مهاجرت

ازدواج در دانمارک

ازدواج در دانمارک

ازدواج در دانمارک یکی از روش‌ های اخذ اقامت دانمارک است و برای اخذ اقامت از این طریق، دولت دانمارک شرایطی را وضع نموده است. آیا ازدواج با یک دانمارکی خارج از دانمارک هم ممکن است؟ شروط مالی ویزای ازدواج چیست؟ کشور دانمارک به دلیل کم هزینه بودن مخارج زندگی، امکانات و سطح آموزشی بالا مقصد بسیاری از متقاضیان در سال‌ های اخیر بوده است. چنانچه راه اخذ روادید ازدواج در این کشور برای شما سخت شد مسیر ویزای تحصیلی بهترین جایگزین این مسیر است.

  • آیا ازدواج در دانمارک منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • برای دریافت اقامت دانمارک از طریق ازدواج چه باید کرد؟
  • آیا برای ازدواج در دانمارک، مراسم ازدواج باید در دانمارک برگزار شود؟
  • آیا ازدواج در دانمارک نیز نیاز به مدرک زبان دارد؟

امکانات رفاهی و اجتماعی بالا و هزینه‌ های اندک برای زندگی در این کشور از جمله مواردی است که شما می ‌توانید برای اخذ اقامت در دانمارک اقدام نمائید. یکی از راه‌ های قانونی اخذ اقامت، ازدواج در این کشور است. ازدواج یکی از گزینه‌ های موجود برای اخذ اقامت و تابعیت کشور دانمارک است. در ادامه مقاله شرایط و نحوه اخذ اقامت از این طریق را موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمتتان ارائه می نماید.

دلایل مهاجرت به دانمارک در 2024

برای مهاجرت به دانمارک در سال 2024 دلایل مهم زیادی وجود دارد. راه های مختلفی هم برای این امر در نظر گرفته شده است. راه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری وغیره بسیار پرطرفدارند. این دلایل انگیزه قوی برای تصمیم افراد جهت مهاجرت به این کشور اروپایی محسوب می شود. از مهم ترین این دلایل می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • برخورداری از کیفیت زندگی درجه یک در دنیا
  • برخورداری از اقامت اروپایی و در آینده نزدیک تبدیل به پاسپورت اروپایی
  • استفاده متخصصان از گرین کارت دانمارک جهت مهاجرت کاری به دانمارک
  • امکان به همراه آوردن اعضای خانواده به کشور دانمارک
  • وجود مشوق های تجاری و اقتصادی فراوان برای راه اندازی بیزینس برای کارآفرینان
  • استقبال دولت دانمارک از سرمایه گذاران خارجی

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

راه‌ های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. تحصیل در کشور دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی یکی از این راه‌ ها است. اخذ گرین کارت این کشور یکی از روش‌ های مستقیم برای گرفتن ویزای دائم این کشور است. یکی دیگر از راه‌ های اخذ اقامت، ازدواج با یک تبعه یا شهروند دانمارکی است. بر طبق قوانی تابعیت این کشور، اگر شخصی (مرد یا زن) با یکی از شهروندان خارجی ازدواج کند، می‌ تواند برای همسر خود، درخواست اقامت دانمارک کند.

اینفوگرافیک ازدواج در دانمارک

همانطور که می‌ دانید امروزه شاهد ازدواج‌‌ های صوری هستیم و برای اینکه ازدواج، قانونی و واقعی باشد ارائه مدارکی برای اثبات این موضوع لازم است. دولت این کشور برای جلوگیری از ازدواج‌ های صوری و اینکه چنین اتفاقی صورت نگیرد، با دقت بیشتری این مسئله را بررسی می‌ کند.

قانون ازدواج در دانمارک برای زوجین

یکی از موارد مهم زندگی در این کشور، تأمین مسکن است تا افراد متقاضی برای زندگی در دانمارک آواره و سرگردان نباشند. حداقل سن مناسب برای اقدام در این زمینه بالای 24 سال است که باید مد نظر قرار گیرد. برای اخذ ویزای ازدواج در این کشور یکی از مراحل این است که متقاضیان باید مدارک خود را مانند شناسنامه و گواهی مجرد بودن آن ها را ارائه دهند. با کامل کردن فرم درخواست ازدواج، باید مدارک لازم را به سفارت کشور دانمارک ارائه نمایند. اگر یکی از زوجین قبلا ازدواج کرده است و اکنون طلاق گرفته است باید گواهی طلاق خود را نیز به سفارت دانمارک ارائه دهد.

زوجین همچنین باید ثابت نمایند که به کمک مالی دولت دانمارک نیاز ندارند و از نظر مالی توانایی زندگی در کشور دانمارک را دارند. اگر فرد متقاضی دارای فرزند باشد و این فرزد زیر سن قانونی و در خارج از این کشور باشد، می ‌تواند برای فرزند خود درخواست اقامت کند. قانون الحاق به خانواده شامل مورد فوق می ‌باشد.

شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در کشور دانمارک ملزم به رعایت شرایط لازم می باشید و این شرایط به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • آماده بودن ملزومات زندگی مثل مسکن و غیره
  • زوجین بیشتر از 24 سال داشته باشند.
  • فراهم نمودن مدارک لازم جهت اخذ اقامت (در ادامه عنوان شده است)

علت شرط سنی در دانمارک برای زوجین جلوگیری از سوء استفاده می باشد. افرادی که فرزند کمتر از سن فانونی دارند می توانند آنها را خود همراه نموده و برایش اقامت اخذ نمایند. امکان استفاده از قانون الحاق نیز وجود دارد. به جز در موارد استثنائی همچون پناهندگان بقیه افراد قادر به ازدواج در دانمارک می باشند.

بطور کلی شرایط پناهندگی به هیچ وجه مناسب نمی باشد، اما در صورت نیاز مقاله پناهندگی در دانمارک را می توانید مطالعه بفرمائید. متقاضیان ازدواج در دانمارک باید تقاضای اخذ تابعیت نمایند در صورت عدم اقدام پرونده اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج باز و بی نتیجه می ماند. اعطای تابعیت نیز صورت نمی گیرد. به منظور اقدام باید مدارک ارسال گردد برای تهیه این مدارک بهتر است با وکیل بین المللی مشورت نمایید. انجام امور و اقدامات از طریق وکیل پیچیدگی این راه را کم می نماید.

قوانین اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج

ازدواج یکی از راه های اخذ اقامت است که چندان ساده و راحت نمی باشد. اقدام برای ویزا از این طریق با مدارک خاصی امکان پذیر خواهد بود. جهت ازدواج در اکثر کشورهای اروپایی و دانمارک مدارک مربوط به تمکن مالی و تابعیت باید ارائه گردد. در شرایطی که زوج تابع دانمارک نباشند مسائل پیچیده تر می شود. در چنین وضعی مدارک بیشتری باید ارائه شود. مثل مدارک مربوط به مدت زمان آشنایی زوجین و غیره.

به صورت کلی فرآیند اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج و دیگر کشورهای اروپایی به صورت زیر می باشد:

  • ارسال تقاضا به همراه فرم اولیه تقاضای ازدواج با فرد تابع دانمارک
  • فراهم و تکمیل نمودن مدارک لازم

ممنوع بودن ازدواج پناهجویان در دانمارک

بسیاری از متقاضیانی که همراه یا خانواده‌ ای در خارج از این کشور دارند، به هیچ وجه نگران این موضوع نباشند. قوانین کشور دانمارک این اجازه را می‌ دهد تا خانواده این افراد به این کشور سفر کنند و اقامت کشور دانمارک را درخواست کنند. زمانی که اثبات شود شما با یک شهروند دانمارکی ازدواج کرده ‌اید و به طور دائم در این کشور اقامت و زندگی کرده ‌اید، به شما اقامت دائم از طریق ازدواج داده می‌ شود. تقریبا تمامی افراد می‌ توانند در این کشور ازدواج کنند و اخذ تابعیت از طریق ازدواج را در این کشور دریافت کنند. اما استثنایی نیز در این مورد وجود دارد که ازدواج برای پناهجویان و پناهندگان ممنوع است.

"ممنوع

شرایط ازدواج در دانمارک

تا زمانی که برای اخد تابعیت از طریق ازدواج در این کشور درخواست ندهید، تابعیت به شما اعطا نمی ‌شود. برای این کار باید پرونده و مدارک مورد نیاز خود را ارائه کنید تا تابعیت این کشور به شما داده شود. متقاضیان اخذ ویزا می ‌توانند به عنوان یک شهروند خارجی درخواست خود را ارائه دهند. مدارک لازم عبارتند از:

مدارک مورد نیازشرایط
مدارک هویتیپاسپورت و عقدنامه
مدارک ثبتیثبت در دفتر اسناد رسمی
مدارک مالیارائه تمکن مالی طرفین
مدارک تاییدی تائیدیه اداره مهاجرت دانمارک
گواهی سلامت جسمی و روانیگواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه

اخذ اقامت و تابعیت با ازدواج در دانمارک

یک شهروند ایرانی می ‌تواند با ازدواج با یک شهروند دانمارکی، برای اخد اقامت این کشور درخواست نماید. برای به دست آوردن اقامت دائم این کشور از طریق ازدواج، این نکته حائز اهمیت است که شما باید مدارک و اسنادی از سوی 2 طرف ارائه نمائید. به همین دلیل بهتر است مراسم ازدواج در خود کشور دانمارک برگزار گردد؛ هرچند این مسئله پرهزینه خواهد بود.

چرا که مراسم ازدواج در دانمارک با توجه به تعداد مهمان ها معمولا بین 19000€ تا 23000€ (یورو) هزینه دربردارد و به علاوه برای ثبت ازدواج باید DKK1650 (کرون دانمارک) هم پرداخت گردد. بدین وسیله ثابت شود ازدواج شما واقعی است. یک وکیل بین المللی که آگاه به امور حقوقی است، می ‌تواند به شما در امر ازدواج یاری رساند. استفاده از یک وکیل خبره می ‌تواند پروسه حقوقی شما مطمئن و راحت تر نماید. پس از اخذ اقامت دانمارک، با گذشت 5 سال فرد غیر دانمارکی می تواند درخواست دهد و پاسپورت دانمارک را اخذ نماید. این در حالی است که در شرایط عادی اخذ تابعیت دانمارک نیاز به حداقل 9 سال اقامت قانونی در خاک این کشور دارد و در شرایط پناهندگی این مدت 8 سال خواهد بود.

شرایط مراسم ازدواج در دانمارک

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان ازدواج در دانمارک قبل از ورود به این کشور باید مطالعه کنند، شرایط مراسم ازدواج در این کشور است. زیرا در صورت نداشتن اطلاعات در خصوص شرایط مراسم ازدواج در دانمارک، با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. برای آشنایی با شرایط مراسم ازدواج در دانمارک، باید به این نکته توجه فرمایید که، مراسم مدنی دانمارک معمولا در تالار شهر محلی متقاضیان انجام می شود، البته اقامتگاه ها متفاوت خواهد بود. همچنین در مراسن ازدواج در دانمارک می توانید ده ها مهمان را به همراه بیاورید. همچنین امکان برگزاری مراسم مدنی در مقصد مورد نظر شما در دانکمارک وجود دارد.

برای مراسم ازدواج در دانمارک زوج ها معمولا برخی از جزئیات شخصی را برای ثبت در سخنرانی خود ارائه می دهند، این جزیئات عبارت اند از:

"شرایط

هزینه ازدواج در دانمارک

یکی از بزرگترین چالش های اتباع خارجی برای ازدواج در دانمارک، هزینه ازدواج در این کشور می باشد. زیرا هزینه ازدواج در دانمارک به نسبت اغلب کشورهای اروپای شرقی بالاتر است. البته نگران نباشید، زیرا اعلم اینکه قصد ازدواج در دانمارک را دارید معمولا رایگان است اما در صورت نیاز به مدرک اضافی ممکن است هزینه های اضافی وجود داشته باشد. علاوه بر این در برخی مناطق، مراسم مشارکت مدنی رایگان در زمان های خاصی در دسترس اتباع خارجی قرار می گیرد. در غیر این صورت باید هزینه های پرداخت کنید که بستگی به مکان و زمان برگزاری مراسم عروسی دانمارکی شما دارد. اما به طور کلی هزینه ازدواج مدنری در دانمارک برای اتباع خارجی حدود 1100DKK تا 1500DKK (کرون دانمارک) می باشد.

ازدواج با خارجی ها در دانمارک

ازدواج یک تبعه دانمارکی با یک فرد خارجی در دانمارک یک فرایند مهم و پیچیده است که بر اساس قوانین و مقررات مربوطه انجام می‌شود. همچنین زوجین می توانند از طریق تولد فرزند در دانمارک جهت اقامت و تابعیت اقدام کنند. در دانمارک، ازدواج بین یک شهروند دانمارکی و یک شهروند خارجی به عنوان “ازدواج مخلص” شناخته می ‌شود و برخی از موارد زیر باید برای انجام این نوع ازدواج رعایت شود:

  • مدارک لازم: هر دو طرف باید مدارک لازم برای ازدواج را تهیه و ارائه کنند، از جمله شناسنامه، گذرنامه، تاییدیه از وضعیت تأمین مالی، و تأییدیه از وضعیت تأمین مسکن.
  • مصاحبه: زوجین باید در یک مصاحبه با مقامات مربوطه شرکت کنند تا اثبات کنند که ازدواج آن ‌ها بر پایه علاقه و تصمیم آزاد انجام شده است.
  • تحقیقات: مقامات ممکن است تحقیقات بیشتری درباره روابط زوجین انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که ازدواج آن ‌ها صادقانه و قانونی است.

پس از پایان این مراحل و تأیید ازدواج، زوجین می ‌توانند به عنوان همسران رسمی در دانمارک شناخته شوند و از حقوق و مزایای مربوط به این وضعیت بهره ‌مند شوند. اگرچه فرایند ازدواج با یک فرد خارجی در دانمارک پیچیده است، اما با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، زوجین می ‌توانند رابطه خود را به صورت قانونی تثبیت کرده و با هم زندگی کنند.

شرایط اقامت دائم کشور دانمارک

اولین مرحله برای اخذ ویزای ازدواج این است که درخواست خود را به سفارت این کشور ارسال نمائید. باید در فرم اولیه، درخواست ازدواج با یک شهروند دانمارکی را ارائه دهید. اگر همسر شما تبعه دانمارک یا عضو کشورهای اتحادیه اروپا نباشد اما در دانمارک زندگی می ‌کند می تواند اقامت شما را نیز به دست بیاورد. اگر همسر شما، یک پناهنده باشد باید برای اخذ اقامت دانمارک، شرایط لازم را داشته باشد. شرایط لازم برای کسب اقامت دائم دانمارک به شرح زیر است:

  • زوجین به هیچ وجه نباید مرتکب جرم و خلاف شوند. جرم بیش از 18 ماه حبس یکی از موانع بزرگ است.
  • زوجین نباید مرتکب جرمی شوند که امنیتدانمارک را به خطر اندازند و بیش از 60 روز حبس داشته باشد.
  • زوجین نباید به هیچ وجه بدهی به دولت داشته باشند و تعویق در این رابطه نیز مورد قبول نیست.
  • زوجین نباید به هیچ وجه کمک هزینه‌ های دولتی، طبق قوانین سیاسی و اجتماعی دریافت کرده باشند.
  • زوجین باید به زمان کشور دانمارک مسلط باشند تا بتوانند با هم تعامل و ارتباط کاملی برقرار کنند.
  • زوجین باید به مدت 3 سال مشغول به تحصیل یا مشغول به کار بوده باشد.

در سال 2024 بنا بر آمار منتشره 60% افراد توانستند از طریق ازدواج اقامت دانمارک را اخذ کنند. برای اخذ اقامت دانمارک راه های مناسب تری از جمله اخذ ویزای کاری دانمارک و یا مهاجرت تحصیلی به دانمارک می باشد. برای اثبات ازدواج حقیقی، یکی از مهم ترین مدارکی که برای شخص متقاضی ازدواج باید فراهم کند، شناسنامه است. پس از ازدواج، آنها می ‌توانند برای اخذ اقامت دانمارک درخواست دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از چگونگی مهاجرت به این کشور می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص ازدواج در دانمارک

متقاضیان ازدواج در این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  1. چرا زندگی در دانمارک با استقبال مواجه شده است؟ کیفیت بالای زندگی، اخذ گرین کارت در صورت مهاجرت کاری، الحاق اعضای خانواده در کوتاه ترین زمان ممکن و استقبال دولت از سرمایه گذاران.
  2. قوانین ازدواج در دانمارک چیست؟ شرط محل اقامت در خصوص زندگی در این کشور برای زوجین، سن بالای 24 سال، شناسنامه و گواهی تجرد.
  3. شرایط اقامت دائم در دانمارک به چه صورت است؟ عدم ارتکاب جرم، عدم محکومیت در زندان، عدم دریافت کمک های مالی از دولت، اشتغال و کار در دانمارک به مدت 3 سال.
  4. هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟ میانگین هزینه های زندگی در این کشور به طور میانگین 1400€ الی 1700€ (یورو) است.
  5. مدارک رویه ازدواج در دانمارک به چه صورت است؟ پاسپورت و عقد نامه، ثبت در دفتر اسناد رسمی، تمکن مالی طرفین و گواهی سلامت پزشکی.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *