مهاجرت

ازدواج در آرژانتین

ازدواج در آرژانتین

ازدواج در آرژانتین در صورتی که واقعی بوده و صوری نباشد منجر به اخذ مجوز اقامت و نهایتا پاسپورت آرژانتین می شود که باید مورد بررسی قرار گیرد. البته مهم ترین نکته راجع به این روش اقامتی این است که متقاضی اخذ اقامت واقعا با یک فردی که تابعیت آرژانتین را دارد ازدواج کرده باشد. چراکه در صورتی که دولت آرژانتین متوجه شود ازدواج صرفا با هدف اخذ اقامت بوده است، فرد علاوه بر پرداخت جریمه می بایست کشور آرژانتین را نیز ترک کند. در این مقاله که توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش تهیه شده است راجع به ازدواج در آرژانتین و اخذ اقامت از این طریق اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط ازدواج در کشور آرژانتین چیست؟
  • مزایای ازدواج در آرژانتین چیست؟
  • چگونه می توان از طریق ازدواج در سرزمین نقره، اقامت دریافت کرد؟
  • آیا تابعیت آرژانتین از جمله مزایای ازدواج در این کشور است؟
  • فرآیند ثبت ازدواج در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با ازدواج با شهروند آرژانتین، اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • وضعیت ازدواج های ثبت شده در این کشور چگونه است؟

آشنایی با ازدواج در آرژانتین

92% از آرژانتینی ها کاتولیک هستند هر چند تنها 20% آن ها به طور پیوسته در کلیسا حضور پیدا می کنند و آیین و رسوم مسیحیت را برپا می دارند. همین مسئله و مهم تر از آن دلایل اقتصادی موجب شده جوانان آرژانتینی تا قبل از ازدواج با والدین خود زندگی کنند. به همین دلیل است که سن ازدواج در آرژانتین پایین است؛ به عبارت دقیق تر متوسط سن ازدواج بر اساس تحقیقات سازمان ملل (UN) برای پسرها 25.6 و برای دختران 23.3 است. این در حالی است که در بریتانیا به طور متوسط آقایان در 30.7 سالگی و خانم ها در 28.5 سالگی ازدواج می کنند.


آرژانتینی ها حلقه ازدواج را تا قبل از روز عروسی در دست راست می اندازند؛ به این صورت که ابتدائا اقوام نزدیک به دفاتر ثبت ازدواج می روند و جشن کوچکی می گیرند و فردای آن روز با دعوت از تمامی خویشان خود ضیافت اصلی عروسی را برپا می نمایند. البته در مقایسه با جشن ازدواج در آمریکا یا بریتانیا، مراسم آرژانتینی ها بسیار مختصرتر است به این صورت که خبری از ساقدوش نیست و معمولا از 9 شب شروع می شود و کمی پس از نیمه شب به پایان می رسد.

مدارک لازم برای ازدواج در آرژانتین

همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد، عروس و داماد به همراه خانواده و دوستان نزدیک خود ابتدائا برای رسمی کردن و ثبت نمودن ازدواج خود نزد دفاتر ثبت ازدواج می روند. عروس و داماد باید به این منظور مدارکی همراه خود داشته باشند که عبارت هستند از:

  • یک کپی از گواهی تولد خانم و آقا
  • فتوکپی کارت ملی و پاسپورت به منظور اثبات تابعیت فرد
  • گواهی طلاق برای کسانی که قبلا ازدواج کرده اند
  • گواهی فوت برای کسانی که قبلا ازدواج کرده اند منتهی همسر آن ها فوت شده است

مدارک لازم برای ازدواج در آرژانتین

خانواده ها در آرژانتین

خانواده های آرژانتینی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر علی الخصوص کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی کوچک تر هستند و به طور متوسط 2 فرزند دارند. لازم به ذکر است طبق قوانین گذشته در آرژانتین طلاق ممنوع و غیرقانونی بود منتهی در حال حاضر قانونی و به رسمیت شناخته شده می باشد؛ نتیجتا تعداد کودکانی که تنها با پدر یا مادر خود زندگی می کنند بیشتر شده است. با ازدواج با یک تبعه آرژانتینی می توان اقامت آرژانتین را به دست آورد در حالی بر عکس این حالت زمان بیشتری لازم دارد؛ به عبارت دقیق تر وقتی یک فرد آرژانتینی بخواهد به وسیله ازدواج با یک آمریکایی اقامت این کشور را بدست آورد برخلاف گذشته که زمان طی فرآیند قانونی و صدور اجازه اقامت کوتاه بود، بیش 2 تا 3 سال باید صبر کند.

اخذ اقامت با ازدواج در آرژانتین

متقاضی اخذ اقامت به وسیله ازدواج در آرژانتین باید اقامت موقت آرژانتین را برای حداقل مدت 2 سال داشته باشد و بتواند این میزان اقامت را با مدارکی اثبات نماید. همچنین لازم به ذکر است مدارک متقاضی برای معتبر بودن ضروری است توسط اداره مهاجرت ملی آرژانتین تایید و گواهی گردد. اگر یک فرد خارجی با کسی که تابعیت آرژانتین را دارد ازدواج کند، بر اساس قوانین این کشور می تواند درخواست اخذ اقامت دائم یا PR (Permanent Residency) نماید.

شرایط اخذ اقامت آرژانتین از طریق ازدواج

یکی از روش هایی که به متقاضی اجازه اقامت در کشور آرژانتین را می دهد ازدواج با فردی است که دارای تابعیت کشور آرژانتین می باشد. برای ازدواج با فرد آرژانتینی باید شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • همسر شما در کشور آرژانتین باید دارای آدرس ثبت شده ای باشد، محل سکونت می تواند به صورت استیجاری و یا شخصی باشد
  • ارائه تمکن مالی بسیار مهم است، فرد باید اثبات کند توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر را دارد
  • سن زوجین باید بالاتر از 18 سال باشد، لازم به ذکر است در برخی از موارد دیده شده حداقل سن برای مرد بالاتر از 21 سال در نظر گرفته شده است
  • در این روش مهاجرت زوجین باید اثبات کنند که روابط آن ها واقعی است به این منظور لازم است مدارکی مثل عکس های دو نفره یا مکالمات خود را ارائه کنید

با دریافت ویزای همراه آرژانتین می توانید وارد کشور آرژانتین شوید و اقدامات لازم را در جهت ثبت ازدواج انجام دهید. پس از گذشت 3 سال از ازدواج رسمی در صورت رعایت قوانین این کشور و مرتکب نشدن جرم و جنایت فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین انجام دهد. قوانین طلاق در کشور آرژانتین همانند سایر کشورها است به این صورت که فرد باید مدارکی ارائه دهد که مشخص شود زندگی با همسر غیر ممکن و دشوار است. پس از بررسی درخواست و مدارک در صورت تایید دادگاه فرد می تواند از همسر خود طلاق بگیرد.

اخذ پاسپورت آرژانتین از طریق ازدواج

یکی از روش های دریافت پاسپورت آرژانتین ازدواج با فردی با تابعیت این کشور است، از شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت آرژانتین از طریق ازدواج می توان به اثبات داشتن روابط طولانی، قانونی و جدی با همسر آرژانتینی از طریق ارائه عکس و سایر روش ها اشاره کرد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت از طریق ازدواج با تبعه کشور آرژانتین عبارتند از:

  • مدارک شناسایی اخذ شده از کشور مبدا
  • پاسپورت معتبر زوجین
  • اگر متقاضی پیش از این ازدواج کرده باشد باید مدارک طلاق یا فوت همسر پیشین را ارائه کند
  • ارائه مدارکی از محل زندگی در کشور آرژانتین
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت آنکه مشخص شود فرد دارای درآمد ثابت است

خاتمه دادن به ازدواج در آرژانتین

پیش تر اشاره شد که در حال حاضر طلاق در آرژانتین پدیده ای قانونی به حساب می آید؛ بر اساس قانون جدید هر زوجی که بیش از 3 سال از ازدواج آن ها گذشته باشد اجازه دارند با حضور در دادگاه های حقوقی آرژانتین پس از 1 سال جدا زندگی کردن درخواست طلاق دهند. البته اگر دلیل خاصی برای طلاق نداشته باشند و دادگاه هیچ کدام از زوجین را مقصر تشخیص ندهند پیش از این که طلاق رسمی شود باید 3 سال از هم جدا زندگی کنند.

بلافاصله بعد از این که طلاق تایید شد ازدواج مجدد ممکن است و برخلاف قوانین ایران به این منظور لازم نیست زوجه عده نگه دارد. طبق آمارهای رسمی نرخ طلاق در آرژانتین به این صورت است که از هر 3 ازدواج یکی از آن ها به طلاق منجر می شود؛ در نمودار زیر نشان داده شده است در آرژانتین چه درصدی از درخواست طلاق ها از سوی خانم ها و چه درصدی از سوی آقایان است:

مقایسه درصد تقاضای طلاق از سوی خانم ها و آقایان در آرژانتین

البته علاوه بر آرژانتین در تمامی کشورهای دنیا نیز طلاق رخ می دهد به جز فیلیپین و واتیکان؛ البته در فیلیپین هم مسلمان ها اجازه درخواست طلاق دارند منتهی سایر فیلیپینی ها خیر، هم چنین در واتیکان تا به حال حتی یک پرونده درخواست طلاق وجود نداشته است. البته در برخی از کشورها اگرچه طلاق قانونی است اما نرخ آن بسیار پایین می باشد، این کشورها عبارت هستند از:

کشورهایی با کم ترین میزان درخواست طلاقنرخ طلاق در سال 2022
هندوستان1%
شیلی3%
کلمبیا9%
مکزیک15%
ترکیه22%

اما کشورهایی با بالاترین نرخ طلاق نیز عبارت هستند از:

کشورهایی با بیشترین درخواست طلاقنرخ طلاق
لوکزامبورگ87%
اسپانیا65%
فرانسه55%
روسیه51%
ایالات متحده آمریکا46%

دو تابعیتی بودن در آرژانتین

همان طور که بیان شد علاوه بر پیدا کردن کار یا تحصیل در آرژانتین راه دیگری که برخی افراد ممکن است از آن برای مهاجرت به آرژانتین استفاده کنند ازدواج با فردی است که تابعیت این کشور را دارد. لازم به ذکر است که برخلاف کشورهایی که تابعیت دوگانه را نمی پذیرند و بیان می دارند شرط صدور پاسپورت برای خارجی ها این است که تابعیت پیشین خود را ترک گویند، آرژانتین مخالفتی با دوتابعیتی بودن ندارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به ازدواج در آرژانتین و اخذ اقامت از این طریق اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *