مهاجرت

ارزش پاسپورت گرجستان

ارزش پاسپورت گرجستان

پاسپورت گرجستان جزو قدرتمندترین پاسپورت های دنیاست و در سال 2021 ارزش پاسپورت گرجستان به عنوان 51 مین پاسپورت دنیا رتبه بندی شده است. کسی که پاسپورت گرجستان را داشته باشد در سال جاری امکان سفر بدون نیاز به اخذ ویزا را به 115 کشور جهان خواهد داشت. روش های مختلفی همانند روش تولد، روش قبول تابعیت، روش ازدواج با تبعه خارجی و نیز برنامه اخذ تابعیت با سرمایه گذاری در گرجستان امکان پذیر است.

پس شما برای اخذ پاسپورت گرجستانی می توانید از طریق قبول تابعیت پس از اقامت 10 ساله در گرجستان و غیره اقدام کنید. لازم به ذکر است که پاسپورت گرجستان تابعیت دوگانه را مجاز نمی شمارد، مگر پاسپورت گرجستان به صورت یک استثناء به افراد اعطاء شود. شما با مطالعه این مقاله و مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره ارزش پاسپورت گرجستانی اطلاعات جامعی کسب نمائید.

درباره گرجستان و پاسپورت آن

گرجستان Georgia، کشوری در منطقه استراتژیک قفقاز اورآسیا قرار دارد. کشور گرجستان در چهار راه آسیای غربی و اروپای شرقی واقع شده و از غرب توسط دریای سیاه و از شما با روسیه، در جنوب شرقی با آذربایجان و در جنوب با ترکیه و ارمنستان هم مرز و همسایه می باشد. پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان شهر تفلیس می باشد. مساحت این کشور در حدود 69700 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن در 2021 حدود 4 میلیون نفر است.

پاسپورت Passport مدرک مسافرتی است، که معمولا توسط دولت ها برای شهروندان آن کشور صادر می شود که هویت و ملیت دارنده پاسپورت را برای هدف مسافرت بین المللی تایید می کند. پاسپورت های استاندارد ممکن است که محتوی اطلاعاتی همانند نام صاحب پاسپورت، محل و تاریخ تولد، عکس، امضا و سایر اطلاعات هویتی باشند. بسیاری از کشورها به سمت قرار دادن اطلاعات بیومتریک در یک میکرو تراشه جاده ای شده در پاسپورت گام برداشته اند.

بررسی ارزش پاسپورت گرجستان در 2021

پاسپورت گرجستان مدرکی صادره از طرف دولت گرجستان برای اتباع گرجستانی می باشد تا مسافرت خارجی را بدین طریق تسهیل کند. اما، ارزش پاسپورت گرجستان تا چه حد می باشد؟ مزایا و امتیازات پاسپورت گرجستان چیست؟ چه کسانی صلاحیت اخذ پاسپورت گرجستان را دارند؟ روش های اخذ پاسپورت گرجستان چیست؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله با رویکردی دقیق و کل نگرانه به آنها پاسخ داده می شود.

بر طبق گزارش” شاخص پاسپورت هنلی” Henley Passport Index، در سال 2021، شهروندان گرجستانی دارنده پاسپورت گرجستان به 115 کشور جهان دسترسی بدون ویزا داشته اند و از این حیث، پاسپورت گرجستان در رتبه 51 مین پاسپورت قدرتمند جهان از نظر آزادی سفر قرار دارد. در گرجستان، مسئول رسیدگی به درخواست ها و صدور پاسپورت گرجستانی سازمان توسعه خدمات عمومی می باشد.

بررسی ارزش پاسپورت گرجستان

روش های اخذ پاسپورت گرجستان

اخذ پاسپورت گرجستانی از روش های مختلفی همانند روش های زیر مقدور می باشد.

  • از طریق تولد: یکی یا هر دو والدین فرد به هنگام تولدش تبعه گرجستان باشند و یا والدین فرد به هنگام تولدش بدون تابعیت باشند.
  • از طریق قبول تابعیت (اقامت و ازدواج): شما ممکن است که پس از گذشت 10 سال اقامتتان در گرجستان، پاسپورت گرجستانی درخواست دهید. در این صورت، شما بایستی ملک، شغل یا شرکتی در گرجستان نیز داشته باشید تا واجد شرایط اخذ پاسپورت گرجستان گردید و یا ممکن است که شما با تبعه خارجی ازدواج کنید و با احراز شرایطی همچون ثبت ازدواج در دفاتر ثبت رسمی و ارائه مدارک لازم، پاسپورت گرجستان را کسب کنید. در هر دو صورت اخذ پاسپورت گرجستان از طریق اقامت و ازدواج، فرد متقاضی نیازمند اطلاع از زبان، تاریخ و قانون اساسی گرجستان می باشد.
  • سرمایه گذاری: با پرداخت 350000€ (یورو) به صورت غیر قابل باز پس گیری، می توان پاسپورت گرجستانی اخذ نمود.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت گرجستان

پاسپورت گرجی توسط سازمان خدمات عمومی با اعتبار 10 سال برای بزرگسالان و با اعتبار 3 سال برای کودکان صادر می شود. برای برای اخذ پاسپورت گرجستانی، شهروندان این کشور و متقاضیان تابعیت گرجستانی بایستی مدارک مختلفی را بسته به سنشان تهیه کنند:

  • فرم درخواست
  • یک قطعه عکس رنگی بیومتریک
  • گواهی ازدواج (در صورت ازدواج فرد بین 16 و 18 سال)
  • گواهی تولد (برای افراد مجرد بین 16 و 18 سال)
  • کارت شناسایی

ارزش پاسپورت گرجستان بدان سبب است که این پاسپورت 51مین پاسپورت بین المللی دنیا محسوب شده و دارندگان آن می توانند بطور آزاد و معاف از ویزا به 115 کشور دنیا مسافرت کنند. از روش های اخذ آسان پاسپورت گرجستان ازدواج با تبعه گرجستانی است. ما در این مقاله اطلاعاتی جامع پیرامون ارزش پاسپورت گرجستان بیان کردیم، اما اگر شما عزیزان متقاضی مهاجرت به گرجستان و اخذ پاسپورت گرجستان می باشید، توصیه می شود که از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید و سوالات خود را مطرح بفرمایید.

4.1/5 - (14 امتیاز)

8 دیدگاه برای “ارزش پاسپورت گرجستان

  1. حمیدرضا گفت:

    با عرض ادب و احترام واقعا به قوانین این کشور تبریک گفت و پاسپورت شان بدون هیچ تبلیغی نامبر وان هست ارزش این پاسپورت ۱ میلیون دلار هم کم هست حیف که امروز یک پاسپورت بی ارزش که افتخار رفتنش بدون ویزا لیبی ، آفریقا و امریکا جنوبی هست ۲۵۰ هزار دلار مفت می فروشند برای ما ایرانیها جذاب شده

    1. داوری گفت:

      سلام
      تشکر

  2. هادی گفت:

    سلام روزتون بخیر.خواستم بدونم طول دوره پرستاری گرجستان چقدره؟ و اینکه من تونستم شهروندی گرجستان را بگیرم،آیا هزینه دانشگاه کمتر میشه یا فرقی نمیکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  3. امین گفت:

    باسلام،میخواستم بدونم این واقعیت داره که به خانواده هایی که ساکن گرجی محله (یکی از روستاهای مازندران) و دارای نام فامیلی گرجی هستند کشور گرجستان ویزای 10ساله میده؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر درست نیست

  4. علیرضا گفت:

    سلام. آقا اگه یمکی بخواهد گرجستان پزشکی بخونه از کجا میشه اعتبار مدرکشون فهمید؟ و اینکه هزینه ویزا دانشجویشون چند دلار میشه؟ ممنون بابت سایت خوبتون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دانستن اعتبار دانشگاه ها و مورد تایید بودنشان باید به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و لیست دانشگاه های خارجی گرجستان را چک کنید، هزینه بستگی به شرایط فرد داره برای اطلاعات دقیق با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *