند از: تکمیل فرم در نظر گرفته شده با توجه به رشته تحصیلی انتخابی، رزومه تحصیلی به علاوه ریز نمرات، مدرک معتبر زبان جهت اثبات تسلط به زبان تحصیل، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، نوشتن انگیزه از تحصیل در دانشگاه های اروگوئه و ارائه تحت عنوان انگیزه نامه، پرداخت هزینه ثبت نام و ارائه رسید و ارائه ترجمه از مدارک که توسط مراجع مربوطه در کشور مبدا تایید شده باشد.

معرفی دانشگاه های رایگان اروگوئه

در جدول زیر به بررسی دانشگاه های کشور اروگوئه، رتبه جهانی و رتبه در جمهوری اروگوئه در سال 2024 پرداخته می شود.

رتبه جهانی در سال 2024رتبه کشوری در سال 2024معرفی دانشگاه
32431Universidad ORT Uruguay
34122Universidad Católica del Uruguay
43003Universidad de la República
50624Universidad de Montevideo
79355Universidad de la Empresa
80586Universidad Tecnológica
93167Instituto Universitario Centro Latinoamericano de Economía Humana
105098Instituto Universitario Bios
105789Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes
1140110Facultad de Teología del Uruguay Mons. Mariano Soler
1161211Instituto Universitario Francisco de Asís
1229112Politécnico de Punta del Este
1272913Instituto Universitario Centro de Docencia, Investigación e Información en Aprendizaje
1289614Instituto Universitario Centro de Estudio y Diagnóstico de las Disgnacias del Uruguay
1295015Instituto Metodista Universitario Crandon

معرفی دانشگاه های رایگان اروگوئه

ارزان ترین دانشگاه های اروگوئه در سال 2024

ظاهراً دانشگاه ها، کالج ها، دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوقی اروگوئه در جوامع آموزشی و دانشگاهی دارای رده های عالی و شناخته شده هستند. این کشور دارای سیستم آموزش عالی مناسبی است و دانشگاه های آن به دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. البته دانشگاه های موسوم به فناوری نیز در این کشور وجود دارد که برای افرادی که می خواهند سریع تر به بازار کار وارد شوند گواهینامه های حرفه ای ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی معمولا تحصیل در پایتخت این کشور یعنی مونته ویدئو را ترجیح می دهند.

شهریه سالانه دانشگاه های اروگوئه از 55.356UYU تا 471.662UYU (پزوی اروگوئه) متغیر است. در جدول زیر فهرستی از 7 دانشگاه ارزان اروگوئه را ارائه می دهیم:

نام دانشگاهشهریه برآورد شده برای دوره کارشناسی (پزوی اروگوئه) در سالشهریه برآورد شده برای دوره های تحصیلات تکمیلی (پزوی اروگوئه) در سال
Instituto Universitario Francisco de Asís55.356UYU55.356UYU
Politecnico de Punta del Este126.920UYU تا 265.202UYU126.920UYU تا 265.202UYU
Universidad de la República126.920UYU تا 265.202UYU126.920UYU تا 265.202UYU
Catholic University of Uruguay190.000UYU146.129UYU
Universidad de la Empresa251.867UYU251.867UYU
Universidad ORT Uruguay285.000UYU تا 509.720UYU230.000UYU
University of Montevideo471.662UYU471.662UYU

شروع ترم تحصیلی در اروگوئه ماه مارس و آوریل می باشد. پذیرش و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور به راحتی انجام می پذیرد و شهریه های دانشگاه های اروگوئه نسبت به بسیاری از کشورها مناسب به نظر می رسد.

بورسیه برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اروگوئه

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اروگوئه بورس تحصیلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود، لازم به ذکر است بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی به تعداد محدود ارائه می شود. یکی از اصلی ترین بورس های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد بورس Carlos Quijano است، داطلبان برای ارائه درخواست باید فرم در نظر گرفته شده را در وب سایت آموزش و پرورش تکمیل کنند. افرادی که به لحاظ امور مالی مشکل دارند می توانند بورس Solidarity Fund را اخذ کنند، افرادی که موفق به اخذ این بورس تحصیلی شوند ماهانه مبلغ 6104$ (دلار) دریافت می کنند.

دانشجویان دقت داشته باشند برای ارائه بورس تحصیلی در دانشگاه های اروگوئه محدودیت سنی در نظر گرفته شده است 1.حداکثر سن برای متقاضیانی که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اروگوئه پذیرفته شده اند 25 سال است، 2. نهایت سن برای افرادی که برای اولین بار درخواست خود را مبنی بر اخذ بورس تحصیلی ارائه می دهند 28 سال است و 3. حداکثر سن برای دانشجویانی که بورس تحصیلی دریافت کرده اند و قصد تمدید بورس تحصیلی را دارند 35 سال است.

شهریه تحصیلی در دانشگاه های اروگوئه

در کشور اروگوئه تحصیل برای شهروندان این کشور به صورت رایگان امکان پذیر است اما دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل شهریه تعیین شده را پرداخت کنند. دقت داشته باشید که تنها 1 موسسه آموزش عالی در این کشور به صورت دولتی است و سایر دانشگاه ها خصوصی هستند پس دانشجو باید پیش از انجام اقدامات لازم برای برنامه مهاجرتی هزینه ها رو برآورد کند. برای مثال دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه ORT مبلغی بین 2250$ الی 4500$ (دلار) پرداخت کنند.

کیفیت زندگی در اروگوئه در سطح بالایی قرار دارد و امکانات رفاهی زیادی برای شهروندان و مهاجرانی که در این کشور اقامت دارند در نظر گرفته شده است. از مزایای زندگی در این کشور آمریکایی می توان به هزینه های کم زندگی، جرم و جنایت پایین، نحوه شگفت انگیز زندگی، هزینه های تحصیل ارزان و جاذبه های گردشگری زیبا و چسم نواز اشاره کرد. دانشجویان باید برای زندگی در این کشور ماهانه مبلغی بین 600$ (دلار) الی 800$ (دلار) در نظر داشته باشند هر چند که این مبلغ با توجه به نوع زندگی و سبک زندگی شما متغیر خواهد بود. برای بررسی دقیق هزینه های خورد و خوراک، وعده های غذایی، حمل و نقل، اجاره خانه، خرید خانه و سایر موارد می توانید به مطالعه مقاله هزینه زندگی در اروگوئه بپردازید.

برای افرادی که تصمیم دارند در دانشگاه های آمریکایی تحصیل کنند این امکان وجود دارد تا با اخذ بورسیه به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند، با مطالعه مقاله دانشگاه های رایگان آرژانتین اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه اخذ بورس تحصیلی به دست می آورید. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتر و تخصصی در رابطه با نحوه اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های معتبر دنیا کسب کنید می توانید همه روزه با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *