ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان کانادا

دانشگاه های رایگان کانادا

کشور مهاجرپذیر و زیبای کانادا، انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت است و بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا هستند. در مقاله زیر با کسب اطلاعات از موارد زیر میتوانید برای دانشگاه های رایگان کانادا اقدام کنید. نظام آموزشی آمریکا برای افراد خارجی نظام پولی میباشد و چنانچه فردی قصد تحصیل در کانادا را داشته باشد باید پیشبینی پرداخت هزینه تحصیل را کرده باشد مگر بنا بر شرایط استثنایی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

اینفوگرافیک دانشگاه های کانادا

  • شرایط پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا چیست؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به چه صورت می باشد؟
  • نحوه دریافت بورسیه از کانادا به چه نحوی است؟

برای دانش از شرایط بالا و همچنین مهاجرت تحصیلی به کانادا با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

جذابیت انتخاب کانادا برای تحصیل

جذابیت تحصیل در کانادا در یک نگاه:

  • استقبال بالای افراد
  • مقرون به صرفه
  • بهترین کیفیت آموزش در سطح جهانی
  • کشور زیبا و مهاجر پذیر
  • کشور دوزبانه (انگلیسی، فرانسه)

یکی از جذابیت هایی که تحصیل در کشور کانادا برای علاقمندان به تحصیل ایجاد می کند، دانشگاه های رایگان کانادا است. سطح علمی دانشگاه های کشور کانادا به گونه ایست که بسیاری از افراد مشتاقانه مهاجرت تحصیلی به کانادا را می پذیرند. فرصت تحصیل در کشور کانادا به گونه ایست که فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور، می توانند برای یافتن شغل در کشور کانادا و همچنین کشورهای اروپایی امیدوار باشند. هزینه های زندگی در کانادا با بسیاری از کشورهای اروپایی برابری می کند، اما در اگر بتوانید بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید قطعا کانادا گزینه بهتری خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا

کشور کانادا یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان در طی سال های اخیر بوده است، دلیل اصلی آن را می توان در جذابیت های بالای تحصیل در کشور کانادا دانست. بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا در حال حاضر از دانشجویان شهریه های تحصیلی دریافت می کنند با این وجود هزینه های تحصیلی در دانشگاه های کشور کانادا هنوز در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا شهریه بسیار ناچیزی از دانشجویان دریافت می کنند. تحصیل در این مراکز آموزشی برای بسیاری از دانشجویان آسان تر خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا دانشگاه های رایگان کانادا را به شما معرفی کنیم.

بهترین دانشگاه های رایگان در کشور کانادا

در لیست زیر محبوب ترین دانشگاه های کانادا با توجه به رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان برای کمک به تصمیم گیری بهتر شما هموطنان عزیز برای مهاجرت تحصیلی آورده شده است:

برترین دانشگاه های کانادا امتیاز جهانی

 

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رایگان کانادا

بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کانادا به دانشجویان خارجی کمک هزینه تحصیل ارئه می دهند و باید دقت شود که اخذ Ful funded در کشور کانادا کمی دشوار است. کمک هزینه های مرسوم در کشور کانادا برای دانشجویان خارجی شامل موارد زیر می شود:

  • ILOT
  • Bursaries
  • Scholarships
  • Grants

USB دارای بورس تحصیلی ILOT می باشد که این نوع بورس برای دایگان شدن هزینه تحصیلی دانشجویان خارجی بسیار مرسوم میباشد. کمک هزینه تحصیلی برای کمک به دانشجویان بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا به بالا خواهد بود. بورس تحصیلی در کانادا بر اساس معیارهای مختلف اعطا می شود، که معمولا منعکس کننده ارزش ها و اهداف اهدا کننده جایزه می باشد، ارزش بورس تحصیلی می تواند از چند صد دلار تا پرداخت کامل تمام هزینه های تحصیل و دانشجو باشد با این حال، بورس تحصیلی که اغلب به آن ها اختصاص داده می شود، ارزش هایی از 1000$ تا 5000$ (دلار کانادا) در سال دارد.

بررسی دانشگاه های رایگان کانادا

در حقیقت نمی توان اعلام کرد که دانشگاهی در کشور کانادا وجود دارد که برای تحصیل در این کشور هزینه ای از دانشجویان دریافت نکند، با این وجود می توان گفت که برخی از دانشگاه های این کشور هزینه های بسیار ناچیزی دریافت می کنند، از همین روست که از آن ها به عنوان دانشگاه های رایگان کانادا نام برده می شود.

از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه مموریال نئوفوندلند اشاره کرد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی در حدود 8800$ (دلار کانادا) است و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز با شهریه ای 10705$ (دلار) روبرو می شوند. از دیگر دانشگاه های ارزان قیمت در کشور کانادا می توان به دانشگاه آکادیا در این کشور اشاره کرد، هزینه مربوط به تحصیل برای دانشجویان کارشناسی در این دانشگاه 7500$ (دلار) و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 10550$ (دلار کانادا) است.

دانشگاه های دیگری در کشور کانادا وجود دارد که هزینه های بسیار کمی از دانشجویان برای تحصیل دریافت می کنند. در برخی از ایالت های کشور کانادا قوانینی در خصوص عدم پرداخت شهریه وجود دارد. بسیاری از افرادی که درآمد والدین آن ها از 50000$ (دلار کانادا) در سال کمتر است، نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت. یکی از مهم ترین این استان ها، استان انتاریو است.

بررسی دانشگاه های رایگان کانادا

لیست دانشگاه های کم هزینه در کانادا

کم هزینه ترین دانشگاه ها در کشور کانادا عبارت اند از:

نام دانشگاههزینه تحصیل به دلار کانادا
مقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشد
پرینس ادوارد14838$13713$
براندون10000$5000$
آلبرتا6500$8874$
دومینیکن12490$18740$
آتاباسکا6965$14210$
دانشگاه سنت بونفیس12700$12700$

هزینه هایی که در جدول فوق از آن صحبت کرده ایم مربوط به هزینه های یک سال تحصیلی در کشور کاناداست. به طور کلی تحصیل در دوره اول تحصیل در دانشگاه های کانادا سه سال و در دوره دورم تحصیل در حدود یک تا دو سال است، همچنین بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا به دانشجویان کمک خواهد کرد تا هزینه های مربوط به تحصیل خود را به صفر برسانند. در کشور کانادا علاوه بر بورسیه های تحصیلی، وام های دانشجویی نیز می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند و پس از پایان دوره تحصیل خود، با توجه به درآمدشان، وام دانشجویی را باز پس دهند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا

دانشجویان برای تحصیل در کشور کانادا باید مدارک مورد نیاز خود را بطور دقیق بشناسند. در زیر می توانید لیستی از مهم ترین مدارک مورد نیاز خود برای اخذ پذیرش در کشور کانادا را مشاهده کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • فتوکپی مدارک شناسایی و صفحه اول پاسپورت
  • گواهی زبان انگلیسی شامل نمره آیلتس یا تافل
  • توصیه نامه از طرف اساتید دانشگاه
  • فرم درخواست بین المللی
  • پرداخت هزینه مربوط به درخواست پذیرش
  • کارنامه تحصیلی برای مقاطع گوناگون
  • کارنامه تحصیلی و مدرک تحصیلی دوره دیپلم + پیش دانشگاهی
  • کارنامه تحصیلی و مدرک تحصیلی دوره های دانشگاهی مقاطع قبلی
  • مقالات بین المللی در صورت موجود بود
  • مدرک تحصیلی دوره دبیرستان

شما می توانید اطلاعات تکمیلی در این رابطه را در مقاله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا بدست آورید. در مقاله پیش رو متوجه می شویم که نظام آموزشی کانادا بر خلاف کشورهای اروپایی رایگان نمی باشد و فقط افراد می توانند از برخی دانشگاه های ارزان با داشتن شرایط عالی و یا اخذ بورس تحصیلی کانادا هزینه های خود را کاهش دهند، در نتیجه پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت به کانادا مشورت نمایید. اطلاعات بیشتر در باب دانشگاه Windsor در کانادا را در لینک فوق بخوانید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه های رایگان کانادا

سوالات متداول در خصوص دانشگاه های این کشور جذاب برای مهاجرت عبارتند از:

  • انواع بورس تحصیلی برای تحصیل رایگان در کانادا کدامند؟ بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی، بورسیه تحصیلی دانشجویان پرستاری و بورسیه تحصیلی ورزشی. در میان بورس های مختلف، بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی از همه رایج تر می باشد چون از طرف دانشگاه ها و یا کالج ها به افراد اعطا می شود.
  • آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟ از آنجا که در کانادا هیچ موسسه آموزش عالی رایگان برای اتباع خارجی وجود ندارد، در نتیجه دانشجویان فقط می توانند به دنبال دانشگاه های کم هزینه و یا اخذ بورس برای رایگان شدن باشند.
  • ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟ دانشگاه آتاباسکا $8000 (دلار)، دانشگاه کنکوردیا ادمونتون 34000$ (دلار)، دانشگاه منیتوبا 18000$ (دلار) و دانشگاه ساسکاچوان در حدود 2935$ (دلار کانادا).
  • آیا تحصیل رایگان در کانادا برای افراد خارجی که اقامت دائم دارند، امکان پذیر است؟ کانادا تحصیلات عمومی رایگان را به تمام شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی از مهدکودک تا پایان دوره متوسطه، به طور معمول در سن 18 سالگی ارائه می دهد و تحصیل برای تمامی فرزندان زیر 18 سال که به صورت همراه با ویزای تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری پدر و مادر وارد کانادا می شوند، رایگان می باشد.
5/5 - (24 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه های رایگان کانادا

  1. NIMA گفت:

    ده هزار دلار کانادا برای ما در مقایسه با کشوری مثل آلمان که هزینه ای در مقابل این دانشگاه های کانادا نمیگیره و زبانشون هم انگلیسی هست خیلی حساب میشه. نمیدونم چطوری نوشتید ناچیز!

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های آلمان که هزینه نمیگیرن اکثرا آلمانی زبان هستند و حتی اونها هم هزینه های زندگی شما به یورو خواهد بود و در صورتی که هزینه ها در کانادا به دلار در یک کشورر انگلیسی زبان بسیار مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *