ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

ایرلند کشوری در شمال غرب اروپاست که از سال 1973 تاکنون جزء اتحادیه اروپا است؛ تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایرلند همراه با دریافت ویزای کار این کشور جزء بهترین و محتمل ترین شیوه های رایج مهاجرت هستند. این سرزمین از غرب با اقیانوس اطلس و از سمت شرق با دریای ایرلند احاطه شده است. اگرچه زبان ایرلندی به همراه انگلیسی به عنوان زبان های رسمی این کشور معرفی شده اند، اغلب شهروندان ایرلندی به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. تحصیل در ایرلند با توجه به کیفیت قابل توجه ارائه دروس در دانشگاه ها و مدارس مختلف این کشور، یکی از موضوعاتی است که در سال های اخیر توجه اشخاص بسیاری از اقصی نقاط جهان را به خود جلب کرده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در ادامه این مقاله به تحصیل مقرون به صرفه در این کشور بپردازند.

  • متوسط هزینه تحصیل در ایرلند چه میزان است؟
  • آیا ایرلند دارای دانشگاه های خصوصی نیز است؟
  • کم هزینه ترین دانشگاه های ایرلند با توجه به شهریه سالانه اخذ شده از دانشجویان کدامند؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان در ایرلند موجود است؟
  • فرایند دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل کدامند؟
  • مزایای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایرلند کدامند؟

درباره ایرلند و تحصیل در دانشگاه های آن

کشور ایسلند متشکل از 4 استان با نام های Ulster، Leinster، Munster و kenakht است. 9 دانشگاه دولتی ایرلند با توزیع مناسب در این نواحی واقع شده و باتوجه به شرایط بسیار مطلوب تحصیل در این مراکز، دانشگاه های معدود ایرلند با اقبال کمی مواجه بوده و اغلب شهروندان این کشور ورود به دانشگاه های دولتی با پرداخت هزینه های کمتر و برخورداری از امکانات آموزشی و تجهیزات مشابه را دارای ارجحیت می دانند. افراد بالای 18 سال از سراسر جهان مجاز به ثبت درخواست جهت تحصیل در دانشگاه های ایرلند هستند. با توجه به اینکه ایرلند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، بسیاری از افراد چنین می انگارند که شهریه های اخذ شده توسط موسسات آموزش عالی این کشور همچون سرزمین هایی چون انگلستان است که باید خاطرنشان کرد این طرز فکر صحیح نیست.


با توجه به تعدد موسسات کاریابی در ایرلند نظیر Irish Jobs و RecruitIreland افراد زیادی به دنبال مهاجرت به ایرلند از این طریق هستند، تحصیل در ایرلند نیز در وضعیتی مشابه قرار داشته و طبق آمار ارائه شده در سال 2018 تعداد 18500 دانشجوی حاضر در دانشگاه های این کشور، دارای تابعیت سایر کشورها هستند و همچنین 5000 دانشجوی ساکن ایرلند از سایر کشورهای اروپایی مهاجرت به این سرزمین را در دستور کار خود قرار داده اند. طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2024 به طور متوسط هزینه تحصیل در ایرلند 600€ الی 1000€ (یورو) به صورت ماهانه است که این رقم به فراخور ثبت نام در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. دانشجویان ایرلندی حاضر در مقاطع مختلف اجازه کار برای 20 ساعت در هفته را داشته و درآمد حاصله از این طریق، کمک شایانی به جبران هزینه های روزمره آنان است.

معرفی ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

معرفی ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

اتباع ایرلندی و مهاجرانی که موفق به اخذ تابعیت این کشور گشته اند، پس از پایان تحصیل خود در مقطع دبیرستان به فراخور علاقه و استعداد خود وارد دانشگاه های معتبر گشته و از مزایایی چون کاهش هزینه خدمات درمانی و اجتماعی و تخفیف هایی نظیر خرید از رستوران ها و فروشگاه های این کشور با ارائه کارت دانشجویی بهره مند می گردند. زبان تحصیل در دانشگاه های ایرلند انگلیسی بوده و بورسیه های گوناگونی چون DIT ،Walsh Fellowships و NUI جهت کمک به هزینه تحصیل دانشجویان از سوی دولت این کشور به افراد اعطا می گردد. رقم برخی از این بورسیه ها به 14000€ (یورو) در سال نیز رسیده و می تواند تمامی هزینه های جاری دانشجو را نیز پوشش دهد. در ادامه به معرفی ارزان ترین دانشگاه های ایرلند همراه با ذکر متوسط شهریه اخذ شده آن ها پرداخته ایم:

نام دانشگاهشهریه سالانه به یورو
Trinity College Dublin17000€
University of Limerick12000€
University College, Cork1000€
Dublin Business School5000€
Griffith College Dublin12000€

همچنین با توجه به علاقه وافر متقاضیان بین المللی به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ذکر این نکته حائز اهمیت است که این افراد ملزم به شرکت در آزمونی تحت عنوان HPAT بوده و درشرایطی که موفق به اخذ حداقل 500 امتیاز در پایان این سنجش گردند، با ارائه مدرک آیلتس 6.5 و سایر مدارک موردنیاز امکان حضور در دانشگاه های ارائه دهنده دوره های مربوط به رشته های مذکور را چون دانشگاه کرک به دست خواهند آورد. علاقه مندانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام به تحصیل در ایرلند می نمایند شهریه های به مراتب پایین تری پرداخت کرده و در برخی رشته ها حتی می توان مشاهده کرد که هزینه تحصیل آن ها 60% سایر افراد است.

دانشگاه کورک در ایرلند

در ادامه مقاله معرفی دانشگاه های ایرلند، اکنون به بررسی دانشگاه کورک می­ پردازیم. دانشگاه کورک در ارتباط با دانشجویان بین المللی بسیار مهم است، این دانشگاه در رتبه 233 دنیا قرار گرفته است و در سال 1998 نام خود را به طور رسمی به دانشگاه ملی ایرلند تغییر داد اما همچنان به نام دانشگاه کورک یا UCC شناخته می­ شود.

اکنون دانشگاه کورک دارای 2000 دانشجو است که حدود 3000 دانشجوی بین المللی از 100 کشور مختلف در اختیار دارد که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. نکته جالب در رابطه با این دانشگاه این است که این دانشکده، اولین دانشگاه دنیا است که موفق به دریافت پرچم سبز بین المللی برای پایداری محیط زیست در سال 2010 گردید و به همین دلیل، 5 ستاره دریافت نمود.

دانشگاه تربیتی دوبلین در معرفی دانشگاه های ایرلند

در باب معرفی دانشگاه های ایرلند ابتدا به معرفی دانشگاه تربیتی دوبلین می­ پردازیم. دانشگاه تربیتی دوبلین در سال 1592 تاسیس شد و جزو قدیمی ترین موسسات و دانشگاه ­های کشور ایرلند و یکی از 7 دانشگاه باستانی در حوزه بریتانیا شناخته می ­شود، این دانشگاه از دو دانشگاه معتبر اکسفورد و کمبریج الگوبرداری کرده است و در حال حاضر دانشگاه تربیتی دوبلین، یکی از بهترین دانشگاه های سرتاسر دنیا به شمار می ­آید. این دانشگاه یکی از محبوب ترین دانشگاه­ ها برای انتخاب متقاضیان بین المللی است. در حال حاضر 17000 دانشجو در دانشکده­ های زیر مشغول به تحصیل هستند:

  • دانشکده­ هنر
  • دانشکده­ علوم انسانی
  • دانشکده­ علوم اجتماعی
  • دانشکده­ مهندسی
  • دانشکده­ علوم ریاضیات
  • دانشکده­ علوم بهداشتی

دانشگاه دوبلین سیتی درایرلند

در انتهای مقاله معرفی دانشگاه های ایرلند، اکنون به معرفی دانشگاه دوبلین سیتی می­ پردازیم که قدمت کمتری نسبت به دیگر دانشگاه ­ها دارد. دانشگاه دوبلین سیتی در سال 1975 تأسیس شده است و در سال 1989 پیشرفت فراوانی کرد و توانست در رتبه بندی کلی، در رده 353 دنیا قرار گیرد، همچنین این دانشگاه حدود 12000 دانشجو دارد. در دانشگاه دوبلین سیتی، این امکان وجود دارد که به طور دانشگاه مجازی نیز به تحصیل پرداخت و تقریباً هزار دانشجو در این دوره ­ها مشغول به تحصیل هستند. از دیگر دانشگاه­ های معتبر کشور ایرلند می ­توان به دانشگاه لیمریک، موسسه تکنولژی دوبلین، دانشگاه ملی ایرلند و غیره اشاره کرد.

مزایای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

اعتبار بسیار بالای دانشگاه های ایرلند موجب گشته تا مدرک اخذ شده از این مراکز مورد تایید کشورهای بسیاری چون کشور ما ایران باشد؛ از دانشگاه های ایرلندی مورد تایید وزارت علوم می توان به National University of Ireland ،University College Cork و National University of Ireland Maynooth اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه سیستم آموزشی فعال در ایرلند با تابعیت از نظام آموزشی انگلستان پیشرفت های زیادی را در سال های اخیر حاصل نموده است، بسیاری از کارشناسان به مقایسه فرآیند تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میان ایرلند و انگلستان می پردازند. در ادامه به مقایسه تعداد واحد تخصیص یافته به هر یک از این مقاطع در دانشگاه های ایرلند پرداخته ایم:

مقایسه تعداد واحد ارائه شده مقاطع گوناگون در دانشگاه های ایرلند

از سایر مزایای تحصیل در ایرلند می توان به ارائه دروس به زبان انگلیسی، امکان کار همزمان با تحصیل، هزینه های بسیار معقول، برخورداری از مزایای متفاوت دراختیار داشتن کارت دانشجویی و امکان دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بتوانید از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های مفیدی در زمینه تحصیل در کشور ایرلند دریافت نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *