مهاجرت

ازدواج در پرتغال

ازدواج در پرتغال

از روش های گرفتن تابعیت کشور پرتغال، روش ازدواج در پرتغال می باشد که با ازدواج با یک تبعه پرتغالی منجر به اقامت و تابعیت می شود. افراد با رعایت شرایط اولیه اخذ این ویزا به راحتی میتوانند موفق در اخذ این ویزا شوند. درصورتی که شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه مهاجرت به پرتغال یا برترین کشورهای دنیا دارید، می توانید با خواندن مقاله های مربوط به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات جامعی در این زمینه بهره مند شوید.

  • شرایط ازدواج در پرتغال چیست؟
  • آیا ازدواج در پرتغال منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود؟
  • آیا اخذ پاسپورت کشور پرتغال از طریق ازدواج تنها با ازدواج در خاک این کشور ممکن می شود؟

نحوه انتقال تابعیت با ازدواج در پرتغال

به طور معمول در کلیه نظام های مهاجرتی موجود در کشورهای دنیا انتقال تابعیت از روش ازدواج، امکان پذیر است. لازم به ذکر است که در نظام مهاجرتی موجود در کشور خودمان گرفتن تابعیت فقط از جانب مرد به زن ممکن می باشد. هم چنین درصورتی که یک شخص با تابعیت غیر ایرانی با یک زن ایرانی ازدواج کند نمی تواند تابعیت کشور ایران را بدست آورد و همچنین ازدواج کردن با یک زن با تابعیت ایرانی نمی تواند دلیل بدست آوردن تابعیت کشور ایران شود؛ هرچند تحت شرایطی این موضوع را تسهیل می نماید.

ازدواج در پرتغال یک روش ممکن برای کسب اقامت این کشور می باشد. شخصی که موفق به ازدواج شود، بعد از اقدام به ازدواج در این کشور و پس از سپری نمودن این فرایند می تواند اقامت این کشور را بدست آورد. بعد از سپری نمودن کلیه مراحل ازدواج در این کشور شخص این فرصت را دارد که برای اقامت کشور پرتغال درخواست کند و اقدام به تکمیل کردن فرم های مخصوص به درخواست و هم چنین اقدام به ضمیمه نمودن، مدارک مورد نیاز خود کند.

شرایط متقاضی اقامت جهت ازدواج در پرتغال

از شرایطی که متقاضیان باید جهت ازدواج در پرتغال و اخذ اقامت این کشور داشته باشند، عبارتند از:

شروطتوضیحات
شرط 1متقاضی اقامت ملزم می باشد که هیچ گونه منع قانونی برای وارد شدن به این کشور را نداشته باشد و می تواند از طریق ویزای نامزدی اقدام به ورود نماید.
شرط 2شخصی که هدف ازدواج با یک تبعه را دارد ملزم به درخواست از روش قانونی و گرفتن ویزای نامزدی و ازدواج با ارائه مدارک میباشد.
شرط 3شخصی که متاهل باشد در هیچ صورتی نمی تواند درخواست ویزای نامزدی یا ازدواج با شخصی که دارای تابعیت باشد را ارائه دهد.
شرط 4اگر این شخص از همسرش جدا شود ملزم به تحویل دادن مدارک طلاق خود می باشد.
شرط 5فرد ملزم به ارائه مدارکی است که بیانگر وجود رابطه با شخص مورد نظر باشد.
شرط 6شخصی که دارای تابعیت می باشد ملزم به تحویل دادن پاسپورت و آدرس محل زندگی خود و مدارک مالی می باشد که بیانگر این است که برای گرفتن محل اقامت و هم چنین مخارج و هزینه زندگی در پرتغال همسر خود را مورد پوشش قرار می دهد.
شرط 7اگر شخص متقاضی ازدواج نتواند تا قبل از اقدام به ازدواج به روش قانونی به این کشور ورود داشته باشد، می تواند در کشور ثالث اقدام به ازدواج بین المللی کند.
شرط 8پس از موفقیت در گرفتن ویزای ویژه دوران نامزدی و همچنین ازدواج، شخص موفق به گرفتن اقامت این کشور شده و بعد از گذشتن 3 سال تابعیت را بدست می آورند.

شرایط متقاضی اقامت جهت ازدواج در پرتغال

سایر روش های گرفتن اقامت کشور پرتغال در 2021

لازم به ذکر است که برای گرفتن تابعیت کشور پرتغال راه کارهای دیگری وجود دارد. از جمله روش های دیگر می توان به روش سرمایه گذاری (ویزای طلایی پرتغال) و خرید ملک در کشور پرتغال و یا می توان به روش گرفتن ویزای تحصیلی کشور پرتغال اشاره نمود. البته روش های دیگری هم مانند روش گرفتن اقامت این کشور از طریق پناهندگی در پرتقال وجود دارد که همان طور که می دانید امکان ریسک و خطر در این روش وجود دارد. اصلی ترین مزیت گرفتن اقامت کشور پرتغال این است که فرد قادر می باشد که به راحتی در تمام کشورهایی که عضو حوزه شنگن رفت و آمد کند. در حال حاضر طی سال 2021 بهترین راه های اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل و خرید ملک است.

مقاطع تحصیلی در کشور پرتغال

این کشور در همه مقاطع تحصیلی یعنی لیسانس، فوق لیسانس و هم چنین مقطع دکتری فرصت تحصیل نمودن با زبان انگلیسی را به اشخاص متقاضی که دارای تابعیت خارجی باشند، می دهد. همچنین تسهیلات بسیار خوب و ویژه ای را برای اشخاصی که موفق به فارغ التحصیلی شدند، فراهم می کند. در صورتی که شما هم با خواندن این مقاله به موضوع ازدواج در پرتغال علاقه مند شدید و متمایل به داشتن اطلاعات دقیق و جامع تر در رابطه با مهاجرت به پرتغال هستید می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *