ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

استرالیا به دلیل انگلیسی زبان بودن و کیفیت آموزشی بالا مقصد تحصیلی مناسبی است و ارزان ترین دانشگاه های استرالیا مورد توجه اند. اکثر دانشجویان بین المللی از کشورهای چین، هند، ایران، انگستان و تایوان می باشند. دانشگاه های استرالیا جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند و هزینه تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای ایالات متحده و انگلستان کمتر است.

تحصیل در استرالیا و دریافت اجازه تحصیل در این کشور برای بسیاری از دانشجویان بین المللی عاری از هر گونه استرس و تنشی است. از آن جا که بودجه بسیاری از دانشگاه های استرالیا توسط دولت این کشور تامین می شود لذا افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند به آسانی دانشگاه هایی با شهریه کم را بیابند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را برای آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا در سال 2023 را داشته و در پروسه انتخاب دانشگاه در این کشور هستند، ارائه می دهند.

  • آیا می توان در استرالیا به صورت رایگان به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • محدودیت های مالی دانشجویان برای تحصیل در استرالیا چیست؟
  • بهترین زمان برای ورود به دانشگاه های استرالیا چه مقطعی است؟
  • چه دانشگاه هایی در استرالیا بورسیه های زیاد به دانشجویان اهدا می کنند؟

ارزان ترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در سال 2024

استرالیا ششمین کشور پهناور جهان دارای شش ایالت و دو قلمرو است. پایتخت این کشور کانبرا است و شهرهای سیدنی، ملبورن و آدلاید از شهرهای بزرگ این کشور هستند. این کشور زبان رسمی ندارد و زبان ملی آن انگلیسی استرالیایی است. ویژگی های زیر باعث محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی به عنوان یک مقصد تحصیلی گردیده است:

  • انگلیسی زبان بودن
  • شهرت جهانی و رنکینگ بالای دانشگاه های استرالیا
  • مدارک تحصیلی معتبر و ارزشمند
  • تنوع فرهنگی و محیطی دوستانه
  • کیفیت بالای آموزشی
  • فرصت های شغلی مناسب پس از پایان تحصیل
  • امکان کار پاره وقت همزمان با تحصیل

در جدول زیر فهرستی از 5 دانشگاه ارزان استرالیا براساس شهریه دریافتی آن ها برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود:

ردیفنام دانشگاههزینه درخواست (دلار استرالیا)نمرات مورد نیاز زبان انگلیسیشهریه (دلار استرالیا) در سال
IELTSTOEFLPTE
1دانشگاه الهیات (University of Divinity)$3006.57958$14688
2دانشگاه کوئینزلند جنوبی (University of Southern Queensland)بدون هزینه6.59058$24000
3دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland)$1006.587$25800
4دانشگاه سانشاین کوست (University of Sunshine Coast)بدون هزینه6.58558$26600
5دانشگاه کانبرا (University of Canberra)بدون هزینه6.57958$26800

البته این فهرست به همین پنج دانشگاه ختم نمی شود و دانشگاه های چارلز داروین، ساذرن کراس، کاتولیک استرالیا، ویکتوریا، نیو انگلند، جیمز کوک، گریفیث، سیدنی غربی و چارلز استورت در رتبه های بعدی فهرست ارزان ترین دانشگاه های استرالیا قرار دارند. علاوه بر این، تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا در صورت موفقیت در اخذ بورسیه تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد.

شهریه ارزان ترین دانشگاه های استرالیا در سال 2023

در مورد علت محبوبیت و جذابیت استرالیا در بین دانشجویان بین المللی می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • استرالیا دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان می باشد
  • شهرهای استرالیا برای دانشجویان بین المللی امن و ایده آل است
  • هزاران بورس تحصیلی دانشجویی در دانشگاه های این کشور وجود دارد
  • استاندارد زندگی در استرالیا بالاست

اگرچه متوسط هزینه های زندگی در استرالیا بیش از بسیاری از کشورهای جهان است اما این کشور در سال 2019 توانست رقم قابل توجهی یعنی بیش از 700000 دانشجوی بین المللی را به خود جذب نماید. شهریه های دانشگاهی در این کشور بسته به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متغیر است.

نمودار زیر شهریه برخی از ارزان ترین دانشگاه های استرالیا در سال 2023 را ارائه می دهد:

شهریه برخی از ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

دانشجویان بین المللی که در استرالیا زندگی می کنند برای برآمدن از پس تمامی هزینه های زندگی در استرالیا، شامل محل اقامت، غذا و فعالیت های اجتماعی، به AUD1400 تا AUD2500 (دلار استرالیا) در ماه نیاز دارند. متقاضیان تحصیل در استرالیا باید به یاد داشته باشند که به هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی استرالیا تمکن مالی خود برای زندگی و تحصیل در این کشور را اثبات نمایند.

اطلاعات بیشتر: دانشگاه Flinders در استرالیا

معرفی بیشتر ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

بسیاری از دانشگاه های استرالیا جزو برترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند. به عنوان مثال، در سال 2022، دانشگاه ملی استرالیا با کسب رتبه 1 در استرالیا رتبه 29 رنکینگ جهانی را از آن خود کرد. دانشگاه ملبورن (رتبه 2 در استرالیا) رتبه 38 جهان، دانشگاه سیدنی (رتبه 3 استرالیا) رتبه 42 جهان، دانشگاه نیو ساوث ولز (رتبه 4 استرالیا) رتبه 43 جهان و دانشگاه کوئینزلند (رتبه 5 استرالیا) رتبه 47 جهان را به دست آورند. به عنوان نمونه، دانشگاه کوئینزلند که جزو ارزان ترین دانشگاه های استرالیا می باشد، جزو برترین دانشگاه های جهان در سال 2022 نیز به شمار می آید. در جدول زیر در مورد ارزان ترین دانشگاه های استرالیا اطلاعات بیشتری ارائه میدهیم:

دانشگاهاطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه
دانشگاه الهیاتیکی از دانشگاه های ارزان استرالیا، دارای رشته های الهیات، فلسفه و خداشناسی
دانشگاه کوئینزلند جنوبیدانشگاهی با اندازه متوسط که در کوئینزلند استرالیا واقع شده است. دارای رشته های حقوق، بهداشت، مهندسی، علوم و هنر
دانشگاه کوئینزلنددانشگاهی دولتی واقع در مرکز کوئینزلند (شهر بریزبن)، یکی از دانشگاه های پیشروی استرالیا محسوب می شود.
دانشگاه سانشاین کوستاین دانشگاه در سانشاین کوست کوئینزلند قرار دارد. دارای رشته هایی همچون فناوری اطلاعات و گردشگری و غیره
دانشگاه کانبرادانشگاهی دولتی در منطقه بروس کانبرا، دارای رشته های علوم، بهداشت، هنر، طراحی و غیره
دانشگاه چارلز دارویندانشگاهی دولتی است.
دانشگاه ساذرن کراسدانشگاهی دولتی است و به خاطر ارائه مقاطع مختلف رشته MBA معروف است.
دانشگاه کاتولیک استرالیادانشگاهی دولتی و دارای هفت پردیس در سرتاسر استرالیا از جمله روم
دانشگاه ویکتوریادانشگاهی دولتی در ملبورن استرالیا
دانشگاه نیو انگلنددانشگاهی دولتی که پردیس اصلی آن در نیو ساوث ولز واقع شده است. این دانشگاه سالانه حدود 5 میلیون دلار استرالیا به دانشجویان بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی ارائه میکند.

معرفی بیشتر ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

بورسیه تحصیل جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا

همانطور که گفته شد یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های استرالیا امکان اخذ بورس تحصیلی است، بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور در انواع مختلف در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. دانشجویان واجد شرایط با سابقه درخشان تحصیلی در مقطع دکتری می توانند از کمک هزینه های تحصیل و زندگی در نظر گرفته شده بهره مند شوند. کمک هزینه های تحصیلی در نظر گرفته شده در استرالیا برای دانشجویان خارجی شامل: 1. بورسیه پژوهشی و تحصیلی استرالیا (IPRS)، 2. کمک هزینه تحصیلی استرالیا با نام Andre، 3. بورسیه تحصیلی علمی، 4. بورسیه تحصیلی بلند مدت می شود. علاوه بر بورس های تحصیلی نام برده شده بورسیه های تحصیلی خاص نیز در اختیار دانشجویان بین المللی نیز قرار می گیرد، که عبارتند از:

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه موناش
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه لاتروب
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه مک کواری
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ملبورن
  • بورسیه تحصیلی اینترنشنال دانشگاه آدلاید استرالیا یا ASI
  • بورسیه پژوهشی دانشگاه کورتین برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در شهر پرت
  • بورسیه تحقیقات علمی فیلندرز دانشگاه آدلاید

دانشجویان برای اخذ بورس تحصیلی باید سوابق تحصیلی درخشانی داشته باشند، علاوه بر آن لازم است فرد رزومه تحصیلی کامل و دقیق، مدرک زبان، انگیزه نامه و هر گونه سوابق کار مفید و مرتبط، مقالات منتشر شده و انجام کارهای تحقیقاتی و ترجمه را ارائه دهد. با مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی در استرالیا اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل دندانپزشکی این کشور کسب می کنید.

مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه های استرالیا

درخواست پذیرش در دانشگاه های استرالیا آسان است. متقاضی باید مراحل زیر را برای این کار انجام دهد:

گام 1 – دوره آموزشی مدنظر و دانشگاه ارائه دهنده آن را انتخاب نماید: متقاضی باید در این مورد از دوره مورد نظر خود مطمئن شده و سپس دانشگاه ارائه دهنده آن را براساس تسهیلات در دسترس و خدمات پشتیبانی آن برای دانشجویان بین المللی انتخاب نماید.

گام 2 – درخواست دهد: دانشجویان بین المللی معمولا به طور مستقیم به صورت پستی یا آنلاین به دانشگاه های استرالیا درخواست ارائه می دهند. قبل از ارائه درخواست، متقاضی باید الزامات ورودی و مدرک و نمرات زبان انگلیسی مدنظر آن دانشگاه را بررسی نماید تا مطمئن شود که واجد شرایط است.

گام 3 – در انتظار اتمام فرآیند ارزیابی و پردازش درخواست باشد: به محض این که دانشگاه مدنظر درخواست متقاضی را دریافت کند آن را ارزیابی خواهد نمود و سپس وی را از نتیجه آن مطلع خواهد ساخت.

گام 4 – در صورت پذیرش، پیشنهاد را بپذیرد: اگر درخواست متقاضی مورد پذیرش واقع شود، یک نامه ایجاب و یک فرم قبول دریافت خواهد کرد. قبل از قبول ایجاب، متقاضی باید نامه ایجاب را با دقت بخواند و شرایط را بررسی نماید.

گام 5 – برای عزیمت آماده شود: پس از پذیرش، متقاضی باید ویزای دانشجویی را دریافت کند.

علاقه مندان به تحصیل در استرالیا و مهاجرت به این کشور در سال 2024 برای پاسخ به سوالات خود و نیز کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. در باب دانشگاه ECU در استرالیا لینک فوق را مطالعه کنید.

برخی سوالات متداول و پر تکرار ارزان ترین دانشگاه های استرالیا:

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا تحصیل مقطع لیسانس در استرالیا رایگان است؟ هزینه های تحصیل بدون تعلق بورسیه بسته به رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید، سطح مدرک و دانشگاهی که در آن ثبت نام می کنید متفاوت است. شهریه برای دانشجویان بین المللی درمقطع لیسانس بین 20000 تا 45000 AUD (دلار استرالیا) و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بین 22000 تا 50000 AUD (دلار استرالیا) است.
  • ارزان ترین دانشگاه ی استرالیا کدام است؟ برخی از ارزان ترین دانشگاه های استرالیا عبارتند از: دانشگاه کوئینزلند جنوبی، دانشگاه الهیات، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه گریفیث، دانشگاه ساحل سان شاین، دانشگاه چارلز استورت، دانشگاه ادیت کوان، دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه وسترن سیدنی.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *