مهاجرت

ازدواج در لوکزامبورگ

ازدواج در لوکزامبورگ

این مقاله به موضوع پرمتقاضی ازدواج در لوکزامبورگ اختصاص دارد و قوانین و شرایط مختص به این موضوع در سال 2024 را بررسی می نماید. یکی از راه های آسان مهاجرت به لوکزامبورگ و اخذ اقامت و تابعیت این کشور ازدواج می باشد. در حقیقت شما با ازدواج در لوکزامبورگ و اخذ اقامت آن می توانید به کلیه حقوق شهروندی لوکزامبورگ و ناحیه شنگن دست یابید.

  • شرایط ازدواج در لوکزامبورگ چیست؟
  • چگونه می توان با ازدواج در این کشور اقامت آن را به دست آورد؟
  • امتیاز ازدواج در لوکزامبورگ چیست؟

شما در این مقاله با مفهوم “اقامت از طریق تجدید دیدار خانواده” یا Family Reunification به عنوان تنها راه اقامت از طریق ازدواج در لوکزامبورگ و نیز “اعطای تابعیت” یا Naturalization در لوکزامبورگ آشنا خواهید شد. بنابرین، اگر علاقه مند به مهاجرت از طریق ازدواج در لوکزامبورگ می باشید، بایستی توجه کنید که یکسری قوانین و شرایط ازدواج وجود دارد که رعایت آنها از طرف متقاضیان الزامی است. علاوه بر مطالعه این مقاله، شما همچنین می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های تخصصی در سایر زمینه های مهاجرتی مثل تحصیل و کار بهره مند شوید.

کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ کشوری محصور در خشکی و بدون دسترسی به دریاهای آزاد در قلب اروپاست. لوکزامبورگ با مساحتی بالغ بر 2600 کیلومتر مربع در همسایگی کشورهای بزرگی مثل آلمان، فرانسه و بلژیک قرار دارد. به دلیل نزدیکی فرهنگی به این سه کشور، زبان و فرهنگ مردمان لوکزامبورگ هم تحت تاثیر این کشورها قرار گرفته است. به همین دلیل Lëtzebuergesch لوکزامبورگ، زبان های فرانسوی و آلمانی جزو زبان های رسمی بوده و در مدارس و دانشگاه های لوکزامبورگ تدریس می شوند. لوکزامبورگ به دو منطقه طبیعی تقسیم شده است: Guttland در جنوب و شرق و Oesling در شمال. در حقیقت، یکی از جاذبه های توریستی لوکزامبورگ، وجود کوهستان ها و جنگل های متراکم این کشور است.


شرایط ازدواج در کشور لوکزامبورگ

برای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج در سال 2024، تمامی زوجین باید طبق مقررات، مراسم کلیسا را اولویت قرار دهند؛ حتی مراسم جشن عروسی نیز باید بعد از اتمام مراسم کلیسا انجام شود. برای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج، مرد باید به سن قانونی رسیده باشد و همسر وی نیز باید بیش از 16 سال سن داشته باشد. مرد یا زن در صورتی می توانند با هم ازدواج کنند که به صورت رسمی و قانونی مجرد باشند و در صورتی که از همسر قبلی خود طلاق قانونی نگرفته باشند، نمی توانند با هم ازدواج کنند.

برای انجام مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج، همسر فرد باید تابع و شهروند لوکزامبورگ باشد تا بتواند از این راه اقامت و سپس تابعیت کشور لوکزامبورگ را بدست آورد؛ در غیر این صورت این عمل انجام نخواهد شد. در صورتی که زوجین قبل از ازدواج بچه دار شوند، باید این موضوع با انجام آزمایش های لازم و ارائه اسناد ثابت شود؛ در غیر این صورت ازدواج امکان پذیر نخواهد بود.

قوانین ازدواج در لوکزامبورگ در 2024

برای ازدواجتان در لوکزامبورگ طی سال 2024، یک پروسه کاملا روشن و آشکاری وجود دارد، مراسم مذهبی و مراسم ثبتی. مراسم های مذهبی در لوکزامبورگ یک نوع سنت تلقی شده و اعتبار قانونی ندارد، اما فرآیند ازدواج رسما باید به صورت ازدواج ثبتی انجام گیرد. مطابق قانون، داماد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد در حالی که عروس البته با اجازه والدین 16 ساله باشد. هر دوی زن و شوهر بایستی به هر گونه ازدواج قبلی خود را پایان دهند. یکی از شروط اصلی ازدواج در لوکزامبورگ،مقیم بودن حداقل یکی از زوجین می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در لوکزامبورگ

به منظور طی فرآیند قانونی ثبت ازدواج در لوکزامبورگ، مدارکی مورد نیاز است که می بایست حداقل 1 تا 3 ماه قبل از انجام ازدواج ثبتی، به اداره شهرداری محلی ارائه گردد:

  • پاسپورت زوجین
  • کارت شناسایی EU
  • کپی برابر اصل گواهی تولد زوجین
  • تاییدیه اقامت لوکزامبورگ از شهرداری محلی
  • تاییدیه وضعیت- مجردی
  • طلاق نامه (در صورت لزوم)
  • گواهی فوت همسر سابق (در صورت لزوم)
  • گواهی تولد کودک حاصل از ازدواج قبلی (در صورت لزوم)

اقامت لوکزامبورگ از طریق تجدید دیدار خانواده

هیچ گزینه قانونی خاصی برای ورود به لوکزامبورگ جهت انجام ازدواج وجود ندارد. ملل خارجی که خواستار ازدواج با شهروند لوکزامبورگی هستند، بایستی که از روش معمول اقامت موقت پیروی کرده و ویزای کوتاه مدت (C) را درخواست دهند. اما شهروندان کشورهای خارجی که جزوی از اعضای خانواده یک شهروند لوکزامبورگی هستند بایستی روادید اقامتی موسوم به ویزای تجدید دیدار خانواده اخذ نمایند. شیوه اخذ روادید تجدید دیدار خانواده به مدت اقامت بستگی دارد:

  • کمتر از 3 ماه
  • بیشتر از 3 ماه
  • بیشتر از 5 سال

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در لوکزامبورگ

اخذ اقامت لوکزامبورگ کمتر از 3 ماه

شهروندان کشورهای خارجی (غیر ار اتحادیه اروپا) که اعضای خانواده لوکزامبورگی دارند ممکن است که بخواهند به مدت کمتر از 3 ماه در لوکزامبورگ بمانند. اگر تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشند به این منظور باید ویزای توریستی بگیرند. اما تابعین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای جداگانه نخواهند داشت.

اخذ اقامت لوکزامبورگ برای بیش از 3 ماه

شهروندان کشورهای ثالث (غیر از EU) که جزوی از اعضای خانواده شهروند تابع لوکزامبورگ می باشند امکان دارند در لوکزامبورگ به مدت بیش از 3 ماه بمانند. البته شهروندان کشورهایی مثل ایران امکان تمدید ویزای توریستی را در خاک لوکزامبورگ ندارند. قبل ازورود به لوکزامبورگ از طریق روادید تجدید دیدار خانواده، شهروند خارجی که خواهان اقامت در لوکزامبورگ می باشد بایستی پاسپورت معتبر به همراه داشته باشند.

اخذ اقامت دائم لوکزامبورگ

پس از طی اقامت قانونی 5 ساله در لوکزامبورگ با یک شهروند تابع لوکزامبورگ، شهروند خارجی که عضوی از خانواده تبعه لوکزامبورگی است تحت شرایط خاصی، حق اقامت دائمی را دارد و ممکن است برای او کارت اقامت دائمی صادر گردد. اعضای خانواده زیر از کشورهای خارجی مجاز به الحاق یا همراهی یک تبعه اتحادیه اروپایی یا لوکزامبورگی و زندگی با او در لوکزامبورگ می باشند:

  • همسر یا نامزد ثبتی اتحادیه اروپا یا تبعه لوکزامبورگ
  • فرزندان مستقیم تبعه لوکزامبورگ یا اتحادیه اروپایی مقیم لوکزامبورگ
  • والدین مستقیم تبعه لوکزامبورگ یا اتحادیه اروپایی مقیم لوکزامبورگ

تابعیت از طریق ازدواج در لوکزامبورگ

بنا به قوانین مهاجرتی لوکزامبورگ، تابعیت از طریق ازدواج در این کشور از نوع اعطای تابعیت Naturalization می باشد. یعنی قانونا، به فرد خارجی که با شهروند لوکزامبورگی به مدت 3 سال ازدواج کرده، تابعیت لوکزامبورگی اعطا می گردد به شرط اینکه دانش زبان لوکزامبورگی داشته باشد و در لوکزامبورگ زندگی نماید.

روند قانونی انجام ازدواج در این کشوراز طریق ازدواج مذهبی در کلیسا شروع شده و به طور قانونی و الزام آور با ازدواج ثبتی به پایان می رسد و به اخذ گواهی ازدواج ختم می شود. پس از آن شما می توانید با برنامه مهاجرت به لوکزامبورگ برای تجدید دیدار خانواده، اقامتتان را از طریق ازدواج در لوکزامبورگ اخذ کنید. در آخر نیز با تهیه شرایط و مدارک لازم می توانید تابعیت خود را از این طریق اخذ نمایید. وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به ارائه مشاوره در زمینه ازدواج می نمایند.

پرسش هایی درباره ازدواج در لوکزامبورگ

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا ازدواج در لوکزامبورگ منجر به دریافت اقامت می شود؟ در صورتی که فرد با یک شهروند لوکزامبورگ ازدواج کرده باشد یا همسر او اقامت داشته باشد، بله!
  • مهم ترین مزیت دریافت اقامت این کشور از طریق ازدواج چیست؟ لوکزامبورگ کشوری است که بهترین شرایط و کیفیت زندگی را دارد. همین مسئله سبب می شود که فرد بتواند امتیازهای زیادی را از این طریق به دست آورد.
  • شرایط ازدواج در لوکزامبورگ برای دریافت اقامت چیست؟ تنها افرادی می توانند در این کشور به اقامت برسند که ازدواج آن ها قانونی باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *