ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های برزیل

ارزان ترین دانشگاه های برزیل

اینکه ارزان ترین دانشگاه های برزیل کدامند برای علاقه مندان اهمیت زیادی دارد چراکه غالب افراد برزیل را به دلیل کم هزینه بودن انتخاب میکنند. البته برزیل با بیش از 211 میلیون نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت دنیا است و نتیجتا نیازی به جذب نیروی جوان خارجی ندارد. زبان رسمی در برزیل زبان پرتغالی است و کشوری به تازگی صنعتی به حساب می آید که از دید بانک جهانی درآمدی بیشتر از سطح متوسط دارد. برزیل همچنین صاحب نهمین تولید ناخالص داخلی در دنیا است و به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه اقتصادی و غیره داشته در سال های اخیر توجه برخی افراد، خصوصا نیروی متخصص سایر کشورهای آمریکای لاتین، را به خود جلب نموده است.

در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ارزان ترین دانشگاه های برزیل و تحصیل در این کشور به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • ارزان ترین دانشگاه های برزیل در سال 2024 کدام اند؟
  • هزینه زندگی در برزیل ماهانه چقدر است؟
  • آیا می توان برای تحصیل در برزیل بورسیه دریافت کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی برای ورود به برزیل چیست؟
  • شرایط کار در برزیل ضمن تحصیل برای دانشجویان خارجی فراهم است؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل کدام اند؟

معرفی ارزان ترین دانشگاه های برزیل

تحصیل در برزیل در دانشگاه های دولتی هم برای برزیلی ها و هم برای دانشجویان بین المللی رایگان است. نتیجتا غالب دانشگاه های دولتی برزیل تنها هزینه ثبت نام یا اصطلاحا registration fee را از دانشجویان اخذ می نمایند. این در حالی است که در دانشگاه های خصوصی برزیل با توجه به این که از دولت این کشور بودجه ای دریافت نمی کنند، با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دانشجویان، سالانه بین 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) شهریه دریافت می نمایند. با این تفاسیر ارزان ترین دانشگاه های برزیل را می توان دانشگاه های دولتی این کشور دانست که غالبا یا به کلی رایگان هستند یا شهریه بسیار کمی می گیرند. این دانشگاه ها عبارت هستند از:

(Universidade de São Paulo (USP

1-(Universidade Estadual de Campinas (Unicamp

2-(Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG

3-(Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS

4-(Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC

5-(Universidade de Brasília (UnB

6-(São Paulo State University (UNESP

علاوه بر دانشگاه های بالا که رایگان اند و شهریه دریافت نمی کنند، دانشگاه های ذیل نیز شهریه پایینی دارند که میانگین آن بیان شده است:

  • (University of Fortaleza (UNIFOR: سالانه 1844$ (دلار آمریکا)
  • (The Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (PUCRS: سالانه 4125$ (دلار آمریکا)
  • (Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (PUC-Rio: سالانه 8542$ (دلار آمریکا)

اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های برزیل

هر کدام از دانشگاه های برزیل مدارک خاصی را برای اعطای پذیرش به دانشجویان در نظر گرفته اند که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. با این حال می توان اساسی ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل لازم است را به شرح ذیل دانست:

  • تکمیل فرم اخذ پذیرش از دانشگاه
  • CV به زبان انگلیسی یا پرتغالی
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس، تافل یا مدرک زبان پرتغالی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه یا SOP
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در برزیل است.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی همان application fee

اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های برزیل

هزینه تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های برزیل

اگرچه تحصیل در دانشگاه های دولتی برزیل برای کسانی که به زبان پرتغالی مسلط باشند رایگان است، دانشجویان باید هزینه زندگی در برزیل را بپردازند. زندگی در برزیل با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد ماهانه بین 400$ تا 650$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. در جدول ذیل میانگین قیمت برخی از اقلام و خدمات در برزیل در سال 2022 برای راهنمایی بیشتر دانشجویان بیان شده است:

اقلام و خدماتمیانگین قیمت در برزیل (دلار آمریکا)
وعده غذایی در رستوران معمولی$3.77
وعده غذایی در مک دونالد$4.90
بطری آب معدنی$0.53
بطری شیر$0.66
قالب 500 گرمی نان$1.13
1 کیلوگرم برنج$0.73
1 کیلوگرم فیله مرغ$2.46
1 کیلوگرم سیب$1.27
1 کیلوگرم موز$0.81
1 کیلوگرم پیاز$0.82
خدمات ماهانه آب، برق و غیره$60.56
حق عضویت ماهانه در باشگاه ورزشی$19.23
اجاره ماهانه در آپارتمان 1 خوابه$240.28
اجاره ماهانه در آپارتمان 3 خوابه$500.35

البته اگرچه برزیل کشور ارزان قیمتی است نکته ای که دانشجویان و دانش آموزان باید در خصوص این کشور به آن توجه ویژه داشته باشند سطح امنیت در این کشور است. در واقع برزیل اگرچه در مقایسه با کلمبیا، سودان جنوبی، آفریقای جنوبی و غیره کشور امن تری است، میزان ارتکاب جرم و جنایت در آن بالا است. به همین دلیل است همان طور که در نمودار ذیل نشان داده شده است شاخص جرم و جنایت در برزیل بسیار بالاتر از شاخص امنیت در این کشور است:

وضعیت امنیت در برزیل

بورسیه جهت تحصیل در دانشگاه های غیر رایگان برزیل

همانطور که گفته شد یکی از مزایای تحصیل در کشور برزیل امکان اخذ بورسیه تحصیلی است، متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. جالب است بدانید که کشور برزیل تنها کشوری است که برای تمامی رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه تحصیلی در برزیل طبق سطح نمرات تحصیلی فرد و رزومه علمی و پژوهشی به فرد اعطاء می شود. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند ماهانه بین 450$ تا 700$ (دلار) حقوق و در مقطع دکتری ماهانه 1000$ (دلار) حقوق دریافت می کنند، که با این مبلغ هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در مقطع کارشناسی به دانشجویانی که از شرایط تحصیلی بسیار خوبی برخوردار باشند کمک هزینه های تحصیلی سالانه بین 1500$ تا 7500$ (دلار) تعلق می گیرد. لازم به ذکر است دانشجویان خارجی واجد شرایط می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی کشور برزیل ادامه تحصیل دهند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور برزیل را دارند باید سالانه مبلغ 20000$ (دلار) پرداخت کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور برزیل را دارید پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در این کشور به مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در برزیل بپردازید.

کار پس از تحصیل در برزیل

کسانی که علاقه مند به مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل هستند باید پس از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. از جمله رشته هایی که بازار کار خوبی در برزیل دارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • گرایش های مختلف مهندسی از جمله مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران و غیره
  • پزشکی
  • پرستاری
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • گرایش های مختلف مدیریت

البته برای تحصیل در برزیل در مقطع کارشناسی تسلط به زبان پرتغالی ضروری است با این حال دوره های به زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری یافت می شوند. اما باید توجه داشت برای یافتن کار در برزیل تسلط به زبان پرتغالی الزامی است پس بهتر است دانشجویان در حین تحصیل یا پیش از شروع آن یادگیری این زبان را آغاز نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ارزان ترین دانشگاه های برزیل، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از آن ها، سطح امنیت این کشور، هزینه زندگی در برزیل و غیره طی سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *