مهاجرت

ازدواج در هلند

ازدواج در هلند

ازدواج در هلند تابع قوانین و شرایط مخصوص به خود می باشد که متقاضیان این امر برای جلوگیری از هرگونه ضرری باید اطلاعات لازم را کسب نمایند. اگر شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی در رابطه با موضوع ازدواج در هلند هستید با مطالعه نمودن این مقاله می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع دست پیدا نمایید. لازم به ذکر است که در راستای گرفتن اقامت این کشور قوانین سخت گیرانه ای وضع شده است تا اینکه از ایجاد بیشتر ازدواج های صوری ممانعت شود. خوب است بدانید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب طرق قانونی مهاجرت می باشد.

ویزای ازدواج در هلند

از مرحله ازدواج تا صدور ویزا 6 ماه الی 1 سال زمان نیاز است و بر اساس قوانین مهاجرت به این کشور از روش ازدواج، می بایست از زمان ازدواج به مدت 3 سال بگذرد تا اقامت و همچنین تابعیت به این شخص داده شود. نکته حائز اهمیت برای شروع نمودن درخواست گواهی این می باشد که بر اساس آشنایی زوجین، ارائه کردن رابطه و تمام مدارکی که نشان دهنده رابطه واقعی بین این 2 می باشد، ضروری است.

اینفوگرافیک ازدواج در هلند

لازم به ذکر است که در مدت زمان 3 ساله ای که زوجین با هم ازدواج کرده اند، به صورت کامل تحت نظر دولت هلند می باشند تا اینکه ازدواج آن ها مورد تایید قرار بگیرد. در طی این مدت شخص متقاضی ازدواج در هلند می تواند اجازه کار کردن و تحصیل نمودن در این کشور را داشته باشد اما نیاز است که حتما با همسر خود زیر یک سقف زندگی کند.


شرایط مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

به عنوان همسر یک شهروند هلندی، طبیعی است که بخواهید خودتان برای  شهروندی هلند درخواست دهید. یک سوال رایج این است که چه مدت باید منتظر بمانیم تا درخواست شما توسط مقامات رسیدگی شود. به طور رسمی، این روند کمتر از 1 سال طول می کشد، با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن بیشتر طول بکشد. اتباع خارجی باید در نظر داشته باشند که باید اسناد خاصی را قانونی کنند. تقریباً تمام اسناد صادر شده در خارج باید به هلندی ترجمه و قانونی شوند.

اگر ازدواج یا رابطه شما به پایان برسد و از شریک زندگی خود بچه دار نشده باشید، در کمترین وضعیت مطلوب خواهید بود. از لحظه ای که جدا می شوید و جدا زندگی می کنید، اجازه اقامت شما باطل می شود. از این گذشته، شما دیگر با شخصی که حق اقامت شما به او بستگی دارد، نیستید. با این حال، اگر در 5 سال گذشته اقامت قانونی مداوم در هلند داشته باشید و در آزمون ادغام مدنی (A2) قبول شده باشید، پس از پایان رابطه یا ازدواج واجد شرایط ادامه اقامت هستید. در این مورد، حتی ممکن است واجد شرایط یک مجوز دائمی باشید. اگر 3 سال با یک تبعه اتحادیه اروپا ازدواج کرده اید و 1 سال با هم در هلند اقامت داشته اید، اجازه خواهید داشت کارت اقامت خود را نگه دارید.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج

از جمله مدارک لازم برای اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج عبارتست از موارد زیر:

  • تحویل دادن گواهی نامه بانکی برای اثبات تمکن مالی شخص
  • ارائه گواهی دال بر بیانگر زمان آشنایی زوجین
  • ارائه مدارکی دل بر اثبات دوران نامزدی
  • نشان دادن مدرکی که قادر به اثبات نمودن محل زندگی مناسب زوجین باشد
  • حداقل مدت زمان لازم رابطه به میزان 12 ماه قبل از درخواست نمودن ویزا

مهاجرت به هلند از روش ازدواج نیاز به شرایط خاص دارد که عبارتست از این موارد:

  • سن ازدواج 18 سال تمام می باشد.
  • اشخاص متقاضی ازدواج می بایست مجرد باشند.
  • ارائه گواهی فوت (در صورت فوت همسر) و گواهی تجرد
  • ارائه گواهی طلاق (در صورت جدایی قانونی)

لازم به ذکر است که فرد هلندی باید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را داشته باشد و متوسط این هزینه های زندگی در نمودار زیر نشان داده شده است:

متوسط هزینه های زندگی در هلند

اقدامات لازم پس از ازدواج در هلند

بر خلاف اغلب کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آسیایی، اتباع کشورهای مختلف جهان پس از ازدواج در هلند باید اقدامات ویژه ای را در این کشور انجام دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله دریافت امکانات شهروندی مواجه خواهند شد. به طور کلی پس از ازدواج در هلند، وضعیت مدنی متقاضیان به وضعیت متاهل تغییر خواهد یافت. تمایم متقاضیان پس از ازدواج در هلند باید تغییر وضعیت مدنی خود و همچنین هرگونه تغییر نام خانوادگی را به اداره عمومی، مقامات مالیاتی، کارفرما، بانک، اداره پست و شرکت های بیمه اطلاع دهند.

علاوه بر این، اگر نام خانوادگی خود را نیز تغییر داده اید، تغییر شناسنامه و گذرنامه و همچننی گواهینامه رانندگی و کارت های بانکی و اعتباری خود را فراموش نکنید. در نهایت اینکه اگر شما یا همسرتان هلندی نیستید، در پایان مراسم باید مدارک دریافت شده را به کنسولگری هلند ارسال نمایید.

شرایط ازدواج در هلند به ویژه در آمستردام

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، شرایط ازدواج در هلند بسته به شهری که در آن اقامت دارید متفاوت خواهد بود. به طور مثال شرایط ازدواج در آمستردام، پایتخت هلند به نسب سایر شهرهای این کشور متفاوت تر است. به طور کلی روند ازدواج در هلند در بین شهرداری ها کمی متفاوت است.

برای ازدواج در آمستردام باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • حداقل یک سریک باید در آمستردام ثبت نام کرده باشد، تا ازدواج شما در این شهر به طور کامل مطلع شود.
  • اگرطرفین شهروند هلند باشند که در آمستردام زندگی می کنند می توانند قصد ازدواج را به صورت آنلاین ثبت کنند.
  • هزینه ازدواج در آمستردام به نسبت اغلب شهرهای هلند گرانتر است.

ثبت ازدواج در هلند

از جمله مکان هایی که در سال 2024 برای ثبت نمودن ازدواج در هلند دارای صلاحیت هستند می توان به شهرداری و یا کلیسا و یا سایر مکانهای عمومی اشاره نمود. البته فراموش نشود که در هر حالتی ثبت ازدواج در شهرداری ضروری می باشد. در صورتی که اشخاص متقاضی ازدواج در هلند قصد ثبت نمودن ازدواجشان در شهرداری می باشد ملزم به این می باشند که از قبل تاریخ ازدواجشان را مشخص و تعیین نمایند و اقدام به رزرو نمودن نوبت ازدواج خود کنند با این توضیح که ثبت نام باید حداقل برای مدت 14 روز قبل از تاریخ ازدواج انجام شود.

برگزاری ازدواج در هلند

برخی اوقات فردی که درخواست ازدواج با شهروند هلندی را دارد زمان درخواست اقامت این کشور را ندارد که می تواند به این وسیله اجازه اقامت بگیرد. اما گاهی اوقات فرد غیر هلندی به وسیله ویزای تحصیلی، کاری و غیره در هلند حضور دارد. به عنوان مثال دانشجویانی که در دانشگاه های هلند مشغول به تحصیل هستند در صورتی می توانند پس از فارغ التحصیلی همچنان در هلند زندگی کنند که یکی از شرایط ذیل را داشته باشند:

  • با یک شهروند هلندی ازدواج کنند.
  • شغلی در هلند پیدا کنند.
  • مبلغ 1250000€ (یورو) در هلند سرمایه گذاری کنند.

کسانی که روش اول را انتخاب می کنند باید توجه داشته باشند به منظور تمدید اجازه اقامت در هلند باید شرایطی داشته باشند. علاوه بر ضرورت حقیقی بودن ازدواج از دیگر ضرورت های مرتبط می توان به لزوم داشتن تمکن مالی لازم اشاره نمود. یعنی زوجین یا یکی از آن ها باید شغل مناسب و تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های هر 2 نفر در هلند را داشته باشد. لازم به ذکر است زندگی دو نفره در هلند ماهانه 1800€ تا 2200€ (یورو) هزینه خواهد داشت به علاوه اگر زوجین تصمیم بگیرند مراسم ازدواج خود را هم در هلند جشن بگیرند 12000€ تا 18000€ (یورو) باید برای مراسم عروسی خود هزینه کنند.

شواهد مورد نیاز برای ازدواج رسمی در هلند

از جمله شواهد مورد نیاز برای ازدواج رسمی در کشور هلند عبارتست از موارد زیر:

  • دو شاهد (4 شاهد در صورت لزوم) که ملزم به امضا نمودن گواهی ازدواج می باشند
  • حداقل سن شهود 18 سال تمام باشد
  • شاهدان نباید کارمند شهرداری این کشور باشند
  • شاهدان ملزم به داشتن ملیت هستند با این توضیح که نوع ملیت می تواند متفاوت باشد
  • تحویل دادن گذرنامه زوجین در شهرداری ضرورت دارد

نام خانوادگی پس از ازدواج در هلند

نام خانوادگی پس از ازدواج در هلند

در صورتی که زوجین به صورت قانونی اقدام به ازدواج در کشور هلند نمایند این فرصت را دارند که از روش های زیر برای انتخاب نام خانوادگی اقدام نمایند که این روش ها عبارتند از:

  • زوج پس از وقوع ازدواج قادر به گرفتن نام خانوادگی زوجه می باشد و بالعکس
  • زوجین قادر به استفاده نمودن از نام خانوادگی خود می باشند.

نحوه انتخاب نام خانوادگی فرزندان نیز پس از ازدواج در این کشور به صورت زیر انجام می گردد:

  • فرزندان قادر به این می باشند که نام خانوادگی یکی از والدین خود را انتخاب نمایند.
  • بعد از اقدام به انتخاب نمودن نام خانوادگی مورد تایید، همه فرزندان والدین ملزم به انتخاب نمودن یک نام خانوادگی می باشند.
  • در صورتی که پدر فرزند به صورت قانونی فرزند خود را به رسمیت نشناسد، وی می تواند نام خانوادگی مادر خود را به همراه داشته باشد.

پیوند یک شخص هلندی با یک غیر هلندی

در صورتی که یک شخص با تابعیت غیر هلندی باشد و اقدام به ازدواج نمودن با یک شخص هلندی نماید. شخصی که دارای تابعیت غیر هلندی باشد ملزم به تکمیل نمودن یک اظهارنامه شخصی می باشد. با این توضیح که هر 2 شخص ملزم به تکمیل نمودن تعهد نامه می باشند و می بایست به شهرداری اعلام نمایند. در این صورت شهرداری درخواست مربوط به آن ها را مورد برسی قرار می دهد بررسی کرده و برای ثبت نمودن عقد به این اشخاص وقت مقرر را مشخص می کند. سپس با درست طی شدن این پروسه شخص شرایط اخذ اقامت هلند را بدست می آورد.

شرایط اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج

برگزاری مراسم ازدواج در هلند با توجه به تعداد مهمان ها، تدارکات و غیره بین 12000€ تا 16000€ (یورو) هزینه خواهد داشت که معادل شهریه یک سال دانشگاه های هلند می باشد. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد مراسم ازدواج خود را در کشورهای ارزان تری مثل اوکراین، مجارستان، لهستان، رومانی و غیره برگزار کنند یا اصلا جشن نگیرند. چه مراسم ازدواج در کشور هلند برگزار شود چه خارج از هلند در صورت وجود شرایطی امکان ثبت آن از سوی دولت هلند وجود دارد.

پس از ثبت هم در صورت وجود شرایط ذیل می توان برای فرد غیر هلندی اقامت این کشور یعنی ویزای نوع D هلند را اخذ نمود:

  • زوجین هر 2 حداقل 18 سال سن داشته باشند
  • فردی که تابعیت هلند را دارد توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش را در هلند داشته باشند که ماهانه معادل 1600€ تا 2000€ (یورو) است
  • فردی که تابعیت هلند را دارد محل سکنی مناسبی برای خود و همسرش در هلند داشته باشد
  • ازدواج صوری نباشد و از طریق عکس، زندگی در خانه واحد و غیره حقیقی بودن ازدواج اثبات شود
  • هیچ کدام از زوجین در عقد فرد دیگری نباشد یا اگر قبلا ازدواج کرده حسب مورد گواهی طلاق یا فوت همسر پیشین خود را ارائه کند

در صورتی که شما هم با خواندن این مقاله به موضوع ازدواج در هلند علاقه مند شدید، این امکان را دارید تا با با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین مشاوره با وکلا و مشاوین مجرب این موسسه که در زمینه مهاجرت به هلند و گرفتن اقامت کشورهای مختلف و کلیه امور مهاجرتی دارای تخصص می باشند از اطلاعات جامعی در زمینه این امور بهره مند شوید.

پرتکرارترین سوالات ازدواج در هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • اقدامات لازم پس از ازدواج در هلند به چه صورت می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آسیایی، اتباع کشورهای مختلف جهان پس از ازدواج در هلند باید اقدامات ویژه ای را در این کشور انجام دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله دریافت امکانات شهروندی مواجه خواهند شد. به طور کلی پس از ازدواج در هلند، وضعیت مدنی متقاضیان به وضعیت متاهل تغییر خواهد یافت. تمایم متقاضیان پس از ازدواج در هلند باید تغییر وضعیت مدنی خود و همچنین هرگونه تغییر نام خانوادگی را به اداره عمومی، مقامات مالیاتی، کارفرما، بانک، اداره پست و شرکت های بیمه اطلاع دهند. علاوه بر این، اگر نام خانوادگی خود را نیز تغییر داده اید، تغییر شناسنامه و گذرنامه و همچننی گواهینامه رانندگی و کارت های بانکی و اعتباری خود را فراموش نکنید.
  • ثبت ازدواج در هلند به شکل می باشد؟ از جمله مکان هایی که برای ثبت نمودن ازدواج در هلند دارای صلاحیت هستند می توان به شهرداری و یا کلیسا و یا سایر مکانهای عمومی اشاره نمود. البته فراموش نشود که در هر حالتی ثبت ازدواج در شهرداری ضروری می باشد. در صورتی که اشخاص متقاضی ازدواج در هلند قصد ثبت نمودن ازدواجشان در شهرداری می باشد ملزم به این می باشند که از قبل تاریخ ازدواجشان را مشخص و تعیین نمایند و اقدام به رزرو نمودن نوبت ازدواج خود کنند با این توضیح که ثبت نام باید حداقل برای مدت 14 روز قبل از تاریخ ازدواج انجام شود.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *