مهاجرت

ازدواج در بلاروس

ازدواج در بلاروس

شما به عنوان یک خارجی با ازدواج در بلاروس با اتباع این کشور (زن یا مرد) می توانید برای اخذ اقامت با رعایت قوانین مهاجرتی اقدام نمائید. شاید شما با هر نوع اقامتی در این کشور حضور داشته باشید و برای ازدواج اقدام نمائید. اما گاها در این مسیر شاید شما بخواهید از همان ابتدا با اخذ ویزای ازدواج بلاروس اقدام به مهاجرت نمائید. اکثر مهاجران کشور بلاروس را به جهت هزینه های پایین جهت تحصیل انتخاب می نمایند، شما می توانید برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیز از وکلا و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یاری بگیرید.

  • مهم ترین مزایای ازدواج در این کشور چیست؟
  • آیا ازدواج در بلاروس منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟
  • آیا می توان در بلاروس با شهروندی خارجی ازدواج کرده و اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • محدودیت سنی دریافت مجوز برای این امر چگونه است؟
  • آیا ازدواج در این کشور منجر به دریافت پاسپورت می شود؟

ازدواج با یک شهروند بلاروسی

شهروندان بلاروسی که در خارج از خاک این کشور اقامت دارند، می­ توانند ازدواج خود را در سفارت به ثبت برسانند. سن ازدواج در بلاروس برای زوجین حداقل 18 سال می­ باشد. اگر ازدواج بین یک تبعه بلاروس و یک شهروند خارجی صورت گیرد، ممکن است ازدواج در یک کشور خارجی ثبت گردد. حتی ممکن است دو شهروند بلاروسی در خارج از کشور خود ازدواج نمایند. اگر این ازدواج طبق قوانین کشور جمهوری بلاروس باشد، رسمی و بدون مشکل می ­باشد. اگر متقاضی به عنوان یک خارجی با یک شهروند بلاروسی ازدواج نماید، می­ تواند اقامت این کشور را اخذ نماید. اخذ تابعیت کشور بلاروس باعث می­شود تا تابعیت قبلی لغو شود زیرا دولت بلاروس تابعیت دوگانه را نمی­ پذیرد. در قوانین مربوط به ازدواج در کشور بلاروس، شرایط ثبت یک ازدواج رسمی به رضایت متقابل زوجین و سن 18 سالگی وابسته است.


ازدواج در بلاروس

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که در مورد ازدواج شهروندانش با فردی از کشور دیگری اعمال می شود. ازدواج با یک شهروند بلاروسی با هدف اینکه در نهایت آنها را برای زندگی به کانادا بیاورند، فرآیندی است که مراحل زیادی دارد. دولت بلاروس الزامات سخت گیرانه ای را برای خارجی هایی که با بلاروس ها ازدواج می کنند به عنوان راهی غیرمستقیم برای منصرف کردن شهروندان بلاروسی از مهاجرت به کشورهای دیگر وضع می کند.

خارجی ها برای ازدواج با یک شهروند بلاروس باید از دولت بلاروس مجوز رسمی درخواست کنند. شما باید به مقامات بلاروس نشان دهید که در حال حاضر با هیچ کس دیگری ازدواج نکرده اند – یا هرگز ازدواج نکرده اید یا تمام طلاق ها قطعی شده است که هویت شما ثابت شده است و هرگز در بلاروس مرتکب جرمی نشده اید. این کار با ارائه اسناد مختلف از جمله سوگندنامه وضعیت مجرد به دولت بلاروس یا در بلاروس یا از طریق سفارت بلاروس انجام می شود.

روند ثبت ازدواج در کشور بلاروس

اتباع خارجی و اشخاص بدون تابعیت، شرایط و حقوق یکسانی در ارتباط با ازدواج به عنوان یک شهروند بلاروسی دارند. ازدواج اتباع خارجی با شهروندان بلاروسی و یا اشخاص بدون تابعیت و علاوه بر این ازدواج شهروندان خارجی در این کشور مطابق با قوانین اساسی ثبت می­گردد. ثبت ازدواج اتباع بلاروسی با شهروندان خارجی در دفاتر ثبت مدنی کشور بلاروس، انجام می­گیرد. اتباع خارجی برای ثبت ازدواج در این کشور می بایست تأییدیه سلامت و تندرستی بدنی از وضعیت خود ارائه نمایند. ازدواج شهروندان خارجی ثبت شده در سفارت­ های جمهوری بلاروس در کشورهای خارجی در صورتی پذیرفته می­شود که اتباع بلاروسی از ازدواج را قبول داشته باشند.

موانع ثبت ازدواج در کشور بلاروس

موانعی برای ثبت یک ازدواج در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • اگر حداقل یکی از اشخاص، ازدواج ثبت شده دیگری داشته باشد.
  • ازدواج در فامیل­ های درجه یک و خونی مانند برادر و خواهر، همچنین با پدرخوانده و مادرخوانده
  • داشتن بیماری روانی و یا ناتوانی عقلی
  • ازدواج با داشتن یکی از شرایط فوق از نظر قانون کشور بلاروس نامعتبر است.

سن ازدواج در کشور بلاروس

ازدواج باید در دفاتر ثبت مدنی کشور بلاروس ثبت شود، سن ازدواج در این کشور حداقل 18 سال می ­باشد. سن ازدواج ممکن است در وجود شرایط ذیل در دفاتر ثبت کاهش یابد: تولد فرزند، بارداری و طلاق. مدت ثبت ازدواج با یک تبعه خارجی، نمی­تواند زودتر از 15 روز پس از ارسال تقاضای ازدواج باشد. ثبت ازدواج توسط زوجین باید با هماهنگی و توافق 2 طرف باشد. 15 روز بعد از ارسال درخواست، متقاضیان می­ توانند در دفاتر ثبت مدنی، ازدواج را ثبت نمایند. از زمان پذیرش درخواست با توجه به دلایل منطقی، می­توان این مدت را کاهش و یا تا 3 ماه افزایش داد.

سن ازدواج در کشور بلاروس

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در بلاروس

مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت یک ازدواج در جمهوری بلاروس به شرح زیر می­ باشد:

  • ارائه پاسپورت خارجی معتبر برای ثبت نام ازدواج اتباع خارجی
  • مجوز اقامت در جمهوری بلاروس الزامی می­باشد.
  • ارائه مدارک اقامت دائم بلاروس در هنگام ثبت در دفاتر ثبت
  • ارائه گذرنامه خارجی معتبر برای شهروندان خارجی که دارای اقامت موقت در بلاروس می­باشند.
  • ارائه گذرنامه خارجی توسط شهروند خارجی با ترجمه رسمی زبان ملی بلاروس
  • تأیید و گواهی سفارت در مورد پاسپورت
  • تأیید وضعیت شهروندی از نظر اقامت دائم یا عدم تابعیت توسط وزارت امور خارجه و یا دفتر اسناد رسمی
  • تأیید دولت یا سفارت برای وضعیت شهروندی متقاضی
  • ترجمه مدارک و اسناد به زبان رسمی بلاروس

باید در نظر داشت که در این شرایط فرد باید مدارک بسیار قدرتمندی در اختیار داشته باشد که نشان دهنده سلامت و حقیقی بودن ارتباط میان طرفین ازدواج است. در صورتی که مراجع قانونی گمان ببرند که این پیوند به صورت صوری و صرفا برای دریافت اقامت ثبت شده است، بدون تردید با فرد مهاجر برخورد خواهند کرد و این مسئله می تواند اعتبار پاسپورت را به شدت کاهش دهد.

شرایط ازدواج در بلاروس در 2024

نام و نام خانوادگی تبعه خارجی می­ بایست دقیقاً با متن پاسپورت مطابقت نماید. تاریخ اعتبار گذرنامه برای مدت 3 ماه از تاریخ صدور معتبر می­ باشد. متقاضیانی که قبلا ازدواج کرده باشند باید به اداره ثبت، سند طلاق را ارائه دهند. به شهروندان دیگر کشورها نیز چنین سندی داده می ­شود که خالی از ازدواج می­ باشد. تصمیم دادگاه در طلاق یا گواهی مرگ همسر، مدرکی بر اثبات لغو ازدواج قبلی می باشد.

اتباع خارجی و اشخاص بدون تابعیت، حقوق کاملا مشابهی در رابطه با ازدواج دارند. همچنین در روابط خانوادگی به عنوان شهروندان بلاروس نیز حقوق یکسانی دارند. ازدواج اتباع این کشور با اتباع خارجی و همچنین ازدواج شهروندان خارجی، مطابق با قوانین ثبت می­ گردد. در سال 2024 ثبت ازدواج با شهروندان خارجی در دفاتر ثبت مدنی این کشور انجام می­ پذیرد. اتباع دیگر کشورها جهت ثبت ازدواج در این کشور، می­ بایست تأییدیه سلامت بدنی داشته باشند. شرایط مهاجرت از طریق ازدواج عبارت است از:

  • شخصی که درخواست تابعیت نموده، باید به زبان روسی تسلط داشته باشد.
  • ارائه مدرک نامه بانکی مبنی بر تمکن مالی متقاضی
  • عدم اخذ تابعیت کشوری به جز بلاروس
  • مطیع و فرمانبردار قوانین حمهوری بلاروس باشد.

تأییدیه سلامت بدنی در جمهوری بلاروس

برخی از کشورها برای ازدواج تبعه آنها با اتباع خارجی به شرطی پذیرفته می­ شود که افراد تأییدیه سلامت دریافت نموده باشند. تأییدیه سلامت بستگی به قوانین کشورها دارد و جمهوری بلاروس یکی از این کشورها می­ باشد. ازدواج در این کشور دارای 2 ماده اصلی و مهم است که به شرح زیر می­ باشد:

  • ماده 14: نگهداری از تبعه این کشور در ازدواج و طلاق
  • ماده 13: ازدواج و طلاق بین یک تبعه کشور بلاروس و یک تبعه خارجی، تابعیت زوجین را عوض می­ نماید و حتی در موقعی سبب لغو اخد اقامت بلاروس از طریق ازدواج برای تبعه خارجی می گردد.

وضعیت شهروندی متقاضی تاهل در بلاروس

وضعیت شهروندی افراد می ­بایست توسط مراجع مورد نظر یا سفارت بلاروس، تأیید شود و این مراجع اظهار نمایند که اتباع خارجی مشکلی برای ازدواج ندارند. اسناد و مدارک می ­بایست به زبان رسمی و یا روسی ترجمه شود و صحت ترجمه توسط سفارت مورد تأیید قرار گیرد. نام و نام خانوادگی اتباع خارجی باید کاملاً با گذرنامه یا پاسپورت هم­خوانی داشته باشد و تا 3 ماه بعد از تاریخ صدور اعتبار داشته باشد. متقاضیانی که قبلا ازدواج کرده باشند، می ­بایست به اداره ثبت مدنی، سند تأیید فسخ ازدواج را ارائه نمایند که دلایل فسخ ازدواج و سند صادر شده که خالی از نکاح است، می­تواند به دلایل طلاق یا گواهی مرگ همسر باشد.

شرایط برای ترک تابعیت ایران

اگر ازدواج بین یک فرد ایرانی با یک شهروند بلاروسی صورت پذیرد، فرد ایرانی باید تابعیت ایرانی خود را ترک نماید. شرایط ترک تابعیت ایران به شرح زیر می­ باشد:

  • به سن 25 سال تمام رسیده باشند.
  • هیأت وزیران مجوز ترک تابعیت این افراد را داده باشد.
  • متقاضی باید تعهد بدهد که در طول یک سال از تاریخ واگذاری تابعیت، حقوق خود را بر اموال غیر منقول که در کشور ایران در اختیار دارد، به اتباع ایرانی منتقل نماید.
  • همسر و فرزندان متقاضی، تابعیت ایرانی را همچنان خواهند داشت.
  • در صورت اخذ مجوز هیئت وزیران، همسر و فرزندان نیز می­توانند تابعیت ایرانی را ترک نمایند.
  • خدمت سربازی را گذرانده باشد.
  • این افراد نباید بدهی به دولت ایران داشته باشند و مرتکب جرم و خلاف سنگینی نیز نشده باشند.

در باب ازدواج، با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و شرایط ازدواج با یک وکیل مهاجرتی در بلاروس ارتباط بگیرید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از سایر راه های مهاجرت به بلاروس با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *